Ongewenste kinderloosheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

Re: Ongewenste kinderloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:10

Ik kan er helaas niet over meepraten. Een goede vriendin van mij en haar man hebben alles doorlopen en het is helaas niet gelukt. Ze hebben het op moeten geven. Ik weet dat het zo intens verdrietig is.

Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen, en ik hoop van harte dat jullie wens toch uit mag komen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:21

Ik kan over ongewenst kinderloosheid niet mee praten, wel over de kreet we nemen een kind!
Na mijn eerste perfecte zwangerschap, bleek ik alweer zwanger te zijn van ons tweede kindje.
Helaas heeft ons meisje ons vroegtijdig verlaten en wel een paar weken voor haar geplande aankomst.

ook zooooo moeilijk om dan te horen, meid je bent nog jong!! Of je kunt vast nog wel meer kinderen nemen?!

Daarna heb ik nog een miskraam gehad.
een jaar later was ik weer zwanger, alleen kreeg ik te horen dat dit kindje niet goed groeide.
Ala minute opgenomen in het ziekehuis met totale bedrust.
Godzijdank is alles goed gekomen dankzij de strenge controles en een keizersnede.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en geluk toe om deze kinderwens te mogen vervullen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:28

Wij proberen ook al 7 jaar, om maar met de deur in huis te vallen Knipoog.
Tussendoor wordt er bij ons een medische reden gegeven om even niet zwanger te mogen worden (hartpatient..) en laatst zelfs mij HA die het helemaal afraadde...auw!

Sterkte iedereen, hoop dat het voor jullie ooit zo ver mag komen om ook een wondertje in JULLIE buik te mogen dragen Ach gut

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:02

Cheveyo: Wat erg als ze je om medische redenen afraden om zwanger te worden. Verandert er aan jou gezondheid nog iets, of blijft het zo?
Weet je waaraan het ligt dat het al 7 jaar niet lukt? En gaan jullie gewoon verder of neem je het advies van de HA aan?

Als het te persoonlijk is kan het ook via pb natuurlijk.
Veel sterkte. Lijkt me erg moeilijk als je moet kiezen tussen een kind en je gezondheid...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:31

Nee maakt niet uit Knipoog.
Gezondheid zijn ze nu weer mee bezig dus hoop dat ik straks wederom groen licht krijg (het is ook echt een verkeerslicht..).
Met verdere behandelingen die na de standaard onderzoeken komen zijn we nog niet begonnen door mijn lichamelijke toestand.
Weet niet of we ooit met IVF enzo aan de gang gaan, misschien alleen hormonen. Het voelt voor mij zo onnatuurlijk..
Je staat natuurlijk zelf altijd voorop, jij bent er al maar een eventueel kindje nog niet. Hoe balen het ook is hoor tijdens die verbodsperiodes...ben al die jaren al van de pil af dus nog uitkijken ook Knipoog.
Mocht ik wel zwanger worden in z'n verboden periode dan is dat wel even pech voor mijn gezondheid hihi, dan maar gelijk plat, het is te uniek voor ons!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:54

Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar wil even laten blijken dat ik heel erg meeleef met jullie.

Mijn schoonzus en broer proberen ook al een aantal jaren een kindje te krijgen wat ook niet lukt, en ik gun het ze zo! Ja
Heb het daarmee best wel moeilijk (gehad).
Ze komen wel heel nuchter over, als het niet lukt dan houdt het op maargoed ze proberen het toch, niet in een ziekenhuis overigens.

Ik kreeg zelf toen ik 22 was (ongepland) een kindje waar ik zo blij mee was en nog steeds ben en wat ik iedereen gun!

Een hele goede vriendin van mij is bijna 2 jaar geleden, deze maand, haar kindje verloren van 3 dagen oud.
Ze wil graag weer een kindje maar lukt tot op heden niet en raakt daardoor zo erg in onzekerheid, zou haar zo graag willen helpen en dat probeer ik door met haar te praten maar het is af en toe wel moeilijk.

Ik wens jullie echt heel veel sterkte en ik hoop dat jullie allemaal nog eens zo'n mooi klein wondertje van jullie zelf vast mogen houden!

