Alweer zo moe...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

Re: Alweer zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:20

pff wel een beetje herkenbaar hoor in 2002 was ik een tijdje zo moe dat ik elk minuut van de dag wel kan slapen. dat is nu niet meer zo maar ik ben wel altijd moe, heb altijd wallen en moet altijd vroeg naar bed anders ben ik de volgende dag niks meer..

iemand mischien tips? energie drank ect helpt allemaal niet alleen tegen het slapen hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:22

Je zou multivitamine kunnen proberen, dat heeft bij mij ook wel een beetje geholpen.. (ik had Supradyn)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:35

Anoniem schreef:
K_im schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar JessEY zal het er niet echt beter op maken. Je zal er niet echt uitgerust van raken ofzo. Het is heel leuk allemaal, en ik zeg je ook niet dat je moet stoppen. Maar het ziet er een beetje vermoeiend voor je uit.

Jessey geeft me juist energie doordat ik buiten ben en beweeg. Van sporten krijg je energie, dat is nou eenmaal zo. Als ik de hele dag dingen doe die niet inspannend zijn word ik hoe langer hoe moeier.
Als ik bij Jessey ben geweest heb ik vaak daarna weer een paar uurtjes energie voor andere dingen waar ik de energie niet voor heb als ik de hele dag binnen dingen heb zitten doen.

Je neemt nu wel het uiterste van elkaar. Als je niet met Jessey bezig bent, hoef je niet meteen binnen te gaan zitten.

Snapt misschien iemand wat ik bedoel. Misschien leg ik het niet goed uit..

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:42

extra vitaminen helpen ook niet echt en ik krijg buikpijn van. en ik eet erg gevarieerd daar zou ik alle vitamines van binnen moeten krijgen.

zit ook vaak aan de lage kant met mijn bloeddruk. is het mischien een idee om elke dag een theelepel zout te eten? of is dat ook niet goed? mischien dat dat ook wel een beetje helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:56

K_im schreef:
[naam] schreef:
Jessey geeft me juist energie doordat ik buiten ben en beweeg. Van sporten krijg je energie, dat is nou eenmaal zo. Als ik de hele dag dingen doe die niet inspannend zijn word ik hoe langer hoe moeier.
Als ik bij Jessey ben geweest heb ik vaak daarna weer een paar uurtjes energie voor andere dingen waar ik de energie niet voor heb als ik de hele dag binnen dingen heb zitten doen.

Je neemt nu wel het uiterste van elkaar. Als je niet met Jessey bezig bent, hoef je niet meteen binnen te gaan zitten.

Snapt misschien iemand wat ik bedoel. Misschien leg ik het niet goed uit..

Ik snap heel goed wat je bedoeld. Alleen het is nou eenmaal zo, als ik naar Jessey ga beweeg ik, ben ik buiten. Allemaal dingen waar je energie van krijgt. Als ik Jessey niet doe ga ik niet snel voor de lol naar buiten, zou niet weten wat ik buiten moet doen als ik niet ga sporten oid. In de tuin zitten is het vaak ook helemaal geen weer voor, en dan beweeg ik nog niet.

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:02

ik heb hier ook best vaak last van.
ook een paar keer naar de dokter geweest enz.
nou heb ik de laatste tijd ook best vaak last van mijn rug, dus ik weer naar de dokter.
nu blijkt dat mijn houding verkeerd is, en dat ik dit onbewust heel de dag aan het corrigeren ben en en als ik in mijn bed lig ook.
hierdoor slaap je dus niet zo vast en raak je minder uitgerust, met als gevolg dat je dus 's ochtends nog steeds moe bent!

ik ga nu 2 keer per week naar de ceasar therapie, krijg hier oefeningen voor mijn houding. ben er nu 3 maanden mee bezig en bij mij werkt het!

hiermee wil ik dus aangeven dat moeheid enzo ook een gevolg kan zijn van andere dingen

