wortelkanaal behandeling wat vragen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: wortelkanaal behandeling wat vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:47

heb medelijden,
na mijn behandeling kon ik direct weer eten en alles.

gelukkig maar want die week ervoor kreeg ik niks weg.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:49

Hoi ik ben preventie assistente dus ik kan jullie er alles over vertellen!!
Je kunt altijd zelf bepalen of je verdoofd wil worden of niet... Als je een ontsteking hebt aan de wortelpunt in de betreffende tand of kies dan wordt het vrijwel altijd verdoofd, maar de verdoving werkt wel minder goed als er al een ontsteking zit. Zo en zo wordt er bij een zenuwbehandeling vrijwel altijd verdoofd, dat is voor de patient toch altijd prettiger. Maar als de zenuw al dood is, voel je er inderdaad niets van. De ene tandarts doet zo'n behandeling in 1 keer, maar het wordt ook wel in twee keer gedaan, soms zelf wel in meerdere afspraken. Het kan zijn dat de tandarts inderdaad eerst een medicijn in het kanaal/kanalen doet. Zie het als voorzorg. Ik vind dit namelijk juist erg goed dat het in 2 keer gedaan wordt, zo hoort het eigenlijk ook. Maar tegenwoordig hebben we zulke moderne technieken en materialen dat de meesten het in 1 keer doen.

Na een zenuwbehandeling is het vrij normaal dat je 4 tot 6 dagen napijn hebt... Niet leuk, maar helaas... Je kunt evt. brufen bruis nemen tegen de pijn.
Laatst bijgewerkt door unexpected_ op 13-06-07 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:52

dat vertellen ze er idd wel bij Lachen

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:03

marleen_usar schreef:
Voor dat ik ging had ik na genoeg nergens last van, en als ik nu warm wil eten moet ik eerst wat innemen.Omdat op bv vlees bijten pijnlijk is, hadden jullie daar ook een paar dagen last van?

Dit klopt inderdaad, je kan pijn voelen met hete dingen en ook als je inderdaad druk erop zet, door bijv. kauwen en afbijten. Dit gaat na een aantal dagen wel weg. Dit komt omdat er nu ineens aan de zenuwen gezeten is (ze zijn eruit gehaald) en daardoor heb je een soort beurs gevoel.
In jouw geval is het zeker goed geweest dat je een medicijn erin hebt gekregen omdat je er dus nog last van hebt...
De pijn gaat na een verloop van tijd wel weg. Het kan wat dagen duren. Ik heb het zelf ook gehad...
Is het een tand?? of een kies? En waarom moest die behandeling gedaan worden, had je een ontsteking ofzo?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 06:52

Er zat een ontsteking, maar daar had ik niet zo veel last van eigenlijk.Maar er moest wel iets aan gedaan worden zeiden ze.Ik moet nog wel terug komen.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:39

marleen_usar schreef:
Er zat een ontsteking, maar daar had ik niet zo veel last van eigenlijk.Maar er moest wel iets aan gedaan worden zeiden ze.Ik moet nog wel terug komen.

Ja gelukkig maar dat het dan optijd is ondenkt, want als je er last van gaat krijgen ben je nog niet jarig! Dus je bent juist behandeld en heel goed dat ze het in twee keer doen! De tweede keer zal waarschijnlijk minder erg zijn... geruststelling misschien voor je Lachen
Succes!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:05

Ik heb het 2 jaar geleden ongeveer ook gehad. Natuurlijk moet het verdoofd worden, omdat ze lekker met die zenuw aan het pieren gaan Tong uitsteken

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:21

Bij mij zijn ze ook met een wortelkanaalbehandeling begonnen. Enkele weken terug begon een al wat langer zeurende kies enorm pijn te doen en ben ik bij de tandarts geweest. Hij heeft me meteen een antibioticakuur meegegeven en na nog een paar keer terug te zijn geweest wilde hij het nog even aanzien omdat het er op dat moment rustig uitzag. Maar dit ging dus niet goed vorige week kwam de erge pijn wederom terug (alhoewel het nooit echt helemaal weg is geweest) en dus weer naar tandarts, ditmaal kwam hij meteen in actie en hij zei dan zullen we hem toch maar openmaken en dit gebeurde dus ook, zonder verdoving, toen hij ging boren viel de pijn wel mee maar op een gegeven moment zat hij op de "goede" plek en dat voelde als een pijnscheut maar dit trok wel weer wat weg. Hij heeft de kies verder opengelaten zodat de rommel eruit kon. Alleen die avond en wat nachten heb ik nog napijn gehad maar gelukkig werd dat minder. Afgelopen woensdag weer terug en heeft hij het nogmaals wat schoongemaakt en volgens mij een medicatie ingestopt en een noodvulling, die overigens weer napijn en wat slapeloze nachten gaf, halelujah dat er paracetamolletjes bestaan, maar goed nu gaat het redelijk goed, het zeurt wat en als ik de kiezen op elkaar zet doet het nog wat zeer maar dit zou iedere dag wat beter moeten gaan, over een kleine maand moet ik weer terug komen en dan wordt het grondiger schoongemaakt en komt er een definitieve vulling in.
En dan hoop ik geen pijn en slapeloze nachten meer te hebben. Op de site van http://www.tandarts.nl staat heel veel info en ervaringen over wortelkanaalbehandelingen, misschien heb je daar wat aan.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:11

Toen mijn kies begon zeg maar, waren wij op vakantie in Zeeland ... Reken maar dat dat niet lollig was! Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:26

Het is nu 3 weken geleden en met bijten doet het nog steeds zeer, ik moet de 28 ste terug komen en hoop dat ze de pijn dan kunnen weg nemen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 07:28

ik heb gisteren kip gegeten en dat deed zo,n zeer dat ik wat moest innemen,ik neem zo weer wat in.Is ook wel vervelend dat die tandartsen zo vol zitten.