eten,eten!,ETEN!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: eten,eten!,ETEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:12

doe ik ook hoor, maar ik ben broodverslaafd als ik er eenmaal mee begin hou ik niet meer op, helemaal 's avonds niet meer eet zo 10 plakken brood op Vork

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:15

Maar maar maar ik kan d'r gewoon niet over uit dat je dan niet stopt als je het zo vervelend vindt en af wilt vallen Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:16

verslaving noemen we dat Knipoog ben al lang blij dat ik niet van snoep etc hou Tong uitsteken

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:18

Ja maar als je een verslaving hebt en je vindt deze vervelend dan doe je toch je best om af te kicken Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:20

ik ben niet de TS Knipoog ik kan mee heel goed inhouden hoor Haha!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:21

Ik heb het tegen jou, over je broodverslavings berichtje Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:31

dat gaat heel goed hoor, haal 4 plakken per dag uit de vriezer, dan gaat het niet zo snel Vork

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:08

IK heb dit ook heel erg. En ook al heel lang.
Tot mijn 16e verjaardag ongeveer kwam ik er ook echt niets van aan. Maar vanaf dat moment begon ik er wel van aan te komen. Nu ben ik namelijk zo goed als uitgegroeid en nog aan de pil ook.. Het schiet niet op..
'S morgens ontbijt ik met 2 beschuitjes. Op school eet ik dan tussendoor een appel en 2 bruine boterhammen met pasta en pindakaas. Als lunch nog 2 bruine boterhammen met kaas.
Op school drink ik erg veel water waardoor ik ook geen trek heb. Maar vanaf de lunch dus ook als ik thuiskomen krijg ik echt enorme vreetbuien.
Ik eet dan alles wat ik tegenkom, als het maar niet gezond is, of soms ook gewoon.
Ik heb helemaal geen trek maar moet gewoon echt eten..
Ik ga maar proberen om 's middags ook door te gaan met zoveel water drinken, maar ik kan nog beter niets eten dan een plakje ontbijtkoek ofzo want als ik eenmaal ben begonnen dan blijf ik eten..

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:56

Godzijdank, lotgenoten gevonden! Knipoog

Ik dacht dat er echt iets mis met me was dat ik de hele dag alleen maar aan ETEN kon denken. Heb echt precies hetzelfde als de TS.
Ook als ik 's avonds gewoon goed gegeten heb en gewoon een vol gevoel heb, heb ik altijd nog wel trek in snoep of chips en past dat er ook altijd nog wel bij Knipoog.

Het is echt een kwestie van afkicken denk ik.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:07

Maar jullie zijn allemaal niet dikker erop geworden?

Als je nog in de groei bent dan wordt je er denk ik ook niet dikker op.. maar zodra je niet meer in de lengte groeit en je eet toch zoveel door; ga je gigantisch in de breedte groeien lijkt me.

Ik moet nu ook heel erg aan mn eetpatroon denken terwijl dat vroeger nooit hoefde.. zo drie keer per week patat enz.

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:16

haha ik heb het ook gehad! maar ik vond het helemaal niet zo erg.
wat mij wel opvalt is dat al die meiden die dat hebben helemaal niet dik zijn! waarom moet het dan minder? je lichaam heeft het dan wel gewoon nodig!!
toen ik daar last van had ben ik wel wat aan gekomen. maar dat maakt me niet uit! Vork lekker eten ging voor!! Haha!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:13

Ik had er dus eerst ook nooit last van maar ben sinds ruim een half jaar toch wel een eind aangekomen.
Maar er is ook altijd wel een reden om even lekker en veel te eten.
an een verjaardag hier, examen daar, toetsweek, speciaal toetje gemaakt door je zusje dat je moet testen, nog een verjaardag..
Zo is er haast iedere dag wel iets..
En nu met mn blessure ook nog eens niet meer sporten :L

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:22

Vende schreef:
Maar maar maar ik kan d'r gewoon niet over uit dat je dan niet stopt als je het zo vervelend vindt en af wilt vallen Haha!

Ja, vreemd is dat he?!
Maar het komt me o zo bekent voor Nagelbijten / Gniffelen

Pff, ik prop ook alles naar binnen wat los of vast zit hoor Nagelbijten / Gniffelen Moet wel zeggen dat ik de ergste tijd heb gehad, het gaat steeds beter! 's Ochtends was er niets aan de hand, maar op school in de pauze kon ik hhet al moeilijk laten om ietslekkers te kopen. En als ik dan na school thuis kwam, oei oei dan was het erg moeilijk om van al het lekkers af te blijven hoor. En als we niets lekkers in huis hadden en ik toevallig toch naar het dorp moest, dan kocht ik toch gewoon wat lekkers. Ik kom er eigelnijk ook niet door aan, wat dat betreft kan ik eten wat ik wil. (al is dat nu wel steeds minder geworden, nu heb ik het idee dat ik toch een stuk sneller aankom)

Bij mij heeft het vooral gewerkt om gweoon proberen lekkerder in je vel te zitten. Probeer gezond te eten, veel sporten en gewoon voor de rest goed bezig te zijn. Toen ik steeds beter in mijn vel ging zitten kon ik dat eten ook veel beter beheersen.

