Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: ** Kan iemand mij aub helpen **

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:47

Laura24 schreef:
Toen ik het plaatje in eerste instantie zag dacht ik even dat het je borst was Clown

Maatje XXXXXXXXL Haha!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:49

Laura24 schreef:
Toen ik het plaatje in eerste instantie zag dacht ik even dat het je borst was Clown

jij niet alleen.

ik denk ook aan een tekenbeet.
weet je al wat meer?
oorwurm geven bij mijn zoon ook zulke dikke plekken/bulten.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:50

En ook ik dacht dat het haar borst was. Ben benieuwd of er al meer informatie is. Ze zal al wel naar de Eerste Hulp zijn geweest hoop ik?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:52

Denk dat ze er nu zit Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:53

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:57

Jeetje!
Sommige zijn echt klein, die vallen idd niet op!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:00

Het ziet er wel eng uit hoor. ik zou echt gelijk naar de dokter gaan.
Hopelijk ben je er nu of bij de eerste hulp en zeg je ons zo dat je antibiotica heb gekregen en we ons geen zorgen hoeven te maken Knipoog

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:11

Ik ga mee met iedereen, gelijk naar de Eerste Hulp of een andere huisarts, dit ziet er niet goed uit!
Hou ons op de hoogte Ach gut

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:27

Zo, nou indd, mee naar de dokter. Niet direct in paniek, maar vandaag/morgen direct heen. Lachen Kon best wel eens een tekenbeet zijn.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:31

nou? weet je het al?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 01:15

Geen paniek hoor; zelfs al IS het een tekenbeet, de ziekte van Lyme is in vroeg stadium uitstekend te behandelen.

Ik dacht bij de foto wel gelijk aan een tekenbeet, dus ik hoop dat je bij de dokter bent geweest... Ik ben benieuwd naar de uitslag!

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:34

hoi allemaal nou zoals jullie weten ben ik gister naar de eerste hulp gegaan hij vermoede wel een tekenbeet , maar hij zag geen plekje waar het diertje heeft gebete nu moet ik over 2 dagen weer kijken of hjet groter word de plek en dan moet ik weer terug , alleen het is nu 2 juli , en hij word kleiner zelfs dus zal ik me hebben aangesteld off ? maar harstikke bedankt voor jullie hulp door dit allemaal te zeggen en informatie te geven ik waardeer dat zeer!!

Heel veel liefs Natascha ( doemaarwat )

p.s als de wond wel weer groter word ik hou jullie op de hoogte en ik houd deze topic ook in de gaten dus!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:50

Nee je hebt je niet aangesteld joh Tong uitsteken
Goed dat je even geweest b ent!

doemaarwat

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:28

haha gelukkig maar maarja toch vind ik het er echt uitzien als een tekenbeet hoor Gaaaap

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:32

ga eens zoekken op bromelia dan kun je al een hoop informatie vinden

meer kan ik je niet helpen

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:47

Gelukkig wordt het al kleiner... Maar als je op sommig sites kijkt zijn er teken bij die zoooo klein zijn dat ik me afvraag of je daar wel een beet(je) van kan zien...
En een aansteller ben je zeker niet... Je neemt gewoon het zekere voor het onzekere... Daar zijn huisartsen voor, je te helpen Knipoog

Op deze site staat heel veel info... http://www.lymenet.nl/info/preventie-te ... n-lyme.htm

Ik hoop dat die plek gewoon weggaat Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:50

doemaarwat schreef:
Hallo allemaal
ik werd vanmorgen wakker en ik voelde aan ja boven mijn heup zeg maar een dikke plek dus ik keek in de spiegel en zag ik een ronde vorm maar niet zo groot, nu is het avond en het word best wel groter , ik weet dus niet of dit een beet was van een heideteek of een blinde een blinde heb ik vaker gehad alleen dat gaat zo weg bij mij !!, alleen dit ziet er niet echt goed uit vind ik hoor ik zal ff een foto laten zien !

Afbeelding

Ik hoop dat iemand mij raad kan geven zodat ik weet wat ik moet doen ik ga zowiso naar de dokter toe omdat men dokter nu geen dienst heeft , is het opzich best gevaarlijk zegt iedereen omdat je er eingelijk gelijk bij moet zijn..
nou ik zie het wel maar ik hoop dat ik wel wat reacties krijg natuurlijk
Alvast heel erg bedankt..

Heel veel Liefs Natascha ( doemaarwat ) Ach gut

Hoe voel je je verder? En die plek, is die warm, verheven boven je huid over net zo glad als je huid? Is die plek zelf warm?

Wanneer ben je door een beet gebeten? Waar op je lichaam was dat? Heb je ergens anders ook zulke plekken? Laat ook iemand tussen je haren kijken!

Deze plek lijkt wel op een vlek die je van een tekenbeet kan krijgen en die vlek hoeft niet perse te ontstaan op de plek waar je gebeten zou kunnen zijn. Maar je moet wel een keer ergens anders dan gestoken zijn...

Je zou even kunnen bellen naar het telefonisch spreekuur van je huisarts en zorg dan dat je antwoorden klaar hebt op de vragen die ik hier boven al gesteld heb...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:51

Sorry... Had alleen alle berichten op pagina 1 doorgekeken...