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:12

Ik had dat 2 jaar geleden ook
Als ik uit school kwam eerst een half uur bijkomen op de bank met drinken en eten dat was ik echt gewoon uitgeput. Meestal ging ik na het eten in mijn bed zitten met me laptop en viel ik rond 7 uur in slaap. Ben toen ook naar de dokter geweest en bloed laten prikken. (hij dacht ook aan mijn schildklier) en er kwam niks uit de bloedonderzoeken. Toen zeiden ze maar dat het een begin van een griepje geweest kon zijn. Later ging het wel over maar ik heb het nu weer.
Gewoon heel erg moe maar dat komt omdat ik teveel doe op een dag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:16

@ Clausje: Ja dat kan idd, maar hoe moet ik daar achter komen als de dokter niet verder kijkt dan dat het iets psychisch is ? Met onderzoek in 't ziekenhuis zullen ze denk ik ook alleen dingen onderzoeken en niet naar je houding oid kijken of wel ?

@ Miriam91: Ik doe bijna niks op een dag, dus daar kan 't niet aan liggen. Ik ga naar de paarden en verder zit ik meestal achter m'n computer of bij m'n konijn ofzo..

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:19

bij mij zijn ze er achter gekomen omdat ik dus ook last had van mijn rug.
maar je zou kunnen vragen aan de dokter of het niet met andere dingen te maken kan hebben dan met je gezondheid zeg maar.

en ben je misschien de laaste tijd iets anders gaan doen dan normaal..

edit: je zegt dat je bijna niks doet op een dag.. misschien moet je juist iets meer gaan doen zodat je was actiever bent! en dus geen tijd hebt om moe te zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:30

Ja, dat probeer ik dus ook. Daarom ben ik blij dat ik nu Jessey (bijrijdpony) erbij heb want die doe ik standaard een aantal keer per week en zo doe ik tenmiste wat, maar wel iets dat ik leuk vind. Maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik buiten de paarden om nog meer zou moeten doen..
Naast m'n verzorgpony en bijrijdpony die ik 5/6 dagen in de week doe ( de een 3 dagen en de ander 2/3)ga ik wel eens met vrienden wat leuks doen, of het huis stofzuigen voor geld, konijnenhok schoonmaken, met m'n konijn spelen, stukje lopen/ joggen.. dat soort dingen.
Maar verder zit ik achter de PC, ik weet verder echt niks te doen *LOL*

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:32

je bent 16 he..
misschien een baantje zoeken dat je leuk vind (hoeft niet meteen de hele dag te zijn!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:34

17 Lachen
Ik mag niet werken in de vakantie van m'n moeder omdat ze niet wil dat ik er nog een verplichting bij heb en ik eerst maar eens tot rust moet komen met dingen die ik leuk vind *LOL* (heb een moeilijke schooltijd achter de rug nl)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:36

Anoniem schreef:
@ Miriam91: Ik doe bijna niks op een dag, dus daar kan 't niet aan liggen. Ik ga naar de paarden en verder zit ik meestal achter m'n computer of bij m'n konijn ofzo..

En juist aan dat soort dingen ligt het vaak, achter de computer zitten als je moe bent is niet echt bevordelijk te noemen.

Slaap je overdag? En hoe ziet verder je eetpatroon eruit?

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:36

hmm...
tegen je moeder zeggen dat je je verveel en heel veel geld nodig hebt om te shoppen Knipoog
misschien help het haha Haha!
bij mij helpt het altijd als ik ga werken, niet voor het geld, maar gewoon gezelligheid!
even met je gedachten ergens anders!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:38

bientoi schreef:
Ik had ook bloed laten prikken en daar kwam enkel uit dat ik vitamine b12 tekort heb. Maar goed ik ging daar dus pillen voor slikken maar na een paar maanden voelde ik nog steeds geen verschil.

