ADHD vind ik toch echt vaak de schuld van de ouders.. als je zie hoe sommigen hun kinderen 'opvoeden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Erg als het wel zo is, maar zie echt voorbeelden waar het niet zo is.
Citaat:Ik geloof dus niet in zoveel ADHD...
sannuhh schreef:runningkawa schreef:Zouden allergien niet meer voorkomen omdat tegenwoordig alles brandschoon is en er te weinig gelucht word en de lucht waarmee dan gelucht kan worden gewoon vies is?
ADHD, dat is iets waar ik wel vaak vraagtekens bij zet.
Erg als het wel zo is, maar zie echt voorbeelden waar het niet zo is.
Waar zijn de 3 R-en heen?
Rust en Regelmaat zitten daar in.
En dat is er niet meer.
School is veel eisend, daarna nog 3 verschillende sporten/hobbies per dag ongeveer.
Geen regelmaat in etenstijden en bedtijden meer.
En nee is geen nee meer, dus lekker ff doordrammen en druk doen en het is een ja.
De agresieve spelletjes en drukke Tv die dat ook nog extra aanwakkeren.
Ik geloof dus niet in zoveel ADHD...
Mijn broetje heeft ADHD, naast autisme en dat hij zwakegaafd is.
Ik vind dat je niet zomeer kunt zeggen, alsof het niets is.
Het ligt bij hem echt niet aan de opvoeding, eetgedrag of weet ik veel wat.
Hij moet wel regelmaat hebben etc. ivm zijn autisme, maar die ADHD bestaat echt.
Ik weet bij god niet at voor medicijnen hij allemaal slikt, dat zijn heus net zomaar medicijnen voor iets wat niet echt is.
Het komt op mij echt niet leuk over, ik denk dat jullie dan gewoon niet goed weten wat het inhoud.
En wat voor effect het op het hele gezin heeft.
sannuhh schreef:Pardon, overheen gelezen.
Ik werd er eigelijk een beetje kwaad om, omdat veel mensen gewoonweg niet weten wat het inhoud.
En er geen benul van hebben, wat voor impact het kan hebben op je gezinsleventje.
Barmat schreef:sannuuhh: Je moet je dit niet zo persoonlijk aantrekken... natúúrlijk zijn er kinderen die ECHT ADHD hebben, of autisme... alleen... ik denk wel dat je het met mij eens bent als ik zeg dat er wel verdómd veel kinderen zijn die dit hebben???? (en waarvan een blinde koe al kan zien dat het niet zo is, maar dat er gewoon geen opvoeding genoten is bij het kind in kwestie)
Dat jouw broertje dit heeft is enorm erg en het heeft een flinke impact op het gehele gezin, zeker![]()
Des te bozer wordt ik als ik zie dat een hyperactief kind gelijk versleten wordt voor autist... want... zeg eerlijk, met dit soort kinderen is niks mis, in tegenstelling tot diegenen, die wel degelijk zorg nodig hebben!
Citaat:ADHD is ook zeker niet niets, als een kind er écht last van heeft is dat verschrikkelijk lastig om mee om te gaan. En er zijn ook zeker wel kinderen die er wel last van hebben. Maar over het algemeen word die stempel gauw gegeven, vind ik.
ADHD is meer dan druk doen, kinderen hebben ook geen rust in hun hoofd, alle informatie komt tegelijk aan, waardoor ze het niet aankunnen. Correct me if I'm wrong..
Paula schreef:Wij hielden vroeger altijd gevecht met koeienvlaaien, en wie dan het meest was geraakt moest in de beek zwemmen.En genoeg zand, modder en poep in m'n mond gehad en m'n ouders vonden dat ik daar heust wel tegen kon. Heb helaas wel longproblemen en ben daarom toch vaak ziek. Maar dat zal wel andere oorzaken hebben
runningkawa schreef:Denk dat kinderen vroeger een klap om de oren kregen en zich weer gedroegen...
