Ook al last van teken? Bah..!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Ook al last van teken? Bah..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:51

Het is trouwens wel zo dat doordat het niet echt super koud is heel veel beesten die normaal echt doodgaan zeg maar het overleefd hebben en dat daardoor er al vrij vroeg veel teken zijn >?
paar weken geleden kwam er serieus een wespvan 5 cm ( echt niet overdreven! ) binen vliegen. zo groot heb ik ze nog nooit gezien. alsje er een gewone koningin naast zou houden zou die nog klein zijn .. maar komt denk ik ook door de niet-strenge winter..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 13:52

Jep, 5 dagen in de week, misschien is het gewoon een job hazard Haha!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:55

nou sterkte er mee! en let goed op al die beten. want het is niet de bedoeling dat je ziek wordt! en adnesr zo snel mogelijk naar de huisarts!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 15:20

Ik zal er idd goed op letten, dankje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:25

ChantalSmook schreef:
Het is trouwens wel zo dat doordat het niet echt super koud is heel veel beesten die normaal echt doodgaan zeg maar het overleefd hebben en dat daardoor er al vrij vroeg veel teken zijn >?
paar weken geleden kwam er serieus een wespvan 5 cm ( echt niet overdreven! ) binen vliegen. zo groot heb ik ze nog nooit gezien. alsje er een gewone koningin naast zou houden zou die nog klein zijn .. maar komt denk ik ook door de niet-strenge winter..

Was dat geen hoornaar dan?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 22:12

Ja, een wesp van 5 cm is wel heel groot, of niet?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:15

ik was ooit vaak in de bossen, heb er 3 gehad, bah wat een vieze beesten! steeds met tekentang en ontsmettingsmiddel verwijderd. 1 ervan was besmet.. als ik hem niet had opgemerkt had ik nu de ziekte van lyme Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 22:16

Hoe wist je dat die besmet was..?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:34

rode kringen om de plek heen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:21

Die grote wespen zijn Hoornaars.
Heb al lang geen teek meer gehad, en hoop die ook nooit meer te krijgen, want ben als de dood van die beesten! Nagelbijten / Gniffelen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:30

Die paarden bij ons zitten ónder inderdaad. Ja
Laat ook elke dag m'n moeder even in m'n nek kijken want krijg er echt de kriebels van.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:38

Oh gatver, teken! Mijn dochter van 10 heeft geregeld kleine teekjes op zich zitten, terwijl ze helemaal niet veel in de bossen oid zit. Mijn andere dochter dus wel en die heeft ze nooit.

Maar ik geloof dat we werkelijk een plaag hebben hier. Vandaag zag ik bij een van mijn honden dat ze wel 30 teken had, van de één op de andere dag! En allemaal van die kleintjes, en zo met zijn zessen op 1 plekje, brrrr......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:43

Een vriend van mij heeft daadwerkelijk de ziekte van Lyme opgelopen door teken. Hij had een teek vlak boven zijn knie zitten en weggehaald. Een maand of 3 later kwamen er op die plek opeens rode kringen, en kreeg hij enorm veel spierpijn en is heel lang heel ziek geweest.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:33

Haal bij de apotheek of drogist een spuitflesje Deet, en spuit daar met name je benen mee in. Sinds ik dat doe heb ik geen enkele teek meer gehad. Laten inenten kan, ook volgens mijn apotheek, maar mijn huisarts vindt dat onzin. Rolleyes

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:04

heb ik weer,
ben dus eergsiter weer gebeten, en moet met een half uur naar het ziekenhuis, want ik kreeg meteen al een wazige rode kring,
As het er uit komt dat die besmet is, moet ik meteen aan de medicijnen weer, dus dat word weer een leuke tijd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:06

ikweet niet of die wesp een hoornaar was Knipoog wat is het verschil Tong uitsteken ? ikzal eens op google kijken Knipoog maargoed laten we t verder weer over die vieze enge teken hebben Knipoog heb er gister weer 1 bij mijn kat uitgetrokken Tong uitsteken

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:25

Er zat een kleintje op mijn borst. Heb ik er met speeksel draaien uitgekregen want deed veel te zeer met 't tangetje. Daarna Betadinezalf en nu waar afwachten of het geen kring wordt ipv de rode pukkel die het nu is.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:30

Vorig jaar werden we hier ook helemaal ziek van de teken, de paarden en honden zaten er iedere keer helemaal onder. Zelf heb ik er ook een paar keer een gehad. Dit jaar heb ik er bij de paarden pas twee kunnen ontdekken en bij de honden een stuk of vijf... Maar ja het echte tekenseizoen moet natuurlijk nog beginnen..........

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:40

kreeg net een tip van iemand, we hadden het over een teek bij haar hond en zij zei dat uierzalf smeren heel goed schijnt te helpen.
Ik weet niet of het echt zo is, maar het is iig te proberen, kost niks zo'n pot en tegen horzels en dazen zou het ook moeten helpen.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:36

ik heb er ook hartstikke veel last van. We wonen aan de bosrand en het is echt verschrikkelijk. Ik doe meestal iets met lange mouwen aan tegen de teken, maar ze komen toch weer op me zitten. Onze poes heeft nu ook heel vaak teken, is moeilijk te zien, want die is zwart.

@ lejo: ga ik eens proberen bij de poes. Is dat ook goed voor mensen? Lachen

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:50

ze gaf de tip juist voor mensen Knipoog
maar voor dieren lijkt het me dan ook wel goed, hoewel als je je kat vol uierzalf smeert, wordt wel een kliederboel denk ik. Als ik aan onze hond denk, die heeft ze altijd tussen zijn haren zitten...

(Aan de andere kant, als je alle haren aan elkaar plakt, komen ze er ook niet meer tussen Tong uitsteken )

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:33

Ik heb de ziekte van Lyme dus idd nu.
zware medicijnen, moest eigenlijk nog zwaarder maar dna mag ik niet meer autorijden, en moet nu net bijna op voor me rijbewijs, dus dat wil ik nog wel even proberen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:40

heh getsie wereldhummel, wat naar, heel veel beterschap.

Zat ik gister aan de telefoon met m'n zus, en vertelde over de drie teken, zegt ze: oh, toen ik in Bolivia was (ze heeft een tijd op een dierencentrum gewerkt daar) had ik er wel 20 per dag. En je sliep daar met veel mensen op een slaapzaal, dus even in je nakie gaan staan zodat je vriend ze kon zoeken was er niet bij. Dus stond ze elke avond in de halfverlichte douche die dingen er uit te trekken, want een tekentang hadden ze ook niet.. GETSIE Ziek

Vandaag en gister weer in het bos geweest, ik ga mezelf weer even checken. Dat wordt nog wat met de trektocht en ponykamp van de zomer..