reactie lichaam na jarenlang pilgebruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: reactie lichaam na jarenlang pilgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:19

Ik ben er ook na 5 jaar mee gestopt. Was ook niet echt een succes , kreeg echt mega buikpijn tijdens mijn menstruatie, en een humeur om op te schieten. Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen ben ik met een veel lichtere pil begonnen en deze werkt perfect. Alleen vlak voor mijn bloeding nog wat sjacherijnig en de 1e dag buikpijn maar verder ben ik er blij mee.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:46

*stress*

Ik ben sinds vandaag ook gestopt... Bloos Ook na een jaar of ....5-6.

Tja ik ben benieuwd. Ik ben gestopt wegens het feit het uit is met mij en mijn vriend en de pil gewoon troep is Clown
Dus ff een tijdje geen hormonen!! Hopelijk gaat het de goede kant op..Schijnheilig

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:13

na 19 jaar gestopt en nu ruim een jaar schoon....er is maar een woord HEEEERLIJK.... de stemmings wisselingen went wel.

Een andere veilige oplossing vind ik op dit moment niet. Vrees dat het toch over een tijd weer de pil wordt. Voorlopig vind ik eentje voldoende Haha!.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:34

Ben vorig jaar gestopt, vond het na 10 jaar wel genoeg geweest Clown
Ik moet zeggen dat het bij mij eigenlijk alleen positief heeft uitgewerkt: ik ben een paar kilo kwijtgeraakt, ik heb weer meer zin ( Haha! ) en ik zit weer op mijn oude cyclus van iedere 5 weken ongesteld ipv iedere 4 Tong uitsteken
Nou moet ik wel zeggen dat ik voordat ik met de pil begon weinig klachten had, hooguit wel eens een lichte lage rugpijn en een rechterbovenbeen dat pijnlijk voelde Koe Mijn bovenbeen heb ik sinds ik stopte wel weer een paar keer gevoeld, maar wel in mindere mate t.o.v. vroeger. Rugpijn had ik ook tijdens het pilgebruik nog wel eens last van, dus dat maakte geen verschil.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:48

Ik ben vorig jaar ook gestopt na 8 jaar pilgebruik, ook omdat mijn relatie uit was. Het heeft bij mij 10 maanden geduurd voordat mijn menstruatie weer terug was en toen was het nog erg onregelmatig (1x in de 5/6 weken ongeveer) Volgens mijn huisarts was dit allemaal wel normaal trouwens... Nors opkijken
Ik moet zonder pil wel veel meer moeite doen om op gewicht te blijven en had zeker de eerste paar maanden ook last van een vettere huid en haar enzo. Qua stemming merkte ik er niet zo heel veel van gelukkig.
Ik gebruikte altijd een hele lichte pil, maar vind het toch wel ongeloofelijk wat lang gebruik dus blijkbaar voor effect heeft! Zit nu ook sterk na te denken over andere anticonceptie, mocht het met mijn 'date/scharrel/ potentieel vriendje' wat worden Bloos Knipoog

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:56

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden ook even tijdelijk gestopt met de pil. Heeft bij mij toen ook ruim een half jaar geduurd voordat mijn menstruatie weer op gang kwam. (vond ik niet zo heel erg Bloos )
Voor de rest heb ik weinig veranderingen gemerkt, maar heb ook niet zo'n zware pil.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:56

else80 schreef:
Zit nu ook sterk na te denken over andere anticonceptie, mocht het met mijn 'date/scharrel/ potentieel vriendje' wat worden Bloos Knipoog

Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar alles heeft bijna met hormonen te maken. Spiraal leek mij ook niet handig en geven ook hormonen af. Er bestaat ook nog de pleisterpil maar ook hormonen en minder veilig.

Kom niet met een condoom als alternatief want dat is het niet het is er eerder bij.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:03

Ik ben sinds 6 maanden gestopt met de prikpil omdat ik wou overstappen op de Merenaspiraal. Omdat deze aanzienlijk minder hormonen afgeeft en ik na 16 jaar pilgebruik de risico's op trombose en embolieën zo veel mogelijk uit wil sluiten. Maarrr dan moet nu wel mijn menstruatie eerst op gang komen (anders kan de spiraal niet geplaatst worden) en tot die tijd net als vroeger met een condoom om stoeien! Vind mijn man trouwens echt verschrikkelijk!

