Hier nog 1.
Bij mij begon het met een acute hyperventilatieaanval.Werd heel duizelig, zwaar hoofd , misselijk , ongelofelijke hartkloppingen en alles werd wazig,vaag.Ik was er wel maar ook weer niet.
Dit gebeurde in een hele drukke ruimte.Ben er mee naar de dokter geweest en hij vertelde mij dat dit een hyperventilatieaanval was tesamen met een licht sociale fobie ( gebeurde in een drukke ruimte).
Ik heb echt geen sociale fobie ,maar doordat het in een drukke ruimte gebeurde werd die link gelegd.
Ik heb een hele tijd niet meer alleen naar de winkel gedurft of naar plaatsen waar veel mensen waren omdat ik niet snel naar buiten kon ( zodra ik buiten was zonder drukte zakte het weg)en bang was om inderdaad over te geven of flauw te vallen.
Heb zelfs 1 keer een aanval in de auto gehad en ik kan je vertellen dat dat geen pretje is als je niet de mogelijkheid hebt om even stil te gaan staan en je ademhalingsoefeningen te doen.Door die ene aanval durf ik nog steeds geen drukke weg op waar ik niet de mogelijkheid heb om stil te gaan staan.Ik ben veel te bang dat ik weer een aanval krijg. De Westerscheldetunnel?? Daar krijg je mij al helemaal niet door heen
.Ik ben toen ademhalingstherapie gaan volgen en leerde hoe ik een aanval kan onderdrukken of kan laten verdwijnen en er werd mij geleerd dat er niets kan gebeuren als je een aanval krijgt en hoe je ermee om moet gaan.De eerste keer dat ik een aanval kreeg dacht ik echt dat ik dood ging of een ernstige ziekte had.
Moet zeggen dat het nu echt al weer een hele tijd super goed gaat en geen aanvallen meer heb gehad. Even afkloppen