Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:45

Ik geloof wel dat er mensen zijn die ergens niet tegen kunnen; allergisch. Máár dat komt imo doordat alles tegenwoordig schoon en fris moet zijn.. zo komen kinderen veel te weinig in contact met bacterien en bouwen zo geen weerstand op. (Hihi zelf vind ik zulke onderwerpen érg interressant, ook een discussie bij Biologie over gehad)
ADHD vind ik toch echt vaak de schuld van de ouders.. als je zie hoe sommigen hun kinderen 'opvoeden' Lips are sealed Het is echt zo ja, nee is geen nee meer. Ben het er helemaal mee eens: zoete snoeptroep en drukke tv.. Ik word zelf heel druk en vervelend van programma's als Schatjes. Kan me dus goed voorstellen hoe kinderen druk worden van al die vechterige dingen als ze dag in dag uit tv kijken.. Maar daar zie je ook in dat programma als er rust, regelmaat en duidelijkheid van de ouders komt het probleem met de kinderen (grotendeels) opgelost is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:45

Och ja, je hebt helemaal gelijk!
Zoveel kinderen met een allergie of weet ik veel wat!
En weetje hoe het komt?
De ouders gaan te fijngevoelig met de kinderen om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:47

@sannuhh

Je moet goed lezen wat ik schrijf Lachen

Citaat:
Erg als het wel zo is, maar zie echt voorbeelden waar het niet zo is.

Citaat:
Ik geloof dus niet in zoveel ADHD...

Dus niet in zoveel mate als het nu lijkt te zijn

Ik weet zeker dat er mensen zijn die het wel hebben, maar die worden de dupe van de hype die er nu omheen is bij de kinderen die gewoon geen regelmaat en rust hebben

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:48

sannuhh schreef:
runningkawa schreef:
Zouden allergien niet meer voorkomen omdat tegenwoordig alles brandschoon is en er te weinig gelucht word en de lucht waarmee dan gelucht kan worden gewoon vies is?

ADHD, dat is iets waar ik wel vaak vraagtekens bij zet.
Erg als het wel zo is, maar zie echt voorbeelden waar het niet zo is.
Waar zijn de 3 R-en heen?
Rust en Regelmaat zitten daar in.
En dat is er niet meer.
School is veel eisend, daarna nog 3 verschillende sporten/hobbies per dag ongeveer.
Geen regelmaat in etenstijden en bedtijden meer.
En nee is geen nee meer, dus lekker ff doordrammen en druk doen en het is een ja.
De agresieve spelletjes en drukke Tv die dat ook nog extra aanwakkeren.

Ik geloof dus niet in zoveel ADHD...

Mijn broetje heeft ADHD, naast autisme en dat hij zwakegaafd is.
Ik vind dat je niet zomeer kunt zeggen, alsof het niets is.
Het ligt bij hem echt niet aan de opvoeding, eetgedrag of weet ik veel wat.

Hij moet wel regelmaat hebben etc. ivm zijn autisme, maar die ADHD bestaat echt.
Ik weet bij god niet at voor medicijnen hij allemaal slikt, dat zijn heus net zomaar medicijnen voor iets wat niet echt is.
Het komt op mij echt niet leuk over, ik denk dat jullie dan gewoon niet goed weten wat het inhoud.
En wat voor effect het op het hele gezin heeft.

ADHD is ook zeker niet niets, als een kind er écht last van heeft is dat verschrikkelijk lastig om mee om te gaan. En er zijn ook zeker wel kinderen die er wel last van hebben. Maar over het algemeen word die stempel gauw gegeven, vind ik.

