Scoliose&Brace.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Moonwalker_

Re: Scoliose&Brace.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:20

Ik heb ook last van scoliose (erfenis van de mama Boos! ) gelukkig is het nog niet echt ernstig.
Maar vaak voel ik het wel dat me'n rug serieus afziet.Zeker met de studie die ik doe (Bosbouw en Tuinaanleg)Als ik een dagje help in de aanleg bij m'n vriend ben ik s'savonds geradbraakt!
Zelfs simpel 10min onder de zonnenbank is al niet goed, want als ik me om de 3min niet even recht zet geraak ik na 10min niet vanzelf meer recht(of ik moet een hele circusact uitoefenen) Haha!

Zo'n korset dragen lijkt me echt niet fijn Ik zou het in elk geval niet kunnen aanhouden, lijkt me vreselijk irritant!!
En dan zeker 23u/dag Rolleyes

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 22:27

Ja ik heb het ook geerft van me moeder me oma,tante, andere tante, en me nichtjes en nog 1 neefje hebben het ook.
die van mij is het ergt.. Boos!. Me tante had er aleen vroeger 1 van 72 graden die is dus wel geopereert. en die staat nu nog 25 grade scheef.
Naja het is wennen. als ik aan mensen vertel dat ik er in slaap. staan ze tekijken of ze water zien branden enzo.
Ja dat onder de zonnebank doe ik zo i zo al nooit.. Tong uitsteken Ik wil na deze school Vee houderij gaan doen. dus dat wordt ook wat. Tong uitsteken

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:55

Hihi, ja als ik zeg dat ik dat ding 23 uur per dag moet dragen zie je mensen wel eens raar kijken ja. En ik heb de vraag; Is dat niet heel erg vervelend en Kun je daar dan wel mee slapen? Echt al heel vaak moeten beantwoorden. In het begin heb ik er zeker last van gehad tijdens het slapen. Maar alles went. Tuurlijk bepaalde houdingen kun je niet echt lekker in liggen maar zolang ik maar op m'n zij blijf liggen gaat het wel.

Ik heb het trouwens niet van iemand geerft, dus ik kan niemand de schuld er van geven Tong uitsteken Is het bij jullie trouwens aangeboren of er in gegroeit? Bij mij is mijn rug gewoon scheef gaan groeien.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:07

Bij mij is het aangeboren Knipoog
Ik kan dus niet op me zij lichen.. Clown ik moet of me buik of me rug liggen.
Ja die zelfde vragen heb ik ook al 100X beandwoord.
Maar hoe doe jij dat me je kleren?
Want ik draag skatekleren (gewoon van me zelf al) dus die broeken koop ik gewoon 4 maten tegroot. en ze passen. bedoel de lenkte maakt niet zo veel uit en de weite ook niet.. Clown

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:40

Tja bij mij is kleren echt een probleem. Ze gaan bijna allemaal stuk door die brace en ja bij mij worden m'n kleren ook wel een maatje groter gekocht dan dat ik eigenlijk nodig heb..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:51

Heel verstandig om die operatie nog uit te stellen, dat is niet iets wat je 'zomaar' even doet. En je rug zal altijd een zwak punt blijven, dus maar blijven hopen dat het korset zijn werk doet.

Kleding kopen was voor mij ook inderdaad een probleem! Allemaal kleding die te groot is, niet echt mijn smaak is (ik ben meer van de aansluitende kleding, en dat ging natuurlijk niet). Dat was echt vervelend.

Heb je geen mogelijkheid voor een ander baantje?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:24

Ik ga na de vakantie met corset werken.
als dat niet gaat. dan ga ik op zoek naar wat anders.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:36

Dan ga ik met je mee! Ja

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 15:09

Fiffill schreef:
Dan ga ik met je mee! Ja

gelukkig maar Lachen
Nee want het moet dan wel echt iets zijn wat gewoon niet belastent is voor me rug.
en die baantjes zijn nog al moeilijk op deze leeftijd.

shanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:33

ik heb ook een brace om gehad alleen was dat omdat ik mijn rug gebroken had ik heb hem drie maand om gehad en ook echt afgezien met dat ding bleek achteraf dat ik hem beter neit om had kunnen hebben . maar goed ik ben nu bijna anderhalf jaar verder en goed genezen is het nog paardrijden zit er voorlopig zobiezo niet meer in

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 21:30

Oke, ja bij mij werkt me brace waarscheinlijk wel.
maar mijn gevoel zegt weer van niet.
Dat lijkt me ook niks een gebroken rug.

