Is dit normaal?( Ongesteld )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Is dit normaal?( Ongesteld )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 01:18

Ik ben nu 16 en ben ongesteld sinds mijn 12/13 ik heb er vanaf het begin altijd heel veel last gehad en val dan de eerste dag gewoon bijna flauw van de pijn. Mijn dokter wil niet dat ik aan de pil ga en heeft gezorgd dat hij mijn moeder aan zijn kant kreeg door verhaaltjes te vertellen over wat die extra hormonen zouden kunnen veroorzaken. Hij geeft me gewoon altijd andere pilletjes die vervolgens niet werken Boos!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:51

Pil is niet altijd zo een heilig ding hoor. Ik neem nu al een jaar of 4 de pil (van mijn 15 denk ik), en ik lig nog steeds een dag dubbelgeplooid tijdens mijn stopweek. Krampen, rugpijn, hoofdpijn,... . Snachts heb ik heel af en toe ook nog het doorlekprobleem. Zeker de 2de en 3de nacht van mijn menstruatie moet ik snachts opstaan om alles eens te wisselen. Ach, het voordeel van de pil is dan wel weer dat je niet per sé elke maand een stopweek moet hebben. Ik krijg dus gemiddeld een keer of 4 in het jaar mijn menstruatie, en dan neem ik de dag pijn er wel eens bij, zolang ik er niet van doodga..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:25

Ik was het ook zo extreem. Na een half jaar was ik het zat, ben ik aan de pil gegaan.
Ben nu 3 soorten pillen verder, overal ging mijn menstruatie nog dwars doorheen.

Ik was 14 toen ik aan de pil begon. Nu is het eindelijk rustig in m'n buik Nagelbijten / Gniffelen Maar verwacht nog hoop gedoe, m'n ma heeft haar baarmoeder er afgelopen jaar uit laten halen omdat ze zo verschrikkelijk ongesteld bleef al 30 jaar en toch geen kinderen meer wilde krijgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:27

tantjeuh schreef:
Pil is niet altijd zo een heilig ding hoor. Ik neem nu al een jaar of 4 de pil (van mijn 15 denk ik), en ik lig nog steeds een dag dubbelgeplooid tijdens mijn stopweek. Krampen, rugpijn, hoofdpijn,... . Snachts heb ik heel af en toe ook nog het doorlekprobleem. Zeker de 2de en 3de nacht van mijn menstruatie moet ik snachts opstaan om alles eens te wisselen. Ach, het voordeel van de pil is dan wel weer dat je niet per sé elke maand een stopweek moet hebben. Ik krijg dus gemiddeld een keer of 4 in het jaar mijn menstruatie, en dan neem ik de dag pijn er wel eens bij, zolang ik er niet van doodga..

Er is mijn toen verteld dat je een zwaardere pil moet hebben. Welke heb je nu?
Ik heb zelf de microgynon 30, vind ik prima werken Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:35

Ik heb ook nog steeds hele erge buikpijn op de eerste dag
Echt zo erg.. niet normaal meer.
Ik neem dan 2 asprientjes, ga een half uur door de kamer slenteren in me pyjama en ga dan slapen, als ik dan weer wakker wordt is de buikpijn over.

Ik heb ook een andere pil gekregen, had eerst microgynon 30, heb nu de 3 fase pil zo'n ronde strip is dat, maar merk het verschil alleen met doorslikken, want dat ging bij micro 30 niet, dan werd ik alsnog ongesteld.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:40

magda_90 schreef:
tantjeuh schreef:

Er is mijn toen verteld dat je een zwaardere pil moet hebben. Welke heb je nu?
Ik heb zelf de microgynon 30, vind ik prima werken Lachen

Heb ik ook, die is gratis Clown

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:42

AaronYve schreef:
Ik neem dan 2 asprientjes, ga een half uur door de kamer slenteren in me pyjama en ga dan slapen, als ik dan weer wakker wordt is de buikpijn over.

Er is mij altijd gezegt dat je beter geen asperine gebruikt tijdens je menstruatie, omdat asperine het bloed verdunt.. Waardoor je dus 'meer' bloedverlies zou hebben.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:45

jah?
heb er nog nooit iets over gehoord, en merk eigenlijk ook geen verandering in bloed.
Maar goed kan best natuurlijk, alleen werken die pilletjes voor menstruatiepijn bij mij niet. en deze wel.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:50

Leentje_ schreef:
Ik ben nu 16 en ben ongesteld sinds mijn 12/13 ik heb er vanaf het begin altijd heel veel last gehad en val dan de eerste dag gewoon bijna flauw van de pijn. Mijn dokter wil niet dat ik aan de pil ga en heeft gezorgd dat hij mijn moeder aan zijn kant kreeg door verhaaltjes te vertellen over wat die extra hormonen zouden kunnen veroorzaken. Hij geeft me gewoon altijd andere pilletjes die vervolgens niet werken Boos!

Ik zou zeggen neem een andere dokter Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:11

Toad schreef:
Leentje_ schreef:

Huilen van het lachen ja inderdaad
maar dan krijg ik ook mijn moeder tegen ik vind dat zo oneerlijk van hem tegenover mij dat hij zorgt dat ik mijn moeder tegenkrijg hé Bloos!