ADHD is meer dan druk doen, kinderen hebben ook geen rust in hun hoofd, alle informatie komt tegelijk aan, waardoor ze het niet aankunnen. Correct me if I'm wrong..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 20:49

sannuuhh: Je moet je dit niet zo persoonlijk aantrekken... natúúrlijk zijn er kinderen die ECHT ADHD hebben, of autisme... alleen... ik denk wel dat je het met mij eens bent als ik zeg dat er wel verdómd veel kinderen zijn die dit hebben???? (en waarvan een blinde koe al kan zien dat het niet zo is, maar dat er gewoon geen opvoeding genoten is bij het kind in kwestie)

Dat jouw broertje dit heeft is enorm erg en het heeft een flinke impact op het gehele gezin, zeker Ach gut

Des te bozer wordt ik als ik zie dat een hyperactief kind gelijk versleten wordt voor autist... want... zeg eerlijk, met dit soort kinderen is niks mis, in tegenstelling tot diegenen, die wel degelijk zorg nodig hebben!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:50

Wat ik me wel afvraag: is de opvoeding helemaal verandert of werd er vroeger niet over probleemkinderen gesproken omdat dat een schaamte was?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:50

Pardon, overheen gelezen.
Ik werd er eigelijk een beetje kwaad om, omdat veel mensen gewoonweg niet weten wat het inhoud.
En er geen benul van hebben, wat voor impact het kan hebben op je gezinsleventje. Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:51

[quote="Barmat"]sannuuhh: Je moet je dit niet zo persoonlijk aantrekken... natúúrlijk zijn er kinderen die ECHT ADHD hebben, of autisme... alleen... ik denk wel dat je het met mij eens bent als ik zeg dat er wel verdómd veel kinderen zijn die dit hebben???? (en waarvan een blinde koe al kan zien dat het niet zo is, maar dat er gewoon geen opvoeding genoten is bij het kind in kwestie)

Dat jouw broertje dit heeft is enorm erg en het heeft een flinke impact op het gehele gezin, zeker Ach gut

Des te bozer wordt ik als ik zie dat een hyperactief kind gelijk versleten wordt voor autist... want... zeg eerlijk, met dit soort kinderen is niks mis, in tegenstelling tot diegenen, die wel degelijk zorg nodig hebben![/quote]

Idd en des te moeilijker wordt het voor jou broertje om begrepen te worden...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:51

sannuhh schreef:
Pardon, overheen gelezen.
Ik werd er eigelijk een beetje kwaad om, omdat veel mensen gewoonweg niet weten wat het inhoud.
En er geen benul van hebben, wat voor impact het kan hebben op je gezinsleventje. Lachen

Ik snap het, als ik het zo zou opvatten zouden ook mijn nekharen overeind gaan staan, maar zo was het zeker niet bedoeld. Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:52

Dat is dus ook waar ik soms een beetje moeite mee heb. Kinderen die het dus wél hebben worden minder serieus genomen, en kinderen die de stempel wel krijgen maar onterecht zitten ook maar aan die stempel vast waardoor mensen toch al snel bevooroordeeld over je zullen zijn.
Ik geloof heus wel dat er kinderen zijn die hoogbegaaf/autistsch zijn/adhd hebben, maar ik denk niet zo veel als men beweerd.
Ik ken zelf iemand die eerst zo'n test moest doen waaruit bleek dat hij autistisch was, en daarna was ie ineens niet meer autistisch Verward zet ik dan ook mijn vraagtekens bij hoor.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:53

Barmat schreef:
sannuuhh: Je moet je dit niet zo persoonlijk aantrekken... natúúrlijk zijn er kinderen die ECHT ADHD hebben, of autisme... alleen... ik denk wel dat je het met mij eens bent als ik zeg dat er wel verdómd veel kinderen zijn die dit hebben???? (en waarvan een blinde koe al kan zien dat het niet zo is, maar dat er gewoon geen opvoeding genoten is bij het kind in kwestie)

Des te bozer wordt ik als ik zie dat een hyperactief kind gelijk versleten wordt voor autist... want... zeg eerlijk, met dit soort kinderen is niks mis, in tegenstelling tot diegenen, die wel degelijk zorg nodig hebben!

Met het bovenstaande ben ik het zeker eens!
Juist doordat veel mensen niet weten wat het inhoud, wordt gauw die stempel gegeven.
En denken ze dat het allemaal wel meevalt, des temeer kan ik me eraan ergeren.