Niet erg sannuhh, kan gebeuren
Juist omdat de inpact groot is en dan op elk kind wat gewoon lastig is maar word geroepen hij heeft ADHD kan ik wel wat pissig worden. Dan denk ik dus ook, je zou wel anders piepen als het echt zo was (collega van me had ook een kind met autisme en adhd, dus wel wat info van gekregen)
Maar als ik dan mijn neefje zie, gewoon zo'n verwend ettertje, dan komt moeder ook aan, ja heeft adhd kan er niets aan doen, bla bla...yeah right..als oma op past die duidelijke regels heeft, is hij ineens wel lief...
En zo ken ik er meer...
annebe schreef:Ik denk naast idd de entingen dat we veel in onze voeding moeten terug gaan zoeken.
Er zijn tegenwoordig zo veel synthetische voedings stoffen.
Ik heb het idee dat we onszelf aan het "vergiftigen"zijn met het voedsel wat we dagelijks binnen krijgen.
Voor ons in ieder geval een reden om zo veel mogelijk biologisch te kopen, liever homeopatische middelen dan de middeeltjes van de dokter en de kids "ouderwets"veel buiten te laten spelen. (hoealwel dat hier af en toe ook niet mogelijk is)
Enten ben ik mee gestopt na de eertse paar entingen omdat ik toch eerst wil weten wat de negatieve kanten zijn, waar gek genoeg nooit over gepraat word.
Samen met een wetenschappelijke arts ga ik nu kijken welke entingen echt daadwerkelijk nodig zijn en welke niet.
Mocht er iets zijn van een huidallergie, probeer ik dit op te lossen dmv paardenmelk (wat ik zelf ook gebruik tegen een soort warmte/zonne allergie) (Zomers krijg ik altijd last van kleine blaasjes onder de huid in de palmen van mijn handen, maar het drinken van paardenmelk en een creme wat paardenmelk bevat verdwijnen deze)
Ook mis ik veel in de opvoeding van tegenwoordig en erger me werkelijk groen en geel aan ouders die fulltime werken en er een kind bij willen hebben om deze vervolgens in de creche te stoppen.
Oftewel... 1 persoon moet 8 tot soms wel 15 kindertjes wat bij gaan leren over manieren en opvoeding.
Een goeie reden voor mij om lekker ouderwets fulltime mama te zijn en de kinderen manieren bij te leren die vroeger normaal waren.
Barmat schreef:Nog even ter aanvulling:
Ik ben geboren met Astma. Ik mocht hierdoor eigenlijk van mijn ouders nooit met dieren knuffelen, want dan kreeg ik het benauwd. En dat terwijl ik een enorme dierenvriend ben
paardrijden mocht nog net, maar dan alleen het rijden, poetsen mocht niet, en 5 minuten vóór de les aanwezig zijn, 5 minuten daarna weer naar huis
Toen ik ouder werd en verzorgpony's e.d. kreeg, en ik alles deed wat de longarts verboden had, kreeg ik het eerst heel zwaar, en daarna.... werden mijn klachten minder!
Ik heb nu twee paarden, twee katten en heb jaaaaaren knaagdieren gefokt. Geen centje pijn, alleen konijnen en cavia's gaat nog niet goed, maar ach, er zijn ergere dingen
sannuhh schreef:runningkawa schreef:Denk dat kinderen vroeger een klap om de oren kregen en zich weer gedroegen...
Niet erg sannuhh, kan gebeuren
Juist omdat de inpact groot is en dan op elk kind wat gewoon lastig is maar word geroepen hij heeft ADHD kan ik wel wat pissig worden. Dan denk ik dus ook, je zou wel anders piepen als het echt zo was (collega van me had ook een kind met autisme en adhd, dus wel wat info van gekregen)
Maar als ik dan mijn neefje zie, gewoon zo'n verwend ettertje, dan komt moeder ook aan, ja heeft adhd kan er niets aan doen, bla bla...yeah right..als oma op past die duidelijke regels heeft, is hij ineens wel lief...
En zo ken ik er meer...
Dat is ook een fout die veel mensen maken.
Al zou hij het hebben, hoeft hij dan ineens niet meer te luisteren.....
Ook mijn broertje, hoort zich gewoon aan de regels te houden.
Al is dat natuurlijk heel anders, en gelden er andere regels.