Permanente krullen laten zetten, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Permanente krullen laten zetten, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:44

als mijn haar lang is wil een een heel grof permanent
dus niet van doe poedelkrullen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:47

Ik heb ok grover permanent..
ik laat het ongeveer 1x in anderhalf jaar zetten.
ben 50 euro kwijt voor permanent en knippen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:50

ik heb al 3 jaar achtereen permanent laten zetten, maar denk niet dat ik het dit jaar opnieuw laat doen.

ik liet het elk jaar rond mei permanenten, een combi van grove en fijne krullen. de eerste week durf je het niet eens uit je elastiekje te halen, zo'n poedel idee Clown maar daarna zit het super en bij mij blijft het ook erg lang netjes. nu zit het er al ruim 1 jaar in(vorig jaar eind maart/begin april geloof ik) en als nog na het douchen zitten er bij mij nog wat krullen in. tuurlijk heb ik ook wel uitgroei, dus het krult pas vanaf mn oren, maar gelukkig is het een 'golf' dus het lijkt alsof het gewoon zo hoort.
ik ga weer is ff een keertje voor stijl haar, maar als me dat niet bevalt(het is zo snel vet bij mij.. en wanneer k permanent heb is dat véél minder) gaan we weer naar de kapper Tong uitsteken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:50

Allereerst let op: Als je ongesteld ben of moet worden kan het zijn dat de permanent niet/minder goed pakt, let daarop! Komt door de hormonen enzo.

Mijn moeder heeft ook een aantal jaar permanent gehad. Maar na 3 keer, in totaal 3 jaar, heeft ze het weer kort moeten knippen omdat haar haar net plastic was! Dat permanent is echt gruwelijk agressief spul!

Ik wilde ook graag permanent. Ik heb heel dun, heel weinig en heel slap haar. Probleem is alleen dat het wel erg zwaar is. (vraag me niet hoe het kan maar het is gewoon zo Clown ) dus de kapper heeft het me afgeraden omdat ik al niet echt geweldig haar heb en het er ook zo weer uit gezakt zou zijn en ik dan een chemische kop overhield. Dus helaas gaat permanent aan mijn haar voorbij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:56

Dit is mijn permanent na anderhalf jaar.
Afbeelding

En dit is mijn permanent als het er net inzit..
(P.S. let niet op het hofd van mijn vriendin,, ze verwachte niet echt een foto Knipoog )

Afbeelding

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:26

Ik wil dat zoals het er bij jou na 1.5 jaar uitziet! Kan dat ook ? Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:05

Haha, geen idee.
Ik zou zeggen print de foto uit en ga naar de kapper!! Haha!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:29

Ik heb vanmiddag 'n permanentje laten zetten.
Was 98 euro eraan kwijt.
Heb krullen tussen 't fijne en groffe in .
En schouderlang haar...
Kapster zei tegen me dat ik m'n haar nu beter meteen niet kan wassen,maar over 'n paar dagen ofzo,zodat de permanent nog even goed in kan werken.
ben benieuwd hoelang 't er mooi in blijft zitten..
Ik heb 't vroeger wel 's vaker gehad,en telkens weer als ik naar de kapper ging,kwamen de krullen terug;wel 2 jaar lang..
Ik heb van mezelf erg dun haar,maar nu lijkt 't zo echt 'n stuk voller!
Alleen; een petje staat me nu niet Clown komt er 'n dik bos krullen onderuit...tenzij ik 't in een staartje doe dan... Haha!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:34

Ik heb heel erg stijl haar ( de kapper beweerde dat een permanent er bij mij hooguit een week in zou blijven zitten omdat het ZO stijl is)
Maar de krullen bleven er van Januari t/m september inzitten Lachen
Dus was heeeeel tevreden !

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:44

Ik heb heel fijn, dun en stijl haar. Niet zo fantastische combinatie. Het wordt dan nog vlug vet ook. Ik wilde ook eens volume en heb een permanente laten zetten. Ze vroegen aan mij of ik zeker was, maar echt veel uitleg kreeg ik niet. Ik mocht twee dagen mijn haar niet wassen en moest het speciaal drogen. Heb ik dus ook gedaan. Na de douche was het er helemaal uit! Boos!
Ik ging terug, het was iemand anders en die zei gewoon doodleuk dat het aan mijn haar lag. Dat ik zo'n type haar heb en dat je daar niets kan aan doen. Ja hallo, dat mochten ze wel eerder zeggen. 65 euro voor twee dagen krullen en na enkele weken heel erg kapot haar, terwijl ik het toch goed verzorgd had.

(die twee dagen krullen waren wel heel leuk Clown eindelijk eens volume)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:34

Ik heb vanmorgen toch mn haar maar gewassen,want de helft van de krullen was er uit,en was wat kroezig.
Na 't wassen was 't nog wat kroezig,heb er maar een staartje ingedaan,dat staat dan wel weer leuk(heb eindelijk een lekker vol staartje Clown , en wat piekjes heb ik los hangen)
Ik moet zeggen dat ik 'n permanentje pas na een paar weken dat 't erin zit,pas leuk begin te vinden,omdat 't boven op mijn hoofd dan wat uitgezakt is;nu staat 't allemaal nog erg bol bovenop m'n hoofd..
Pff het is wat...dat haar ook...

