Ben jij wel eens slachtoffer geweest bij verkeersongeval?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Rianne

Re: Ben jij wel eens slachtoffer geweest bij verkeersongeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:27

Jaa, aangereden op rotonde. Auto was door gereden. Ik had bloeding in me arm, waarbij me arm + hand 5x zo dik was. Me hand ging bijna afsterven. Ben toen opgenomen in het ziekenhuis.

Anderhalf week daarna aangereden door een scooter, me elleboog op 3 plekken gebroken. Weer opgenomen en geopereerd.

Heb nu een lelijk litteken, kan mijn arm niet helemaal recht krijgen en heb er nog steeds erg last van. Is nu bijna 2 jaar geleden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:32

Ik stak een keertje, toen ik heel klein was de straat zomaar over, en tja, toen kwam er net een auto aan. Daar lag ik met mijn 5 minuten oude schoentjes onder de auto. Was gewoon over mijn voet heen gereden. Schoentjes heplemaal in de weg geslepen, maar met me voet was eigenlijk niks aan de hand. Dubbel paar sokken heeft waarschijnlijk een boel uitgemaakt. Iedereen wel flink geschrokken, maar ja, wat wil je Lachen
Ook toen ik klein was n keertje met fietsen achterom gekeken en zo bovenop n stilstaande auto geknald. ook eigenlijk niks aan de hand. Dus wat dat betreft heb ik vreselijk mazzel gehad Lachen

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:17

Maart 2005 stond te wachten als 2de voor het stoplicht, achterop de auto knalde iemand met 80 km-uur, had het stoplicht niet gezien. Ik stond ruim 5 meter verder weer stil. Auto total-loss, nek en rug in de prak (nu nog steeds). Rechtzaak loopt nog. Niet mijn schuld.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:26

Ik ben zelf veroorzaker van het ongeval!

Ik reed 's avonds met mijn scootertje over het fietspad richting huis. Het was koud, dus ik was erg geconcentreerd of het rode licht op groen zou springen. Omdat wegens werkzaamheden 2 richtingen op 1 kant geplaatst waren, zag ik dus een fietser totaal over het hoofd. Gevolg: ik knalde frontaal (wiel op wiel) tegen hem aan. Hij viel naar rechts op de vangrail en ik schoot over de stoeprand de weg op. Gelukkig net achter een auto ipv ervoor. Deze mensen zijn ook omgedraaid en hebben geholpen alles af te handelen door de man naar huis te brengen want van zijn fietsje was weinig over.
Ik had alleen wat spierpijn de volgende dag, omdat ik best hard gevallen ben, maar verder hebben we beide geluk gehad (het was op een viaduct boven de snelweg).

Ach, verder snel afkloppen dat het niet ernstig was!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:45

Ik heb een ongeval gehad waarvan ik totaal niet de veroorzaker was..
Ik was op de fiets, de aanrijder met de auto.
Ik reed op een voorrangsweg, mét licht, en reed rechtdoor. Rechts kwam van de parkeerplaats een auto, die stopte, dus ik fietste gewoon door. Op het moment dat ik ervoor fietste gaf hij vol gas, en ik vloog zo'n 3 meter over straat met mn fietste. Eerst reed hij door (ik was al opgestaan en maakte een niet zo net gebaar Nagelbijten / Gniffelen ) maar hij draaide toch om en kwam kijken. Mijn fiets was total loss en ik kon 3 dagen niet lopen door een gekneusde heup.
Nu heb ik nog steeds een beetje een verdikking op mijn bovenbeen van het vocht, en het is al bijna een jaar geleden! Ook zat ik helemaal onder de blauwe plekken, en stikte van de koppijn.
Maargoed, hij heeft een nieuwe fiets betaald en dat was het.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:02

Ik ben toen ik een urmeltje van een jaar of 8 was, van mn fietsie gereden door een auto.
Ik had voor de rest niks, die asociale vent was nog doorgereden ook. Bloos!

Een jaar of 2 gereden was ik op buitenrit met mijn pony, mn broertje fietste ernaast..
Mijn pony schrok (van een hond die ineens uit de bosjes kwam rennen blaffend) en sprong opzij.. alleen daar fietse mijn broertje en er haalde ons net een auto in.. (wat helemaal niet kon want dr kwamen tegenliggers aan)
Mijn broertje knalde met mijn fiets op die auto en mijn pony was totaal over de zeik Nagelbijten / Gniffelen
De politie enzo erbij, want die man had toch wel schade aan zijn auto, en mijn fiets was nogal stuk.