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:46

@prisca: Klopt, helemaal met je eens! Ik zit dus te denken aan de Nuvaring. Is natuurlijk ook met hormonen, maar daar zijn wel redelijk wat mensen (ook in topics hier op bokt) enthousiast over..
Maar da's misscchien beetje off topic. Mijn huisarts vertelde mij wel dat de mogelijkheid bestaat om middels een kuurtje (ook weer hormonen, jee) je menstruatie weer 'normaal' op gang te brengen, maar ik heb t dus eerst maar zo gelaten.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:10

Knoffer schreef:
Apart, ik lees nu dat heel wat vrouwen juist last krijgen van stemmingswisselingen en emoties zodra ze met de pil gestopt waren, ik heb juist het idee dat mijn pil dat veroorzaakt en zit daarom te denken om de mirena te nemen.

Dat had ik dus ook. Na 11 jaar de pil ben ik gestopt. Het leek me beter om eens een tijdje te stoppen aangezien ik al een behoorlijke tijd de pil slikte. Mijn cyclus kwam prima op gang maar ik voelde me hondsberoerd, vooral rond tijd dat het begon. Ik was mezelf niet meer, voelde me depressief, had huilbuien en voelde me heel raar. Net alsof ik iets vreselijks had meegemaakt, terwijl er niks aan de hand was.
Ik ben dus ook na 4 maanden weer begonnen en het gaat nu prima. Wel ben ik wat aangekomen, maar das ook het enige. Ik vraag me af hoe het straks moet als ik ooit eens zwanger wil worden. Maar ja, dat zie ik dan wel weer.
Ik heb er dus slechte ervaringen mee.
Laatst bijgewerkt door Jemawi op 21-05-07 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:14

Hmm, das balen en de reacties in dit topic zijn bijna allemaal negatief Boos! naja, mirena geeft ook hormonen af, alleen dan wat minder, dus ws zullen er dan minder 'afikcikverschijnselen' zijn. Maar eens met mijn dokter bespreken.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:16

Ik ben nu 3 maand gestopt met de pil (microginon 30) na hem 5 jaar te hebben genomen. Had toch geen vriend, en had heel erge moodswings waarvan ik vermoedde dat ik die door de pil kreeg, evenals ongeloofelijke vreetbuien.
En moet zeggen dat het me heel hard bevalt, was meteen na het stoppen weer regelmatig (soms 3-4 dagen verschil, maar daar kan ik mee leven) en voel me eigenlijk veel tevredener sinds ik gestopt ben. Tijdens mn menstruatie ook veel minder buikpijn dan toen ik de pil nam.
Enige waar ik nu af en toe wel last van heb, zijn erg gevoelige (haast pijnlijke) tepels rond mn eisprong.

Voor mij nooit meer de pil, denk dat ik als ik weer een vriend heb voor een mirena spiraaltje ga.

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:03

Ben vorig jaar juni gestopt met de pil na m zo'n 12 jaar gebruikt te hebben. Ik slikte Diane35 en kreeg toen ik stopte ook heel erg last van puistjes in mijn gezicht en op mijn schouders. Mijn menstruatie werd ook veel heftiger. Gelukkig raakte ik na een paar maanden zwanger ( wat ook het idee was Knipoog ) maar ik kan niet wachten om weer met de pil te beginnen want ik voel me weer helemaal in de puberteit met deze huid.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:14

Knoffer schreef:
Hmm, das balen en de reacties in dit topic zijn bijna allemaal negatief Boos! naja, mirena geeft ook hormonen af, alleen dan wat minder, dus ws zullen er dan minder 'afikcikverschijnselen' zijn. Maar eens met mijn dokter bespreken.

zie ook genoeg positieve, maar ik denk dat dit aan heel veel dingen ligt, zoals hoe je menstruatie ervoor was (voor pilgebruik) en je karakter en of je snel prikkelbaar bent.
Ik ben heel fel en kan heel naar uit de hoek komen zonder dat ik t zo bedoel, en de hormonen houden dat voor een groot deel tegen. als ik stop is t overduidelijk dat mn lijf de hormonen weer terug willen.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 02:36

Ik ben een paar keer bewust gestopt met de pil na jaren gebruikt te hebben. Gevolg meer last van dressieve gevoelens tijdens mijn menstruatie, meer buikpijn en meer zin in sex. Wel een of twee kilo afgevallen.Daar ik liever geen depressieve gevoelens heb voor een week lang heb ik ervoor gekozen om weer de pil te gebruiken en helpt ook tegen mijn acne. De pil houdt mijn hormoonhuishouding stabiel.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:43

ik ben vorig jaar bijna een jaar gestopt geweest. Mijn toenmalige vriend is gesteriliseerd dus was het niet meer nodig. Ben na 6 jaar gebruik gestopt maar mijn hemel dit was 1x en nooit weer mijn menstruatie was erg onregelmatig en ontzettend hevig. Daarnaast was ik een echte t.r.u.t. was altijd of heel vrolijk of boos om niks en daarnaast barste ik om de meest domme dingen in tranen uit en kon ik overal drama om schoppen.
nee ik blijf weer lekker aan mijn pil zitten mijn lichaam doet het er goed op...

