Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Woplala schreef:Wauw wat goed zegAah, die grand mal aanvallen zijn echt slopend..heb 1x zoiets gehad, echt vreselijk! Ik bleef gaan en vond het dood eng in hoeverre ik het me kan herinneren!
NatassJa schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor medicijnen gebruiken.. Of er ervaringen mee hebben via anderen ofzo..
Mijn moeder gebruikt nu
-Diphantoine-Z
-Kepra
-Ze heeft ook Carbamazepine gehad..
Tellie schreef:NatassJa schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor medicijnen gebruiken.. Of er ervaringen mee hebben via anderen ofzo..
Mijn moeder gebruikt nu
-Diphantoine-Z
-Kepra
-Ze heeft ook Carbamazepine gehad..
Ik heb lamictal.
wendyelst schreef:Mijn vader heeft ook epilepsie weet niet precies welke vorm zo uit me hoofd maar wel een ernstige om de 3 weken zoiezo, met stuipen en vallen en klappertanden hij voelt ze dus ook totaal niet aan van te voren mag niet auto rijden, hoe ik er over denk en hoe ik er mee om ga ja uhm.. ik blijf er aardig rustig over als het gebeurd leg ik hem goed zodat die niet in zijn tong kan stikken en dan blijf ik er gewoon rustig bij zitten zonder helemaal panisch te gaan doen want je kan gewoon niks anders doen dan gewoon rustig wachten,alleen bij mijn vader als hij een langere aanval had dan 5 of 10 min? weet het niet meer precies dan moesten we de ambulance bellen! Dat is pas 1x gebeurd in mijn leven in iedergeval toen zei iemand van dat ze geen hartslag meer voelde nou ik schrok me rot! Maar dat kan dus blijkbaar dat je de hartslag minder snel voelt.Mijn vader heeft het vanaf dat die 14 is en is nu 49 ik ben het vanaf kleins af aan gewend vind alleen de reactie van sommige mensen zo.. ja te druk ze weten nog steeds niet precies wat het inhoud! Zodra mijn vader eenmaal ligt en hij kan niks kapot maken aan zichzelf en hij ligt veilig dan is het goed maar sommige mensen erom heen die bellen meteen ambulance en dat kost me vader op gevenmoment elke keer taxi geld klinkt heel raar die mensen bedoelen het natuurlijk ook goed, maar veel weten inderdaad niet wat het inhoud!Ik vond het vroeger toen ik klein was wel altijd eng om met hem naar het dorp te gaan of als die mee ging naar iets op school altijd bang dat die een aanval kreeg!
Woplala schreef:Ja, die dingen blijf je houden, dat mensen niet goed weten wat het inhoudt, maar dat kan je ze ook niet echt kwalijk nemen..
Wel goed van je dat je er zo rustig mee omgaat! Denk dat hij daar wel trots op mag zijn!