"..." Voelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: "..." Voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:52

Ik denk dat het moeilijk is om over de gevoelens (en het wel terecht of niet zijn ervan) te oordelen van anderen.

Juist iemand waarbij alles ´zijn gangetje´ gaat kan een beetje in een sleur zitten en zich een beetje depri voelen. Als alles zijn gangetje gaat kan iemand weinig dingen hebben om naar uit te kijken of trots op te zijn bijvoorbeeld.

Ik denk dat je het beste de in jouw ogen negatieve msn-namen kunt negeren, ieder is vrij om op te schrijven wat ze willen. Probeer verder wel gewoon positieve interesse te tonen. Elke keer weer deprimerende gespreken over hoe slecht hij zich voelt en waarom wordt je ook niet vrolijker van. Helemaal als blijkt dat jij er heel anders over denkt, zal hij zich niet beter van voelen.

Als je er echt voor hem wil zijn, kun je misschien ook beter een keer een gesprek beginnen ipv via msn. Dan kijk je elkaar in de ogen en dat kan soms wel eens makkelijker zijn om de ander in te schatten. Het zou ook kunnen dat hij er gewoon niet over wil praten.

P.s. ik voel me ook wel eens minder prettig in mij vel, zonder daar écht een reden voor op papier op te kunnen schrijven. Meestal een samenloop van veel kleine dingen, die lastig als één reden te omschrijven zijn via een msn-gesprek.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:07

Oke ik heb weer eens niet volledige informatie gegeven. Ik weet honderd procent zeker dat er NIETS meer is. Echt niet. Ook heb ik zelf een depressieve periode gehad. Ik had er echter wel een reden voor, maar die ga ik niet met heel bokt delen, maar ik weet dus wel waarover ik praat. De jongen in kwestie is een open, in real-life vrolijke en helemaal niet filosofisch oid denkende jongen. Absoluut geen zweverig tiep ofzo. Verder weet ik precies hoe het voelt om je zomaar niet fijn te voelen, geloof me. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Maar bij hem is het een standaard zin om te zeggen, ik voel me poedersuiker. Kunnen jullie niet begrijpen dat ik dit af en toe gewoon een beetje aanstellerig vind klinken?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:19

Dan negeer je dat toch gewoon, dan zou ik er als ik jouw was verder niet op in gaan. En toch kun je niet zóveel weten van wat er in een ander omgaat als jij denkt te weten.. Je kunt er echt naast zitten, zo niet. Negeer het dan gewoon. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:24

Ik weet absoluut zeker dat ik er niet naast zit, er zit echt niets achter. Ik ga het ook zeker niet negeren, want ik vind het gewoon niet goed voor hem. Ik heb precies in dezelfde fase gezeten, totdat ik gewoon leerde om anders tegen dingen aan te kijken. Ik moet ook zeggen dat het heel erg aan de muziek ligt. Zijn muzieksmaak is niet bepaald, eh, vrolijk.. wat ook helemaal niet hoeft van mij, maar ik ben gewoon bang dat het zijn leventje verpest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:26

WildChild schreef:
Ik weet absoluut zeker dat ik er niet naast zit, er zit echt niets achter. Ik ga het ook zeker niet negeren, want ik vind het gewoon niet goed voor hem. Ik heb precies in dezelfde fase gezeten, totdat ik gewoon leerde om anders tegen dingen aan te kijken. Ik moet ook zeggen dat het heel erg aan de muziek ligt. Zijn muzieksmaak is niet bepaald, eh, vrolijk.. wat ook helemaal niet hoeft van mij, maar ik ben gewoon bang dat het zijn leventje verpest.

