Grote kuitmaat, wie???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Re: Grote kuitmaat, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:23

gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was.... ik meld me ook... de hele 44 cm's... maar ik zie al mooie links voorbij komen.. dit topic blijf ik even volgen... laarzen in mijn maat is al een ramp. voetmaat 42... Bloos

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:26

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:28

oeh meld zich! ik heb schoenmaar 40/41 en kuitmaat 43 echt heel iritant! chaps heb ik maar XL en dat past net Tong uitsteken

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:44

kimmie261 schreef:
http://www.galopshop.nl/ww00_artikel_de ... kel_id=217

deze heb ik,ook verkrijgbaar in grotere kuitmaten.. Ja

Hoe kan je daar dan je kuitmaat in opgeven? Want je kan wel een maat opgeven maar is dat dan ook gelijk je kuitmaat?
Als ze mijn maar zouden hebben dan zou dat wel super zijn

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:49

ik bel gewoon altijd even ,en dan zeg ik ,ik heb dikke kuiten zoveel cm,en dan weet dat vrouwtje welke ze moet geven Lachen

dus gewoon even bellen Ja

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:59

Hier nog 1....schoenmaat 42, brede voeten, hoge wreef en kuitmaat 50.
Ik heb heeeeeeel lang met suede chaps gereden en die rekte in de loop van jaren mee. Maar toen die echt helemaal op waren heb ik lipica laarzen aan laten meten. Het ziet er netjes uit, maar je laarzen krijgen door die rare verhouden wel een aparte vorm Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:03

ik heb ook maat 47 kuit ik heb ariat chaps maat xl en ze 3 milimeter laten oprekken en ze passen nu precies

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 17:57

dowie schreef:
ik heb ook maat 47 kuit ik heb ariat chaps maat xl en ze 3 milimeter laten oprekken en ze passen nu precies

Okee, dat klinkt goed, aangezien ik ook kuitmaat 47 heb.......
dat ga ik maar proberen denk ik zo. Haha!

Nadiaaa: Inderdaad mijn laarzen zijn van petrie en die heb ik ook op maat laten maken en ze zijn best apart van vorm ja Bloos Nouja ik noem ze altijd mijn Termanator laarzen hahahahaha..........(hoe schrijf je dat eigenlijk haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:32

Ik heb geen extreme kuitmaat, 39, maar dat is wel veel als je kijkt naar mijn schoenmaat (38,5) en de rest van mijn lichaam (62 kg). Gewone laarzen kan ik dus niet kopen, die schacht in die maat is zo'n 34 of 35 cm, baal ik dus echt van!!

Rijlaarzen gelukkig op maat, maar pas ze niet meer Verward Moet er eens een rits in laten zetten.

Wel een drama iig, alsof iedereen met schoenmaat 38,5 of van die sprietenkuiten heeft Scheve mond

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:21

Oeps!!! Keek op een website naar de Ariat chaps en inderdaad in maat XL zijn ze voor kuiten van 44cm dus nog 3 cm opmeten en dan heb je chaps voor mijn kuitjes hihi...
Maar de chaps zijn 47cm lang en dus te lang voor mijn korte kuitjes Boeh!!!!!!

Nouja dan maar sparen en Derby Softjumpers op maat laten maken er zit niks anders op voor mij Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:18

Ik heb ook een kuitmaat van 45 cm. en rij met de chaps van Ariat.
Ze zitten wel strak, maar ik krijg ze nog dicht.
Veel dragen, dan rekken ze vanzelf op Haha!

Laarsschachten van Petrie kunnen volgens mij op maat gemaakt worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:19

Ik heb zeker kuiten van 45-46 cm omvang,.
Ben naar meneer v huet

www.rijlaarzen.nl
Geweest,en die heeft me een stel op maat gemaakt!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:25

Nadiaaa schreef:
Hier nog 1....schoenmaat 42, brede voeten, hoge wreef en kuitmaat 50.
Ik heb heeeeeeel lang met suede chaps gereden en die rekte in de loop van jaren mee. Maar toen die echt helemaal op waren heb ik lipica laarzen aan laten meten. Het ziet er netjes uit, maar je laarzen krijgen door die rare verhouden wel een aparte vorm Nagelbijten / Gniffelen

Wij kunnen iig elkaars laarzen aan Lachen

Ook schoenmaat 42, kuitmaat 50 en hele hoge wreef, waardoor ik nu op maat gemaakte Derby's met veters en rits heb Ja mooie laarzen hoor.

