bang voor tandarts/bloedprikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: bang voor tandarts/bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:22

Angsttandartsen zijn echt een super idee. Ga sinds een jaar naar een angsttandarts. Vorige tandarts heeft mijn halve gebit verne*kt.
Na de eerste controle heb ik besloten dat ik geen wortelkanaalbehandeling wou, kan toch prima met de andere kant eten? Dan eet ik maar geen ijs en drink ik maar niks warms. Twee weken terug moest ik weer naar controle. Heb huilend met mijn oren en ogen dicht in een volle wachtkamer gezeten. Op een of andere manier weet hij me toch steeds weer te overtuigen om wel in de stoel te gaan en me te laten behandelen.

Over drie weken moet ik wortelkanaal behandeling. Ik durf niet, ik wil niet en lig er nu al wakker van. Slaap niet meer, eet slecht omdat ik niet durf en niet wil.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:29

Ik ben ook bang voor de tandarts, en de orthodontist, bang voor die prikken bij de tandarts enzo.. en bij de orthodontist ben ik bang dat hij uitschiet, zoveel verhalen gehoord. Wat ik eraan doe? Niks. Er is niks aan te doen, ik heb al zovaak pijn gehad daar dat het natuurlijk nergens op slaat als mensen zeggen dat het geen pijn doet.. Want dat doet het dus wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:49

Orthondothist heeft bij mij nooit pijn gedaan, ja de beugel zelf maar dat is het. Ik weet nu uit ervaring dat het geen pijn hoeft te doen, naja de meeste dingen dan. Bij mijn vorige tandarts verging ik van de pijn en hij maar roepen dat ik me aanstelde omdat het geen pijn deed.
Mijn angsttandarts geeft eerlijk toe dat het pijn kan dan, dan het gevoelig kan zijn. Hoewel het vrijwel geen zeer doet bij hem en hij stopt als ik het aangeef.