Liefs, Es

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 05:17

Als ik dit allemaal lees, spookt er een hoop door mijn hoofd.
Ik ben namelijk ongewenst zwanger, ben 20 en verwacht begin november het kindje. Ik heb geen abortus laten plegen omdat ik daarop tegen ben.
Ik had het er in het begin best moeilijk mee, ook omdat we wel voorzorgsmaatregelen hadden getroffen, als ik dit dan lees denk ik; Waarom wordt ik zwanger terwijl ik het niet wil en waarom wordt iemand die het al jaren probeert niet zwanger?
Die vraag heeft de eerste weken nadat ik wist dat ik zwanger was ook erg door mijn hoofd gespookt, hoe kan zoiets nu, het is toch niet eerlijk?

Overigens ben ik er nu wel heel blij mee en kan haast niet wachten tot ik het mag zien en vasthouden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 05:21

annebe schreef:
ook zooooo moeilijk om dan te horen, meid je bent nog jong!! Of je kunt vast nog wel meer kinderen nemen?!

Oo, wat kunnen mensen toch lomp zijn, ik wordt er stil van. Zoiets zeg je toch niet??

Ik hoop van harte dat jullie allemaal ooit eens een kindje in je buik mogen voelen, het is zo uniek!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:25

Annelies, zo'n vragen komen ij mij ook vaak op. Helaas krijgen we er geen antwoord op...
Ik had dat heel erg nadat en goede vriendin van me haar kindje verloor. Wat kan daar nou de reden van zijn?? Dat kan toch nergens goed voor zijn? Vanaf dat moment heb ik ook het kleine beetje geloof in een god of iets dergelijks dat ik had, opgegeven. Ik vond het zo oneerlijk.

Ik vind het wel heel goed van je dat je je kindje laat komen en dat het zo welkom is. Ik kan me voorstellen dat het een schok moet zijn geweest in het begin. Hoe vond je het toen je buik begon te groeien? En toen je je kindje op de echo zag? Dat lijkt me dan heel confronterend.

Chrisje, zijn jullie in het ziekenhuis geweest? Hebben jullie meer duidelijkheid gekregen over een IVF poging of over eventueel IUI?

Bij mij spraken ze vorig jaar ook over IUI. Maar bij mijn laatste hormoonkuur was het dan toch eigenlijk onverwachts raak. In plaats van uitleg over IUI kreeg ik een echo.

Achteraf ben ik mijn fertiliteitsarts zo dankbaar voor hoe hij me door die periode heen heeft gesleept. Hij heeft me nooit onzeker laten voelen over het slagen van de behandeling. Ik ging echt steeds positief naar hem toe. Thuis was ik wel veel verdrietig en deed het pijn als anderen zwanger waren. Maar bij hem leek alles dan weer toch positief. Geweldig, ik zou hem graag nog eens willen bedanken en zeggen wat voor geweldige arts hij is. Maar hij is naar een ander ziekenhuis gegaan en ik weet niet welke.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:07

Marloes_R schreef:
Annelies, zo'n vragen komen ij mij ook vaak op. Helaas krijgen we er geen antwoord op...
Ik had dat heel erg nadat en goede vriendin van me haar kindje verloor. Wat kan daar nou de reden van zijn?? Dat kan toch nergens goed voor zijn? Vanaf dat moment heb ik ook het kleine beetje geloof in een god of iets dergelijks dat ik had, opgegeven. Ik vond het zo oneerlijk.

Ik vind het wel heel goed van je dat je je kindje laat komen en dat het zo welkom is. Ik kan me voorstellen dat het een schok moet zijn geweest in het begin. Hoe vond je het toen je buik begon te groeien? En toen je je kindje op de echo zag? Dat lijkt me dan heel confronterend.

Mijn buik begon pas vrij laat te groeien, mijn borsten groeiden als eerst en dat was ook het eerste wat ik merkte. Ik ben nu ruim 2 cupmaten gegroeid en het is wel wennen maar ook wel grappig, mijn man vind het wel leuk Ja.
Ik vond het griezelig toen ik de baby voor het eerst voelde bewegen, klinkt heel stom maar ik vond het een eng idee dat er iets in mijn buik leefde, de eerste dagen had ik echt zo'n dubbel gevoel, aan de ene kant is het leuk en apart aan de andere kant had ik zoiets van 'haal het weg!'. Gelukkig heeft dat maar een weekje geduurd en ik vind het nu gewoon leuk, hij beweegt nu ook duidelijker ipv dat het alleen 'vlinders' zijn.