Het was verzereringswerk, omdat m'n pony goed verzekerd is gelukkig.
De man kreeg 75% van zijn schade uitgekeerd, omdat hij een fietser aan had gereden kreeg hij geen 100%.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:51

Ik heb een keer een ongeluk meegemaakt. We zaten in de auto en voor ons zat een auto en daarvoor een lesauto. Die lesauto deed iets raars. En toen moest de auto voor ons heeel hard remmen. En wij knalde er tegen aan. Wij hadden niks. Onze auto was helemaal totallos. Maar voor die bestuurder waar wij tegen aan knalde moest de ambulace komen. En die ging mee. Met helemaal ingepakt enz. Maar gelukkig had hij niks.

En ik heb een keer een bus die in de fik was gegaan gezien.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:20

Ben een keer (waarschijnlijk) met de fiets uitgegleden op gladde weg na ijzel. Aangezien ik alleen was, en bewusteloos weet niemand wat er precies gebeurd is. Ben toen met de ambulance opgehaald en in het ziekenhuis gelegen, maar dat werd wel vergoed enzo.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:21

Vanwaar je vraag Revanches?

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:43

autoongeluk

Het is al een tijdje terug.
ik was met de moeder van m'n stiefbroers en zus op vakantie
naar frankrijk.
de hele auto was volbepakt en het was niet zo'n uh nieuwe auto en
niet groot.

het gebeurde op de terug weg gelukkig.
we reden ergens in frankrijk,ik lag te slapen.
en ik was altijd al zo bang voor een autoongeluk.
ineens voelde ik dat de auto slingerde en tolde.
toen dacht ik huh!, oh nee een autoongeluk!.
en toen de auto naar veel getol en slingeren gestopt was
zat ik onder het bloed,en ik had een wit shirtje aan.
m'n stiefzussie wou de auto niet meer uit,toen ze
zag dat ik onder het bloed zat.

wij langs de kant wachten op ambulance enzo.
het was zo raar,leek wel gewoon een droom ofso.
wij huilen natuurlijk ,er waren mensen gestopt die
kwamen helpen.
na een tijdje kwamen de ambulance's
wij spraken geen frans maar ze hebben ons
goed opgevangen.
we werden naar de eerste hulp gebracht.

hoe het was gebeurd?
er reed een auto achter ons,die wou achter ons ofso
ik weet niet meer precies,maar die knalde tegen ons aan.
die andere auto overdekop.
gelukkig kon die moeder goed rijden anders waren wij ook
over de kop gevlogen.

Gewonden?
ja,die moeder had wat aan der arm,door het harde sturen om
ons nog een beetje op de weg te houden.
m'n grote broer,had iets met z'n nek,dus kreeg in de eerste hulp
zo'n kraag.
m'n andere broer,zag het al aankomen dus die dook in elkaar
en had dus alleen een blaar op z'n tong ofso.
en een lichte shock.
ik had een erge bloedneus,en er was iets met m'n gebit
want toen ik daar aankwam moesten m'n tanden gehecht ofso worden
anders konden m'n tanden eruit vallen.
m'n zussie had een wond op der wang.
en die vrouw in die andere auto had een shock
en moest helemaal in de folie.
hoe het afgelopen was..

Onze auto was totallos.
dus we bleven overnachten in een hotel.
waar we dus raar aangekeken werden
want mijn mond was ook nog eens heel dik.
er waren ook nederlanders in dat hotel,en wij dat
verhaal vertellen,en ze zeiden dat ze er nog langs gereden
was ook,wel toevallig.

de volgende dag konden we met het vliegtuig
terug ,maar dat durfde ik en m'n zusje niet.
dus mijn stiefvader hun echte vader kwam ons helemaal
ophalen uit Frankrijk,m'n oom ging met m'n stiefvader mee.

het was gelukkig nog niet zo erg,maar leuk was het niet.
daarna was ik nog best een tijdje bang in de auto haha .

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 01:34

ik ben ook slachtoffer geweest, nu even een stipje ik ga slapen ik zal het morgen vertellen..

