Nieuw kniegewricht ervaring gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meys

Re: Nieuw kniegewricht ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:15

En Enbrell spuit je elke week?
De Humira is 1x in de 2 weken en ik "hoor"er goede resultaten over.
Als het net zo goed werkt als de Remicade dan spring ik van blijdschap in de lucht ha ha.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:50

Ja, enbrel spuit ik op Dinsdag en de Methotrexaat op Donderdag.
Moet jij er ook MTX bij gebruiken ?
Enbrel doen ze meestal in combinatie met MTX, daar behalen ze betere resultaten mee.
Ik ben 1 keer gestopt met MTX , dus alleen Enbrel, nou toen ging het weer helemaal mis, dus ik ben nu weer lekker aan de MTX.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 17:57

darwin schreef:
Enbrel doen ze meestal in combinatie met MTX, daar behalen ze betere resultaten mee.
Ik ben 1 keer gestopt met MTX , dus alleen Enbrel, nou toen ging het weer helemaal mis, dus ik ben nu weer lekker aan de MTX.

Lekker aan de MTX Misselijk Maar ja als het helpt... Ik kan nu niet veel verandering zien aan mij zelf. De pijn die ik had met de MTX heb ik nu nog steeds. Dus wat dat betreft, en een ontsteking had ik ook met MTX wel eens...

Ik kan inderdaad wel goed tegen Indomectacine, tenminste ik heb tot nog toe nergens last van. Ik had vanmiddag wel een paracodeine ingenomen daar werd ik wel heel naar van. Hier word je duf van en ik combinatie met niet zo veel slapen word ik daar altijd erg broerd van. Ben dus even lekker in bed gekropen net. Dan ga ik vanavond even lekker weer naar mijn paardje. Even rijden, en tja daarna moet ik helaas weer boetten voor het rijden. Maar soms heb ik het er gewoon zo voor over! Zeker nu het allemaal opschiet! Straks mag ik heel lang niet van mijn meisje genieten dus dan nu maar Haha! (neem ik als het moet wel weer een pilletje daarna Nagelbijten / Gniffelen )

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:04

Nee, geen ervaring met knie operaties, maar ik wil je wel alvast ontzettend veel sterkte en succes wensen met de operatie Nancy. Fijn dat je zo snel terecht kan en ik hoop echt voor je dat je er weer wat beter van wordt!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:20

darwin schreef:

Oh ja de MTX op donderdag dat is geloof ik overal zo ha ha ik deed dat ook altijd op de donderdag.
Weet niet of ik er weer MTX bij krijg, ik heb dit ook al ooit eens gebruikt in pilvorm (25mg) en in spuitvorm (30mg) als ik het weer terug krijg hoop ik nooit meer die dosis van 30mg want daar werd ik niet echt vrolijk van.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 18:22

Meys schreef:
darwin schreef:

Oh ja de MTX op donderdag dat is geloof ik overal zo ha ha ik deed dat ook altijd op de donderdag.
Weet niet of ik er weer MTX bij krijg, ik heb dit ook al ooit eens gebruikt in pilvorm (25mg) en in spuitvorm (30mg) als ik het weer terug krijg hoop ik nooit meer die dosis van 30mg want daar werd ik niet echt vrolijk van.

Is 30mg de hoogste dosis wat je krijgt? Ik moest tien van die kleine gele pilletjes innemen. Werd er echt kotsmisselijk van

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 18:23

Ellende schreef:
Nee, geen ervaring met knie operaties, maar ik wil je wel alvast ontzettend veel sterkte en succes wensen met de operatie Nancy. Fijn dat je zo snel terecht kan en ik hoop echt voor je dat je er weer wat beter van wordt!

Dank je Eline, jullie op stal horen het allemaal nog wel. De meeste weten het ondertussen wel! Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden zodat ik snel weer van Imka kan gaan genieten en niet telkens Dees en marjan moet vragen. Ze doen het graag hoor maar zelf is makelijker
Haha!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:36

Euh of het de hoogste dosis is weet ik niet precies, geloof van wel maar werken deed het echt niet.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:01

30 mg is idd de hoogste dosis.
Ik zat toen op 25 mg en had nog steeds last.
Nu heb ik 15 mg in kombinatie met de Enbrel en dat gaat hartstikke goed.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:20

Dan had ik idd de hoogste dossis!