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:54

Een paar jaar geleden was ik ook gestopt na 10 jaar gebruik van de pil, ik had geen vriend meer en wilde wel eens van die hormonen troep af.
Nou dat heb ik geweten zeg, vanaf af toen zat ik in een emotionele rollercoaster.
En werd heel erg ongesteld met verschrikkelijke krampen en dat wel 7 dagen lang.
Ik wist dus niet hoe snel ik weer moest beginnen.
Ik heb wel een 3 fase pil want met een normale lichte pil gaat het ook niet goed.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:14

PrinCessRomy schreef:
zie ook genoeg positieve, maar ik denk dat dit aan heel veel dingen ligt, zoals hoe je menstruatie ervoor was (voor pilgebruik) en je karakter en of je snel prikkelbaar bent.
Ik ben heel fel en kan heel naar uit de hoek komen zonder dat ik t zo bedoel, en de hormonen houden dat voor een groot deel tegen. als ik stop is t overduidelijk dat mn lijf de hormonen weer terug willen.

Ja, zie nu ook wat meer positieve reacties, reacties zijn heel tegenstrijdig, maar de negatieve overheersen naar mijn idee Tong uitsteken
Zal idd ook liggen aan hoe je ervoor was, er zijn niet voor niets zulke tegenstrijdige reacties.
Ik kan ook vrij fel zijn, maar dat ben ik van mezelf. Ook van mezelf ben ik emotioneel heel stabiel (op heel af en toe chagerijnige buien na, maar die had ik als kind veel meer), ik ben ook al jaren aan de pil, maar sinds een jaar ofzo, ben ik emotioneel ineens een stuk minder stabiel. Dit kan natuurlijk ook aan andere dingen liggen, maar dat zal ik zelf moeten uitvinden. Ik vind het iig heel erg vervelend.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:53

ik ben 14 jar aan de pil geweest en meteen netjes een cyclus van 28 dagen...
En na 6 rondes was het raak met zwanger worden Clown

Ben nu alweer 24 weken zwanger Vork

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:58

ik ben er pas mee begonnen Ja was eigenlijk voor in de vakantie,maar de doktor schreef hem me vast voor!
heb er totaal geen last van, voel me zoals altijd!

even een vraagje off-topic, hoe oud waren jullie toen je het begon te slikken? Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:02

12

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:02

miilou_ schreef:
ik ben er pas mee begonnen Ja was eigenlijk voor in de vakantie,maar de doktor schreef hem me vast voor!

even een vraagje off-topic, hoe oud waren jullie toen je het begon te slikken? Lachen

ikke 12

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:11

claudia23 schreef:
miilou_ schreef:

ikke 12

bedankt, dacht namelijk dat ik vroeg was maar dat valt dus reuze mee, ben nu 15.
Dat zei de doktor namelijk en geen van mijn vriendinnnen uit m'n klas slikt 'm al Ja !

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:17

Ik ben na 2 jaar met de pil gestopt. Simpelweg om te proberen hoe mijn lichaam zou reageren. Dit ging dus echt niet goed. Vreselijk onregelmatig en erg hevige bloedingen. Soms was ik wel 3/4 weken non-stop. Ook kreeg ik veel meer puistjes en had ik mijn emoties ook veel minder goed onder controle. Kon om het minste of geringste al keihard janken e.d.
Toch maar weer begonnen met de pil.. Wat absoluut niet goed ging. Mijn lichaam reageerde opeens heel anders op de zelfde pil. Het gaat hier om de MG 30. Ik kreeg migraine aanvallen. Kon niet meer uit mijn woorden komen. Kon geen daglicht verdragen. Geluid ging nog. Na een week of 2/3 maar naar de dokter gegaan. Mag dus niet meer aan de pil, omdat mijn lichaam er nu dus overdreven op reageert.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:43

miilou_ schreef:

Ik ook zoiets, 14 of 15...