Allergisch voor paarden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Allergisch voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:21

Ik heb een aantal jaar geleden al een aantal Curly's geïmporteerd zien worden,leuke paarden met als eigenschap een krullende vacht en dreadlocks als manen en staart...hier een site voor de liefhebbers...

http://www.curlyhorse.com/breedprofile.htm

Door de krullende vacht wordt er minder stof en huidschilfers losgelaten die een allergische reactie op kunnen wekken.

Sterkte met je allergie..ik hoop dat je wat kunt vinden zodat je toch naar de paarden kunt blijven gaan Ach gut

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:25

Ik ben een klein beetje allergisch voor paarden. Meer voor het stro en hooi, maar vaak ook wel eens voor de vacht (vooral als ik aan het borstelen ben dat er haren vrij komen). Ik gebruik er medicijnen voor (Xyzal ofzo voor overgevoeligheid) en dat helpt bij mij wel Ja

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 15:10

Bedankt weer,
zal alle medicijnen en middeltjes eens noteren Ja

JA die paarden, heb er ook al vaker van gehoord, maarja
ga mijn paardjes niet weg doen Tong uitsteken

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:14

Ik ben ook enorm allergisch voor alles met haar, dus ook voor paarden. Voor mij werkt het middel Cetirizine erg goed. Als ik ruim van tevoren zo'n pilletje neem, kan ik prima met mn paardje omgaan. Ik snotter dan nog wel een beetje, maar lang niet zo erg als zonder.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:26

Ik ben ook allergisch voor paarden en diverse andere dieren. Elke morgen neem ik een tablet Telfast en ik heb nergens last van. Is via de allergoloog en de huisarts verkrijgbaar.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 16:28

Sythaa schreef:
Ik ben ook allergisch voor paarden en diverse andere dieren. Elke morgen neem ik een tablet Telfast en ik heb nergens last van. Is via de allergoloog en de huisarts verkrijgbaar.

Deze heb ik gehad, hielp bij mij helaas niet

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:51

Strawberry_ schreef:
Ik ben een klein beetje allergisch voor paarden. Meer voor het stro en hooi, maar vaak ook wel eens voor de vacht (vooral als ik aan het borstelen ben dat er haren vrij komen). Ik gebruik er medicijnen voor (Xyzal ofzo voor overgevoeligheid) en dat helpt bij mij wel Ja

Xyzal is geen medicijn tegen allergie, maar om een allergische reactie te onderbreken volgens mij. Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:55

Ik ben ook heel erg allergisch voor paarden. Ik heb tabletjes, een puf apparaatje, neus en oogdruppels/spray. Het gaat nu wel redelijk, al helpt het niet helemaal. Maar ik ga echt niet stoppen met rijden Lachen