zijn er meer mensen zo verlegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: zijn er meer mensen zo verlegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:13

Met 'leuke' jongens heb ik geen problemen, gelukkig Lachen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:14

Ik ook, verschrikkelijk!
Ik durf m'n bek niet open te trekken...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:15

Praat me er niet van Clown Deze keer ben ik zover dat ik met de leuke jongen durf te praten, maar vroeger was het echt een ramp. Misschien scheelt het dat hij jonger is dan mij, dat ik het daarom durf. Ik vind het al heel goed dat ik met hem durf te praten, toen ik voor het eerst een praatje ging maken, was ik echt zoooo zenuwachtig Haha!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:32

Zo herkenbaar!!
Ik word helemaal draaierig dan, en onzeker. Ik stamel voor mijn gevoel maar iets. Met mijn exvriendje ging het ook uit door mijn onzekerheid. Ik had hem een hele tijd niet gezien door vakantie. Dus ik was bang dat hij me niet meer leuk vond, dus zei ik dat ik hem niet meer leuk vond. Nou baal ik er stevig van, want hij is echt nog super leuk.

Nieuwe vrienden ook meestal via via. Maar oude vrienden die verwateren bij mij meestal doordat ik ze niet altijd meer zie en ja dan word ik onzeker en verlegen. Én dan ga ik ze negeren.
Een vriendin van mij, hier ook op bokt trouwens, die heeft zoveel vriendinnen en soms wonen ze ook nog ver ook, maar met iedereen gaat ze gezellig mee om en spreekt ze nog regelmatig af. Echt jaloers ben ik daarop, ik wou dat ik het ook kon!

Met Manegeles durf ik ook niet snel iets te vragen want dan denk ik weer: "Dadelijk lopen ze te zeuren dat ik teveel aandacht naar me toe trek." ofzoiets dergelijks. Daardoor zou ik soms wat meer aandacht willen om goed nagevelijk te rijden enzo, dan alleen zelf uitvogelen en dat durf ik dan weer niet te vragen. Zo irritant en ik verpest het alleen maar voor mezelf. Terwijl ik best weet dat ze het niet erg vinden als ik dat vraag.

Ik vind dit trouwens zoooo'n fijn topic!! Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:34

De club voor de verlegen mensen Tong uitsteken

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:36

Haha idd. Echt fijn. Je kan hier lekker je ei kwijt.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:50

Ik was vroeger heel erg verlegen. Ik durfde mensen amper gedag te zeggen. Bellen vond ik eng met zowel bekenden als onbekenden. Vanaf ongeveer mijn 15e begon dit me te irriteren en probeerde ik te veranderen, maar dat gaat niet zo snel als je zou willen. Ik vond het zelf belangrijk om te veranderen en dit lukte langzaam maar zeker. Twee jaar terug werd ik aangenomen bij de videotheek en werd een half jaar later ontslagen omdat de klanten mij een beetje vreemd vonden overkomen, ik leek ongeinteresseerd denk ik. in wezen was dit gewoon verlegenheid. ik vond mijn baan heel leuk dus vond dit erg jammer. het heeft me wel geholpen om er nog meer mee bezig zijn en er op te letten. nu ben ik assistentbegeleider bij een tehuis voor gehandicapten en het omgaan met mensen gaat me 1000 x beter af. ik heb nog steeds veel te leren maar ben ook al aardig op weg.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:53

Mooi dat het de laatste tijd al een stuk beter gaat ! Lachen

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:54

Every step that you take
Could be your biggest mistake
It could bend or it could break
But that's the risk that you take

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 07:40

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:42

Ik was altijd heel erg verlegen, durfden mijn mening niet te geven

Sinds ik werk in de dierenwinkel en ik dus klanten moet helpen, is het wel verminderd. Ik ben er best blij mee, want vroeger af en toe echt gek van mezelf (en anders mijn ouders wel)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:55

Denise_Perla schreef:
Sinds ik werk in de dierenwinkel en ik dus klanten moet helpen, is het wel verminderd. Ik ben er best blij mee, want vroeger af en toe echt gek van mezelf (en anders mijn ouders wel)

Als je moet, dan gaat het wel steeds beter. Maar ik weet van mezelf dat ik nooit echt spontaan zal worden en zomaar een praatje aan knoop met een klant..

verder vind ik dit ook wel een fijn topic trouwens Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:58

