Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:12

Goh Barmat, ik kan me je vorige topic nog goed herinneren en ik weet nog dat ikzelf de symptomen die je noemde verdacht veel op een tia vond lijken. En nu, achteraf, blijkt het dus om een (of meerdere) hersenbloeding te gaan Bloos!
Wat ik niet begrijp en toen ook al zo wazig vond, is dat je wel vanuit je werk in het ziekenhuis beland bent toch? Hadden ze niet een ziekenwagen voor je gebeld? Zoiets staat me nog bij. Dan is het des te kwalijker dat ze toen niet meteen verder hebben gekeken.
Ik hoop voor je dat alles alsnog goed af gaat lopen, ook het verhaal van de epilepsie. En ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met de verwerking van dit nieuws Ach gut

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:15

Wat een schok moet dat voor je zijn geweest zeg! Wordt je weggestuurd met de mededeling dat je 'ok' bent, en komen ze later hier achter.. Weer zo'n geval.

Bij mijzelf is er waarschijnlijk ook sprake van 'nalatigheid' van artsen geweest (geruïneerde enkel), alleen bij mij is het nog niet duidelijk wat de schade exact is. Ik ga er in ieder geval wel werk van maken als duidelijk is wat het is, hoop dat jij dat ook doet in jouw geval!

Héél veel sterkte!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:17

maikeltje schreef:
Goh Barmat, ik kan me je vorige topic nog goed herinneren en ik weet nog dat ikzelf de symptomen die je noemde verdacht veel op een tia vond lijken. En nu, achteraf, blijkt het dus om een (of meerdere) hersenbloeding te gaan Bloos!
Wat ik niet begrijp en toen ook al zo wazig vond, is dat je wel vanuit je werk in het ziekenhuis beland bent toch? Hadden ze niet een ziekenwagen voor je gebeld? Zoiets staat me nog bij. Dan is het des te kwalijker dat ze toen niet meteen verder hebben gekeken.
Ik hoop voor je dat alles alsnog goed af gaat lopen, ook het verhaal van de epilepsie. En ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met de verwerking van dit nieuws Ach gut

Ja, dat klopt. Dat zit zo:

Ik was naar beneden gelopen om mijn lunch-pas op te waarderen. Ik stapte in de lift naar boven en voelde mijn linkerbovenarm kriebelen. Ik wreef er over en plots begon mijn hele linkerkant te tintelen en werd ik heel erg misselijk. Ik voelde mij zó wazig worden, net alsof ik flauw zou vallen. Ik dacht nog net "Ik ga hier toch geen hersenbloeding krijgen he..."
Ambulance heeft mij afgevoerd en in het ziekenhuis is alleen wat testjes uitgevoerd - tanden laten zien, neus aanraken, voel je dit, voel je dat... dat was het.
En dát was dus heel erg slecht!!!

Maar wat nog veel slechter is? Dat ik na die eerste val niks meer wist, niks meer wilde en niks meer kon herinneren... en dat de HA hier GEEN adequate actie op heeft ondernomen! Hij had toen al moeten zien dat ik niet helemaal bij de tijd was, had toen al een scan moeten laten maken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:18

@Barmat.
Gelukkig ben je onder behandeling van een duitse arts.
Deze doen heel erg veel voor de patienten. Kunnen de NL nog een puntje aan zuigen.
Toentertijd mijn vriend ziek was werd hem direct medegedeeld dat hij voor 3 maand naar een kur moest.
Revalideren en alles weer opnieuw leren. Daar staan ze in DLD direct klaar mee.
Veel succes nogmaals.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:25

Jeetje, blijkt het toch niet zo onschuldig te zijn geweest als het leek!
Mijn moeder heeft het ook gehad en is tijdelijk links helemaal verlamd geweest, gaat nu beter, maar nog altijd moeilijke momenten en niet meer helemaal optimaal.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:51

jeetje zeg!!
ik kan me goed indenken dat de grond onder je voeten wegsloeg op dat moment.
gadverdamme, dat het niet opgemerkt is, hier in NL, terwijl de klachten idd heel duidelijk zijn.
poeh, succes met alles zeg!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:06

Goh zeg dat is wel even schrikken als je zoiets te horen krijgt.
En idd bizar dat het zo gegaan is...
Ik hoop voor je dat het verder allemaal stabiel blijft en je er niet altijd veel last meer van/door krijgt Ach gut

Sterkte!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:07

Jeetje Bar, wat erg!

