zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XXXX2015

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:56

ik wil je nog wel een tip geven trouwens over dat folium zuur
ik weet niet hoe zwaar je bent? als je normaal of dun bent heeft iemand anders missch wat aan mijn tip.

mijn zus is tot voor kort altijd heel veel te zwaar geweest. ze slikte foliumzuur, de op het potje aangegeven hoeveelheid.
helaas leed haar eerste kindje aan open ruggetje/waterhoofd (is overleden..).
de arts heeft toen ivm haar gewicht bij de verwekking van de volgende haar een flink hogere dosis foliumzuur dan "normaal" voorgeschreven. wegens haar hogere lichaamsgewicht was dat bij haar dus nodig.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:57

In principe hoef je de strip niet af te maken. Je lichaam regelt het zelf allemaal wel zodra je die hormonen niet meer binnen krijgt. De cyclus die de pil veroorzaakt is toch "fictief', dus als je lichaam het zo snel mogelijk zelf kan gaan regelen hoe beter.

Spannend hoor!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:58

Dat is nou info waar we wat aan zouden kunnen hebben fjordido! Voor mij gaat het helaas niet op..ik weeg 52 kilo,maar misschien kan de TS er wat mee!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:06

Als je zwanger wilt worden is het het beste om direct (nog voor je stopt met de pil) met foliumzuur te beginnen, dosering 400.
Etos heeft ook multivitaminen (eigen merk) die al het extra geven wat je nodig hebt (dus ook de juiste dosering foliumzuur) als je zwanger WILT worden, als je dan zwanger BENT kun je over stappen op de pillen zwanger zijn, ik gebruik ze ook en voldoen prima (ben ondertussen 22 wkn zwanger en alles ziet er prima uit zowel aan de binnen als aan de buitenkant Lachen )

P.S. ik zou als ik jou was wel eerst je strip afmaken zodat je zeker weet hoe je cyclus loopt, er is niet minder dan overtijd te zijn maar steeds een negatieve test in handen te hebben, omdat je cyclus helemaal in de war is.

Succes!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:21

Wat spannend! Je zult nu ongeveer wel me de pil gestopt zijn dan?

Ik ben zelf naar de ha gegaan toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben. Handig ivm medicatie die ik gebruikte, en ik kreeg van haar wat eerste tips, wat ik allemaal wel en niet mag eten etc. Mijn ha heeft mij daarna doorverwezen naar mijn verloskundige.