Hoe lang rijden jullie door bij zwangerschap?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astritos

Re: Hoe lang rijden jullie door bij zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:33

Ja volgens mij is de kans inderdaad groter dat je thuis of in het verkeer een ongeluk krijgt. maar ik snap dat sommige elk onnodig te nemen risico willen uitsluiten.
Is het trouwens goed te combineren een paard en een kind en je man en je huishouden, vind het allemaal best spannend. Ben zo bang dat het een beetje te veel gaat worden, ik moet zowiezo nog blijven werken ook, anders kan ik mijn paard wel verkopen....... en dat wil ik liever niet....
Hoe doen jullie dat allemaal combineren??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:03

Ik ben met 30 weken zwangerschap van het paard gevallen waardoor ik niet meer kon rijden. Maar als dat niet gebeurd was was ik door blijven rijden totdat het niet meer ging. Wel in een rustiger tempo uiteraard!

Het valt op zich wel te combineren maar je moet dingen gewoon goed plannen. Eerst zal het een tijd duren maar zodra je weer een ritme in het leven hebt is dit prima te combineren Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:31

astritos schreef:
Is het trouwens goed te combineren een paard en een kind en je man en je huishouden

Nu nog wel. Ze kan nog niet lopen en ik parkeer haar dus in de kantine terwijl ik mijn paard doe. Kan zij lekker even bijslapen, ik even rustig bezig zijn. Ik ben niet zo heel huishoudelijk dus ik heb een schoonmaakster Bloos Als ze kan lopen zal papa op moeten passen Duivel

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:39

Ik ben nu 17 weken maar meteen gestopt met rijden toen mijn vriend en ik ontdekten dat ik zwanger was. Ik zou het mezelf namelijk nooit vergeven als ik van m'n paard val, en daarbij de baby iets overkomt. Vriendlief wil trouwens óók niet dat ik tijdens de zwangerschap ga paardrijden, en dat snap ik heel goed.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:43

ik ben nu ook 3 maanden zwanger dus heb met veel interesse dit topic doorgelezen

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:12

Ik heb doorgereden tot ruin 16 weken.
Daarna ben ik gestopt, maar alleen omdat ik het paardje waar ik toen nog op reed niet
helemaal bokvrij was.
Maar als ik dat paardje wel goed vertrouwde dan had ik zeker langer doorgereden.
Maar je moet doen waar je je goed en veilig bij voelt.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:53

Ik heb doorgereden tot 24 week, toen flink aan de kletter gegaan, en toen maar besloten dat het risico van buitenaf te groot was, paard was wel enorm braaf.

Ik kwam er pas achter met 20 week dat ik zwanger was, dus dat verklaarde de miltsteek Tong uitsteken

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:15

maartje_h schreef:
ik ben nu ook 3 maanden zwanger dus heb met veel interesse dit topic doorgelezen

hi maartje
even een offtopic opmerking tussendoor maar misschien vind je dit dan ook wel leuk
viewtopic.php?f=34&t=777368&hilit=
Het is niet alleen maar geklaag hoor, gewoon een beetje over je zwangerschap praten met andere paardenmensen!

Nu weer even ontopic:
Ik ben inmiddels bijna 5 maanden zwanger en ben (helaas) gestopt met rijden. Mijn bedoeling was om door te rijden tot ik niet meer lekker zou zitten of mijn buik zichtbaar werd en het "stoot''risico met vallen dus groter zou worden. Met 3 maanden viel ik er vanaf (het makkelijkst denkbare paard) en gelukkig had de baby niets. Ik rijd voor mijn werk zo'n 7 paarden per dag en dat 6 dagen per week. Na die val heb ik nog een paar dagen door gereden, terwijl ik (en mijn vriend) de keus al hadden gemaakt. Moesten we wachten op een volgende keer dat ik zou vallen en dat er dan WEl iets mis zou zijn met de baby?? Ik rij niet allemaal maar hele brave paarden voor mijn werk, maar juist 1 van de brave viel ik van af....het blijven dieren, hoe goed je ze ook kent.Helaas is het niet alleen mijn hobby maar ook mijn werk, dus zat ik met 3 maanden al thuis Scheve mond . Ik vind dat je zeker niet meteen de eerste dag hoeft te stoppen als je een ervaren rijder bent en vertrouwd bent in jou paardensituatie, maar ga geen risico's nemen omdat paardrijden zo leuk is. Paarden en rijden is mijn leven en mijn inkomsten, maar dit gaat nu toch echt even voor!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 08:08

Astritos, voor mij geldt een beetje dezelfde angst. En dan hebben we ook nog een 2 paarden (mijn vriend rijdt ook) en staat Joemmie op knappen en ieder moment het veulen geboren worden.
Daarbij heb ik een dekking gewonnen en wordt ze direct in de veulenhengstigheid weer gedekt.
Dit laatste ook een beetje als een stok achter de deur voor mij dat ik tijdens de zwangerschap niet te snel ga rijden Haha!

Dus volgend jaar zomer zitten we met 2 paarden, 1 jaarling en een veulen. Daarbij een babie van 5 a 6 maanden. Ik ben van plan 32 uur te blijven werken omdat ik een leidinggevende functie heb en deze niet voor minder uren ingevuld mag worden.
Mijn partner heeft helemaal een drukke baan.
Er zal bij ons dus het e.a moeten veranderen, maar ik durf bijna wel te zeggen dat dit vanzelf zal gaan zodra die kleine er is.

Mocht 32 uur werken niet haalbaar zijn dan is het ook simpel, dan ga ik minder werken. Ik ben zelf redelijk pittig astmatisch van tijd tot tijd en mijn gezondheid moet ook niet lijden onder dit alles.

Ik kijk er trouwens heeeeeeeeeel erg naar uit, naar alles! Ja