Goed verbrand, veel pijn, wat doe ik er aan ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alive

Re: Goed verbrand, veel pijn, wat doe ik er aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:45

Kelly_ann schreef:
Wat mij betreft kan je 'de brand' er niet uittrekken hoor Verward Het is gebeurd, en je vel moet zich herstellen.

de aloevera gel die wij hebben doet dat toch echt wel hor Lachen maarja kan verschillen Knipoog

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:54

Ja figuurlijk gezien, maar verbrand is verbrand hoor, dat draai je niet terug....

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 21:58

Oke jeetje wat een verschillende antwoorden zeg!

Ik heb er vandaag natte doeken opgedaan, had n hemdje aangedaan maar de bandjes naar beneden en de bh-bandjes ook, shirtje met mouwen begon teveel zeer te doen.
Dat scheelt al aardig.
Komkommers kan ik er niet opdoen, dan zou ik stil moeten liggen en daar heb ik geen tijd voor Knipoog
Ik ga zeker vervellen, want ik zie nu al dat mn huid bubbelig wordt en er zitten ook vochtblaasjes op + dat het begint te jeuken

Zal mn tijd uit moeten zitten ben ik bang Haha!
Laatst bijgewerkt door SANEX op 11-06-07 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:00

Bubbelig en met vochtblaasjes ben je echt enorm verbrand, dan heb je dus gewoon brandblaren.

Inderdaad, koel houden, smeren met after-sun met Aloe Vera er in, vanalles.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:04

ik ben vorige zomer helemaal verbrand(dagje strand in bikini.)
en heb daarbij 2e graad brandwonden opgelopen,
en wat bij mij t beste hielp was koelen met (koude)natte lappe/doeken..

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:06

Haha hier kan ik over mee praten. Al zit ik een kwartier in de zon is het al raak, en hoe Bloos! Niemand geloofd als ik zeg dat ik ECHT rood wordt, heb namelijk heel donker haar Tong uitsteken Maar als ze zien hoe rood ik kan worden, staan ze toch wel even gek te kijken *LOL*

Weet dus hoe verschrikkelijk het is, vooral s nachts of als je overdag naar school/werk of iets moet en dus meer aan als een bh/bikini/spaghettietopje Scheve mond Bh trouwens ook niet fijn, het beste zijn de kleren waarin je verbrand bent Nagelbijten / Gniffelen

Ik neem zo vaak mogelijk een ijskoude douche waar ik dan ook echt lang onder ga staan. Zolang het echt gekoeld wordt valt het mee. Uit de douche niet afdrogen maar gewoon op laten drogen en zo snel mogelijk (laten) insmeren met after sun of bodylotion gemengt met baby olie. Alles wat maar koud aanvoelt en vocht inbrengt. Zo lang dat nat is, kun je dan redelijk op je buik liggen of stil zitten. Slapen is verschrikkelijk en ik maak s nachts ook gewoon tot 5 x toe mn vriend wakker om in te smeren. Vind ie niet leuk, maar het helpt wel weer even. Bloos

Misschien vanavond voor je naar bed gaat toch wat komkommers proberen? Zal wel lekker verfrissend zijn. Eventjes dan Scheve mond

Sterkte ermee! Ach gut Kan wel een dik weekje duren als je flink verbrand bent.
Voordeel, het gaat vanzelf over Ach gut

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:11

Ik ben afgelopen donderdag zooo vreselijk verbrand op Tenerife, dom dom dom!! De gewone aftersun hielp helemaal niet, 1 uur in een ijskoud bad gaan liggen hielp ook niets. Toen bij de winkel beneden een aloe-vera gel gehaald. Die hielp wel! Je wilt niet weten hoe blij ik was toen dat branderige gevoel weg ging. Ik heb zo'n pijn gehad daarvoor, ik lag alleen maar zielig te zijn op bed. Na het insmeren met die aloe-vera gel zijn we nog lekker uit eten gegaan, want ik voelde me prima! Bij mij werkt het dus degelijk wel!

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:21

Kelly_ann schreef:
Ja figuurlijk gezien, maar verbrand is verbrand hoor, dat draai je niet terug....

daar heb je wel gelijk in Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:45

scalp gebruiken van nioxin. Dit verkoeld en verzacht te huid. Gebruiken ze ook in het brandwonden centrum van beverwijk.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:15

aloe vera is echt de oplossing.. we hebben het alleen in spanje gekocht Clown
misschien is het bij een natuurwinkel te verkrijgen..

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:35

Marcella_e schreef:
Yoghurt werkt het zelfde als komkommer ook dat trekt de brand eruit en verkoelt

Ja! Ik zweer erbij. Mijn schouders zijn gister levend verbrand, zo rood als een kreeft. Na een lauwe douche heb ik er yoghurt opgesmeerd. 's avonds had ik er natuurlijk nog veel last van maar vanmorgen veel minder. Wel heel gevoelig nog. Weer yoghurt gesmeerd en nu gaat het nog beter dan vanmorgen. Vanavond weer!

