vaak misselijk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:35

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het iets met ongesteld te maken had, want ik ben sinds eergisteren voor het eerst ongesteld geworden, en heb nu ook niet veel misselijkheid meer

Anoniem

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:50

Als je 's ochtends niets kunt eten, probeer dan wat te drinken.
Ik heb dat zelfde probleem ook; ik krijg geen hap door mijn keel 's ochtends.

Maar na een glaasje drinkontbijt voel je jezelf een stuk beter!
Of neem een kop thee, dat werkt ook goed, maar daarna moet je dan wel nog wat eten.


Je misselijkheid kan ermee te maken hebben dat je op bepaalde momenten te weinig hebt gegeten. Als dat zo is, dropt je bloedsuikerspiegel en daar kun je duizelig, misselijk van worden en hoofdpijn van krijgen.

Op regelmatige tijden een goede, vezelrijke maaltijd eten voorkomt dat.


Een andere reden dat je vaak misselijk bent zou kunnen zijn, dat je bijvoorbeeld allergisch ergens voor bent.
Dat kan ook later in je leven pas ontstaan.

Zo is er bij mijn moeder 2 maanden geleden een lactose (koe melk) allergie ontdekt.
Dat neemt ze nu niet meer, en haar hele lichaam werkt nu beter mee met alles wat ze doet.

Zelf ben ik erachter gekomen dat ik allergisch ben voor knoflook, olijfolie en de combinatie van pasta met tomatensaus.
Ja, klinkt heel stom misschien... En veel mensen zeggen bij pasta gelijk: oh, gluten allergie. Maar dat is het niet.
Want losse pasta kan ik wel eten, en losse tomaten of tomaten producten ook. Maar bij de combi ben ik 2 dagen lang misselijk, terwijl ik pasta's WEL lekker vind.

Er zijn mensen die kunnen testen waar je allergisch voor bent.

Natuurlijk is het 't verstandigste om alles goed met je huisarts te bespreken.


Ik hoop dat je probleem snel voorbij is!