Wie voedt zijn kind vegetarisch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: Wie voedt zijn kind vegetarisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:28

In de vervangers zitten veel voedingsstoffen, dat is behoorlijk uitgebalanceerd zodat je niets tekort komt als je dat eet ipv een bal gehakt Gewoon erg handig, snel, makkelijk en lekker dus. Veel vervangers zoals paprikarondo's of spinazieburgers hebben ook qua smaak niets met vlees te maken... alleen die valessburgers lijken qua structuur wel op vlees vind ik.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:36

Kijk eens naar de producten van zonnatura, deze hebben voornamelijk potjes op vegetarische basis.

verder zelf maken. Onze zoon Juul van 16 maanden krijgt ook niet iedere dag vlees of vis hoor. Het gebeurt regelmatig dat wij iets van gemarineerd vlees hebben wat hij niet lekker vindt en dan is het voor hem piepers met groenten.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:37

Of idd eens in de natuurwinkel vragen!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:47

Esmeralda, ik geef hem geen vleesvervangers omdat ze op vlees lijken, ik wil het hem geven zodat hij het leert eten. Ik ga hem ook vlees geven, en straks mag hij zelf kiezen.

Ik heb het consultatiebureau gebeld, en zij zeiden dat vlees of vervangers pas vanaf 8 maanden hoeft. Dus ik wacht nog even. Dan ga ik me eens goed verdiepen in alles
Die Zonnatura-tip is een goede! Ik ga er achteraan!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:57

Ik ben zelf vegetarier en als ik kook is het dus meestal ook alleen vegetarisch. Jari vind het veel lekkerder dan vlees en eet het meestal ook goed. Ze hebben ook veel dingen die niet gekruid zijn, die vind Jari heel lekker. Zo hebben ze bij de AH van die spinazieburgers, daar is Jari dol op! Maar ook de hamburgers en worstjes vind hij goed te eten!
Voor de afwisseling geef ik hem wel eens vis, dat vind hij ook goed te eten!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 20:19

Joyce, wat goed dat Jari het zo lekker vindt!

Ik heb besloten dat ik geen potjes ga kopen waar vlees in zit. Ik ga alles zelf vers maken. Dat vind ik voor mijn idee veel fijner, zo weet ik precies wat ik hem gee.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:20

En je kan ook altijd in de winkel kijken voor inspiratie!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 20:24

Ja precies!
Ik ga alle vega producten eens goed bestuderen Knipoog
Net zoals de Zonnatura producten.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:26

Ik zal eens aan de vriendin van mijn broer vragen...die werkt in een natuurwinkel..Misschien heeft zij nog goede ideeen!
(ik heb zelf nog geen kinderen hoor, maar ben wel vegetarisch, dus vind het erg leuk om mee te lezen!)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 20:37

He dat is fijn, dank je wel!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:42

Ik weet niet of ik gelijk heb ofzo hoor maar is het wel slim een kind zo jong vegetaries te laten eten?

Je gaf bijvoorbeeld zelf het voorbeeld al van straks met zijn vriendjes in de Mac Donalds

Jonge kinderen hebben veel vitaminen enz. nodig dat zit ook veel in vlees (ijzer) mij lijkt het dus slimmer om te wachten tot die wat ouder is, vervangers zijn ook goed maar zit vaak veel troep in weggewerkt,

Ik ben op mijn 12e ook een tijd vegetarier geweest (geprobeerd) ik viel flauw elke dag wel 2x terwijl ik gewoon eete met vervangers, heel raar ik kan niet zonder vlees (ijzer in ofzo)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:47

@Nelleke:
Denk je dat er niet vlees niet veel troep zit dan, kijk maar naar een frikandel of kroket!

En tegenwoordig zitten er in vleesvervangers ook gewoon ijzers en vitamine.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 21:08

Troep in vleesvervangers geloof ik niet in, dat lijkt me meer een fabeltje.
En er zit alles in wat je nodig hebt. Ik eet al 14 jaar geen vlees meer en heb nergens last van.
Het lijkt mij juist het beste dat ik hem zo vroeg mogelijk zowel vlees als vegetarisch aanbied, zodat hij allebei de smaken leert kennen. Als ik er pas over een jaar of 5 mee ga beginnen, wil hij het misschien niet meer.
Daarbij lees ik al allerlei verhalen van bokkers wiens kinderen ook vegetarisch eten en het er hardstike goed op doen.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:16

Kijk anders eens op borstvoeding.com
deze site is van Stefan Kleintjes en hij omschrijft het Rapley-principe. Nu gaat het bij jou niet zozeer om het eten van stukjes, maar Stefan is wel iemand die de voorkeur geeft aan vegetarisch eten. In zijn boek staan ook veel alternatieven voor vlees en wanneer je dit het beste aan je kleintje kunt geven ipv die vieze potjes.
http://www.network54.com/Forum/382080/
op deze site staan ook veel dingen die misschien interessant voor je zijn.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:55

Nelleke: In vleesvervangers zit genoeg ijzer! Daar heb je geen vlees voor nodig! En als je er ook nog gevarieerd groente bij eet is vegetarier zijn gezonder dan vlees eten. Vegetariers leven gemiddeld ook langer Knipoog

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:15

ga op zoek naar een slager met goed scharrelvlees .. dat je bij wijze van de koeie enzo achter ziet lopen op de weide. daar kan ik als enorm vegitarier zelfs tegen... t is toch best mooi hoe die dieren leven. ok het slachten gaat nog wel tegen mijn idee in. en vleesvervangers zijn niet persee nodig .. bonen .. en andere lekkere dingen zoals noten ... laat je kind weten wat eerlijk voedsel is .. waarom het vegitarisch eet ... laat het slecht proces zien en hoe het beter kan (scharrelvlees ) Dan zal die ooit vast achter jullie punt staan ...