kaatje77 schreef:Nog zo'n praktijk voorbeeld:
Ik was laatst met mijn paard bij de dierenarts omdat hij onregelmatig liep.
Eenmaal daar kon hij niks vinden, hij liep weer goed, zowel op harde als zachte bodem.
Mijn DA heeft mij doorgestuurd naar een osteopaat.
Bleek dat ik het hele probleem was. Mijn bekken stonden scheef, en daardoor nam ik een onbewuste verkeerde houding aan die op mijn paard begon te werken.
Ben nu ruim een week later, moet mijn paard elke dag bepaalde spieren masseren en daarna longeerwerk gedurende 20 minuten. Laag en diep laten lopen.
Sinds gister loopt mijn paard weer helemaal oke.
Nu alleen mezelf nog een keer laten controleren en ik kan weer rustig beginnen met rijden.
Dit is denk ik een veel voorkomend probleem. Ik kom dat heel regelmatig tegen. Toch merk ik om me heen dat er helaas toch nog veel mensen zijn die de oorzaak bij het paard willen blijven zoeken.
Geweldig dat jouw DA je heeft doorgestuurd! Zo zie je maar weer!
Maar ik kom het ook wel eens andersom tegen. In bepaalde gevallen kan je gewoon niet om de reguliere geneeskunde heen, en stuur ik mensen of dieren terug naar een arts. Daarom zou in mijn ogen samenwerking een optimale oplossing zijn. Ik denk wel eens dat ze gewoon niet zonder elkaar kunnen. Dat geldt voor zowel mensen en dieren. Voor mij is het belangrijk dat mensen en dieren die in mijn praktijk komen eerst bij een reguliere arts geweest zijn. Twee weten altijd meer als 1 denk ik maar.
Ik denk dat er altijd goede en minder goede ervaringen zullen blijven zowel in de reguliere geneeskunde als bij de alternatieve geneeswijzen. Dat is ook niet erg als 1 van de 2 maar kan helpen.
Ik ga even op jouw site kijken. Leuk initiatief.