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:58

ok wacht ik heb vorig jaar heb ik ook een heideteken beet gehad onder mijn oksel zou die plek daarom nu verschijnen :|

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:58

Nickeltje schreef:
doemaarwat schreef:
Hallo allemaal
ik werd vanmorgen wakker en ik voelde aan ja boven mijn heup zeg maar een dikke plek dus ik keek in de spiegel en zag ik een ronde vorm maar niet zo groot, nu is het avond en het word best wel groter , ik weet dus niet of dit een beet was van een heideteek of een blinde een blinde heb ik vaker gehad alleen dat gaat zo weg bij mij !!, alleen dit ziet er niet echt goed uit vind ik hoor ik zal ff een foto laten zien !

Afbeelding

Ik hoop dat iemand mij raad kan geven zodat ik weet wat ik moet doen ik ga zowiso naar de dokter toe omdat men dokter nu geen dienst heeft , is het opzich best gevaarlijk zegt iedereen omdat je er eingelijk gelijk bij moet zijn..
nou ik zie het wel maar ik hoop dat ik wel wat reacties krijg natuurlijk
Alvast heel erg bedankt..

Heel veel Liefs Natascha ( doemaarwat ) Ach gut

Hoe voel je je verder? En die plek, is die warm, verheven boven je huid over net zo glad als je huid? Is die plek zelf warm?

Wanneer ben je door een beet gebeten? Waar op je lichaam was dat? Heb je ergens anders ook zulke plekken? Laat ook iemand tussen je haren kijken!

Deze plek lijkt wel op een vlek die je van een tekenbeet kan krijgen en die vlek hoeft niet perse te ontstaan op de plek waar je gebeten zou kunnen zijn. Maar je moet wel een keer ergens anders dan gestoken zijn...

Je zou even kunnen bellen naar het telefonisch spreekuur van je huisarts en zorg dan dat je antwoorden klaar hebt op de vragen die ik hier boven al gesteld heb...

Het is wel warm dat wel !! .
het is boven mijn heup in men haren heeft mijn moeder al gekeken , !!

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:06

Afbeelding

Zo ziet het er nu uit een dag erna dus!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:09

Ok, want vaak als je 1 zo'n vlek hebt die echt door een teek veroorzaakt wordt, krijg je op andere plaatsen na een paar dagen ook kleinere vlekken.
Warm is wel een beetje verdacht.
Maar hoe voel jij je verder? De laatste dagen? Heb je koorts? Dit kan je hoe vervelend het ook klinkt het allerbeste anaal meten.
Voel je je vermoeid? Heb je spierpijn die je niet kunt verklaren door sporten? Doen er gewrichten (ook eventueel kleine in de handen en voeten) pijn of zijn dik/rood?

Nu ik die foto's van een dag later zie denk ik zelf eerder dat je door iets anders dan een teek gebeten bent.
Een nare daas of horzel lijkt het eigenlijk het meeste op. Die kunnen je over dag of eind van de dag ongemerkt gestoken hebben en dat je het pas bij wakker worden gemerkt hebt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:12

ik zou vragen naar meer onderzoek
lyme word teveel onderschad ook door artsen hier in nl

als het wel een teken beest is en een bromelia bacterie binnen is gekomen dan moet je asap aan de antibiotica
bromelia is een anerobe bacterie en gaat dus op zuurstof arme plekken zitten zoals gewirchten en je ruggewervel het is dus zaak dat je ze bestrijd voor ze daar zitten

Nickeltje zegt ook al het kan wat anders zijn maar ik zou het niet riskeren

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:14

Maar ze is al nij een arts geweest en die heeft wel een punt met dat als er verder geen klachten zijn behalve deze vlek, het even aan te kijken.

Als die vlek groter wordt is het inderdaad wel verstandig te vragen om bloedonderzoek naar de bacterie waar je door een teek mee besmet kan worden. De Borrelia bacterie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:15

doemaarwat dit is een tekenbeet. Dit is het zogenaamde eerste stadium van de ziekte van Lyme. En weer zo'n idioot bij het ziekenhuis die geen idee heeft wat deze ziekte inhoudt.
Het feit dat de plek weggaat wil absoluut niet zeggen dat de bacterie die de plek veroorzaakt dood is. Integendeel.

Het is te debiel voor woorden dat je wordt teruggestuurd met de melding dat je maar moet kijken of het minder wordt. Natuurlijk wordt het minder. De bacterie gaat dan verder met in je lichaam verwoestingen aanbrengen die je niet altijd ziet tot het te laat is.

Ga als de sodemieter naar de huisarts en EIS een kuurt van tenminste twee weken doxycycline. Dit is een antibioticum dat in het eerste stadium Lyme nog genezing kan bieden. Daarna wordt het een heel stuk moeilijk, zoniet onmogelijk.

Ik heb zelf derde fase Lyme en ben niet meer geheel te genezen. Er is teveel stuk (spieren, gewrichten, bloedvaten, ogen).

ONDERNEEM ACTIE!
Dit is een ziekte die je niet wilt hebben en de medische wetenschap is onvoldoende op de hoogte van Lyme en de gevolgen. Dat blijkt maar weer uit je behandeling op de eerste hulp.

Voor meer informatie: lymenet.nl
Succes!

En echt niet afwachten hoor!