Voor de Indomectacine heb ik trouwens wel maagbeschermers gekregen want maagpijn kreeg ik wel van deze dossis Knipoog

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:19

Ik vind het wel belachelijk dat er aan zo'n strenge criteria moet worden voldaan voordat je die biologicals krijgt Boos!
Ik had eerst een reumatoloog die zei dat ik daar nog láááááááng niet voor in aanmerking kwam, en toen nam ik een andere reumatoloog en zei zegt : ik vind van wel , en ik ga dat aanvragen.
Nou, dan moet je longfoto's laten maken, bloedprikken, een montou test laten doen, en ze moeten al je gewrichten controleren en daar cijfers voor geven.
Dan moet vervolgens een commissie zich daar over beraden of jij overal aan voldoet.
En dat alleen maar omdat het een duur medicijn is.
Als ik het meteen had gekregen toen het op de markt kwam in 2000 dan had me dat heel wat operaties gescheeld, want ze doen net of die niks kosten.
Ik ben in totaal 23 keer geopereerd en waarvoor, omdat die sukkels dat medicijn niet willen geven. Stoom uit je oren
Ik kan me hier zo kwaad om maken Boos!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:19

Mijn oma heeft een tijd geleden die operatie gehad, ze zeiden dat ze na x aantal maanden pas weer zou kunnen lopen, maar ze huppelde al heel snel weer rond Haha!

Heel veel succes!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:31

Darwin, ja belachelijk dat ze zo moeilijk doen, hoevaak het bij mij al geweigerd is?? Ik heb de verkeerde soort reuma dus ik kom eigenlijk helemaal niet in aanmerking voor biologicals en dat terwijl ik het echt nodig heb omdat andere medicatie niet helpt.
Nu was het zo dat ze het ook voor Uveitis patienten wilden vergoeden maar dat is tot op heden ook nog niet gelukt dus nu krijgt ik het via een omweg (en wat die omweg is weet ik niet heb het niet durven vragen, ben allang blij dat ik het uberhaupt krijg)

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:02

Hoi,

Ik ben net weer gebeld door het ziekenhuis. Ik had de arts aan de telefoon waar ik 2½ week geleden geweest ben.
Ik heb gevraagt wat ze precies willen gaan doen. Nou hij vond dat een meid van 25 die in een rolstoel door het leven moest gewoon behandeld moet worden. Hij vond het niet nodig dat ik iedere nacht wakker word van de pijn. Hij heeft dus besloten dat het tijd is voor een hele nieuwe knie. Waarbij ze de boven en onderkant helemaal gaan vervangen. En daarbij waarschijnlijk ook de knieschijf. Maar hij zei ook dat ligt er ook een beetje aan wat we aantreffen als we het open maken. Maar in de meeste gevallen vervangen wij meteen alles.
Van die prothese uit België had hij nog nooit gehoord. Hij zei dat zal wel gewoon een type prothese zijn. Hun werken met een ander soort, en gebruiken onder de operatie ook de comp...(weet niet wat ik mij daarbij moet voorstellen Knipoog ) Dus als ik in Leiden geopereerd word krijg ik een computtergestuurde knie Haha! Clown

Nou ja eerst maar weer afwachten! Nog 6 dagen en dan is het zo ver, dan gaan we smorgens in Leiden praten en savonds in België Ja Ik heb alles al klaar voor België, ik heb net de foto's op het ziekenhuis hier opgehaald. Dus we zijn er helemaal klaar voor!!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:13

Kei fijn voor je dat ze je willen helpen en niet zoiets hebben van : u bent te jong voor een prothese want die gaan maar 15 jaar meer, dus u moet minstens 50 zijn om die operatie te krijgen.
Ik hoop echt dat dit de oplossing voor je is .
In ieder geval heel veel succes en sterkte en houd ons op de hoogte he ?
Groetjes,
Esther.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:02

Goed neiwus dus!
Geweldig dat ze je helpen, eingelijk eens iemand die snapt dat het niet prettig is om met pijn te leven en op zo'n jonge leeftijd eigelnijk niks meer te kunnen

Ben even een tijdje internet loos maar hoop snel weer mee te kunnen lezen hoe het je vergaat!!
Heel veel succes in ieder geval.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:13

Mijn vader is geopereert in Amstelveen.
Ook een nieuwe knie. Hij moet zijn andere knie ook nog.
Operatie is idd zwaar, en revalidatie duurt ongeveer 6 weken. Bij mijn vader duurde het langer omdat de wond niet goed genas.
Ik kan hem anders nog wel even info vragen want ik weet niet alles.
Iig nu gaat het wel heel goed en kan hij al veel beter lopen dan hier voor. Hij moet dus nog een knie en die wordt na de zomervakantie gedaan.