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:47

Bij mij schijnt de brace ook wel te werken. Want elke keer in het ziekenhuis als de foto's gemaakt zijn zegt die arts dat het er gewoon "stabiel" uit ziet. Ik weet dat die arts wel gelijk zal hebben maar af en toe als ik weer eens last van m'n rug heb begin ik daar wel eens over te twijfelen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:54

Wat kan je goed met je rug? Lopen en staan zeker?
Maar dan kan je zeker weer niet bukken en tillen ofwel..

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:57

Lopen, staan en zitten gaat het best Ja Bukken is wel wat lastiger als je een brace om hebt.. Want dan kun je je rug niet buigen dus als je wat van de grond wilt rapen moet je helemaal door je knieen etc.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:05

Want hoe oud ben je, evanescene?
Voor als je bijvoorbeeld op zoek gaat naar ander werk. Bij servex zijn ze altijd op zoek naar mensen, dus op het station bij bijvoorbeeld c'est du pain. Kan je veel staan en lopen, maar moet je wel 17 voor zijn. Dat is voor het meeste werk in winkels geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 20:48

Haha ik ben 14 Tong uitsteken
Naja ik kan wel bukken hoor maar als ik bij de grond wil komen moet ik op me knien gaan zitten
net zo als marrke al zegt.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:30

Ik heb vanaf mijn 13e ook een brace gedragen. Zo'n 3,5 jaar lang wegenz een kyphose (voorwaartse kromming) Soortgelijk harnas als ik hier op de foto zag, alleen dan met een stang voor de borst langs totaan mijn keel. Ook 23 uur per dag. Deed er alles mee, ook sporten (toen korfbal) Nadeel van zo lang in zo'n corset zitten is toch wel dat je spieren erg slap worden. Ik vond het ook helemaal niks om zonder corset te lopen, Ook zere spieren enzo. Zou dus goed je rugspieren trainen elke dag. Dus als ie een uurtje af mag, goed bewegen en oefenen. Heb je minder last van de vermoeide spieren.
Kleding was lastig ja. Inmiddels ben ik 32, dus het is al een hele poos geleden.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 19:14

Oke, ja dat is al een tijdje tegelden.
jemig zeg! zo een ding tot aan je keel.
ging net heel even een foto op zoeken op google schrok me rot! dacht dat ik het erg had met dit geval. maar jij! jemig. die stang hea tot op je keel. die zag je tog boven je kleren uitkomen?
naja met sporten mag hij af (paardrijden,zwemmen).

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:44

Nou je kunt beter een kyphose hebben als een scoliose hoor, dus ik bof nog.
Ik had zoiets: Afbeelding
Ik droeg dus colletjes om het wat te verbloemen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:26

owkej,
ja ik zag zo een oud ding met een ijzere ring ofzo om je nek.. Nagelbijten / Gniffelen
maar nee het lijkt me echt niks!
aangezien ik echt alles wat maar op een corset lijkt vrezelijk vind. Clown
naja het ziet er echt niet fijn uit!

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:56

Pff, dat lijkt me ook niet zo lekker zitten met zo'n ding tot aan je keel.. Hoe kreeg je het trouwens voor elkaar met dat ding te sporten? Ik kan dat met m'n brace echt niet! Ik ben helemaal niet bewegelijk en ik krijg het echt heel erg warm en het wordt er helemaal nat onder enzo dus dat ik ook een rede waarom ik hem niet om heb tijdens het sporten..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:32

Mijn zusje heeft ook die corset die jij hebt.
Zij heeft 27 graden geloof ik, en ze moet volgend schooljaar ook haar brace aan in de klas, ze ziet er erg tegenop..
Ik vind het knap hoe jij ermee omgaat!
Mijn zusje vind het vooral lastig dat ze geen leuke strakke shirtjes meer aankan, doordat je dan de brace goed ziet, ook moet ze nieuwe broeken want met haar brace kan ze haar broek niet dicht krijgen..

Zelf heb ik een hele lichte vorm van scoliose.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:43

Kleding zoeken vond ik inderdaad ook echt 1 van de vervelendste dingen. Dat je niet kan sporten (dat kon ik niet namelijk), dat leer je wel accepteren na een paar weken. Maar iedere keer dat gezeik in die winkels; Kleren moeten kopen die je eigenlijk helemaal niet leuk vind. Meiden in de winkel die met de leukste dingen aan komen, die je weer terug moet geven 'want dat gaat niet'....
Des te leuker is het winkelen weer als je er vanaf bent Knipoog

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:43

Ach gut
Wat vervelend dat je um zo vaak moet dragen zeg!!

Ik hoop dat je snel weer wat opknapt!!
Sterkte ermee

xxx

__Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:03

whoo,
ik heb zelf ook een scoliose maar dan wel een hele lichte vorm
hoef daarvoor niet meer naar het ziekenhuis toe, want het kan volgends de dokter
niet erger worden..
als het erger zou worden zou ik ook een corset aan moeten..
ik leef met je mee Ach gut
x