Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Ik vind het triest als iemand van 15 bewust zwanger raakt, omdat ze zichzelf al zo volwassen vindMaar o wee als het kind geboren is, hoe moet het dan met school, uitslapen, geld en stappen? Sja als 15 jarige kan je niet eens voor jezelf zorgen, want je bent nog niet volwassen. Dus zadelen ze pa en ma maar op met het kind... die kids hebben meer voorlichting nodig...
Als je jezelf volwassen genoeg vind voor seks, dan moet je ook de consequenties aanvaren en niet zeuren (uitzonderingen daar gelaten zoals in geval van een verkrachting.) Door de pil heen zwanger worden is een risico die je loopt: dan moet je maar een extra condoom gebruiken.
Laat kinderen, rustig volwassen worden. Want een kind moet geen kind krijgen. (daar is de verantwoordelijk te groot voor)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook niet wil dat mijn schoonzus zwanger word. Ondanks haar erg volwassen leeftijd is zij nog té onverantwoordelijk bezig.
Mijn motto: als je niet voor jezelf kunt zorgen, neem dan ook niet bewust de zorg van een ander op je.
_paula_ schreef:Een meisje op een school van een vriendin van mij is 14 en heeft al een kind, of is nog zwanger. Ze kon geen abortus meer plegen omdat ze er te laat acter kwamen dat ze zwanger was.
Flying_Angel schreef:Maar als je verkracht bent? en je wilt het kind niet. En abortus is verboden. Wat moet je dan?
Welshcobfan schreef:Ik vind het triest als iemand van 15 bewust zwanger raakt, omdat ze zichzelf al zo volwassen vindMaar o wee als het kind geboren is, hoe moet het dan met school, uitslapen, geld en stappen? Sja als 15 jarige kan je niet eens voor jezelf zorgen, want je bent nog niet volwassen. Dus zadelen ze pa en ma maar op met het kind... die kids hebben meer voorlichting nodig...
L0veJ0la schreef:_paula_ schreef:Een meisje op een school van een vriendin van mij is 14 en heeft al een kind, of is nog zwanger. Ze kon geen abortus meer plegen omdat ze er te laat acter kwamen dat ze zwanger was.
Pascal: dan ben je erg sterker met je kind.. je laat het zien dat je het kan.. ik vind het knap van je..
Shanna schreef:dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..
SweetMellie schreef:Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.
Ik heb nu 2,5 jaar een vriendje en het gaat super goed tussen ons. HIj gaat echt heel leuk om met jaimy (mijn zoontje)
Ik heb nu
L0veJ0la schreef:ja dat is waar.. Hoe oud is je kind? als ik mag vragen
Welshcobfan schreef:@ pascal, dat waardeer ik: iemand die zelfstandig isdaar heb ik vreselijk veel respect voor!
Dat is ook dé manier: jouw keuze, jouw verantwoording en niet die van je ouders of wie dan ook (oke de vader van het kind daar gelaten)
Nalatjuh schreef:Ik ben 20 mijn kindje word dit jaar 7, Ik ben op mijn 12de verkracht en daar is mijn zoon het resultaat van. Voornamelijk de eerste jaren zijn mijn ouders een ontzettende steun geweest en hebben voornamelijk zij de opvoeding op zich genomen, inmiddels redden wij ons prima samen. Ik heb nu ook al een aantal jaar een vriend waar ik "samenwoon plannen" mee heb.
SweetMellie schreef:Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.