Voor een spiegel kan je erg goed oefenen, dat moet je dan wel iedere dag doen.Ga de confrontatie aan met je zelf, kijk jezelf in de ogen.En zeg gewoon wat ben je tot een tut,echt het werkt goed.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:00

Ik ben ook erg verlegen, zoals de TS al zegt van ik durf onbekende mensen wel aan te spreken maar bekende heb ik wel moeite mee hoor.. Telefoneren naar iemand die ik niet ken vind ik ook moeilijk.. Maar het gaat gelukkig steeds beter sinds ik werk! Eerst durfde ik de telefoon niet op te nemen op de zaak maar mijn moeder zij van ze kunnen je toch niet zien dus ja.. Naja sindsdien gaat de telefoon opnemen ook makkelijker!
Mensen geloven vaak ook niet dat ik verlegen ben.. Jammer genoeg ben ik het wel.. Maar ja..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:19

ik was/ben ook best wel verlegen, noujah vroeger behoorlijk en nu wel stuk minder. maar vind onbekende mensen bellen nog steeds vreselijk.
maar aangezien ik bijna 1,5 maand terug ineens niet meer terug hoefde te komen op m'n stagebedrijf. toen moest ik ineens zo snel mogelijk een nieuw stagebedrijf zoeken, dus ja dan kan je geen brieven sturen maar moet je wel bellen.
in het begin vond ik het echt vreselijk. had helemaal uitgeschreven wat ik wilde zeggen enzo. maar naarmate ik een stuk of 10/20 bedrijven gehad had, ging het steeds makkelijker. en nu ben ik behoorlijk over m'n telefoonangst heen!

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:23

Narya schreef:
Check, ook zo'n type. Daarnaast heb ik een telefoonfobie, al bel ik liever onbekenden dan bekenden. Raarrrrr.

En ik bel weer liever bekenden mensen dan onbekenden... Tong uitsteken

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:47

moonsparkle schreef:
sja t vriendjes zoeken is tegenwoordig niet zo lastig. 3 lange sja hoe noem je t relaties gehad, allemaal via internet leren kennen Schijnheilig

Da's opzich wel handig, maar dan moet je ze wel durven ontmoeten. En dat vind ik dan ook weer eng Clown

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:10

Shirley_ schreef:
Ik ben ook verlegen, maar dit komt meer doordat ik onzeker over mezelf ben.

Als ik bijvoorbeeld een bekende zie op school, waar ik een paar jaar geleden bij in de klas heb gezeten, weet ik niet of ik ze gedag moet zeggen ja of nee. Meestal kijk ik dan maar naar de grond of de andere kant op, zodat ik ze "zogenaamd" niet zie.
Bellen vind ik nooit zo irritant, alleen met echte onbekenden vind ik het niet zo fijn. Ik irriteer me alleen aan die mensen die vragen of je ouders thuis zijn, dus meestal laat ik de telefoon gewoon afgaan als mijn ouders er niet zijn.
Op MSN ben ik weer wel onzeker. Dat als ik tegen iemand ga praten: "Willen ze wel dat ik met hun praat?" ofzoiets dergelijks. Daarom sta ik altijd op Bezet, zodat mensen tegen mij gaan praten.
Maar dingen zoals naar de winkel gaan en naar de tandarts gaan, doe ik niet graag alleen, omdat ik dan bang ben dat ze mij af gaan zeiken of omdat ik iets fout doe.

Bij mijn vriendinnen of andere bekenden waar ik langer met mensen ben, dan kom ik wel los. En kan ik ook gewoon mezelf zijn en heb ik ook niet last van mijn onzekerheid. Heel gek.

Dit is echt precies hoe ik was/ben Bloos!

Ik ben ook heel onzeker en verlegen, maar ik moet zeggen dat het tegenwoordig steeds beter gaat Ja
Ik had ook weinig vrienden, had altijd het idee dat mensen toch niet met mij wouden omgaan..

Wat bij mij heel erg heeft geholpen is het gewoon doen.. Al vind je het nog zo eng om iemand te bellen, geef jezelf een schop onder je kont en doe het gewoon! Meestal valt het uiteindelijk heel erg mee en het geeft een onwijze boost aan je zelfvertrouwen dat je wél gebeld hebt.. En wat heb je nou te verliezen?

