Spiraaltje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Spiraaltje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:01

@sweetheart
tzijn idd momentjes van auw Tong uitsteken

@LindaV, sja,...is ook ene optie...ik bn wel heel blij dta ik hem heb laten zetten in eder geval
nooti meer d epil innemen, nooit meer vergeten etc ...heerlijk Tong uitsteken

en de symptomen van ongesteldheid als kramp worden ook minder(tot vrijwel niet mer aanwezig)
en ook je menstruatie zelf word minder tot wegblijven

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:03

Er zijn indd veel voordelen aan. Maar als het inbrengen zoveel pijn doet... Dan moet ik er nog maar eens goed over nadenken..

Krijg nu echt zo'n beeld voor me..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:04

sweetheart schreef:
Meis, ik weet niet hoe hoog jouw pijngrens is, maar IK had nergens last van. Ik heb van te voren een pijnstiller gekregen. En tijdens het zetten, tja... het is onprettig, maar pijn, nee, dat heb IK niet gehad. Niet iedereen heeft pijn hoor.
Een plaatselijke verdoving kan, maar zou ik niet doen, is nergens voor nodig echt waar, het is even tandenbijten, maar het duurt ook letterlijk maar 5 seconde.

Dat het bij jou geen pijn deed betekent niet dat de rest maar aanstellers zijn.

Ik heb ook een vrij hoge pijngrens, ben het type wat blaren pas voelt als ze al helemaal door en soms ook ontstoken zijn. En toch heb ik heel veel pijn gehad bij het plaatsen van de mirena.

Maar ik vind het de 2 dagen pijn wel waard, word niet meer ongesteld, geen bijwerkingen meer van de hormonen in mijn lichaam en ook nog eens zeer goed beschermd tegen zwanger worden.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:07

Met een spiraaltje word je gewoon elke maand ongesteld hoor Lachen

Verder heeft mijn moeder al ruim 21 jaar hetzelfde spiraaltje en die heeft al die jaren beschermt tegen zwangerschap. Naar mijn idee is dat de beste oplossing, ik weet alleen persoonlijk niet of er bijwerkingen aan zijn verbonden, die zul je op moeten zoeken. Succes in ieder geval!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:11

DebGizmo schreef:
Verder heeft mijn moeder al ruim 21 jaar hetzelfde spiraaltje!

Gaat dat niet roesten Lips are sealed

Zonder dollen: ook ik ben aan het nadenken over een spiraaltje, maar dan puur tegen de ongemakken als buikkramp, opgezwollen borsten etc... Werkt het daar ook echt goed tegen?

BTW, die pijn bij het inbrengen lijkt mij ook helemaal niks...
Maar als ik daarna 5 jaar lang geen last meer heb van flauw worden etc is het mij het wel waard.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 29-05-07 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:11

De mirena is een nieuwerwetser spiraaltje debGizmo Knipoog

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:13

corine1981 schreef:
DebGizmo schreef:
Verder heeft mijn moeder al ruim 21 jaar hetzelfde spiraaltje!

Gaat dat niet roesten Lips are sealed

Zonder dollen: ook ik ben aan het nadenken over een spiraaltje, maar dan puur tegen de ongemakken als buikkramp, opgezwollen borsten etc... Werkt het daar ook echt goed tegen?

BTW, die pijn bij het inbrengen lijkt mij ook helemaal niks...
Maar als ik daarna 5 jaar lang geen last meer heb van flauw worden etc is het mij het wel waard.

Geen idee haha! Lijkt me niet, anders mag zoiets je lichaam niet in. De huisarts had haar egzegd dat als ze er geen last van zou krijgen, het gewoon kon blijven zitten.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:13

Miryamk schreef:
De mirena is een nieuwerwetser spiraaltje debGizmo Knipoog

Owh oke, nou ja dat hadden ze natuurlijk nog neit toen mijn moeder hem liet zetten ( neem ik aan ) Ik weet alleen dat zij er geen last van heeft en hem al 21 jaar draagt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:17

Dat is dan waarschijnlijk een koperspiraal, die kan idd gewoon blijven zitten Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:20

Wendy schreef:
sweetheart schreef:
Meis, ik weet niet hoe hoog jouw pijngrens is, maar IK had nergens last van. Ik heb van te voren een pijnstiller gekregen. En tijdens het zetten, tja... het is onprettig, maar pijn, nee, dat heb IK niet gehad. Niet iedereen heeft pijn hoor.
Een plaatselijke verdoving kan, maar zou ik niet doen, is nergens voor nodig echt waar, het is even tandenbijten, maar het duurt ook letterlijk maar 5 seconde.

Dat het bij jou geen pijn deed betekent niet dat de rest maar aanstellers zijn.
Ik heb ook een vrij hoge pijngrens, ben het type wat blaren pas voelt als ze al helemaal door en soms ook ontstoken zijn. En toch heb ik heel veel pijn gehad bij het plaatsen van de mirena.

Maar ik vind het de 2 dagen pijn wel waard, word niet meer ongesteld, geen bijwerkingen meer van de hormonen in mijn lichaam en ook nog eens zeer goed beschermd tegen zwanger worden.

Sorry als ik zo overkwam, maar ik bedoelde het echt niet zo. Ik weet van mezelf dat ik een vrij hoge pijn grens heb. Daarom zeg ik ook overal zo duidelijk dat IK weinig last had, maar dat dat ook persoonsafhankelijk is. En omdat hier opeens veel verhalen stonden met mensen bij wie het pijn deed, wilde ik de TS even goede moed in praten dat niet iedereen pijn heeft.