Het is aan hem om jou te vertellen wat je dwars zit, en opdringen helpt niet. Hij wil er niet over praten dus waarom ga je er dan over door? Het is zijn keuze en manier van verwerken, en dat moet je gewoon respecteren Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:30

Ach, eigenlijk zit er veel meer achter. Ook het verhaal van respecteren, dat gaat op het moment gewoon moeilijk. Waarschijnlijk had ik dit op een ander moment wel gewoon kunnen respecteren en hem op zijn manier laten denken. Maar er is teveel gebeurt denk ik, waardoor ik geen respect meer voor hem op kan brengen. Maar dan kunnen jullie natuurlijk niet weten.. Ik maak me gewoon zorgen om hem, al wil ik dat niet toegeven aan mezelf..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:32

Dat gevoel ken ik heel goed Ja Ik heb ook zo'n vriend, en ik noem hem altijd Oestertje Haha! Omdat hij zijn gevoel verschuilt en er niet over wil praten, maar hij weet dat ik er zo doorheen prik en zie wat er aan de hand is, maar het heeft mij wel 3 jaar gekost voordat hij dat toeliet, en het heeft me bijna mijn vriendschap met hem gekost, iets wat ik heel erg vind, maar nu zijn we weer beste vrienden, maar wanneer hem iets dwars zit, laat ik hem wel merken dat ik er voor hem ben, maar opdringen doe ik niet meer Lachen

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:35

Ik zou me sowieso niet zo'n zorgen maken over een msnnaam.
Als je mijn msnnamen af en toe leest... Nagelbijten / Gniffelen Maar dat zijn meestal gewoon mooie liedjes, of liedjes die me aanspreken, en dat wil niet zeggen dat ik me ook gelijk zwaar poedersuiker voel...

Ik zou hem laten merken dat je er voor hem bent, en het verder gewoon laten rusten. Ik denk dat het wel mee valt Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:36

Ja, ach, hij is ook al zolang mijn beste vriend. Maar we hebben ook twee relaties achter de rug, en het loopt allemaal niet zo soepel meer als dat het ooit deed. Ik denk dat we mekaar gewoon even wat op elkaar lip zitten, we gaan ons irriteren aan de kleinste dingen (zoals negatieve MSN-namen), en hebben om de haverklap ruzie. En ik zit er eigenlijk best mee..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:27

Je goed of slecht voelen is word gestuurd door stofjes in de hersenen.
Men kan dus niet zeggen; ''Er is geen reden om je slecht te voelen, dús voel je je goed''.
Ook mensen die op zich niets te klagen hebben kunnen een keer in een dip raken!

Neem anders even een beetje afstand van elkaar, gun elkaar een beetje rust. Hij kan het ook niet helpen dat hij zich rot voelt!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 17:29

Ik heb ook nergens gezegd dat ik boos op hem ben dat hij zich zo voelt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:40

WildChild schreef:
Ja, ach, hij is ook al zolang mijn beste vriend. Maar we hebben ook twee relaties achter de rug, en het loopt allemaal niet zo soepel meer als dat het ooit deed. Ik denk dat we mekaar gewoon even wat op elkaar lip zitten, we gaan ons irriteren aan de kleinste dingen (zoals negatieve MSN-namen), en hebben om de haverklap ruzie. En ik zit er eigenlijk best mee..

Zo'n tijd hebben wij ook gehad. Irriteren om de kleinste dingetjes.. Uiteindelijk was hij al geirriteerd wanneer ik een punt achter een zin had gezet, en nu overdrijf ik niet Haha!
Maar we zijn daar doorheen gekomen omdat we ons begonnen af te vragen of we nog wel vrienden wouden zijn op deze manier of niet, want het ging al slechter en slechter. Op een gegeven moment heb ik hem ongeveer een half jaar niet gesproken, en daarna heb ik het eens heel goed met hem uitgepraat en sindsdien zijn we weer supergoede vrienden en kunnen eigenlijk niet zonder elkaar Haha!
Hij zit op dit moment zelf midden in zijn examens, en gister kwam hij zelfs even online en zei dat hij me mist Lovers Omgekeerde wereld opeens Haha!

Het kan dus wel maar ja, het vergt een hele hoop geduld en ik heb er heel wat traantjes om gelaten hoor!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 18:27

Goh, ik had nooit gedacht dat er nog iemand was die hetzelfde had.. Ja, misschien moeten wij ook maar gewoon wat afstand nemen.. Want inderdaad, het irriteren aan een punt achter een zin komt mij ook heel bekend voor.

Bedankt in ieder geval voor je hulp Lachen