nikkel allergie, meer mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Re: nikkel allergie, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:00

Mistie schreef:
*IDEEIDEEIDEEIDEEEEEE*

Kun je geen zilveren 'hangers' kopen (die dingen die je door je oren drukt) en daar je oorbel aan vast prutsen? Haha!

Zat ik net ook aan te denken, ik koop bij de hobbywinkel altijd van die hangertjes, en dan 'verander' ik ze even.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:28

Ik begin ook een beetje allergisch te worden, dat was ook wel te verwachten, want mijn moeder heeft het ook. Ik koop mijn oorbellen ook meestal bij de six, daar krijg ik niet echt uitslag van oid. Kennen jullie de winkel Bijou Brigitte? Daar zijn alle sieraden nikkelvrij, en het is niet zo heel duur (ietsjes duurder als bij de six)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:34

Ik ben ook allergisch voor nikkel.
Veel sieraden staat op nikkelvrij maar denk dat er dan wel nikkel in lage dosis in zit, want dan kan ik er nog niet tegen.
Ik heb dus alleen gouden sieraden.
Wat ik het lastigste vindt is de binnenkant van een spijkerbroek knoop. Afplakken met leukoplast doe ik vaak, maar met wassen komt het vaak los, of het ziet er heel raar uit.
Ik ben trouwens ook allergisch voor sommige truien, zoals wol of acryl. Nou heb ik een katoenen gebreide trui, en daar kan ik nu ook niet tegen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:35

Ik ben in extreme mate allergisch, loop er ook voor bij de dermatoloog want bij mij is het mijn lichaam ingeslagen een paar jaar geleden. Ik heb een lijst meegekregen destijds van de dermatoloog met producten die ik nog wel mag gebruiken en het hele huishouden stond op zijn kop. Wassen mag alleen nog in de Persil want in verder alle wasmiddelen zit nikkel en geen wasmiddel. Voorzichtig zijn met schoonmaakmiddelen dus handschoenen aan. Ik loop met 40 C nog in een hempje voor de knoopjes/riem/rits. Ik mag officieel alleen make-up en cremes enz gebruiken van Clinique.

In bijna alle vormen van cosmetica zit nikkel als conserveringsmiddel dus let goed op als je iets koopt. Ik had nog wat contacten in cosmeticaland en de volgende merken zijn verder ook gegarandeerd nikkelvrij: Chanel, Shiseido, Biotherm, Lancome en Kneipp. Mocht je willen weten of een product nikkel bevat kun je altijd even de leverancier mailen of er nikkel inzit, het staat bijna nooit in de bijsluiter bij de ingredienten. Wellicht zijn andere merken ook ondertussen nikkelvrij. Pas vooral op met oogschaduw in bijna alle tinten behalve bruin-/aardetinten zit nikkel om de kleur te intensiveren en als conserveringsmiddel.

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:28

@joske_vuran: wij hebben ook altijd echinaforce in huis liggen, maar dan voor wondjes het stimuleerd te doorbloeding en houd wonden mooi soepel.

ik let er gewoon altijd op of het nikkelvrij is...
een ding scheelt ook ik ben niet echt een sieraden drager...

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:07

meld me ook even, ik krijg al last van mn bh sluitingen. Vreselijk. En nikkelvrij of niet, ik heb er last van. Ik had een duur nikkelvrij horloge van guess gekocht, helaas, kon er niet tegen. Riemen, knopen, heb altijd last. Als ik een zilveren of gouden ketting draag waar misschien een klein soldeerstukje in zit, heb ik er last van. Ik kan alleen maar zilver of goud dragen. Draag dus ook geen horloge. Het schijnt dat je allergie opbouwt. Ik had vroeger ook allergie voor wollen truien. Kreeg hele rode uitslag aan de binnenzijde van mn arm. De nikkelallergie werd ook steeds erger. Sinds vorig jaar heb ik hoogstwaarschijnlijk ook een pollen-, en of stofallergie...
Heb me vorig jaar eerst laten testen op dierenallergie: honden, paarden, katten en konijnen. Gelukkig.. dit was (nog) niet het geval.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:03

Ik kan ook niet goed tegen nikkel, en een heleboel gouden oorbellen, ook van de juwelier, kan ik niet meer dragen, omdat er blijkbaar nog nikkel in zat (tegenwoordig mag dat niet meer). De goedkope nikkelvrije gaan meestal wel goed.

@Daniella, wat een vervelend dat je zo allergisch bent. Wel handig, dat je die lijst hebt gekregen, maar dat er in zoveel produkten nikkel zit, zonder dat het vermeld wordt op de verpakking...raar dat dat zomaar mag.
Zelf doe ik wel eens kleurloze nagellak op de achterkant van mijn horloge, als dat mijn huid irriteert, en bij mij helpt dat.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:47

Je leert er mee leven, alleen dat het in mijn lichaam zat was heel vervelend maar daar zie je nu ook niets meer van.

Nikkel valt onder de hulpstoffen en die hoeven niet vermeld te worden in de ingredientenlijst. Ik bedoelde overigens dat ik wasverzachter niet mag gebruiken want die heeft Persil niet en in alle andere zit dus nikkel. Voor sieraden enz zijn er veel alternatieven in alle prijsklassen voor de liefhebbers en blanke nagellak doet ook idd wonderen. BeYu van Douglas is overigens ook nikkelvrij.

Zelfs in voedsel als kaas en chocolade zit (op natuurlijke wijze) veel nikkel maar dan geeft het in slechts zeer zeldzame gevallen allergieklachten.