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:22

Ik ben bij het inbrengen onder narcose geweest. Heb geen kinderen en het scheen zo klein te zijn dat hij me dat niet wou aandoen. Lips are sealed

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:23

Onder narcose? Die heb ik nog niet eerder gehoord. Was dat bij de gynacoloog of de huisarts?

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:36

Oke ik twijfel ook een tijdje tussen spiraaltje en de pil door blijven slikken.(slik hem nu al 5 jaar)
Alleen wat nou als je (zoals sommige zeggen) je hem blijft voelen, kunnen ze het spiraaltje dan bv ook na een jaar er al uithalen?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:38

Wel fijn dat ik de verschillende meningen kan horen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:40

Heeft hij geen Nuvaring voorgesteld?

Ik heb hem ook, ben er hartstikke blij mee!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:41

knuffelpoesz schreef:
Oke ik twijfel ook een tijdje tussen spiraaltje en de pil door blijven slikken.(slik hem nu al 5 jaar)
Alleen wat nou als je (zoals sommige zeggen) je hem blijft voelen, kunnen ze het spiraaltje dan bv ook na een jaar er al uithalen?

Ja hoor, geen probleem.
Ook voor jou: Kijk eens op www.mirena.nl

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:53

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus sorry als ik rare dingen vertel Tong uitsteken
Ik zou zelf nooit voor een spiraaltje kiezen. Een meisje uit m'n klas heeft dit, omdat ze niet aan de pil mag vanwege de kans op trombose. Het schijnt dat je met een spiraaltje meer last hebt van pijn tijdens het menstrueren. Ook het zetten lijkt me niet erg fijn. Als je nu al geen pijn hebt tijdens het menstrueren en je vergeet vaak de pil, dan zou je het kunnen overwegen. En natuurlijk als je erge bijwerkingen krijgt van de pil.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:56

pubelia schreef:
Maar heb jij dan geen doorbraak bloedingen? Ik heb af en toe dat ik ligt vloei--> doorbraak bloeding?

Ik heb echt helemaal geen (doorbraak)bloedingen meer gehad (net na het zetten een paar druppels, waarvoor een inlegkruisje meer dan voldoende was Knipoog ).
*LindaV: ik ben -als het om dit soort dingen gaat- een enorme bange poeperd Bloos , maar de voordelen van de Mirena wegen voor mij huizenhoog op tegen het pijnlijke gevoel van het zetten.
Bovendien is het zo, dat het overgrote deel van de vrouwen überhaupt geen problemen bij het zetten hebben. Zij ervaren het als het gevoel van een heftige ongesteldheid.
Van mijn vriendinnen die de Mirena hebben, is er geen eentje geweest met dezelfde klachten als ik (en 3 van de meiden zijn bij dezelfde gyn als ik Clown ).

*Corine 1981 & Sophie2: voor zover ik weet, kan je met een koperspiraaltje juist heftigere/pijnlijkere menstruaties krijgen Scheve mond .
De Mirena is een combinatie van een spiraaltje met de hormonen van de pil (de afgifte van het hormoonstaafje is ong. gelijk als de hoeveelheid van 1 pil per maand), waardoor je menstruaties juist minder heftig en pijnlijk zijn (of zoals bij mij: helemaal niet meer ongesteld zijn en dientengevolge ook geen buikpijn meer hebben Lachen ).
Of je geen/minder last van pijnlijke borsten hebt met de Mirena weet ik niet, want daar had ik sowieso al nooit last van.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 29-05-07 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:56

Over die vogelbek: Vraag of ze die en willen verwarmen, en of ze die niet te snel open willen doen. dat voorkomt echt heeeeel erg veel pijn.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:57

Een goede vriendin van mij zweert bij de mirena! De huisarts wou met mij eigenlijk niet over andere alternatieven praten, ze was over de andere (minder hormoon bevattende, langdurig werkende) anti-conceptie niet erg te spreken. Maar ik ben dan ook wat ouder en heb al een gezin.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:57

knuffelpoesz schreef:

ja hoor, spiraaltje kun je er gewoon weer uithalen wanneer je wil. meestal (bij de mirena) is het 5 jaar dat die maximaal blijft zitten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:58

pubelia schreef:
Over die vogelbek: Vraag of ze die en willen verwarmen, en of ze die niet te snel open willen doen. dat voorkomt echt heeeeel erg veel pijn.

Dat klopt! Wat dat betreft heb ik gelukkig een vrouwelijke gyn, die heeft daar wel gevoel voor Knipoog .

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:58

Sophie2 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus sorry als ik rare dingen vertel Tong uitsteken
Ik zou zelf nooit voor een spiraaltje kiezen. Een meisje uit m'n klas heeft dit, omdat ze niet aan de pil mag vanwege de kans op trombose. Het schijnt dat je met een spiraaltje meer last hebt van pijn tijdens het menstrueren. Ook het zetten lijkt me niet erg fijn. Als je nu al geen pijn hebt tijdens het menstrueren en je vergeet vaak de pil, dan zou je het kunnen overwegen. En natuurlijk als je erge bijwerkingen krijgt van de pil.
Bij een koperspiraaltje is dat ook wel, maar bij de mirena niet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:59

Sterre schreef:
pubelia schreef:

Dat klopt! Wat dat betreft heb ik gelukkig een vrouwelijke gyn, die heeft daar wel gevoel voor Knipoog .

maar ook al heb je een vrouwelijke gyn of HA, dan moet je er gewoon zelf naar vragen want ook de vrouwlijke kunnen het vergeten...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:00

Wendy schreef:
Onder narcose? Die heb ik nog niet eerder gehoord. Was dat bij de gynacoloog of de huisarts?

helemaal onder narcose? vind dit wel erg vreemd, normaal doen ze het onder een ruggeprik...