Ik herken overigens wel veel uit je verhaal in die van hem. Loop jij nu ook met O-benen zegmaar?
Hij kon de hond idd niet meer uit laten, fietsen ging wel. Paardrijden deet hij nooit dus daar kan ik je niets over zeggen Knipoog.

*edit: Las net je berichtje op deze pagina. Top meid dat er wat aan gedaan word! Ja
Komt helemaal goed, bij mijn vader komt het ook goed. Knipoog

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:42

Citaat:
Loop jij nu ook met O-benen zegmaar

Mijn knieen zijn naar binnen gezakt dus zeg maar net andersom X benen. Ik weet in ieder geval dat de botten aan de binnenzijde van mijn knie tegenelkaar aan zitten en dat is zo verschrikkelijk pijnlijk.

De laatste 3 dagen heb ik weer ontzettend veel last van mijn enkels. Ik ga daar ook naar laten kijken in Belgie. Want die enkels is iets waar ik al jaren mee loop te tobben. En die doen ook zo verschrikkelijk veel zeer Huilen

Paardrijden, vandaag was het weer verschrikkelijk. Mijn paardje doet het allemaal super hoor. Maar ik had het idee dat ze niet lekker liep (ze heeft nogal een naar verleden veel gebreken) maar het kwam door mij zelf omdat ik niet lekker zat en zo moeilijk kon lichtrijden. Zij liep prima, maar ik zit mij zelf gewoon zo in de weg wat dat betreft. Maar ik heb zoiets van ik moet het er nu nog van nemen straks kan het een hele tijd niet.... Ik weet niet hoe lang je niet mag rijden... Huilen

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 08:44

Nou vandaag gaat het dan allemaal gebeuren, ik moet naar Leiden om een afspraak te maken voor de operatie, en vanavond om 18.40 heb ik een afspraak in België. Mijn voorkeur is nog steeds België. Gister stond er ook nog weer eens in de krant dat het LUMC nergens meer in uitblinkt, alleen de hartafdeling!
Ik vind het helemaal niks al die co-artsen die je eerst krijgt voor je naar een echte goeie arts mag! Ik hoop dat dat in België wel anders is!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:05

Tsja, ze moeten het toch ergens leren Knipoog Anders zijn er over een paar jaar helemaal geen artsen meer.

Maar fijn dat je al zo snel terecht kan!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:15

Hoi,

Pff gister om kwart over elf waren we pas weer thuis, het was een erg lange dag.

Om kwart voor tien hadden we een afspraak in Leiden. We waren te laat Wat een drukte in die parkeer plaats. Maar goed artsen zijn zelf ALTIJD te laat dus wat dat betreft een mazzeltje. We kwamen aan en ze zeiden zelf niks. Maar later begrepen we waarom. We hebben ander half uur zitten wachten . Goed toen was ik aan de beurt. Het sloeg werkelijk waar helmaal nergens op. Ze heeft niet naar mij gekeken. Ze vroeg wat ik wilde. Dus ik zei ik wil dat alles vervangen word van knieen tot enkels. Dat kon, maar nu moet ik over twee weken weer terug komen en gaan ze met zn 6e kijken. Maar goed die wacht tijd van 2 tot 3 mnd gaan pas in als ze weten wat ze gaan doen. Ze konden wel 2knieen tegelijk doen. Daar was ik dan wel weer heel blij mee. En met die 2wk wachten dat geeft mij meer speling om het in Belgie rond te krijgen. Maar goed in Leiden ben ik nu dus nog geen steek verder!!!