Maar nog snoep/snaai ik wel veel hoor Nagelbijten / Gniffelen
En dan heb ik er zo'n hekel aan als een vriendin op gaat noemen wat ze allemaal heeft gegeten. Goh manon, gisteren heb ik toch zoveel gegeten! Bij de thee weer 3 koekjes, 'savonds nog een extra boterham, stuk chocolade en nog een paar kleine marsjes. (celebrate grootte) Nou nou, wat veel Gestoord

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:51

Jaa ik heb dit ook, en het maakt niet uit hoeveel ik eet, ik kom maar niet aan.
En bij de computer is het helemaal erg, dan moet ik gewoon altijd iets te eten hebben. Heb nu vaak zonnepitten, heb je wat te doen om open te maken en je eet er niet te veel van, omdat ze zo klein zijn Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:54

je kan ook naar een huisarts gaat
het kan ook chronisch zijn

een vriendin van mijn zusje kon ook alles eten en viel juist eerder af dan dat ze bij kwam.
dus na huisarts geweest, onderzoeken gehad en toen bleek het iets chronisch te zijn.
zij heeft 6 weken met sondevoeding moeten lopen en nu moet ze oppassen wat ze wel of niet kan eten.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:56

Houd jezelf bezig, zorg dat je wat te doen hebt (dan bedoel ik iets intensiefs, geen tv-kijken of computeren ofzo Tong uitsteken )
En zorg gewoon dat je naast het snoepen ook gezond eet, bruin brood, fruit, groenten. En proberen om het lekkere spul te vervangen door bv mueslireep ofzo.

Ik heb ook wel eens hetzelfde als wat jij hebt, heel soms hoor, maar toch Tong uitsteken Het punt is alleen dat ik WEL aankom hahahaha Knipoog

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:47

Zo herkenbaar dit allemaal..
Als ik thuis kom van school moet ik altijd eten, en dan niet iets kleins maar meteen 3boterhammen en een paar koekjes.. echt heel slecht dan rond een uur of half 5 heb ik weer honger!
Om 6uur eet ik gewoon avond eten en dan rond 8uur heb ik weer trek! vreselijk en ik eet ook gewoon als ik maar iets van honger heb. vreselijk!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:28

Ik heb ook zo'n probleempje. Nagelbijten / Gniffelen

Op school moet ik altijd wel chocola etc kopen in de automaten,
op stal altijd chips, snoep of broodje kaassouflé. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben er niet dikker op geworden, alles gaat naar me boven benen. Scheve mond
Gelukkig beweeg ik voldoende, ben altijd sportief bezig met iets. Ja

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:52

Ik denk dat je je gewoon er te veel mee bezig houd.

Tip als je s' ochtends 2 boterhammen eet en een kom muesli met mager yoghurt is de kans op eetbuien veel minder omdat je dan een goede start hebt gemaakt.

Misschien heb je wel Binge eating ( eetbuienstoornis)

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:54

Vende schreef:

Dat gaat moeilijk als je een eetstoornis hebt he

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:56

Als ík niks te doen heb, ga ik ook eten, dus alles wat er in huis is, maak ik open etc. Misschien moet je 's avonds iets actiefs gaan doen? Een sport oid? Dat je even weg bent van huis? In ieder geval iets waar je je aandacht erbij moet houden, en eigenlijk dus niet aan eten denkt..
Weet niet of het helpt, maar misschien een tip Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:11

Ik heb precies hetzelfde. Ik lees even mee. Ik word er namelijk ook nog dikker van Clown

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:26

Kan te maken hebben met je bloedsuikerspiegel en schommelingen. Hier staan wel interessante dingen op: www.fonteine.com. Succes!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:39

Ook ik herken dit! Haha!
Volgens mijn vader ga ik dan als een termiet door de koelkast en keukenkastjes, dus ik noem het altijd maar mijn 'termieten-periode' Knipoog
Heb er nu ook weer 1 Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb dan vooral behoefte aan hartig of pittig eten.
's morgens 2 boterhammen met dik hartig beleg, 's middags ook 2 boterhammen met hartig beleg (vaak met gebakken eitje, ham en gesmolten kaas oid Vingers aflikken ), 's avonds groot bord avondeten en na 22.00 vaak nog een bordje japanse noodles, tosti's, McDonalds (cheeseburger of kipnuggets), ovensnacks (kroket, frikandel of Americano's), chips of een stuk kaas... Nagelbijten / Gniffelen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:24

Ik heb daar ook last van. Ik eet de hele dag door en dan nog heb ik honger. Gelukkig word ik er niet dikker van, anders zou ik onderhand 300kg wegen. Ik neem nu als ik honger heb een koekje, maar dan niet iets met chocolade maar een sultana/evergreen en daarna kauwgom. Dan heb ik wat 'te doen'. Als ik kauwgom kauw denk ik niet aan eten. Ik zet nu ook altijd naast me een flesje water neer. Dan drink ik daarvan als ik weer honger heb. Ik weet van mezelf ook wel dat ik 9 van de 10 keer niet eens echt honger heb, maar gewoon puur lekkere trek. Want als ik een eetaanval heb wil ik ook geen appels, boterhammen of iets anders dat gezond is.

Ik lees ook mee. Ja