Epilepsie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Re: Epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 01:49

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor medicijnen gebruiken.. Of er ervaringen mee hebben via anderen ofzo..

Mijn moeder gebruikt nu
-Diphantoine-Z
-Kepra
-Ze heeft ook Carbamazepine gehad..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:39

Woplala schreef:
Wauw wat goed zeg Haha! Aah, die grand mal aanvallen zijn echt slopend..heb 1x zoiets gehad, echt vreselijk! Ik bleef gaan en vond het dood eng in hoeverre ik het me kan herinneren!

Kan me er gelukkig niets van herinneren. Behalve de spierpijn, blauwe ogen en gebroken tanden. Nagelbijten / Gniffelen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:40

NatassJa schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor medicijnen gebruiken.. Of er ervaringen mee hebben via anderen ofzo..

Mijn moeder gebruikt nu
-Diphantoine-Z
-Kepra

Ik heb lamictal.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 16:40

Tellie schreef:
NatassJa schreef:

Mijn moeder gebruikt nu
-Diphantoine-Z
-Kepra

Ik heb lamictal.

Oef, dat lijstje van Tellie zegt me (gelukkig) niets. Ik gebruik ook Lamictal zoals ik al zei Lachen
Natasja heb jij last van bijwerkingen oid?

Ik heb een forum gemaakt; www.ziekzijn-enzo.tk
het is gratis en ik zou het leuk vinden als jullie (of ouders/familie/vrienden) lid willen worden Lachen Het is voor iedereen die interesse heeft en van een praatje houd Lachen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:57

Ik gebruik zelf geen medicijnen.. Mn moeder heeft het..
Die heeft wel last van bijwerkingen..
Erg moe.. Lusteloos.. Is aangekomen door de Kepra..
En nog een hele waslijst..

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:59

Mijn hond heeft epeleptie Verdrietig

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 17:43

Pff, rot zeg! Wens haar maar veel sterkte en misschien heeft ze wat aan de site?

Jody; dat is ook niet echt leuk dat je hond epilepsie heeft, maar dat is wel wat anders dan mensen epilepsie Lachen De verschijnselen kunnen wel overeen komen, maar t blijft natuurlijk anders.. Succes!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:01

Mijn vader heeft ook epilepsie weet niet precies welke vorm zo uit me hoofd maar wel een ernstige om de 3 weken zoiezo, met stuipen en vallen en klappertanden hij voelt ze dus ook totaal niet aan van te voren mag niet auto rijden, hoe ik er over denk en hoe ik er mee om ga ja uhm.. ik blijf er aardig rustig over als het gebeurd leg ik hem goed zodat die niet in zijn tong kan stikken en dan blijf ik er gewoon rustig bij zitten zonder helemaal panisch te gaan doen want je kan gewoon niks anders doen dan gewoon rustig wachten,alleen bij mijn vader als hij een langere aanval had dan 5 of 10 min? weet het niet meer precies dan moesten we de ambulance bellen! Dat is pas 1x gebeurd in mijn leven in iedergeval toen zei iemand van dat ze geen hartslag meer voelde nou ik schrok me rot! Maar dat kan dus blijkbaar dat je de hartslag minder snel voelt.Mijn vader heeft het vanaf dat die 14 is en is nu 49 ik ben het vanaf kleins af aan gewend vind alleen de reactie van sommige mensen zo.. ja te druk ze weten nog steeds niet precies wat het inhoud! Zodra mijn vader eenmaal ligt en hij kan niks kapot maken aan zichzelf en hij ligt veilig dan is het goed maar sommige mensen erom heen die bellen meteen ambulance en dat kost me vader op gevenmoment elke keer taxi geld klinkt heel raar die mensen bedoelen het natuurlijk ook goed, maar veel weten inderdaad niet wat het inhoud!Ik vond het vroeger toen ik klein was wel altijd eng om met hem naar het dorp te gaan of als die mee ging naar iets op school altijd bang dat die een aanval kreeg!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:04