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:25

Ik had het juist andersom, ik was het helemaal niet zo lang ongesteld. Na een dag of 3 was ik er al vanaf.
Maar dacht dat het ook verkeerd was. Maar na een paar weken was het weer gewoon normaal.
Elke keer als ik ongesteld hevige buikpijn. Gewoon erg. Ik dacht dat ik dood ging. (Overdreven). Nee, maar het was echt niet normaal meer. Ik denk dat je (Als je er nog niet vanaf bent) dat je dan naar de huisarts gaat.
Veel succes! Cool

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:04

Nettieejj schreef:
Hallo,

Ik ben nu voor ong. de vijfde keer ongesteld, de laatste keer was 2 weken geleden, maar ik menstrueer nu wel echt heel erg veel, ik was vannacht doorgelekt; er lag bloed op mjn bed, heb vreselijke buikpijn, moet om het half uur nieuw maandverband indoen enz. Is dit normaal als je pas net begint? Maak me er toch een beetje zorgen over Bloos

Groetjes Annette

Ik heb dit ook, nu nog steeds en ben het ook ongeveer voor de 5e of 6e keer..
Ik ben er mee naar de dokter gegaan, en heb er pillen voor gekregen, niet 'DE' pil, maar net iets anders, het moest 40% minder worden, en het is ook gelukt, heb ook geen pijn meer gehad, telkens als je ongesteld wordt, dan moet je 3x per dag die pillen innemen. Als je vragen heb ofzo over die pillen mag je natuurlijk PB-en! Lachen
Beterschap.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:34

Toad schreef:
Leentje_ schreef:

Ja, wat een onzin. De pil kan echt heel goed helpen. En uiteindelijk gaan de meeste vrouwen toch wel aan de pil en dan is 16 echt niet zo vroeg ofzo...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:41

tantjeuh schreef:
AaronYve schreef:

Er is mij altijd gezegt dat je beter geen asperine gebruikt tijdens je menstruatie, omdat asperine het bloed verdunt.. Waardoor je dus 'meer' bloedverlies zou hebben.

Ja, het verdunt inderdaad je bloed, waardoor het bloed er inderdaad makkelijker uitkomt, en je baarmoeder niet zo extreem sterk hoeft samen te trekken om alle zooi eruit te krijgen Knipoog

Ik neem de eerste drie dagen twee van die roze pillen, iboprufen (eh, zoiets Tong uitsteken ), twee asprientjes, een warme kruik, veel chocola, en niemand om me heen die ik kan afsnauwen. Tja, ach, anders is het niet te doen, ik val gewoon flauw als ik het niet zo aanpak.. Clown Ben ook aan de pil, microgynon, maar denk dat ik binnekort toch een sterkere ga vragen. Dan maar betalen, haha!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:50

Diane helpt super, maar ik ben nu over naar Microgynon 30 en das ook prima.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:58

ik heb dat ook heel vaak, dan kan ik gewoon helemaal nik, en moet ook om het uur naar de WC, en ik heb ech well het grootste mvb Bloos

Maar gelukig is het nu minser

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:01

In het begin had ik helemaal geen buikpijn.
Maar nu tegenwoordig wel heel erg. Scheve mond

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:25

In het begin is het altijd onregelmatig.
En de ene keer vloei je dan meer dan de andere keer.

Ik had het zelf ook.
t Word nu steeds minder. Clown
Alleen die buikpijn blijf ik houden.
Ik ben niet aan de pil btw.

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:30

Dat heb ik altijd de 1e 2 dagen van mijn ongesteldheid

daarna word het veel minder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:05

In het begin was het bij mij heel onregelmatig en het bloedverlies
viel reuze mee. Ik was overigens vrij laat; op m'n 15e pas.
Na een jaar is het heel extreem geworden; zeker 6 dagen en dan
met name de tweede en derde dag héél extreem bloedverlies,
ben onlangs naar de huisarts gegaan en ben nu aan de pil, had
ik véél eerder moeten doen; eindelijk van die ellende af.
Buikpijn e.d. heb ik overigens nooit zo, word alleen altijd duizelig
op de dagen dat ik zoveel bloed verlies, maar verder niets.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:02

Tot ik de pil ging slikken was ik heel onregelmatig ongesteld en was dan ook heel erg ongesteld.
Inderdaad wat je zegt: zo erg doorlekken dat er een plas bloed in bed lag, héél vaak maandverband wisselen enz.

De eerste jaren lukte het mij niet om een tampon in te brengen, dus gebruikte ik maandverband.
Nu gebruik ik alleen nog maar tampons, heb een allergie opgebouwd voor maandverband, dus krijg vreselijke jeuk.
Met de pil ben ik veel minder erg ongesteld, maar ook heb ik het idee dat een tampon beter werkt dan maandverband..

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:04

misschien een idee om nu gewoon een tampon te gebruiken. En als je dat niet durft, een nacht maandverbandje gebruiken, die zijn langer, en wat dikker... Dat is misschien makkelijker.