Verder heb ik recticline (of zoiets) chaps maat XXXLL (ja, écht)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:20

Vind mijn lipica's ook mooi, vooral de voet. Die zit echt helemaal geweldig!!! Binnenkort moet ik ze maar weer eens aantrekken, ik heb alweer 2 maanden niet gereden. Me verzorgschim vond het nodig om me schouder uit de kom te trekken.
Verder heb ik voor stal gewone rampestamp stalschoenen waar ik ook mee rijd, dus voor mij geen chaps Nagelbijten / Gniffelen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:19

En ik dacht dat ik extreme kuiten had (38 cm). Helemaal toen ik vorig jaar leuke schoenen wilde kopen (laarzen van Le Coq Sportif); mooi dat ik de rits niet dicht kreeg! Boos! Bloos Heb toen de half hoge gekocht, die zaten prima. Maar dat is toch eigenlijk niet normaal, of ligt het aan mij? Je moet maar flinterdunne kuitjes hebben om in een modeschoen te passen ofzo... Anyway, ik zou wel heel graag dunnere kuiten willen. Er zit alleen niet zozeer vet op, maar spieren. Zie daar maar eens vanaf te komen. Clown Met rijlaarzen heb ik geen ervaring. Vroeger had ik nog dunne kuiten en tegenwoordig rijd ik western. Haha! Daarbij heb je niet van die hoge, strakke laarzen dus ook geen problemen daarmee gelukkig.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:20

Ik heb voetmaat 39/40 en kuitmaat 42.
Ik heb best lang moeten zoeken voordat ik eindelijk goede lere laarzen heb gevonden. Toen ik er mee ging rijden zaten ze toch te strak en heb ik ze op laten rekken. Ik heb de laarzen van Derby. Hele fijne laarzen verder! Ik weet niet tot welke maat ze gaan.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:25

Ik heb voetmaat 41/42 en kuitmaat 45 (met broek). Ik heb een paar maanden geleden laarzen laten opmeten bij lipica. Helaas is dit drie keer misgegaan. Ze zeiden uiteindelijk dat ik een ortopedisch probleem had en dat ze me suc-6 wenste om ergens anders wel iets te vinden wat ik zou passen. Ik ben van de week geslaagd! Mountain horse highrider maat 42 met wijde kuit pas ik!!! Na al die maanden zoektocht, een betaalbare laars te vinden ben ik nu zo blij!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:31

Kom ik aan met een kuitomvang van 49cm! en een schoenmaat 41.
De mountainhorse laarzen pas ik ook en ik heb chaps gevonden in de maat xxxl, die passen prima met jophurs. In de zomer rijd ik met chaps en in de koudere tijden met de laarzen.
Rijbroeken laat ik al jaren op maat maken, wil altijd graag een hoge taille met brede band en de kuiten goed om maat. Komt ook nog eens bij dat ik lange benen heb dus slaag nooit voor een standaard rijbroek, zelfs de lengte maten zijn dan aan de korte kant.......

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:35

Ik heb kuitmaat 42 en train altijd met Ariat-chaps Breedte-maat M. Misschien is L iets voor je?

Offtopic voor geinteresseerden: Heb overigens nog mooie (bijna nieuwe) Cavallo's te koop met een brede kuitmaat (42 kuit, 58 lang, maat 40). Zoek bij Marktplaats maar eens op Westerbeek.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:57

Ik heb petrie chaps op maat gemaakt. normaal kosten ze 80 euro en op maat gemaakt 90. mijn kuiten waren toen de tijd ook 46 cm ben daarna wat afgevallen nu zijn ze iets dunner.
zal even een fototje op zoeken

edit dit is de enige die ik heb waar ze een beetje goed zichtbaar zijn Haha!
Afbeelding

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:00

Ik heb ook stevige kuiten. Geerfd van mn vader. Sigaar Daarbij komt nog is dat ik niet zo groot ben dus dan lijken ze extra breed. Ik pas ook niet in van die gewone 'mode' laarzen. Wat rijlaarzen betreft heb ik ze op maat laten maken bij Lipica.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 10:30

Breitling schreef:
Ik heb petrie chaps op maat gemaakt. normaal kosten ze 80 euro en op maat gemaakt 90. mijn kuiten waren toen de tijd ook 46 cm ben daarna wat afgevallen nu zijn ze iets dunner.
zal even een fototje op zoeken

edit dit is de enige die ik heb waar ze een beetje goed zichtbaar zijn Haha!
Afbeelding

Dat vind ik mooie chaps, een winkel in Hilversum verkoopt petrie laarzen dus ga daar wel even langs om te vragen of ze ook petrie chaps op maat maken. top!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:38

Die zijn inderdaad heel mooi! En niet eens zo duur!

Dit zijn die van Ariat:
Afbeelding

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:41

Ik heb opmaat gemaakte laarzen van lipica ben dr niet tevreden mee ik heb kuitmaat 40 maar het lijkt in die laarzen wel 45 omdat bij de rits een hele bolling loopt!

Ik ga mn paardje dr nog mee inrijden, want ze zijn wel heerlijk soepel en tzt opzoek naar iets anders, mij is aan geraden om die petrie laarzen te kopen met de rits aan de voorkant!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:42

Ik heb laatst ook laarzen laten opmeten bij lipica en had hetzelfde probleem, zag er niet uit! Ik heb ze ook niet gehouden hoor!