(Ik ben een beestjes freak, dwz, ik kan niet tegen beestjes die van de huid leven. Maden, larven, luizen, vlooien ed wordt ik helemaal gek van, als ik eraan denk al. Dus toen ik de baby voelde kreeg ik zo'n beestjes gevoel Bloos .)

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 12:16

Marloes_R schreef:
.

Chrisje, zijn jullie in het ziekenhuis geweest? Hebben jullie meer duidelijkheid gekregen over een IVF poging of over eventueel IUI?

Telefonische afspraak is verzet naar 12 juli, zeiden dat we 4 juli helemaal geen contact opmoesten zoeken Verward
Dus we wachten weer maar een week, ach dat wachten zijn we nu al wel gewend.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:50

Pff alweer wachten... Ach gut
En heb je dan telefonisch een gesprek met de gyn?
Hopelijk wordt er de tijd voor jullie genomen en wordt je niet snel afgescheept.
Succes woensdag! Laat je dan wat weten?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:09

Ik kan wel meepraten van de andere kant, mijn ouders konden geen kinderen krijgen. Na vele jaren proberen ben ik uiteindelijk verwekt via KID. Dat was begin '77, dus nog vrij onbekend, en een schande. Maar meer opties waren er destijds niet, de KI was al een enorme onderneming...

Nu, een jaar of wat later, heeft mijn moeder het er nog steeds moeilijk mee. Ze kan intens verdrietig worden van alle abortusverhalen, en al die mensen die een kind zien als iets vanzelfsprekends. En terecht...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:26

Ik kan niet helemaal meepraten over mislukte pogingen, de wanhoop etc. Wel ken ik een aantal mensen in mijn omgeving die dit mee hebben gemaakt of nu nog meemaken. Zo is een vriendin van me nu ook al een tijd bezig om proberen zwanger te worden, en het wil maar niet vlotten. Sinds kort zit ze ook in de medische molen, en ik zie wat het met haar doet. Verdriet, onzekerheid. Je lichaam laat je in de steek voor je gevoel, ik kan het me helemaal voorstellen, ookal maak ik het zelf niet mee.

Ook heb ik zelf een grote kinderwens. Dit is zo'n 4 jaar geleden "begonnen", ik had toen een vriend waarmee ik graag kinderen wilde krijgen. Hij wilde dit ook. Voordat wij samen kwamen, is hij getrouwd geweest, zijn vrouw is overleden aan borstkanker. Zij zijn samen de hele molen doorgeweest, eerst voordat ze ziek werd, en later toen ze genezen leek te zijn. Doordat hij daar ook zo intens mee bezig was geweest, was die wens bij hem nog heel sterk toen wij samen kwamen. Achteraf bleek dan ook dat ik voor hem een soort "vervanging" was, en is onze relatie verbroken. Toch ben ik er in die tijd heel erg mee bezig geweest, ik wilde zo graag zwanger worden. Helaas ben ik sinds die tijd nog steeds vrijgezel, en het klokje tikt door. Ik weet het, ik ben pas jong, maar het houdt me ontzettend bezig. Iedereen om me heen trouwt, bijna iedereen wordt vlak daarna ook nog zwanger... Als ik al iemand ontmoet, is het nog maar afwachten of we ook echt een relatie op kunnen bouwen, eer daar die stabiliteit weer in is, ben je toch weer een tijdje verder... en dan zeg ik: ALS ik al iemand ontmoet, want voor mijn gevoel gebeurt dat nooit Bloos

@ TS: Ik wil je in ieder geval heeeeeeel veel sterkte toewensen de komende tijd, ik hoop echt voor je dat het mag lukken!

@ de rest Knipoog : Ook jullie heel veel sterkte!!

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:03

Helaas kan ik ook erover meepraten,wij zijn ook ongewild kinderloos gebleven.
Ik ben nu 43 jaar en heb het eigenlijk nog steeds niet helemaal geaccepteerd.
Ik heb een aantal miskramen, drie buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad en hebben daarna drie IVF pogingen gedaan die helaas niet zijn gelukt.De oorzaak van dit alles is het hormoon DES dat mijn moeder voorgeschreven kreeg toen ze zwanger was van mij om te voorkomen dat ze weer een miskraam keeg.
Adopteren was voor ons ook geen optie want dan zouden we nu ongeveer aan de beurt zijn geweest en ik vind me nu eigenlijk te oud om een klein kind op te voeden.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:07

Vaak hoor ik natuurlijk alleen de succesverhalen. Ik zal hier een verhaal neertypen die alle ongewenst kinderloze paren misschien toch een sprankje hoop kunnen bieden.

