jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:26

Een meisje op een school van een vriendin van mij is 14 en heeft al een kind, of is nog zwanger. Ze kon geen abortus meer plegen omdat ze er te laat acter kwamen dat ze zwanger was.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:32

En dan 3 keer raden wie er voor het kind moeten zorgen? de ouders van het meiske... want een 14 jarige kan financieel niet eens voor zichzelf zorgen, en nog niet zelfstandig wonen etc..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:36

pff ik ben 22 en moet voorlopig toch echt niet aan kinderen denken! eerst een stabiele relatie, en dan wil ik pas kids hoor!

In mijn kennisenkring is iemand wiens dochter van 18 per se een kind wou. Ze is nu dus inmiddels 19 geworden en haar zoontje is inmiddels een half jaar oud :S... moet er niet aan denken om nu een hummel van 4 van mezelf te hebben rondlopen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:38

Broertje van een vriendin van mij had zijn 18 jarige vriendin zwanger gemaakt (hij was 16 of 17). kind is nu 2 jaar, en ze is weer zwanger omdat ze het zo zielig vonden voor hun eerste kind dat hij nog geen broertjes of zusjes had Clown
Sja...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:27

Welshcobfan schreef:
Ik vind het triest als iemand van 15 bewust zwanger raakt, omdat ze zichzelf al zo volwassen vind Clown Maar o wee als het kind geboren is, hoe moet het dan met school, uitslapen, geld en stappen? Sja als 15 jarige kan je niet eens voor jezelf zorgen, want je bent nog niet volwassen. Dus zadelen ze pa en ma maar op met het kind... die kids hebben meer voorlichting nodig...

Als je jezelf volwassen genoeg vind voor seks, dan moet je ook de consequenties aanvaren en niet zeuren (uitzonderingen daar gelaten zoals in geval van een verkrachting.) Door de pil heen zwanger worden is een risico die je loopt: dan moet je maar een extra condoom gebruiken.

Laat kinderen, rustig volwassen worden. Want een kind moet geen kind krijgen. (daar is de verantwoordelijk te groot voor)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook niet wil dat mijn schoonzus zwanger word. Ondanks haar erg volwassen leeftijd is zij nog té onverantwoordelijk bezig.

Mijn motto: als je niet voor jezelf kunt zorgen, neem dan ook niet bewust de zorg van een ander op je.

Ik was dan wel 17 toen ik moeder werd, en ik heb mijn zoontje nooit bij mijn ouders gebracht omdat ik wou stappen ofzo...
Sterker nog mijn zoontje is nu 2,5 en ik ben maximaal 3 keer wezen stappen.
Financieel doe ik ook alles zelf, heb een mooie auto e.d.
Geloof me je kan het wel zonder finaciele steun van je ouders, als je zelf maar wilt!
Ik werk parttime, mijn partner werkt fultime(is ook de vader van het kindje wij zijn dus samen)
En ja ik had me een ander leven voorgestelt, vooral omdat ik net 3 maanden wat had met de vader van mijn zoontje toen ik zwanger werd, wij hebben er het beste van gemaakt en om het een beetje cru te zeggen we zien wel waar het schip strand...
Ik heb altijd in me achter hoofd gehouden dat het altijd mis kan lopen omdat wij op al zo'n jonge leeftijd bij elkaar waren.
Maar goed een huwelijk van 25 jaar kan ook altijd nog kapot lopen.
Maar jonge meisjes die bewust voor een kind kiezen vind ik echt dom.
Okeej je hebt dan een kind je bent nog jong, probeer dan maar is om je relatie aan te houden, en ook nog eens zo dat het positief loopt, daar denken ze vaak niet over na....

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:53

Moet er niet aan denken om nu al zo'n inimini hummeltje te hebben.. Rolleyes
Ik w8 eerst nog wel een paar jaren, en zie dan wel of ik het nog steeds wil en of het kan!. =)

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 14:54

_paula_ schreef:
Een meisje op een school van een vriendin van mij is 14 en heeft al een kind, of is nog zwanger. Ze kon geen abortus meer plegen omdat ze er te laat acter kwamen dat ze zwanger was.

Hoe moet zijn verder met haar school en haar ouders? ik vind dat ze TE VROEG moeder wordt Ach gut ..

pre: dankjewel.. Haha!

Welshcobfan: inderdaad. het is wel zielig voor haar kind dat ze geen broertje of zusje krijgt.. Mijn zus heeft die ook..

