Ik trek het niet langer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Re: Ik trek het niet langer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:33

Even over die hartkloppingen: dat hoeft helemaal niet iets ernstigs te zijn. Ik heb ook al heel vaak last gehad van hartkloppingen dat ik dacht dat ik het aan mijn hart had, maar het kwam gewoon van de stress en was niet ernstig.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:59

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 15:28

dankullie wel allemaal.

vanavond moet ik met mijn moeder praten.
Ze is boos omdat ik te brutaal doe tegen mijn vader want het gaat blijkbaar slechter met mijn vader dan ik dacht.

hij is ingezakt en helemaal verkracht op zijn kamer, en dat was een hartklopping werd verteld.

Als ze mij gaan verwijten dat het mijn schuld is word ik echt heel boos, het is vanavond de examenuitrijking van mijn zus, dus ze moeten niet proberen die te verzieken!

Ik heb mijn vader niet verteld van mijn toestand op school, toen hij erachter kwam vroeg hij waarom ik niks verteld had, ik zij: Heb jij mij van je hartkloppingen verteld?

Hij kon er niks op terug zeggen.

Ik ben echt niet lekker aan het worden gewoon, helaas woont er ook geen famillie in de buurt ofzo..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:39

Nou het is inderdaad jou schuld echt niet hoor, van de hartkloppingen van je vader. Mochten ze dat van je zus verzieken zijn ze wel heel ver heen, schandalig gewoon. Moeilijk is dat, als je nergens heen kunt. En eerlijk gezegt zal het ook niet werken denk ik, dus blijft het cirkeltje maar doorgaan. Blijf rustig als je met je ouders gaat praten, niet boos worden niet schreeuwen (doe ik wel altijd) maar het werkt niet. Geef alles duidelijk aan en als je merkt dat je niet gehoord wordt, laat dat dan ook werken. Helaas heeft het vaak geen nut, bij mij is dat ook zo, als ze eenmaal iets in hun hoofd hebben dan kun je op je kop gaan staan, maar luisteren doen ze toch niet meer.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:43

Scotty, probeer rustig te blijven. Denk na voor je antwoord geeft. Onthou dat dit alles niet jouw schuld of die van je zus is. Jouw ouders hebben ervoor gekozen uit elkaar te gaan, en niet jij. Scheiden doet leiden en dan met name voor de kinderen. Dat je vader begint te gooien met woorden zoals ik had hartkloppingen enzo, dat heeft ie aan zichzelf te danken. Vervelend, maar niet door jou! Het wordt eens tijd dat je vader en moeder bij elkaar gaan zitten en eens een gesprek hebben over hoe nu verder. Ik wens je heel veel sterkte, en mn pm staat open!!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:43

Het is écht jou schuld niet hoor :0
ik weet neit wat ik moet zeggen, ik herken me er wel in maa mrijn ouders wonen nog bij elkaar.
Nahjah sterkte Lachen al eens aan maatschappelijk werk of psyg gedacht?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:14

probeer ook zoveel mogelijk afleiding te zoeken, Probeer er ook veel over te praten met vrienden.. Dat je het even los kan laten, even alles eruit, schreeuwen, huilen en noem maar op.. Daarmee kan je bij ne vrienden vast wel terecht! Misschien maakt dat het iets makkelijker om met je ouders te praten, dan is er al een gedeelte van je woede even uit.. en kom jij een beetje tot rust..
Probeer als het kan zelf een gesprek tussen jou, je zus en je ouders te regelen.. Zo kom je over als een jongen met een goed initiatief en die het beste voor iedereen wil.. Het aller belangrijkste is rustig te blijven, daar bereik je veel meer mee, en dat heb ik ook geweten..

Veel sterkte nogmaals!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:38

Jeetje dat is idd niks! Ik heb ook altijd veel problemen gehad thuis maar gelukkig is het allemaal wat beter geworden.

Voor hulp moet je gewoon naar je huisarts gaan. Hij vraagt dan wat dingetjes en helpt je dan aan te melden bij hulpinstantie. Je hebt GGZ hier in de buurt. Die zit in alkmaar. Maar ik weet niet of je daar heen kan/moet want dat ligt eraan hoe erg het is. volgens mij word je (omdat je jonger dan 18 bent) dan doorgestuurd naar jongeren afdeling en dat heet Triversum. Als het ernstig word dat je niet meer thuis kan wonen heb je daar ook opvang maar je moet niet gaan denken dat dat hemel op aarde is.

http://www.triversum.nl/
http://www.ggz-nhn.nl/

Ook heb je natuurlijk maatschappelijk werker maar die is niet altijd zo goed.

Voor de rest veel sterkte! En probeer zoveel mogelijk afleiding te vinden.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:45

Heey,

Hoe is het gesprek gegaan?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:41

Ik zou idd ook wel willen weten hoe het is gegaan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:45

Wat vervelend allemaal! Ik hoop dat alles beter gaat, hoe is het gesprek gegaan?

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:58

Lijkt me idd geen fijne situatie voor je!! Verdrietig
Ik ken het gevoel, mijn ouders zijn ook gescheiden, vader zit grotendeels in Thailand en ik woon bij me'n moeder en haar vriend (vriend was vroeger mijn vader zijn beste kameraad)
Ik spreek ook zelden tegen m'n moeder, ze heeft constant kritiek op mijn vriend (die haar overigens niet kan ruiken of zien) en ze loopt enkel te z**ken dat ik nooit thuis ben en alleen naar haar toe kom als ik wat nodig heb.. Rolleyes
Tsjah..Ik zit vaak bij m'n vriend omdat het daar nu eenmaal gezelliger is als "thuis".Gelukkig heb ik mijn zus als steun hier Cool

Je kan idd naar het OCMW (weet niet hoe het in NL heet?) gaan en een uitkering vragen.Op kot gaan is mss ook een leuk idee?Je hebt een pak verantwoordelijk voor je maar je bent op je gemak en er valt een hoop stress van je af Knipoog

Veel sterkte ermee!!

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:56

Het gesprek ging wel, het gaat nu wel wat beter..
mijn vader gaat met een maatschappelijk werker praten.
het gaat nu wat beter dus ik kijk het nog even aan

Allemaal bedankt voor de steunende reacties!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:15

Dat zijn mooie ontwikkelingen Scotty. Wat goed van je vader dat hij gaat praten met een maatschappelijk werker. Probeer te blijven praten met beide ouders, dat helpt echt, ook al is het niet even makkelijk. Heel veel succes en sterkte.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:22

Mooi dat het gesprek wel heeft geholpen!
Misschien snappen ze nu wat beter hoe jij je er over voelt,
het kan namelijk zijn dat ze dit niet door hadden..
Veel succes en sterkte ermee!