Ik heb nu een aantal lieve vrienden die me gewoon accepteren hoe ik ben en daar ook rekening mee houden en dat is wel heel fijn Lovers

Onzeker zal ik denk ik altijd wel blijven, maar ik ben nu op een punt dat het voor de "buitenwereld" niet zo opvalt en dat ik dagen heb dat ik me gewoon goed voel over mezelf.. en dat kunnen jullie ook! Echt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 13:57

marleen_usar schreef:
Voor een spiegel kan je erg goed oefenen, dat moet je dan wel iedere dag doen.Ga de confrontatie aan met je zelf, kijk jezelf in de ogen.En zeg gewoon wat ben je tot een tut,echt het werkt goed.

In de spiegel, kan ik de gekste dingen doen dan ben ik t tegen wie ik praat. Vingers aflikken

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:11

Ik ben altijd al verlegen geweest.
Het begon vroeger al op de lagere school.
Met gepest te worden enz,maar ik durfde nooit wat terug te zeggen...
Ik werk nu bij de thuiszorg,dus vooral met ouderen,en dat bevalt me prima,en daar voel ik me ook goed op m'n gemak.
Maar als ik op 'n verjaardag ben,met alleen maar jongeren,en die allemaal 'n 'hoge' opleiding hebben gedaan ofzo;daar kijk ik weer tegen op,met mijn baantje bij de thuiszorg.
En ik ben zowieso niet iemand met mondje vooraan;ik kijk eerst de kat uit de boom,en moet me goed op mijn gemak voelen,voordat ik wat'los' kom zeg maar...
Ik ben nogal stil ;heb meer n luisterend oor,haha!
En dan denk ik snel dat mensen gauw op me uitgekeken zijn,omdat ik weer denk; ik ben toch maar 'n stil en saai iemand...
Maar ik zit er zelf niet meer zoveel mee.
Ik heb gelukkig wat 'losse' vrienden die wel weten hoe ik ben,en die me accepteren en nemen zoals ik ben,en waar ik me erg goed bij me op m'n gemak voel Knipoog

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:31

Ik ben niet erg verlegen, maar een onbekend iemand bellen vind ik erg lastig/eng als ik dat doe dan ga ik ook altijd naar boven zodat niemand mee kan luisteren Tong uitsteken
Ook als ik iemand voor het eerst ontmoet waar ik al wel mee heb gepraat via msn of bokt ofzo vind ik het lastig wat voor houding ik aan moet nemen!
Op mijn vorige scholen (basisschool en middelbare school) was ik altijd erg stil enzo tegen klasgenoten (behalve vriendinnen) en leraren maar dat is nu veranderd, ga soms zelfs best hard tegen een mening van een docent in Bloos en praat ook gewoon met iedereen in m'n klas.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:38

hey!
Ik ben tegen over vriendinnen en alles helemaal niet verlegen.
Maar al moet ik een bekende of onbekende opbellen vind ik dat soms echt eng Bloos
Of al kan ik iemand van msn.. en die woont gewoon in de buurt. en dan afspreken.
Vind ik dat eng.. dat had ik pas nog.. en indd met en smoes heb ik gezegt dat ik niet kon.
Ik ben ook verlegen al moet ik iets vragen aan iemand op de manege.
Of een klas lokaal binnen lopen vol met mensen.
Terwijl ik altijd veel praat en alles tegen vrienden.
Vaak geloven ze ook niet dat ik verlegen ben.
Ook soms dingen vragen aan iemand in de albert heijn bijvoorbeeld vind ik ook eng.
heel erg raar.
Maarja succes er mee!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:39

Ik ben ook best verlegen tegen mensen die ik nog nooit heb gezien/gesproken Bloos
Maar tegen mensen die ik ken niet..

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:39

Ik ben ook verlegen. Onbekende bellen hou ik echt totaal niet van maar m'n ouders dwingen me altijd wel op een of andere manier en dan bel ik echt pas na 100x me stukje te hebben opgezegd.
Als ik mensen ken en ik me op m'n gemak voel ben ik totaal niet verlegen maar als er mensen zijn die populairder ofiets zijn ben ik al snel weer stiller om maar niet dom gevonden te worden.
Ik ga aankomende week achter de kassa aan het werk dus ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken al kan ik me ook wel aardig erover heen zetten tegenwoordig en gewoon heel volwassen overkomen.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:40

En ook wat iemand nu in het topic zeg.
Al kom ik oude bekende tegen weet ik niet of ik nou hallo moet zeggen of niet.
Dan ben ik bang dat hun zoiets hebben van waarom zeg je hallo?
ofzoiets haha LASTIG!!