Teveel water drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Re: Teveel water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:13

Shadow0 schreef:
Dat kan nooit. (1,5 liter water is 1,5 kg, en volgens mij eten de meeste mensen geen 1,5 kg voedsel op een dag. Ter vergelijking: een stevige avondmaaltijd komt uit rond de 500g.)

Volgens info op internet kan je lichaam in normale omstandigheden tussen de 700 en 1000 ml vocht halen uit vaste maaltijden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:30

Pascaline schreef:
Ik eet absoluut niet 'goed' (heb eetstoornis) maar ik drink dan ook niet verspreid over de dag, vaak drink ik smorgens een paar glazen water, smiddags een flesje van 75cl in 1 keer, en s'avonds neem ik vaak een fles van 1.5l mee bij het studeren of achter de PC, en aan tafel drink ik nog eens 1.5l

Kleinere fles gebruiken? En misschien ook kleinere glazen?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:57

Drink jij niet zoveel dan om je eetlust weg te nemen?
Laatst bijgewerkt door dwaallicht op 24-05-07 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:57

Tip: zet 2 liter water in koelkast. Zorg dat je daar alleen uit drinkt. zo weet je zeker dat je niet teveel kan drinken.
Mijn vriendin deed dat omdat ze juist meer moest drinken ivm blaasontstekingen. Uiteindelijk wende ze het zichzelf aan en waren die flessen overbodig Lachen

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 21:10

@Dwaallicht, dat deed ik in het begin, maar nu is het al meer een gewoonte geworden want ik neem vaak rauwkost ofzo als ik honger krijg

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:26

Er bestaat zelfs zoiets als "watervergiftiging", dus ja het is zeker gevaarlijk!
Helemaal in combi met een eetstoornis.
Probeer alsjeblieft het op 3 Liter op een dag te houden, helemaal als je daarnaast ook nog andere dingend drinkt (koffie (met cafeine, thee met theine valt hier ook onder), alchol en frisdrank telt niet mee, dat ontrekt alleen maar vocht uit je lichaam en vult niks aan.

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:03

Teveel water drinken is heel gevaarlijk.
Ik heb een periode elke dag tussen de 8 en 12 liter water per dag gedronken ( zonder te overdrijven ) Hierdoor had ik geen eetlust meer en at dus niks.
Gevolg hierweer van is dat mijn lichaam vergeten in de b12 uit voedsel te onderscheiden,ik een enoooorme tekort had een deze vitamine ( die zorgt voor je spieren etc ) , ik nu een slecht evenwicht heb,al mijn spieren in mijn gehele lichaam ontzettend trillen.Gelukkig gaat het nu wel wat beter,gevolg is wel dat als het langdurig niet goed gaat er injecties aa nde pas komen
dus nee teveel water is slecht,zeer slecht.
Probeer 2 liter water per dag binnen te krijgen.Dus 4 x een 0.5 literflesje.Gespreid over de dag,en als je even zin hebt in water mag je gerust een glas water nemen maar blijf niet drinken..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:25

Ga aan de sportdrank waar wél mineralen inzitten. Je hebt ook sportwater waar dit in zit.
Probeer gewoon een paar keer per dag een glas water te drinken, niet meer.
Succes ermee..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:52

4 liter vind ik vrij veel. Ik zou naar een manier zoeken om maximaal 2.5 liter per dag te gaan drinken. Of bouw het langzaam af, zo is het gemakkelijker. Als je teveel water drinkt, zuivert het water teveel, waardoor ook goede stoffen weg worden genomen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:01

Volgens mij heeft dit weinig te maken met "teveel". 4 liter water in inderdaad teveel als je het op een korte tijdspanne opdrinkt, maar over een hele dag? Dat haal ik tijdens mijn examenperiodes ook makkelijk hoor. En ik heb nooit last gehad van duizeligheid.

Maar je geeft wel zelf aan dat je niet "goed" eet. Ik denk dat dat meer met de duizeligheid te maken heeft dan het water. Probeer regelmatig te eten, zeker 4/5 porties gespreid over de dag, met voldoende vitaminen, mineralen, vezels, vetten,... Wat is het eetpatroon dat je nu hebt?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 12:06

Ik eet nu meestal Smorgens een paar krisprolls, smiddags een appel, en savonds een stuk vervangvlees met wat groenten
Tussendoor soms een vreetbui :S
Maar het ligt daar niet echt aan denk ik want ik voel me smorgens enzo niet duizelig, alleen nadat ik een hele fles water op heb, want die drink ik vaak in een keer leeg...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:31

Pascaline schreef:
Maar het ligt daar niet echt aan denk ik want ik voel me smorgens enzo niet duizelig, alleen nadat ik een hele fles water op heb, want die drink ik vaak in een keer leeg...

Dan moet je dat niet doen Vork
Klinkt raar, maar ja je doet het jezelf aan, drink het dan in een paar x op, dan ben je ook niet misselijk.
Ik denk dat de meeste mensen dat hebben met water, te snel gedronken en dan ook nog een hele liter, logisch dat je duizelig bent erna.