mijn vader gebruikt de medicijnen tegatrol en kreppa

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:47

wendyelst schreef:
Mijn vader heeft ook epilepsie weet niet precies welke vorm zo uit me hoofd maar wel een ernstige om de 3 weken zoiezo, met stuipen en vallen en klappertanden hij voelt ze dus ook totaal niet aan van te voren mag niet auto rijden, hoe ik er over denk en hoe ik er mee om ga ja uhm.. ik blijf er aardig rustig over als het gebeurd leg ik hem goed zodat die niet in zijn tong kan stikken en dan blijf ik er gewoon rustig bij zitten zonder helemaal panisch te gaan doen want je kan gewoon niks anders doen dan gewoon rustig wachten,alleen bij mijn vader als hij een langere aanval had dan 5 of 10 min? weet het niet meer precies dan moesten we de ambulance bellen! Dat is pas 1x gebeurd in mijn leven in iedergeval toen zei iemand van dat ze geen hartslag meer voelde nou ik schrok me rot! Maar dat kan dus blijkbaar dat je de hartslag minder snel voelt.Mijn vader heeft het vanaf dat die 14 is en is nu 49 ik ben het vanaf kleins af aan gewend vind alleen de reactie van sommige mensen zo.. ja te druk ze weten nog steeds niet precies wat het inhoud! Zodra mijn vader eenmaal ligt en hij kan niks kapot maken aan zichzelf en hij ligt veilig dan is het goed maar sommige mensen erom heen die bellen meteen ambulance en dat kost me vader op gevenmoment elke keer taxi geld klinkt heel raar die mensen bedoelen het natuurlijk ook goed, maar veel weten inderdaad niet wat het inhoud!Ik vond het vroeger toen ik klein was wel altijd eng om met hem naar het dorp te gaan of als die mee ging naar iets op school altijd bang dat die een aanval kreeg!

Ja, die dingen blijf je houden, dat mensen niet goed weten wat het inhoudt, maar dat kan je ze ook niet echt kwalijk nemen.. Lachen
Wel goed van je dat je er zo rustig mee omgaat! Denk dat hij daar wel trots op mag zijn! Lachen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:46

Mijn broer heeft epilepsie en ja ik heb het daar best moeilijk mee gehad. Dan weer ging hij fietsen en werd hij vervolgens door de ambulance thuis afgezet, dan ging hij een weekendje naar Center Parks waarna een telefoontje volgde dat hij in het ziekenhuis lag met 2e/3e graads brandwonden. (Aanval onder kokende douche) etc. etc. Tegenwoordig gaat het gelukkig wat beter met hem, maar pff... nee het is niet niks.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:02

Woplala schreef:
Ja, die dingen blijf je houden, dat mensen niet goed weten wat het inhoudt, maar dat kan je ze ook niet echt kwalijk nemen.. Lachen
Wel goed van je dat je er zo rustig mee omgaat! Denk dat hij daar wel trots op mag zijn! Lachen

ja ik neem het ze ook niet echt kwalijk Bloos , maar toch dat blijf je indd wel houden.. Ja eigenlijk kan je niks anders doen dan rustig blijven als jij gestressd en gaat huilen zoiezo me vader heeft dat zelf niet eens door die is buiten bewustzijn en hij voelde zich ook altijd schuldig als ik bang was en dat ik ging huilen als hij een aanval had gehad terwijl hij daar natuurlijk niks aan kan doen! Dus hij is er nu wel idd blij mee dat ik nu tenminste gewoon doe wat ik moet doen en meer niet.
Hij heeft nu alleen wel die andere medicijnen dat die ik hiervoor op noemde, daardoor heeft die wel erge last van stemmingswisselingen *als k het zo goed schrijf* en last van erg vergeetachtig zijn die stemmingswisselingen waarin in het begin wel erg! Dat die ook echt rare dingen soms tegen je begon te zeggen of snel kwaad werd terwijl je eigenlijk niet zoveel bijzonders deed maar gelukkig is dat nu weer minder! Haha!
Alleen me vader gaat verhuizen naar een huis met een trap en dat idee blijf ik toch een beetje niks vinden want hij woont ook helemaal alleen me ouders zijn gescheiden.