Het is ook niet gek dat die pillen niets geholpen hebben, er bestaan voor b12 tekorten geen pilletjes.
Vraag eens aan je huisarts of hij zakjes wilt voorschrijven voor b12 tekort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:38

Clausje schreef:
hmm...
tegen je moeder zeggen dat je je verveel en heel veel geld nodig hebt om te shoppen Knipoog
misschien help het haha Haha!
bij mij helpt het altijd als ik ga werken, niet voor het geld, maar gewoon gezelligheid!
even met je gedachten ergens anders!

Dat had ik al geprobeerd *LOL* Ik ga namelijk 16 juli naar Parijs en ik zei dat ik daar geld voor nodig had zodat ik daar leuke dingen kon kopen. Maar helaas, ze wil het niet..
Het zou wel mogen als het iets is waar ik niet verplicht elke week ofzo heen hoef, maarja, dat is niet te vinden..

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:42

daar is toch wel iets in te vinden!
b.v. bij een boer ofzo aardbeien plukken
(is niet het meest geweldige werk maar je kunt er wel lekker kletsen ondertussen met andere mensen.)
of je kunt kijken of je wat oudere mensen met kleine dingetjes kunt helpen!
en zo zijn er denk ik nog wel meer dingen te bedenken!
kun je b.v. niet bij je paardjes helpen met de stallen uitdoen (als je dat niet al doet Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:44

Ik help al bij de paarden met van alles en nog wat.. *LOL* Ik ga wel eens rondkijken of er wat te vinden is dan. Mijn moeder dacht aan oppassen, maar ik kan niet zo goed met kinderen omgaan Clown

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:47

haha misschien zoekt er iemand een oppas voor zun hond tijdens de vakansie Knipoog heb je geen last van kinderen Knipoog
en die kun je lekker uitlaten enzo!
en dan is het nog maar voor fftjes Lachen

hang je gewoon bij de supermarkt op:
Oppas hond gezocht Haha!
omdat ik me verveel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:49

Haha dat is wel een goed idee ja. Ik bedenk me net wat. Als de overburen en achterburen op vakantie gaan over 1 á 2 weken moeten wij voor hun dieren zorgen, dat is ook heel leuk natuurlijk Ja Alleen de hond nemen ze mee, das wel weer jammer.. Zij zijn groot en ik is klein!

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:52

hmm.. jammer idd Tong uitsteken
wat blijft er over Haha! met een konijn kun je ook wandelen Knipoog

ik ga morgen op vakansie je mag mijn hond wel Tong uitsteken (die is wel saai hoor Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:54

Bij de overburen 2 katten, vissen en nog een hamster ofzo geloof ik. Bij de achterburen 1 kat en 2 konijnen en ook visjes geloof ik Tong uitsteken Genoeg te doen dus Clown Ze zijn geloof ik een week of 2/3 weg Lachen

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:56

nouw kijk eens aan Lachen
jouw nieuwe missie is dus bekend Haha!
kattebakken verschonen vissenkom schoonmaken Tong uitsteken kijken hoe de hamster in zijn wieletje rent Haha!
ik zag ik je profiel dat je graag fotografeert.. nouw ik zou zeggen leef je uit op die dieren Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:57

Het is belangrijk dat je regelmaat hebt.
Omdat je nu ineens in een gat valt na je schoolexamens etc. kan het ook zijn dat je lichaam het even beu is. Na al die stress ( Je zegt zelf: Moeilijke schoolperiode etc. ) is niks doen ineens een hele grote overgang.
Veel slapen helpt dan inderdaad niet altijd. Werkt averechts.
Zorg dat je gewoon op tijd naar bed gaat, niet te lang uitslaapt, genoeg fruit en groente eet, lekker beweegt en dingen doet die je leuk vindt.
Dan kan je lichaam langzaam weer op orde komen.

Tenminste, als er echt niks te vinden is in je bloed.
Maar als de arts dat zegt... tja. Wie ben jij om tegen te spreken?
Bloed prikken heeft je arts niet zelf gedaan neem ik aan? Dus, waarom zou hij je op het verkeerde spoor willen zetten.

Leuk idee van die diertjes! Houd je van de straat *LOL*. Of vanachter je pc.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:59

misschien heb je wel de ziekte van pfeiffer??