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:57

ik ook, vorig jaar bevrijdingsdag
ik zat op de fiets en ik ben aangereden door een bus.
kfietste samen met Sabrina (Quidou op bokt) en we kwamen bij een kruispunt waarbij je schuin overstak zegmaar..
toen t groen werd was ik de eerste die ging. en toen kwam er een bus van rechts die door het rode licht reed. die kwam met schuin de voorkant tegen mijn linkerarm aan. had wel geluk gehad dat ik niet een meter verder naar voren was want dan had ik dr recht voor/onder gelegen. maar ben vol met mn gezicht op de straat geklapt.
aantal tanden afgebroken, eentje dat de zenuw bloot lag. mn hele lip enorm en open en een groot gat in mn kin, en een wond op mn arm.
Gelukkig had ik veel getuigen die allemaal bleven wachten tot de politie en de ambulance er waren.
ik heb al schadevergoeding gehad en wat smartengeld, maar de zaak loopt nu nog steeds, ik heb er namelijk wel littekens aan overgehouden enz.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:07

Ik heb 5 jaar geleden mijn broer zijn nieuwe auto total loss gereden Huilen

Was een eenzijdig ongeval... helemaal mijn schuld dus.
Was smorgens vroeg, reed tegen de opkomende zon in... Zonnebril op en zonneklep naar beneden...
Maar toch in een moment de vluchtheuvel niet aan zien komen. Daar ben ik dus vol opgeklapt.
Reed zo'n 30 km per uur denk ik... maar was genoeg om gelanceerd te worden, scheelde niet veel of hij was op zijn zijkant terecht gekomen.

Gevoed door adreline ben ik de auto uit gestapt. auto achter was zo vriendelijk om te stoppen.
Toen ik na een aantal minuten toch last van mijn nek kreeg heeft hij me in zijn auto neergezet..

Tip voor iedereen: DOE DAT NOOOOOIT!!!
Hoe aardig het ook is, laat mensen die net zo'n ongeluk hebben gehad geen plaats nemen in jou auto maar zet of leg ze op de grond neer!

Wat namelijk het geval is. Ik was in zijn auto gaan zitten... maar kreeg steeds meer last van mijn nek.
Ambulance erbij en bij nek letsel zullen ze nooit risico's nemen.
Met als gevolg:
Als ze het nodig vinden zullen ze de auto waar je in zit open knippen!!

Ik hoorde namelijk het ambulance personeel aan die man vragen of zijn auto all risk verzekerd was. Als dat het geval was geweest zouden ze hem open geknipt hebben!
Maar omdat dat niet het geval was en ik bij was en zei dat ik er wel uit kon komen is het niet gebeurd. Met pijn en moeite hebben ze me in de auto op een plank gelegd met alle nek steun dingen en er uit kunnen halen...

Naar het ziekenhuis gebracht... achteraf alleen zwaar gekneusde nekspieren, mocht dezelfde dag weer naar huis...

En toen moest ik mijn broer nog gaan bellen om te vertellen dat zijn auto op de sloop stond Ach gut

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:18

ja, heb vijf jaar terug een autoongeluk gehad. niet mijn schuld, kwam een stomme tr*t van links, en stak pal voor mij de weg over. door het remmen, schrap zetten en de klap is er vanalles in m'n rug scheef geschoten. resultaat: 4x een hernia gehad, 3 operaties achter de rug inmiddels. dagelijks vrij veel last van.
het was dus niet mijn schuld, m'n auto was total loss, en ik heb al met al 400e gehad van de verzekering (voor het wrak). m'n rug? geen cent voor gezien, werd niet erkend door de verzekering. lekker dan... Boos!
ik ben tijdenlang ban geweest in de auto (nu gelukkig niet meer, behalve als er iemand onverwacht dicht nadert). heb er tijdenlang nachtmerries van gehad, zie het nog zó voor me. bah.
die andere vrouw had een gekneusde long, lever en ribben. schijntje dus vergeleken met mij.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:35

Ik ben een keer aangereden, ik fietste op het fietspad en iemand in een busje kwam uit een zijweg, hij stond eerst stil want hij moest voorrang verlenen maar door de lage zon zag hij me niet en trok weer op en knalde dus tegen mij aan.
Ik kwam op de weg terecht, kwam net een vrachtwagen aangescheurd dus die moest vol op de rem.
Gelukkig kwam ik er met een gekneusde enkel vanaf Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:38

