Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:34

happyjoyce schreef:
De één vind Sonja goed en de ander slecht.
Mijn moeder at ook altijd erg onregelmatig, geen ontbijt, soms cup-a-soup als lunch enz. Ze is toch door Sonja Bakker 8 kilo afgevallen.

Mijn vader dus ook Lachen die is van de 90 naar de 80 gegaan

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:51

Voor mij. Toen ik het boekje van een collega had geleend om te bekijken, vond ik er wel heel weinig gegeten mag worden... en ook nog dingen waarvan ik dacht: "dat krijg ik hier echt niet op tafel"

Heb toen besloten om gewoon te stoppen met snoepen en ben nu in 3 weken 4,5 kilo kwijt.... maar eet nog wel gewoon de hoeveelheden die ik eerst ook at met mijn 3 maaltijden...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:26

Nee, het is zeker niet voor iedereen weggelegd.
Een vriendin van mij heeft een poging gewaagd. Maar die kon er helemaal niet tegen dat ze sochtends al wist wat ze de hele dag ging eten. Geen leuk vooruitzicht op iets lekker en het dieet wordt toch saai. Ook al beweert ze dat het zo afwisselend is. Telkens dezelfde tussendoortjes etc.
Bij mijn zus daarentegen werkte het dieet erg goed. Zijn wilde graag 4 kilo afvallen en dit had ze ook binnen 3 weken berijkt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:15

ik moest ook ineens meer eten tijdens het SB "dieet"
heb nauwelijks honger ghad,en dik 10 kg. kwijt,en het blijft eraf.(schommelt zo tussen 2kg.)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:18

collega van mij zit ook op de klok te kijken 'oh over een half uur mag ik een kiwi'

...

Pffff.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:22

Oke, misschien erg snel maar ben er ook mee gestopt haha. Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat als ik niet meer snoep en gewoon 3x pd eet en als ik trek krijg een stuk fruit neem dat ik gewoon verantwoord afval. Ik ben de rest van de week al buiten huis dus gaat het al niet lukken met de voorgeschreven menu's. Daarnaast vind ik het erg raar dat je alleen maar ontbijt met 1 bakje yoghurt. Een ontbijt moet toch altijd stevig zijn? Ik had les gehad en ben druk geweest met stallen uitmesten en ik heb over de hele dag hoofdpijn gehad. Me moeder ook al.. Nou ik los het zelf wel op. Alleen de recepten en sommige tips neem ik wel over

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:03

Sonja was ook niets voor mij. De yoghurt en Evergreens kwamen mn nesu uit, ik kon ze niet meer zien. En de avond maaltijden vond ik niet bepaald makkelijk, en ook niet bepaald goedkoop.

Heb veel wel overgenomen, maar het was gewoon TE saai. Ach ja. Heb nu een fulltime baan in de paarden krijg dus beweging ZAT! Nu nog geleidelijk minder calorieen binnenkrijgen en het MOET me lukken!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:08

Als je eenmaal aan een dieet begint blijf je je hele leven dieten volgens mij.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:09

haha, ik plof elke dag als nog als ik zie wat ik moet eten.. maar val er wel van af Ja

Kissmex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:41

Ik ga in begin julie beginnen met het Sonja Bakker Zomerboek. Een meisje uit me klas volgt het ook en is in 2 weken 5 kilo afgevallen. Je mag best veel eten van haar en als je je daaraan houdt werkt het. Ik zal het zien, ga het proberen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:20

ik heb eens gehoord/gelezen (weet niet meer precies hoe ik er aan kom) dat als je zo weinig eet dat je lichaam zich ook instelt op weinig voedsel , en dus alles vasthoud.

als je dus meer gaat eten gaat je lichaam zich aanpassen, houd bijv niet meer alle suikers en vetstoffen vast maar alleen dat wat het op dat moment nodig heeft.
bij sonja verschil het volgens mij per week.
de ene week denk ik ook van wow..véél!
en de week erna mag je weer een stuk minder

(ik doe er trouwens niet aan, maar m'n moeder wel dus ik lees altijd vrolijk mee met die weekmenu's).

verder is dat sonja menu volgens mij gebaseerd op variatie en afwisseling.
en dat je die tussedoortjes moet nemen omdat je stofwisseling (?) dan op gang blijft en niet in een soort 'rust' komt tussen je 3 hoofdmaaltijden door.

(nja dit had ik dus ook ergens vandaan , weet niet of t klopt hoor)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:18

Ik denk niet dat het voor iedereen is weggelegd. Het principe gezond eten etc wel. Ik zou echt omvallen van de honger als ik maar mocht eten wat in dat boekje staat. Ik eet minstens 6 sneden bruin brood, 2 stuks fruit en een kom yoghurt overdag.