Ik ervaar ook dat de zorg hier in Duitsland veel intensiever is. Jan had een tijdje last van pijn in zijn linkerarm, hij ging meteen de medische mallemolen in en heeft een uitgebreid lichamelijk onderzoek gehad (waar gelukkig niets ernstigs uit kwam).

Hoe zit het nu met paardrijden? Mag je dat nog wel? Ben je niet bang dat het zo weer kan gebeuren? Ik zou het doodeng vinden.

Sterkte!

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:10

jeetje barmat!
wat schrikken!! heel veel sterkte meid, en hopen dat er voor je wat meer duidelijk komt, zodat je rustig verder kunt gaan met je leven!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:12

wow barbara! ik kan me je woede en schrik goed voorstellen.
heeft je arts wat gezegd over het rijden? kan dat gewoon? mag dat gewoon? welke risico's brengen een nieuwe valpartij met zich mee?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:18

Uit eigen ervaring:
Met de bloedverdunners mocht ik eigenlijk niet rijden.,
Ik ben in mijn hele leven maar een keer van een paard gevallen en in goed overleg met de doktoren mocht ik alleen bij huis rijden en niet springen.
Dus alleen dressuur.
Om zo min mogelijk kans te krijgen dat ik er vanaf kon vallen.
Het gevaar met bloedverdunners is dat als je valt je veel sneller kans hebt op een inwendige bloeding, zonder dat je er zelf last van hebt in eerste instantie.
Je kunt dan echt doodbloeden.
Zelfs als je je stoot heb je in no time een joekel van een blauwe plek.
Dit komt doordat je bloed minder snel stolt van de medicijnen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:24

Jeetje Barmat,
Ik herinner me nog dat je toen er onderuit was gegaan op je werk.
Maar dit is echt schrikken.
En eigenlijk komt het dus omdat je van je paard was gevallen en je hoofd dus letsel had opgelopen?
Sterkte hoor. Vriendjes zijn?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:37

jeetje wat erg kan me voorstellen dat je even uit het lood bent geslagen
ik wil je alle kracht en sterkte toewensen

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:49

jeetje barbara het zit je niet mee he.Gvd zeg wat een klote arts
hier in nedereland, zou het zeker niet over je heen laten lopen hier zou ik ook werk van gaan maken het zal wel niet veel helpen maar kun je je hart even luchten bij die flapdrol van een dokter.
heel veel sterkte ermee

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:19

Mag ik weten wie je huisarts en evt arts in het ziekenhuis was?
Ben nu wel benieuwd of ik dezelfde huisarts heb aangezien de mijne ook nogal laks kan zijn/overkomen Nagelbijten / Gniffelen

Wat vreselijk zeg.. Ben ook ooit flink van paard gevallen met geheugenverlies maar niks aan over gehouden geloof ik.
Hopelijk valt het allemaal mee en zal je er geen last meer van hebben..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:29

Vroeger hoorde de nederlandse gezondheidszorg tot de top van de wereld. Tegenwoordig al lang niet meer. Ze kennen hier alleen het woord bezuinigen en een scan is nou eenmaal duur.

Sterkte en ik hoop voor je dat de medicijnen aanslaan zodat je er zo weinig mogelijk last van heb.

Las dat je schreef dat het heel goed mogelijk is dat de hersenbloeding is veroorzaakt door de val van je paard en dat je geen cap droeg.

De dokter had zeker adequater moeten reageren maar hij had dit niet kunnen voorkomen. De enige die dit had kunnen voorkomen ben je zelf door een cap te dragen.

Is misschien heel hard gezegd maar eigenlijk is er dus een grote kans dat hetgene wat je is overkomen je eigen schuld is.