Ja, vandaag nog. Clown Ik ben vol van achteren tegen een stilstaande vrachtwagen geknald omdat ik op het laatste moment erachterkwam dat de remmen stuk waren en dat daarom de fiets niet op slot stond. ROFL
Chauffeur ook heel droog; ik vind het knap dat je hier tegenaan hebt kunnen rijden. Koe

Ik heb niks gelukkig, het was een zachte vrachtwagen. Bloos

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:52

Smurfjee schreef:
Jaa, aangereden op rotonde. Auto was door gereden. Ik had bloeding in me arm, waarbij me arm + hand 5x zo dik was. Me hand ging bijna afsterven. Ben toen opgenomen in het ziekenhuis.

Anderhalf week daarna aangereden door een scooter, me elleboog op 3 plekken gebroken. Weer opgenomen en geopereerd.

Heb nu een lelijk litteken, kan mijn arm niet helemaal recht krijgen en heb er nog steeds erg last van. Is nu bijna 2 jaar geleden.

OMG! Dat is wel heel erg zeg!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:58

Nou, toen ik net mijn brommer certificaat (a.k.a rijbewijs) had, werd ik door eén of andere tuthola afgesneden en zo van mijn brommer afgetieft, en madame reed gewoon door. Erg veel pijn, en was toen te laat op me werk Vork . Maar verder niks.

Toen ik klein was is wel mijn broer een keer overhoop gereden, hij was boos op mijn moeder en had zijn muts (soort van, maar dan aan je trui, maar weet niet hoe je dat schrijft ROFL ) opgedaan, en was zonder te kijken overgestoken. En tja, dan word je geramt door een auto (een hele drukke weg) en toen vloog me broer over de auto heen. Zijn hele knie was dik, en verder volgens mij iets van een hersenschudding. Ik weet nog wel dat ik toen heel boos was dat ik niet mee mocht met de ambulance Tong uitsteken .

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:10

Ja laatst nog. Ik reed misschien 15 km/h op mijn scooter. Het had net geregend en de weg staat bekend om zijn gladheid. Toen voelde ik mijn achterband wegglippen. Verder weet ik ook niet veel van het ongeluk, alleen dat de auto achter mij keihard remmen moest, anders was hij over mij heen gereden (auto had best een flinke snelheid). Moest met de ambulance naar het ziekenhuis. Resultaat: een gebroken kleine teen. Clown

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:43

Hoe is het gebeurd?
9 jaar geleden kwam ik bij mijn verzorgpony weg.
Op de weg naar huis moest ik altijd oversteken bij een weg
Het was die dag erg mistig maar niet al te druk op de weg

Op het moment dat ik wil oversteken haalt een auto zijn voorganger in.
Op het moment dat die er voor bij is schept die mij.

Slachtoffers?
Ja ik

Schade?
Fiets in de prak en ik had mijn linkerbeen op 4 plaatsen gebroken, mijn linkerschouder verbrijzeld en inelkaar geklapt. rechts alles zwaar gekneusd, bloed achter de maag, bloed achter de longen en nog een zware hersenschudding.

Was jij schuldig of de mede verkeersdeelnemer?
Hij was schuldig omdat hij zobiezo te hard reed (95 km waar je 70 mag met goed weer)

jurriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:46

ik heb zelf een autoongeluk gehad, jongen reed met een snelheid van 120
km per uit frontaal tegen me op, nam de binnenbocht, ik reed ook met
de auto, weet er niks meer van, tijd ziekenhuis, rolstoel therapien, en bla bla bla.
ben nu redelijk te pas, last van nek/rug en veel littekens.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:56

Ongeval 1
Hoe is het gebeurd?
Mijn vader reed met de auto door een bocht, en de tegenligeer had het niet goed ingeschat en vloog met 60km in de zijkant van de auto. Daar zat ik net, als hummel van 7 jaar. We waren op weg naar het zwembad want ik moest afzwemmen voor mijn A-diploma.
Slachtoffers?
Ikzelf, flinke hersenschudding
Schade?
De auto was flink gedeukt, maar was een leasebak van mijn vaders werk. ik heb geen idee hoe duur het was dus.
Die ander, hij kon zijn auto niet in de bocht houden op een klaarlichte droge dag.