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:44

ik heb zwaar en dik haar, dus bij mij moesten er 2 mensen bezig met mijn haar.(moest wel fijne permanent laten zetten, omdat een groffe permanent te zwaar was)
De eerste dag zag ik er ook uit als een poedel Tong uitsteken , maarja het heeft er wel langer als een jaar in gezeten, en dan heb ik nog een beetje slag erin.

furykim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:13

hee

ik had vorig jaar met een vriendin permanent gezet. mijn vriendin had heel erg stijl haar en dat was er binnen 2 maand wel weer uit en ik heb best dik haar en bij mij bleef het wel langer zitten. Maar je moet er wel veel spul indoen want het verslapt heel snel. Ik heb echt spijt dat ik het heb genomen want zelfs nu heb ik nog slag van de permanent en het is nu heel pluizig terwijl ik dat eerst nooit had. en ik wil het nu weer stijl hebben, maar dat lukt gewoon niet of ik moet het heel goed fohnen als het nat is met veel cremespoeling etc maar van het fohnen wordt het ook weer pluizig Verdrietig

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:20

ik heb mijn haar voor de kerst gepermanent met wat grovere krullen en ze zitten nog steeds goed erin. ik was rond de 70 euro kwijt. om het zo lang erin te houden maak ik elke ochtend mijn haar helemaal nat en dan afdrogen met handdoek en gel/schuim erin. niet borstelen (bij erge klitten voorzichtig met grove kam op goed nat haar uitkammen)
in mijn profiel zie je een foto dat ik met mijn zoontje en mijn moeder zit. die foto is 2 weken geleden gemaakt.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:28

Ik heb mijn haar vorig jaar februari laten permanenten, maar het pakte toen niet goed dus toen ik na een week terug kwam heeft die kapper het nog een keer gepermanent en in lagen geknipt.
Daarna was het zo dood en verknipt dat ik er 40 cm. vanaf heb moeten knippen en het is er nu nog steeds niet helemaal uit Boos!.
Toen ik later bij mijn eigen kapper kwam (niet de kapper die me gepermanent had) zeiden ze daar dat mijn haar veel te lang was om te permanenten en dat ik bandhaar had.
Echt, ik kan die andere kapper wel wat aandoen Boos!, mn haar is helemaal verkloot.
Zal dus nooit meer permanent nemen, bij nader inzien vind ik het eigenlijk niet eens mooi.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:41

MissDonna schreef:
ik had lang haar was 90 euro kwijt voor kleine krullen NIER in lagen dan laten knippen als je t ooit klein wil. Want dan heb je bom ontploft!

heb ik toch al Vork

het is wel super cool!!
ik wou het ook,, zo dat het wat netter werd, want het zit normaal alle kanten op...
niet gedaan was 275 euro kwijt, vond ik net iets te veel Clown

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:42

blackpegasus schreef:
ik heb mijn haar voor de kerst gepermanent met wat grovere krullen en ze zitten nog steeds goed erin. ik was rond de 70 euro kwijt. om het zo lang erin te houden maak ik elke ochtend mijn haar helemaal nat en dan afdrogen met handdoek en gel/schuim erin. niet borstelen (bij erge klitten voorzichtig met grove kam op goed nat haar uitkammen)
in mijn profiel zie je een foto dat ik met mijn zoontje en mijn moeder zit. die foto is 2 weken geleden gemaakt.

Wauw ! dat is erg mooi !
ik wil ook graag krullen, die jij hebt
maar ik ben bang dat het permanent er weer vlug uitgaat...
ik heb van mezelf een klein beetje slag... heeft iemand daar ervaringen mee ?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:02

ik heb dus ook slag van mijzelf. dan blijven de krullen meestal wel beter zitten, vind ik.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:29

Topoverkonte schreef:
Ik heb heel fijn, dun en stijl haar. Niet zo fantastische combinatie. Het wordt dan nog vlug vet ook. Ik wilde ook eens volume en heb een permanente laten zetten. Ze vroegen aan mij of ik zeker was, maar echt veel uitleg kreeg ik niet. Ik mocht twee dagen mijn haar niet wassen en moest het speciaal drogen. Heb ik dus ook gedaan. Na de douche was het er helemaal uit! Boos!

Ik heb hetzelfde type haar zoals jij beschrijft en bij mij pakt een permanent juist als een tierelier! *LOL*
Heb het vorig jaar december voor het laatst er weer in laten zetten en het krult nog steeds! Behalve natuurlijk bovenop waar mijn eigen stijle haar er weer uitgegroeid is Knipoog

Ik laat er altijd een redelijk grof natuurlijk permanent inzetten. Deze is wel iets duurder dan die van bv. Schwarzkopf maar volgens mijn kapper is hij beter.
Na het zetten moet ik 24 uur wachten voordat ik m'n haar weer mag wassen (ivm. reageren van de permanentvloeistof met de shampoo) en de eerste maand alleen wassen met een speciale shampoo en conditioner (ook weer ivm. reactie vloeistof/shampoo/conditioner). Daarna mag ik m'n eigen merk weer gebruiken. Ja

Ik vind een permanent helemaal geweldig. OK dan!
M'n haar glanst gewoon, heeft veel meer volume en is veel minder snel vet. Het enige nadeel is dat je wel heel snel dode punten krijgt, dus die moet je na ongeveer twee maand weg laten knippen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:29

Ik wou het ook heel graag, maar geen 1 kapper doet het bij mijn haar omdat ik heel lang en zwaar heb, dan zou het er na 2 hooguit 3 dagen weer uit zijn Heel jammer, maar toch blij dat ze eerlijk zijn.. Lachen