Om 18.20 moest ik in Belgie paraat staan. Daar was ik gelukkig wel op tijd, we waren er namelijk even over 4e al. We hebben wat gewinkeld in sint-niklaas. En om kwart over zes zijn we richting praktijk gegaan. Druk joh daar om die tijd nog.... Ik dacht nou zal er wel alleen nog zijn want ik hoorde dat ze om 19.00 stopte. Nou blijkbaar niet hoor!
Nou hij hoefde niet lang te kijken, hij zag meteen dat mijn knieen op waren! En hij was er ook van overtuigt dat dit geheel vervangen moest worden. Hij heeft zijn colega erbij gehaald (goh dat dat kan bij ons in nederland moet ik 2wk wachten voor er een colega kan komen kijken ) en die was het er mee eens. Toen vroeg ik of ze alles in een keer konden vervangen. Maar daar was hij heel duidelijk in. Het is een zware operatie, je verliest dan te veel bloed. Nee was dus het antwoord. Maar als de een gedaan is wil hij na 3mnd wel de ander ook doen. Dus misschien is dat wel beter! Ik krijg een prothese die speciaal ontwikkeld is voor jongeren. Die slijt minder snel, en je kan er mee sporten enz... Een Jerney ofzo iets
Hij laat nu een offerte maken, hij moest even kijken wat deze prothese koste want hij is wel iets duurder maar ja de levensduur is langer. En dan is het afwachten wat de verzekering doet. Ik hoop zo dat die mee werken. Dan lig ik waarschijnlijk augustus al op de operatie tafel Normaal kon dit sneller maar vanwege de vakantie weken enz zat juli al vol. Maar ja hier moet ik 3mnd wachten...
En nog iets positiefs, als ik in Augustus geholpen kan worden. En drie maanden later kan de 2e dan ben ik net zo snel klaar als dat ze mij hier zouden opereren. Dus dat vond ik ook een grote mee valler! Ik hoop zo dat die verzekering niet moeilijk doet....!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:19

_Scarlet_ schreef:
Tsja, ze moeten het toch ergens leren Knipoog Anders zijn er over een paar jaar helemaal geen artsen meer.

Maar als je daardoor constand minder goed geholpen word is dat wel klote! Ik heb nu een goeie reumatoloog. Ik kon nu ineens wel andere medicijnen krijgen die ik al jaren niet kon krijgen. In eens word ik wel weer doorgestuurd naar een orthopeet de jaren ervoor was het ja sorry dat is de artrose daar is niks aan te doen!
En dat is bij de orthopeden niet anders, je moet tig keer terug komen voor je een keer goed geholpen kan worden! Laat ze dan meelopen met iemand die het allemaal wel goed weet!!! Of zorg dat ze meteen iemand erbij kunnen halen! Nu ook moet ik WEER 2wk wachten voor ze gaan beslissen. 3wk terug hadden ze al gezegt over 3wk beslissen we en zetten we alles in gang. Dat is toch klote als je dag en nacht pijn hebt. Je pillen moet slikken omdat je anders niet kan slapen van de pijn!
Maar goed ik vraag voortaan om goeie artsen Haha! ! En geen leerlingen meer....

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:36

Nou, das goed nieuws Ja
Nu idd hopen dat de verzekering een beetje meewerkt.
Als je geluk hebt ben je voor de kerst overal vanaf.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:31

darwin schreef:
Nou, das goed nieuws Ja
Nu idd hopen dat de verzekering een beetje meewerkt.
Als je geluk hebt ben je voor de kerst overal vanaf.

Echt als ik daar aan denk dat ik voor het eind van het jaar klaar ben is toch geweldig! Echt ik raad echt iedereen aan om daar heen te gaan. Wat een aardige man! Een arts die naar je luisterd alles in het NEDERLANDS uitlegt en geen dokters taal! Je bent ook echt een patient en geen NR zoals hier in nederland! En ook zo snel als dat je aan de beurt bent....

Ik wist al dat ik er naar toe wilde voor ik er was geweest maar het idee dat ik hier in Nederland nu nog naar het ziekenhuis terug moet vind ik niks. Ik hoop ook dat ik dat zo snel mogenlijk af kan zeggen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:24

@nancyimka: Ben blij voor je dat het zo goed geregelt is ed. Ja

Bij mijn vader waren ze ook aardig hoor? Maar dat was gewoon in Nederland Knipoog. Verschilt denk ik ook een beetje per ziekenhuis. Of heb ik nu ergens over heen gelezen? Bloos