ongeval 2
Hoe is het gebeurd?
Ik reed op mijn fiets een helling af, op het fietspad. Er was een afslag naar rechts en er reed een auto naast me. Die schepte me zo van de fiets bij het afslaan. Oudere man stapte uit, ik kreeg een preek dat ik moest uitkijken en meneer reed weer verder Boos! Ik denk dat ik 11 was.
Slachtoffers?
Ikzelf, hersenschudding en flink wat schaafwonden
Schade?
Mijn fiets was kapot.
Die ander, recht door op dezelfde weg gaat voor. Helaas doorgereden dus. Geen van de omstanders heeft me geholpen en er is geen nummerbord genoteerd. Helaas kon de politie er dus weinig mee, toen ik de volgende dag aangifte ging doen. Ik kan er nog steeds woedend over worden.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:04

Ja ook ik heb helaas kort gelegen een ongeval gehad.
Hoe het is gebeurd:
Ik sloeg af naar rechts en werd in de bocht geramd door een andere auto.

Slachtoffer:
Ikzelf, flinke last van mijn nek & hersenschudding.

Schade:
2600 euries, auto is totalloss

Schuld:
Ik ben op dit moment schuldig bevonden door de verzekering aangezien hij van rechts kwam.
Ik vind mezelf alleen niet schuldig omdat ik deze plek ken, en hier altijd ontzettend voorzichtig rij, kom hier bijna dagelijks langs.
Verder reed hij veels te hard & op mijn weghelft...

zie voor verdere info:
viewtopic.php?f=136&t=795721

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:14

Een paar maanden geleden helaas. Ik fietste terug van de manegeles, en bij een kruising wou ik oversteken, had wel goed naar achteren, voren etc gekeken maar zag wel een brommer zo'n 100 meter achter mij komen dus ik dacht ik dat ik gewoon kon oversteken. Toen werd ik halverwege geramd door die brommer en we gingen allebei onderuit.
Mijn fiets was behoorlijk kapot en de brommer had krassen.
Tja wiens schuld, ik had de snelheid verkeerd ingeschat maar volgens mij reed hij ook veel te hard.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:14

2 aanrijdingen helaas.

1e kwam ik uit school, op de scooter, reed netjes op het fietspad (daar moest ik rijden met snorbrommer) en er stond een man stil met zijn auto bij de uitrit van de universiteit, ik zag hem al de hele tijd staan (hij moet eerst het fietspad over en dan kan hij pas de weg op) en ja hoor, op het moment dat ik voorbij kom, geeft hij gas... Clown brommer kon ik niet recht houden door de klap tegen de zijkant, ik kwam langs een stoeprandje, en viel zelf in een gras berm, héél goed terecht gekomen dus. brommer maakte helaas een behoorlijke schuiver, en had een kleine (schrik niet) €700,- schade

2e keer ook niet mijn schuld. ik kwam wederom uit school, op de brommer (zelfde brommer, een maand of 2/3 later) en ik nam nu een andere route sinds dat ongeluk, dus moest ik nu langs een andere school. Daar rijden de kinderen aan de verkeerde kant van de weg omdat ze na een kleine 200meter anders weer zouden moeten oversteken. 2 jongens fietsten naast elkaar, in tegengestelde richting, 3e jongen rijdt over de stoep. ik minder vaart, om die 2 jongens de gelegenheid te geven om achter elkaar te gaan rijden. toen vanachter een vrij dikke boom komt die 3e jongen zomaar het fietspad op, ik in mijn remmen om hem niet te raken, maar met een nat wegdek was dat dus funest, ik kwam met mn hoofd een kleine 2cm van de stoeprand en brommer moest het helaas weer ontgelden en gleed nog een dikke 5 meter door... schade €600,- en toen ik thuis kwam merkte ik dat mijn rechter ringvinger 2x zo dik was en een beetje blauw/rood achtig.. naar de dokter, naar het ziekenhuis, nee toch alleen maar gekneusd... maar alsnog niet echt fijn

ik ben er dus 'goed' vanaf gekomen Lachen en ik denk dat de andere partij blij was van hun goede verzekering.. Koe