Tijdens mijn stage kwam ik op kraamvisite bij een kersvers ouderpaar. Wat ik al meteen bemerkte was dat zij dol en dolgelukkig waren met de baby. Uiteraard maak je dit vaker mee, maar zij hadden het nog een tandje extra Knipoog Uit de anamnese bleek dat zij niet zomaar zwanger waren geworden. Dit paar was al 6 jaar bezig met zwanger worden op de 'natuurlijke' manier. Ovulatietesten, homeopatische middeltjes, alles was al een keer geprobeerd totdat ze bij de gyn kwamen. Om een lang verhaal kort te maken: bij beide mensen was niks afwijkends gevonden (erg frustrerend lijkt mij!) en ze hebben 4 IUI behandelingen ondergaan en 4× IVF. Toen de gynaecoloog botweg zei: een baby is niet voor jullie weggelegd. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe zij (en iedereen die zo lang bezig is met kinderen!) zich hebben gevoeld.
Ze gingen verder met het adoptietraject waar ze al een poos mee bezig waren. Uit mijn hoofd een babytje uit Afrika. Hier moesten ze nog een klein jaar op wachten totdat de vrouw ineens bemerkte dat zij niet meer ongesteld werd... Je zal het niet geloven, maar zij was zwanger!!! Na jaren en jaren proberen, zoveel medische ingrepen/onderzoeken etc. was zij zwanger!!! Hun leven stond op z'n kop!
En daar zaten ze dan, met zn drietjes. Heerlijk op de bank. En ik kon me geen ouderpaar bedenken die het meer hadden verdient dan hun! Ondertussen wilden ze het adoptietraject gewoon uitlopen. En toen de kleine spruit een maandje oud was, kwam er een nieuw kindje van (ik dacht) ook een maand erbij in de wieg Knipoog Bij de nacontrole nam ze beide kindjes mee en ik had tranen in mijn ogen! Een groot contrast tussen de kindjes: super donker en superblond. Maar met 1 ding gemeen: ze waren beide ontzettend geliefd!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:26

Heey,
Ik zelf ben pas 17 en nog maagd dus kan die gevoelens niet met je delen.

Maar mijn getrouwde zus en zwager zijn nu bezig met de onderzoeken.
En uit de eerste testen bleek dat ze geen kinderen kunnen krijgen nu volgen er nog vele onderzoeken.
Eilijders of zaadlijders of ze verstopt zitten enz.
Maar toen mijn zus het vertelde en begon te huilen heb ik even mee gedaan.
Het lijkt zo makkelijk je trouwd en krijgt even kinderen.
Zelf ben ik gelovig en kinderen krijg je van God.
Nu zie je maar weer dat het een wonder is als je zo'n klein kindje in je armen mag houden.
Ik hoop dat ik zelf later wel kinderen mag krijgen
Ik word binnen kort wel tante van me oudste zus die nu 7 maanden zwanger is.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:58

Even uppen.
Heb 2 mooie gedichtjes gevonden op internet:

Mag ik jou soms leren kennen?
Jou in mijn armen houden?
Kusjes op je voorhoofd.
Jou handjes in die van mij?
Mag ik jou alsjeblieft hier krijgen?
Blazen op je buikje.
Kietelen in je zij.
Al je teentjes tellen.
Mag ik zijn wat ik wil worden?
Mag ik zijn wat ik al ben?
Mag ik jou hier in mijn armen.
het kind dat ik al jaren ken.

In gedachten ben ik al jaren zwanger,
van jou mijn kind, dat ik zo goed ken.
Maar de laatste tijd word ik steeds banger,
dat jij niet weet dat ik je moeder ben.
Iedere dag wordt jij bij een ander geboren,
elke keer draag jij een andere naam.
Ik hoop zo dat je eens bij mij zult gaan horen,
zodat we samen verder gaan
.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:15

Wat een mooie gedichten!

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het gaat met TS.
Heb je al meer duidelijkheid gekregen van het ziekenhuis?