Mijn moeder werkt in een groentewinkel en merkte heel duidelijk dat er zon 'hype' was. Mensen die allemaal afgewogen porties wilde etc. Nu komen diezelfde mensen nog steeds, maar inmiddels al weer wat zwaarder. Knipoog

Imo is het nog steeds een kwestie van je levensstijl omgooien, en dat vol te houden. De een heeft hier een boekje voor nodig, de ander heeft wilskracht genoeg om t zelf te doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:36

Thuis eten wij Sonja Bakker omdat er lekkere recepten in staan met weinig calorieen Knipoog

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:45

SB werkt voor mij igg wel, Ik ben nu al 13 kilo kwijt in 9 weken.
Ik ben afgelopen maandag weer met week 1 begonnen.
s' avonds maak ik nu de gerechten achter uit het boek...erg lekker en ik val nog steeds af!

Het is makkelijk vol te houden, ik heb nergens last van en lust alles.
Je weet op den duur welke producten goed werken en welke toch lekker zijn.
Oh ja ik werk op kantoor dus veel beweging & fysieke arbeid heb ik niet.

Veel succes voor diegene die bezig zijn of gaan starten met SB!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:23

Wij hebben al heele tijd het sonja boek.. ik zou nooit aan boek deel 1 beginnen dat is gewoon te streng, boek 2 is goed je mag kwark eten en dat soort dingen zelfs een keer ijs.. Onregelmatig eten en vooral in de ochtend is niet goed want je hebt die bouwstoffen nodig en omdat Sonja gevarieert is en het verkleint je maag als te waaren omdat je een ander patroon moet stellen. Wij hebben soms zelfs vaak aan een sas dag gedaan maar toch blijft het werken. Ik vind dat het werkt en ik heb van meeste mensen die er aan zitten gehoort dat het ook echt werkt.. je komt niet echt meer veel aan omdat je blijft schommelen op een paar kilo's.. dat is toch niet erg? En zelf werk ik iedere dag en loop ik iedere dag en zaterdag dan met paarden maar daar went je lichaam aan dan val je daar niet meer van af.

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:48

ik weet genoeg mensen die er wél wat aan hebben gehad Knipoog dus zo slecht is t allemaal niet, lijkt mij dan hoor Knipoog
en over de hoeveelheid, 't is nog best wat wat je allemaal mag vind ik Lachen in ieder geval genoeg Lachen ik heb t dan over boek 2 , boek 1 is geloof ik inderdaad nog strenger en nog iets minder enzo ..
succes ermee Knipoog

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:11

NinaElisa schreef:
ik heb eens gehoord/gelezen (weet niet meer precies hoe ik er aan kom) dat als je zo weinig eet dat je lichaam zich ook instelt op weinig voedsel , en dus alles vasthoud.

Het vervelende van vetcellen is dat deze niet verdwijnen. Het lichaam stelt zich in als er minder voeding binnenkomt. Maar zodra er wat meer voeding is, zal het lichaam als één van de eerste dingen zijn vetreserves aanleggen (die cellen zijn er toch nog) en vaak wordt er meer aangelegd dan voor de "schrale" periode, aangezien het lichaam uit voorzorg extra aan gaat leggen.
Vandaar het jojo-effect waarbij mensen vaak zwaarder wegen dan voordat ze met het dieet begonnen.

Daarom is het beste om je eetgewoontes aan te passen, Sonja kan daar een leidraad in zijn, maar aangezien het aantal calorieen per dag soms erg weinig is, krijg je wel het opslag-effect van je lichaam als er weer iets te veel wordt gegeten.

Vandaar is eigenlijk de beste remedie: gezond/gevarieerd en met mate eten en sport

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:43

maar je eet niet weining, alleen weinig kcal krijg je binnen. Daardoor komt het dat je gewicht verliest Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:59

Ik denk niet dat het voor iedereen is weggelegd.
Ik vind het ook niet goed.
Als ik zie dat je soms smorgens alleen een appel mag of een glas jus, nou, als ik de hele dag moet werken kan ik niet leven daarop

Vind het niet gezond.

Maar het is idd niet dat je weinig eet, maar meer dat je dingen eet waar bijna geen calorieën inzitten

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:02

Redrumfox schreef:
Ik vind Sonja Bakker zo'n gigantische onzin.. eet gewoon gezond, beweeg genoeg en je bent al een heel eind verder. Hoef je tenminste ook niet zo'n duur boek aan te schaffen.

Daar ben ik het mee eens, het is tegenwoordig echt een trend om te gaan `Sonja Bakkeren`. Naar mijn idee val je meer af door gewoon te sporten, veel gezonder.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:36

RyantJ schreef:
maar je eet niet weining, alleen weinig kcal krijg je binnen. Daardoor komt het dat je gewicht verliest Lachen

Ik vind het wel enorm weinig hoor... Er is nauwelijks sprake van een ontbijt. Nou dan val ik om half 10 echt om als ik ga werken.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:39

Wat moet je volgens Sonja Bakker dan eten als ontbijt??

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 13:58

nou bijvoorbeeld 250 gr yoghurt en een glas water, of 1 cracker.. Ik weet het niet precies want ben nu niet thuis en heb het boek niet bij de hand

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:56

Tja....ik weet er vrij weinig van...nooit op dieet geweest en heb het ook niet nodig.

Een vriendin van mij doet er wel aan. Zij is in -volgens mij- 4 maanden tijd 18 kilo afgevallen. Ze zweert erbij, werkt voor haar super. Maar of het voor iedereen geld? Geen idee...