Succes ermee!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:46

Met douchen uitkijken. Ik heb altijd na het douchen één of andere aanval, als ik verbrand ben, dat mijn huid gaat prikken, net alsof je door 1000en bijen tegelijk geprikt word. Scheve mond Zéééér vervelend. Boos!

Ik ben gister ook weer goed verbrand, maar ik heb het vaker beleefd. Het doet pijn jah, goed insmeren om te voorkomen dat je gaat vervellen. Koel houden is ook handig. Ik smeer er tegenwoordig baby aftersun op en nog ander babyspul. Dit is zacht én verzorgend en dus extra fijn voor de huid. Lachen

Na 2 dagen moet de brand dan wel uit je huid zijn en wordt het geleidelijk bruin. Lachen Succes ermee.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:04

als je verbrand word de huid echt niet meer bruin. Dit verveld en ben je deze huid kwijt en krijg je er weer een wit huidje voor terug

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:04

Breitling schreef:
als je verbrand word de huid echt niet meer bruin. Dit verveld en ben je deze huid kwijt en krijg je er weer een wit huidje voor terug

Als jij je huid goed vet houd en daarmee voorkomt dat het gaat vervellen, word je weldégelijk bruin. Ja * Ervaringsdeskundige. Vork

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:06

als je echt goed verbrand bent ga je zoiezo vervellen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:14

Dan ben ik een geval appart. Haha! Verbrand altijd érg goed, soms totaan blaren aan toe, ja ik weet is niet goed, maar ik vervel vrijwel nooit. Vork

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:16

komkommer en yochurt erop leggen, dat verkoeld en trekt de brand eruit Knipoog>

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:55

Bij verbranding helpt maar 1 ding en dat is koelen, koelen, koelen. En wel zo snel mogelijk na de gerbeurtenis. Hoe eerder hoe beter, maar beter laat dan nooit. Het betse is, onder een zacht straaltje koud water, maar natte lappen die regelmatig wordeb ververst, of karnemelk (heb ik eens gedaan), alles helpt, als je maar koelt. En niet te ruw, wees voorzichtig met je toch al zo tere huid. Geen harde stralen water of ijs of zoiets. Zachtjes aan, maar wel koelen. Als je al blazen hebt, zou ik eigenlijk een dokter gaan opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:06

Mensen kijk toch uit met dat verbranden....Het is zó gevaarlijk!!!!
Als je tweedegraadsbrandwonden oploot is de kans heel groot dat ej littekens krijgt en je pigment kwijtraakt!!!

Beter voorkomen dan genezen en huidkanker is een van de meest gevaarlijkste soorten!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 21:38

Zo, vandaag gaat het al iets beter, al was werken een crime.
Had een blousje aan en dat deed erg zeer, gewoon staand gaat wel maar moest continu bukken en tillen ( vracht bijvullen ) en dan trok het blousje strak op mn huid, not so nice...

Heb op de plek waar de blaren en bubbels zaten 2 uitgedroogde plakaten huid zitten met bubbeltjes eromheen ( lekker smakelijk), die zullen er wel afgaan. Daarom heen is het mooi ingetrokken en niet droog ofzo, maar begint nu wat bruiner te worden. Het vurige is daar wel vanaf, alleen boven op mn schouders dus die plakaatjes en voor op mn hals/borst is het wat droog en rood nog.

@Chiqa, dat ben ik helemaal met je eens en ik smeer me ook altijd in. Echter heeft het smeren dit keer absoluut nada geholpen, mn huid was gewoon nog niet gewend aan de zon en de factor-zoveel heeft dus geen enkele nut gehad

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:40

Mijn vriend en ik zijn naar het beachrugbytoernooi geweest op Ameland en zijn ook flink verbrand. Wij gebruiken PREP, werkt verkoelend en verzachtend.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 22:13

En Prep is ? En waar haal je dat ??

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:44

SANEX schreef:
En Prep is ? En waar haal je dat ??

Bij de drogist. Weet verder niet precies wat er in zit. Mijn vriendje gebruikt het met rugby voor kneuzingen en spierpijn, maar voor verbranden helpt het ook.

Nooit iets op een huid smeren waar blaren op zitten hé!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 22:46

En ja hoor, het vervellen is begonnen...
Ik heb nu op beide schouders 2 mooi roze schrijnende vlekken zitten, erg charmant Haha!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:19

SANEX schreef:
En ja hoor, het vervellen is begonnen...
Ik heb nu op beide schouders 2 mooi roze schrijnende vlekken zitten, erg charmant Haha!

dan kunnen wij elkaar de hand schudden!
het is echt geen gezicht Bloos