Vaak ligt het ook aan de school, als een kind al druk is op school, word er al gezegd die heeft vast ADHD....
Dus wat je verder zegt, klopt helemaal. Lachen

Helderder

Zo ook kinderen bij mij uit de buurt; ouders blijven stug volhouden dat hun kinderen hoogbegaafd zijn maar ze hebben het hartstikke moeilijk op de Havo.. Allemaal klassen overgeslagen en kids doodongelukkig omdat ze bij kinderen van 3 jaar ouder in de klas zitten...

shilady

Mijn juf had hier een leuke teorie over die meschien ook wel een beetje klopt
Ze zei tegenwoordig vinden ouder haast alles vies
kinderen moeten gewoon blootgestelt worden aan allerlei bacterien lekker in de zandbak laten spelen modder enz
daar bouwen ze een soort weerstand op zei ze...
en de ouders die hun kinderen aan haast niks blootstellen hebben later kinderen die vaak ziek zijn.

Soms denk ik het wel klopt
Mijn moeder heb me altijd lekker vies laten worden in de zandbak laten spelen zee meer modder noem maar op en ik ben echt haast nooit ziek meschien 1 keer per jaar ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:54

Denk dat kinderen vroeger een klap om de oren kregen en zich weer gedroegen...

Niet erg sannuhh, kan gebeuren Lachen
Juist omdat de inpact groot is en dan op elk kind wat gewoon lastig is maar word geroepen hij heeft ADHD kan ik wel wat pissig worden. Dan denk ik dus ook, je zou wel anders piepen als het echt zo was (collega van me had ook een kind met autisme en adhd, dus wel wat info van gekregen)
Maar als ik dan mijn neefje zie, gewoon zo'n verwend ettertje, dan komt moeder ook aan, ja heeft adhd kan er niets aan doen, bla bla...yeah right..als oma op past die duidelijke regels heeft, is hij ineens wel lief...
En zo ken ik er meer...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 20:54

En datzelfde met hoogbegaafdheid.... als alle kids hoogbegaafd zijn, misschien moeten we dan een nieuwe maatstaaf voor hoogbegaafdheid instellen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:55

Wij hielden vroeger altijd gevecht met koeienvlaaien, en wie dan het meest was geraakt moest in de beek zwemmen. Clown En genoeg zand, modder en poep in m'n mond gehad en m'n ouders vonden dat ik daar heust wel tegen kon. Heb helaas wel longproblemen en ben daarom toch vaak ziek. Maar dat zal wel andere oorzaken hebben Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:57

Citaat:
ADHD is ook zeker niet niets, als een kind er écht last van heeft is dat verschrikkelijk lastig om mee om te gaan. En er zijn ook zeker wel kinderen die er wel last van hebben. Maar over het algemeen word die stempel gauw gegeven, vind ik.

ADHD is meer dan druk doen, kinderen hebben ook geen rust in hun hoofd, alle informatie komt tegelijk aan, waardoor ze het niet aankunnen. Correct me if I'm wrong..

Dit klopt zeer zeker.
Bij mijn broertje is het lastig uit te vissen waa wa precies vandaan komt, omdat hij verschllende handicaps heeft.
En daarbij zwakbegaafd, dus snapt veel dingen ook niet...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 20:57

Paula schreef:
Wij hielden vroeger altijd gevecht met koeienvlaaien, en wie dan het meest was geraakt moest in de beek zwemmen. Clown En genoeg zand, modder en poep in m'n mond gehad en m'n ouders vonden dat ik daar heust wel tegen kon. Heb helaas wel longproblemen en ben daarom toch vaak ziek. Maar dat zal wel andere oorzaken hebben Lachen

Ja, wat dat betreft mogen ze mij ook wel overbakken Haha!

Maar dat soort spelletjes speelden wij ook, gewoon ravotten... en als je je ijsco op de grond liet vallen, at je hem daarna gewoon op, ipv weg te gooien Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:58

Ik denk naast idd de entingen dat we veel in onze voeding moeten terug gaan zoeken.
Er zijn tegenwoordig zo veel synthetische voedings stoffen.
Ik heb het idee dat we onszelf aan het "vergiftigen"zijn met het voedsel wat we dagelijks binnen krijgen.