Pascal: dan ben je erg sterker met je kind.. je laat het zien dat je het kan.. ik vind het knap van je..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:55

Flying_Angel schreef:
Maar als je verkracht bent? en je wilt het kind niet. En abortus is verboden. Wat moet je dan?

Abortus is niet verboden..
Je kan het kind ook afstaan ter adoptie.

Ik heb zelf verder geen ervaringen met tienermoeders. Ik vind dat ze gewoon goed na moeten denken over de consequenties van onbeschermde seks etc..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:05

Enigskind zijn is echt niet zielig ofzo hoor, ik ben enigskind, zie geen probleem, ben echt niet zielig ofzo Tong uitsteken kvinnet prima Haha!

Veel mensen zeggen dat je je verantwoordelijkheid maar moet dragen als je zwanger bent geraakt, hiermee wordt vaak bedoeld dat abortus uit den boze is. Dat snap ik niet, in veel gevallen vind ik het kind houden echt geen goede keuze. Rede genoeg, wordt al genoemd. Tis meer een etische kwestie en gevoel/hormonen. Je hebt het wel over een mensje.

En hoe zit het met de vader? Die draagt net zo goed 'schuld' vind ik. Vaders hebben alleen lkkr makkelijk, soms lopen ze gewoon weg. Mijn complimenten ook voor vaders die er wel wat van maken met hun vriendin en kind.

Ik vind het onverantwoord om het onveilig te doen, vind het ook suf als je dat niet doet. Maar pil vind ik voldoende (soa veiligheid dan uiteraard niet meeg gerekend). Kinderen hebben steeds jonger sex, voorlichting moet mss iets serieuzer genomen worden en op jongere leeftijd gegeven worden. Op zulke jonge leeftijd heb je idd nog niet zoveel verantwoordelijkheidsgevoel en ben je je nog niet echt goed bewust van de consequenties mss.

Bij verkrachting staat het voor mij vast, abortus. Eigelijk ook als ik nu zwanger zou raken (ben 19 en wil iig voorlopig en mss wel nooit kinderen), maar zeg nooit nooit. En altijd geldt, voorkomen is beter dan genezen.

Welshcobfan schreef:
Ik vind het triest als iemand van 15 bewust zwanger raakt, omdat ze zichzelf al zo volwassen vind Clown Maar o wee als het kind geboren is, hoe moet het dan met school, uitslapen, geld en stappen? Sja als 15 jarige kan je niet eens voor jezelf zorgen, want je bent nog niet volwassen. Dus zadelen ze pa en ma maar op met het kind... die kids hebben meer voorlichting nodig...

15-jarige die bewust zwanger raakt? Dat zal een heeel klein percentage zijn. Ben het met je eens dat het heel erg dom is (hoe komt het uberhaupt in je op? Huilen van het lachen ), maar denk dat er ook nauwelijks 15-jarige zijn die bewust zwanger raken om bewust een kind te krijgen, mss met het idee rondlopen, maar het echt uitvoeren.....dat zullen er echt weinig zijn denk ik.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:47

Ik ben 15 jaar, maar als ik nu aankom bij me vader en zeg dat ik zwanger ben.. nou die "vermoord" me echt haha. Scheve mond

Me moeder zou me vast wel steunen als zoiets gebeurd.

Ik ben 15, ik denk nog niet eens over seks laat staan een kind!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:17

Ik ben 18.. En mocht ik per ongeluk zwanger worden door pil heen oid dan zou ik dat toch moeilijk vinden.. Op mijn leeftijd vind ik het niet echt noodzakelijk meer om een kind weg te halen, maar ik moet er voorlopig toch nog niet aan denken.. Scheve mond
Bewust zwanger worden op die leeftijd vind ik toch echt.. onverstandig om het netjes te zeggen. Lachen
Meisje van school is nu ook 8 maanden zwanger, ook jong, maar woont wel samen met vriend en is geloof ik 20.
Niet voor gekozen, maar toen ze er achter kwam was het wel te laat... Lachen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:57

L0veJ0la schreef:
_paula_ schreef:

Pascal: dan ben je erg sterker met je kind.. je laat het zien dat je het kan.. ik vind het knap van je..

Ik laat niet zien dat ik het kan, ik kan het ook!
Mijn kind is donders gek op me, nooit geweten hoeveel liefde een kind kan geven.
Zou hem nooit willen missen..