Misschien iets om over na te denken voor al die mensen die zo arrogant roepen cap is eigen keus.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:02

Jeetje dat is schrikken als je dit opeens te horen krijgt. Wat raar van je vorige arts uit NL! Ik sta hier echt van te kijken.
Ik hoop dat ze een goede oplossing voor je vinden met een lichte medicatie ofzo. Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop voor je dat het zo blijft Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:21

Slecht, slecht, slecht... Maar helaas komt het meer voor dan je denkt.

Om even 2 voorbeelden te noemen...

Mijn moeder had zo'n last van duizeligheid, misselijk, hoofdpijn en meer -vage- klachten. Na anderhalf jaar hebben ze gezegd dat het psychisch was, ze zeiden dat het tussen haar oren zat. Nadat er eenmaal een scan is gemaakt (onder het mom van 'dat is het enige dat we nog voor u kunnen doen'), bleek dat het inderdaad letterlijk tussen haar oren zat: hersentumor.

Bij mij zijn ze een half jaar bezig geweest met hartonderzoeken en ze bleven stug volhouden dat er niets aan de hand was. Na het laatste onderzoek heb ik gezegd dat het gewoon niet goed kón zijn. Aan de hand daarvan zijn ze de uitslagen nogmaals gaan bekijken en moest ik per direct op de bèta-blokkers (2x p.d.).

Zo zie je maar... Je leven wordt in handen gelegd van mensen die er alleen vanuit de wetenschap om geven (als ze dat al doen) en totaal niet betrokken zijn bij de emoties van de persoon en daardoor wordt nog weleens gedacht dat een patiënt overgevoelig kan reageren. Maar niemand kent z'n lichaam zo goed als jijzelf.

Heel veel sterkte de komende tijd en smeer het die dokter maar flink onder z'n neus!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:14

jeetje Barmat!
ik kan me je topic ook nog goed herinneren,wat een verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:21

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:28

dat is schrikken ,.. Ach gut

moet eerlijk zeggen dat ik het al verdacht veel op een tia lijken vond

leuk he die reclame die ze daar voor op tv hebben
(die dame op die boot ..)
moeten mensen WEL reageren , artsen heb ik het dan over

Citaat:
Hij denkt dat ze zoiets gedacht hebben van "ach, mevrouwtje heeft weer iets, zal wel weer stress zijn".

goh wat klinkt me dit bekend in de oren ..
helas niet alleen bij jou en mij ,,
soms vraag je je af wat je had moeten doen om te zorgen
dat artsen direct je degelijk nakijken
ipv half en het zal wel stress zijn (en ik denk dat het ligt aan het feit dat
alles geld kost ..)
neh de zrg in nederland is zo daverend niet meer
miss stom maar wees maar blij dat je daar zit

hoop dat ze de snel juiste medicatie kunnen vinden dat
je leven zga normaal weer verder kan

heel veel sterkte

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:34

Sjonge, dat is schrikken zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Het is echt geen stijl dat die eerste arts niet verder gezocht heeft!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:42

he dat meen je! wat erg! heel veel sterkte, en ik hoop dat ze het in ieder geval onder controle kunnen houden! je kunt naar je huisarts toe gaan, maar die gaat zeer waarschijnlijk niet zijn fout toegeven. eerder dat hij iets zegt in de trant van: de verschijnselen waren niet duidelijk genoeg, dus het was niet te herkennen. dikke kans dat ze dat in het ziekenuis in nl ook zeggen, dus dan kun je ze ZELF niets meer maken... wel zou ik als ik jou was dan een klacht in gaan dienen tegen je huisarts. het is door laksigheid dat jij er zo lang onbewust mee hebt rond gelopen... ik weet niet of ze er dan wat aan kunnen doen nog, en of het je helpt, maar mss voor je eigen geoel?

sterkte iig!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:47

Jeetje wat vreselijk!
Dat ze dan niet toen hebben gezien..?
Heel veel sterkte!

Vind het welk raar dat ze dat nú pas concluderen.? Een hersen bloeding is toch wel iets heftigs,.. Dat hadden ze toch eerder moeten zien?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:49

Jeetje.... dat is inderdaad niet niks!! Sterkte ermee!