Voor ons in ieder geval een reden om zo veel mogelijk biologisch te kopen, liever homeopatische middelen dan de middeeltjes van de dokter en de kids "ouderwets"veel buiten te laten spelen. (hoealwel dat hier af en toe ook niet mogelijk is)

Enten ben ik mee gestopt na de eertse paar entingen omdat ik toch eerst wil weten wat de negatieve kanten zijn, waar gek genoeg nooit over gepraat word.
Samen met een wetenschappelijke arts ga ik nu kijken welke entingen echt daadwerkelijk nodig zijn en welke niet.

Mocht er iets zijn van een huidallergie, probeer ik dit op te lossen dmv paardenmelk (wat ik zelf ook gebruik tegen een soort warmte/zonne allergie) (Zomers krijg ik altijd last van kleine blaasjes onder de huid in de palmen van mijn handen, maar het drinken van paardenmelk en een creme wat paardenmelk bevat verdwijnen deze)

Ook mis ik veel in de opvoeding van tegenwoordig en erger me werkelijk groen en geel aan ouders die fulltime werken en er een kind bij willen hebben om deze vervolgens in de creche te stoppen.
Oftewel... 1 persoon moet 8 tot soms wel 15 kindertjes wat bij gaan leren over manieren en opvoeding.
Een goeie reden voor mij om lekker ouderwets fulltime mama te zijn en de kinderen manieren bij te leren die vroeger normaal waren.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:00

Nog even ter aanvulling:

Ik ben geboren met Astma. Ik mocht hierdoor eigenlijk van mijn ouders nooit met dieren knuffelen, want dan kreeg ik het benauwd. En dat terwijl ik een enorme dierenvriend ben Ja

paardrijden mocht nog net, maar dan alleen het rijden, poetsen mocht niet, en 5 minuten vóór de les aanwezig zijn, 5 minuten daarna weer naar huis Boos!

Toen ik ouder werd en verzorgpony's e.d. kreeg, en ik alles deed wat de longarts verboden had, kreeg ik het eerst heel zwaar, en daarna.... werden mijn klachten minder!

Ik heb nu twee paarden, twee katten en heb jaaaaaren knaagdieren gefokt. Geen centje pijn, alleen konijnen en cavia's gaat nog niet goed, maar ach, er zijn ergere dingen Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:00

runningkawa schreef:

Juist omdat de inpact groot is en dan op elk kind wat gewoon lastig is maar word geroepen hij heeft ADHD kan ik wel wat pissig worden. Dan denk ik dus ook, je zou wel anders piepen als het echt zo was (collega van me had ook een kind met autisme en adhd, dus wel wat info van gekregen)
Maar als ik dan mijn neefje zie, gewoon zo'n verwend ettertje, dan komt moeder ook aan, ja heeft adhd kan er niets aan doen, bla bla...yeah right..als oma op past die duidelijke regels heeft, is hij ineens wel lief...
En zo ken ik er meer.
..

Dat is ook een fout die veel mensen maken.
Al zou hij het hebben, hoeft hij dan ineens niet meer te luisteren.....
Ook mijn broertje, hoort zich gewoon aan de regels te houden.
Al is dat natuurlijk heel anders, en gelden er andere regels.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:00

dat vind ik ook, ik ben ook niet echt 'oud' maar ik zie ook al wel dat wij 'vroeger' veel meer buitenspeelden, in de zandbak, in de speeltuin op de boerderij van vriendin tussen de beesten, lekker vies worden. Ik denk dat je daar indd een weerstand van opbouwt, en sowieso is het belangrijk voor je ontwikkeling. Tegenwoordig worden die kinderen maar achter de tv of computer gezet, hebben de ouders tenminste geen last van ze en hoeven ze niet zoveel te wassen Sowieso is er ook gewoon minder ruimte en dus minder gelegenheid voor kinderen om te spelen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:01

annebe schreef:
Ik denk naast idd de entingen dat we veel in onze voeding moeten terug gaan zoeken.
Er zijn tegenwoordig zo veel synthetische voedings stoffen.
Ik heb het idee dat we onszelf aan het "vergiftigen"zijn met het voedsel wat we dagelijks binnen krijgen.

