Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tantjeuh schreef:Pil is niet altijd zo een heilig ding hoor. Ik neem nu al een jaar of 4 de pil (van mijn 15 denk ik), en ik lig nog steeds een dag dubbelgeplooid tijdens mijn stopweek. Krampen, rugpijn, hoofdpijn,... . Snachts heb ik heel af en toe ook nog het doorlekprobleem. Zeker de 2de en 3de nacht van mijn menstruatie moet ik snachts opstaan om alles eens te wisselen. Ach, het voordeel van de pil is dan wel weer dat je niet per sé elke maand een stopweek moet hebben. Ik krijg dus gemiddeld een keer of 4 in het jaar mijn menstruatie, en dan neem ik de dag pijn er wel eens bij, zolang ik er niet van doodga..
magda_90 schreef:tantjeuh schreef:Pil is niet altijd zo een heilig ding hoor. Ik neem nu al een jaar of 4 de pil (van mijn 15 denk ik), en ik lig nog steeds een dag dubbelgeplooid tijdens mijn stopweek. Krampen, rugpijn, hoofdpijn,... . Snachts heb ik heel af en toe ook nog het doorlekprobleem. Zeker de 2de en 3de nacht van mijn menstruatie moet ik snachts opstaan om alles eens te wisselen. Ach, het voordeel van de pil is dan wel weer dat je niet per sé elke maand een stopweek moet hebben. Ik krijg dus gemiddeld een keer of 4 in het jaar mijn menstruatie, en dan neem ik de dag pijn er wel eens bij, zolang ik er niet van doodga..
Er is mijn toen verteld dat je een zwaardere pil moet hebben. Welke heb je nu?
Ik heb zelf de microgynon 30, vind ik prima werken
AaronYve schreef:Ik neem dan 2 asprientjes, ga een half uur door de kamer slenteren in me pyjama en ga dan slapen, als ik dan weer wakker wordt is de buikpijn over.
Leentje_ schreef:Ik ben nu 16 en ben ongesteld sinds mijn 12/13 ik heb er vanaf het begin altijd heel veel last gehad en val dan de eerste dag gewoon bijna flauw van de pijn. Mijn dokter wil niet dat ik aan de pil ga en heeft gezorgd dat hij mijn moeder aan zijn kant kreeg door verhaaltjes te vertellen over wat die extra hormonen zouden kunnen veroorzaken. Hij geeft me gewoon altijd andere pilletjes die vervolgens niet werken
Toad schreef:Leentje_ schreef:Ik ben nu 16 en ben ongesteld sinds mijn 12/13 ik heb er vanaf het begin altijd heel veel last gehad en val dan de eerste dag gewoon bijna flauw van de pijn. Mijn dokter wil niet dat ik aan de pil ga en heeft gezorgd dat hij mijn moeder aan zijn kant kreeg door verhaaltjes te vertellen over wat die extra hormonen zouden kunnen veroorzaken. Hij geeft me gewoon altijd andere pilletjes die vervolgens niet werken
Ik zou zeggen neem een andere dokter
Nettieejj schreef:Hallo,
Ik ben nu voor ong. de vijfde keer ongesteld, de laatste keer was 2 weken geleden, maar ik menstrueer nu wel echt heel erg veel, ik was vannacht doorgelekt; er lag bloed op mjn bed, heb vreselijke buikpijn, moet om het half uur nieuw maandverband indoen enz. Is dit normaal als je pas net begint? Maak me er toch een beetje zorgen over![]()
Groetjes Annette
Toad schreef:Leentje_ schreef:Ik ben nu 16 en ben ongesteld sinds mijn 12/13 ik heb er vanaf het begin altijd heel veel last gehad en val dan de eerste dag gewoon bijna flauw van de pijn. Mijn dokter wil niet dat ik aan de pil ga en heeft gezorgd dat hij mijn moeder aan zijn kant kreeg door verhaaltjes te vertellen over wat die extra hormonen zouden kunnen veroorzaken. Hij geeft me gewoon altijd andere pilletjes die vervolgens niet werken
Ik zou zeggen neem een andere dokter
tantjeuh schreef:AaronYve schreef:Ik neem dan 2 asprientjes, ga een half uur door de kamer slenteren in me pyjama en ga dan slapen, als ik dan weer wakker wordt is de buikpijn over.
Er is mij altijd gezegt dat je beter geen asperine gebruikt tijdens je menstruatie, omdat asperine het bloed verdunt.. Waardoor je dus 'meer' bloedverlies zou hebben.