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:01

ja dat is waar.. Hoe oud is je kind? als ik mag vragen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:05

@ pascal, dat waardeer ik: iemand die zelfstandig is Lachen daar heb ik vreselijk veel respect voor!
Dat is ook dé manier: jouw keuze, jouw verantwoording en niet die van je ouders of wie dan ook (oke de vader van het kind daar gelaten Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:29

dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..

ik wil ook een ''jonge'' moeder worden en dan bedoel ik dus voor mijn 30e mijn 1e kind zoiezo en mischien al wel het 2e ook, ook dan ben je in de begrippen van tegenwoordig al een jonge moeder namelijk.. een tienermoeder verwacht ik niet dat ik ga worden, zodra ik weer een vriend krijg (wat ik al tijden niet heb gehad) wil mijn moeder dat ik aan de pil ga omdat ze weet dat als ik alleen al met een jongen zoen dat ik er dan iets met die jongen heb (eerder zoen ik niet met een jongen Knipoog ) en dat ik van de ''lange, vaste'' relatie's ben, dus wil ze zodra ik weer een vriend krijg dat ik ook gelijk aan de pil ga, en ik geef haar groot gelijk Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 01:58

Ik heb nooit echt een kinderwens gehad, ben er nu wel achter dat het me op zich best leuk zal lijken, maar dan wel voor m'n 30e de eerste. Komt het er niet van, dan is het ook geen punt.

Een vriendin van mij is met opzet zwanger geraakt op haar 19e, omdat ze uit huis wilde. Laat ik maar achterwege houden hoe we hierover gediscussieerd hebben...

Shanna schreef:
dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..

Volgens mij kan het alleen in medische gevallen (als het kindje niet goed blijkt) tot de 20e week. Dan zit je al op de helft van de zwangerschap. Illegaal kan alles.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:27

In bijzondere gevallen word je ook gewoon ongesteld, ook al ben je zwanger.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:34

SweetMellie schreef:
Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.

Ik heb nu 2,5 jaar een vriendje en het gaat super goed tussen ons. HIj gaat echt heel leuk om met jaimy (mijn zoontje)
Ik heb nu

Jemig, vond/vind je het niet heel moeilijk om er voor te kiezen je kindje te houden? Ik bedoel het is geen kindje dat "door de liefde gemaakt is"om het zo maar even te zeggen. Denk je nu niet rgelmatig aan de verkrachting terug als je je zoontje ziet? Ik denk dat ik het niet zou kunnen/willen. Niet aanvallen of vervelend bedoeld trouwens hoor, maar dat is gewoon iets wat ik me afvraag!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:38

Bij jonge meiden die bewust zwanger raken wordt vaak ook naar de achtergrond gekeken, vaak missen deze meiden een soort van geborgenheid en liefde van hun eigen ouders, waardoor zij graag iets van haar zelf wilt om deze met open armen de geborgenheid en liefde te geven.

Andere redenen kunnen zijn dat jonge meiden denken dat ze op deze manier hun vriend niet kwijtraken, vroeg volwassen geworden door omstandigheden, of puur een ongeluk of iets wat je niet in controle had.

Kortom er zijn allerlei factoren die meespelen bij jonge moeders. Ik heb respect voor jonge moeders die hun kind zelfstandig opvoeden, het is niet makkelijk. kies je er bewust voor, dan zou ik je toch adviseren om er goed over na te denken, uiteindelijk gaat het geluk van je kind voorop, op een gelukkig, zorgzaam, liefdevol bestaan, zonder zorgen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:10

L0veJ0la schreef:
ja dat is waar.. Hoe oud is je kind? als ik mag vragen

Mijn kindje is 2,5 ik word morgen 20
Welshcobfan schreef:
@ pascal, dat waardeer ik: iemand die zelfstandig is Lachen daar heb ik vreselijk veel respect voor!
Dat is ook dé manier: jouw keuze, jouw verantwoording en niet die van je ouders of wie dan ook (oke de vader van het kind daar gelaten Knipoog )

Ik heb gekozen om mijn kindje te houden, mijn ouders niet, en ik ben de moeder van mijn zoontje en dat is mijn moeder niet.
En tuurlijk steunen ze me, maar dat is wat anders dan mijn kind opvoeden, dat wil ik nml samen met de vader van pascal doen!!
En tuurlijk passen ze eens op als het niet anders kan of we een keer uit eten willen, maar 9 van de 10 keer gaat pascal dan gewoon mee uit eten.
En tuurlijk geven ze wel eens kleertjes voor pascal, maar niet dat ik daar om vraag, dat doen ze zelf en dat waardeer ik ook echt.
Pascal ziet mij gelukkig als zijn moeder en zijn oma's als oma's
Moet toegeven ik ga van de zomer een weekje op vakantie, en pascal blijft bij me schoonmoeder, puur omdat ik hem niet mee durf te nemen naar het buitenland bang om hem kwijt te raken o.i.d. dat hij verdrinkt.
En me schoonmoeder gunt het ons om een weekje met zijn 2e te zijn(vind het wel moeilijk hoor om me kleintje achter te laten ookal is het maar voor een weekje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:23

ik ging vroeger ook in de zomervakantie bij me opa en oma logeren, mijn ouders 1 of 2 weekje's rust en ik was ook op ''vakantie'' bij bekenden!
dat is dus helemaal niks vreemds aan!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:46