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:34

Nee, je word van het kastje naar de muur gestuurd, nu zijn ze het dossier weer kwijt Boos!
Langzamerhand word je het wel eens moe, je doet er al zoveel moeite voor en helaas blijf je natuurlijk maar een nummer , een echtpaar met een probleem, de zoveelste op het lijstje. *ZUCHT*

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:06

Ik kan niet meepraten over mislukte pogingen qua IVF, maar wel over ongewenst kinderloos zijn.
Met een partner erbij, die ook kinderen wil, kun je namelijk proberen zwanger te worden. Maar zonder man of met een man die geen kinderen wil, kom je niet ver..
Zelf wil ik al een paar jaar heel graag kinderen. En misschien kan het ooit nog wel, want ik ben 'pas' 32. Maar 32 wordt best oud als je bedenkt dat mijn laatste 2 relaties op de kinderwens toch zijn stukgelopen. Nu ben ik single en ik denk wel eens aan het BAM moederschap. Ik zou het niet ideaal vinden, maar het is wel een manier om een kindje te krijgen, al is dat dan 'alleen'.

Het is niet dagelijks aanwezig, maar als ik een leuke man tegen zou komen, zou ik me in moeten houden, anders begin ik er te snel over. En stel al dat het een leuke man is die ook nog kinderen wil, dan moet het allemaal nog wel lukken. En daar kom ik weer bij jullie uit... als het niet vanzelf lukt, is er voor mij nog maar erg weinig tijd over voor IVF en dergelijke.

Ik probeer er relaxed over te zijn en te vertrouwen op dat alles wel goed komt. Maar soms baal ik van de gedachte dat ik misschien zelfs nooit de keuze kan hebben om te proberen een kind te krijgen. Baas in eigen buik??? Echt niet!!!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:20

Ik heb kennissen die ook jaren lang geprobeerd hebben om kinderen te krijgen.Ook zij steeds ziekenhuis in en uit,allerlei testen,enz.Op een gegeven moment gaven ze het op,en wat denk je na een tijdje?Zwanger!Als je er zo bewust mee bezig bent om zwanger te worden lukt dat vaak niet door de spanning,hormonen en stress.Ook al is de kans nihil dat je zwanger kan worden, leg je erbij neer en denk als het gebeurt dan gebeurt het toch wel.Die kennissen waren toen al wel aardig op leeftijd geraakt toen ze opeens toch zwanger werd,zij was al in de 40.Nu hebben ze 3 kinderen waarvan er 1 helaas is overleden [kindje was niet gezond].Ik vind het ook zo erg dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen.Ik zou me zo aangeboden hebben als draagmoeder,maar dat is helaas verboden in Nederland,en misschien maar goed ook?Het zou toch maar uitdraaien op massa geld verdienen bij sommige draagmoeders.Leg je erbij neer en wie weet gebeurt er bij jullie over een tijdje ook een wonder, een baby.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:24

Sorry dat ik niet het hele topic heb gelezen, maar mijn zus is zwanger geraakt via Xsi? Hoe schrijf je dat? Dat is nog een stap verder, ze heeft nu een hele gezonde dochter van 1 en paar maanden oud. En ze is nu bezig voor de 2e.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:32

Ik wilde graag kinderen, maar bij mij heeft het ook 4 jaar geduurd, jarenlang onderzoeken, weer afwachten enz enz..
Uiteindelijk is er bij ons geen medische oorzaak gevonden(niet dat je daar dan wat aan hebt, maar ja) maar een kindje kwam er ook niet.
Op een gegeven moment kwamen we wel in aanmerking voor IVF, en dus dan maar een afspraak gemaakt met de arts.
In oktober 2003 werd ik aan mijn schildklier geopereerd en in november 2003 was ik (totaal onverwacht natuurlijk) zwanger!
Niemand heeft ooit kunnen zeggen of het daar ook aan heeft gelegen, maar ik ben blij dat het goedgekomen is hoor.
Ik ben in Juni 2004 moeder geworden van een prachtige zoon, hij kwam wel 6 weken te vroeg ter wereld, maar was al aardig op gewicht (4.5 pond) en kerngezond.

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:19

Mooie verhalen wel, dat mensen toch ineens zwanger worden. Nu maar hopen dat dat bij ons ook ooit zo mag zijn. Mijn 5e ICSI poging is helaas vorige week mislukt Huilen . Nu nemen we een maand pauze, even lekker op vakantie.

Prachtige gedichten Spetter. Vooral die 2e, heb echt tranen in mijn ogen staan.

XChrisjeX: dossier kwijt?? Dat is ook wat... Sterkte ermee, dat wachten steeds is echt vervelend..