Voor ons in ieder geval een reden om zo veel mogelijk biologisch te kopen, liever homeopatische middelen dan de middeeltjes van de dokter en de kids "ouderwets"veel buiten te laten spelen. (hoealwel dat hier af en toe ook niet mogelijk is)

Enten ben ik mee gestopt na de eertse paar entingen omdat ik toch eerst wil weten wat de negatieve kanten zijn, waar gek genoeg nooit over gepraat word.
Samen met een wetenschappelijke arts ga ik nu kijken welke entingen echt daadwerkelijk nodig zijn en welke niet.

Mocht er iets zijn van een huidallergie, probeer ik dit op te lossen dmv paardenmelk (wat ik zelf ook gebruik tegen een soort warmte/zonne allergie) (Zomers krijg ik altijd last van kleine blaasjes onder de huid in de palmen van mijn handen, maar het drinken van paardenmelk en een creme wat paardenmelk bevat verdwijnen deze)

Ook mis ik veel in de opvoeding van tegenwoordig en erger me werkelijk groen en geel aan ouders die fulltime werken en er een kind bij willen hebben om deze vervolgens in de creche te stoppen.
Oftewel... 1 persoon moet 8 tot soms wel 15 kindertjes wat bij gaan leren over manieren en opvoeding.
Een goeie reden voor mij om lekker ouderwets fulltime mama te zijn en de kinderen manieren bij te leren die vroeger normaal waren
.

Hulde! Zo zijn er helaas niet veel meer!!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:02

Barmat schreef:
Nog even ter aanvulling:

Ik ben geboren met Astma. Ik mocht hierdoor eigenlijk van mijn ouders nooit met dieren knuffelen, want dan kreeg ik het benauwd. En dat terwijl ik een enorme dierenvriend ben Ja

paardrijden mocht nog net, maar dan alleen het rijden, poetsen mocht niet, en 5 minuten vóór de les aanwezig zijn, 5 minuten daarna weer naar huis Boos!

Toen ik ouder werd en verzorgpony's e.d. kreeg, en ik alles deed wat de longarts verboden had, kreeg ik het eerst heel zwaar, en daarna.... werden mijn klachten minder!

Ik heb nu twee paarden, twee katten en heb jaaaaaren knaagdieren gefokt. Geen centje pijn, alleen konijnen en cavia's gaat nog niet goed, maar ach, er zijn ergere dingen Knipoog

dit had mijn zus ook! Die heeft ook heel veel last van astma gehad, en ze heeft het nog steeds. Maar ze is er juist door zich er telkens overheen te zetten een beetje uitgegroeid zeg maar. Vroeger kreeg ze het altijd benauwd bij paarden, en nu niet meer. Heel af en toen misschien, maar iig een heel stuk minder.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:02

sannuhh schreef:
runningkawa schreef:

En zo ken ik er meer.
..

Dat is ook een fout die veel mensen maken.
Al zou hij het hebben, hoeft hij dan ineens niet meer te luisteren.....
Ook mijn broertje, hoort zich gewoon aan de regels te houden.
Al is dat natuurlijk heel anders, en gelden er andere regels.

Is het zo dat bij je broertje maar 1 ding tegelijk gecorrigeerd mag worden? Bijv. hij knoeit met z'n eten én propt zijn mond vol, kun je bij je broertje dan alleen 1 van die dingen corrigeren? Omdat het anders dus te chaotisch in hun hoofd word?

Vind het ook zo'n onzin om kinderen met ADHD niet op hun kop te geven. Die moeten ook opgevoed worden komop zeg, als je dat niet heb je daar alleen die kids mee.