Nalatjuh schreef:
Ik ben 20 mijn kindje word dit jaar 7, Ik ben op mijn 12de verkracht en daar is mijn zoon het resultaat van. Voornamelijk de eerste jaren zijn mijn ouders een ontzettende steun geweest en hebben voornamelijk zij de opvoeding op zich genomen, inmiddels redden wij ons prima samen. Ik heb nu ook al een aantal jaar een vriend waar ik "samenwoon plannen" mee heb.

Hoe heb je je jeugd ervaren als ik zo brutaal mag zijn??
Ik vond het op mijn 17e al vrij zwaar.
Maar op je 13de heb je tja hoe moet ik het zeggen, nog helemaal niets geproeft van het leven als tiener zijnde.
Je een keer dronken drinken, scharrelen, tja weet niet helemaal hoe ik het moet vragen.
Hoe reageren jou 'vriendjes' op het feit dat je al een kindje hebt van 7...
Ik ben dan nog bij de vader van mijn zoontje en bij mij gaat dat dus allemaal anders....
Ben even nieuwschierig..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:50

SweetMellie schreef:
Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.

Criminele...dat moet moeilijk voor jou geweest zijn. Hoe heb je dat kunnen accepteren? Dat je zwanger was van je verkrachter bedoel ik?
En hoe zat het met je gevoelens ten opzichte van je kindje? Dat lijkt me zóóóó moeilijk!
Kende je je verkrachter?

En...als ik te ver ga met mijn vragen en je wilt niet antwoorden, alle begrip hoor. Maar het maakt gewoon indruk op me en dan vraag ik me dat soort dingen af. Mijn beste vriendin vroeger (toen we allebei 14 waren) is ook verkracht. En zij was toen zo bang om zwanger te zijn. was het niet...maar ik weet nog hoe dat toen was voor haar en welk effect het op mij heeft gehad....Poeh!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:06

Jah idd ik merk ook dat ik me veel meer thuis voel bij de 25 plussers omdat zij een beetje op mijn golf lengte zitten met kinderen e.d.
Wel fijn dat je toch de uitgaans periode deels mee heb kunnen maken.
Ik voel mij wel echt mama, maar ik was dan ook 17 toen ik moeder werd, dat is al een verschil met jou.
Verschil is dat wel dat ik jongen wel erg interessant vind, en dan ook van flirten hou, gelukkig hebben wij een instelling kijken en flirten mag maar voor de rest niet.
Maar nu heb je de moedergevoelens wel voor je zoontje? of komt dat beetje bij beetje nog?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:10

Ik vind het ook knap hoor dat je je kind houd als je verkracht bent. Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde, mocht het nu mis gaan(slik de pil) en ik word zwanger dan zou ik het kind zeker houden, dat komt door mijn vriend. Hij heeft in het verleden wat dingen meegemaakt waardoor hij absoluut niet wil dat ik een abortus zou laten plegen en sinds ik daarover na heb gedacht snap ik het en ik weet ook dat hij me niet in de steek zou laten, maar een goede vader zou zijn. Hij is nml gek op kinderen en ik niet zo, maar wrs zou dat anders zijn als het er een van me eigen is.

Mijn moeder was 18 of 19 toen ik geboren werd en die heeft heel haar jeugd gemist, omdat ze nooit veel mocht(streng opgevoed), mij heeft ze heel vrij gelaten gelukkig, alleen was ze soms te beschermend, maar okee. Ik ben ook niet iemand die graag uitgaat ofzo, daar vind ik echt niks aan. Mijn vader heb ik trouwens nooit gekend, die heeft het eerste halfjaar nooit naar me omgekeken en toen heeft hij een motorongeluk gehad. Mijn oom was als een vader voor me en ik kan ook met alles bij hem aankomen, met mijn moeder kan ik nml over niks praten. We lijken veel op elkaar en we hebben continu op elkaars lip gezeten. Dat botst af en toe behoorlijk.