Amandelen knippen als je ouder bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:07

Ik bedoel dat ik in de afgelopen jaar maar 2 daagjes niet zo lekker ben geweest, terwijl ik normaal gesproken een paar keer per jaar een week ziek was. Nee, met die amandelen was ik ongeveer anderhalve week onder de pannen.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:12

Dan zal ik een van de weinigen zijn die het allemaal wel is meegevallen.
Mijn amandelen zijn er op mijn 33ste uitgehaald ook had ik meteen een operatie aan de neusbijholten dus twee in een.
Maar goed een week slecht kunnen slikken veel ijsjes gegeten en brinta en na twee weken was ik er weer , eerlijk gezecht heb ik er geen nare herrineringen aan over gehouden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:46

Na een aantal dagen werd ik een beetje slapjes, omdat ik zo weinig kon eten, maar echt ziek was ik ook niet hoor.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:05

Ik ben ook niet ziek, maar die pijn...*zucht*

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:06

Wanneer zijn jullie trouwens weer gaan rijden?

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:01

zodra ik weer wat energie kreeg na vast eten je voelt het zelf wel aan.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:36

Ik zou voor de zekerheid rekening houden met een week of 2 niet rijden. Je voelt je erg slap omdat je niet normaal kunt eten.

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:56

Hee ik heb precies een jaar geleden mn amandelen laten knippen. ( Ik ben nu 17 jaar) Ik was ontzettend band/zenuwachtig. Maar het is me enorm meegevallen! Ik werd rond een uur of 14.00 geopereerd en het wakker worden uit de narcose is even irritant, want dan heb je echt zoiets van: laat mij maar weer slapen dan voel ik geen pijn! Haha! Hahaha, maargoed, dat eerste slokje ijswater na de operatie is zálig! Hahaha echt waar ik genoot ervan. Want je keel voeld heel erg ''warm'' aan.
Maargoed veel ijsjes gegeten, beetje slapen. Ik moest ook een nachtje blijven trouwens. ivm bloedingen. Maar ik herstelde prima, volgende ochtend stond ik te popelen om naar huis te gaan. Voelde me echt fit! Heb een weekje niet echt kunnen praten en lachen deed vooral zeer! Haha! haha! Maargoed ben ook iets van 1,5 week thuis gebleven. Je mocht 2 weken geen chips en pittig eten geloof ik, maar ik zat na 4 dagen al macronie te eten, viel reuze mee met de pijn! En na een week at ik alweer chips Bloos Ik had me veel erger voorgesteld. Heb trouwens ook geen één aspirientje op. Alleen 2 voor de operatie.
Je bent een beetje slap/zwak omdat je niet echt kan eten. Mijn moeder haalde van die vloeibare fruitdingen; knorvie, fruitontbijt met granen, en smooty's maakte ik ook veel. Maargoed ik ben ontzettend blij dat ik ze eruit heb laten halen, want ik heb nu een stuk minder vaak keelontsteking. Ik had gehoopt er nooit meer last van te hebben... maar helaas. Tot nu toe 2x gehad vanaf mn operatie.

Ik zou zeggen sterkte, en wees maar heel erg zenuwachtig, dan kan het namelijk alleen maar meevallen! Knipoog succes!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:02

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:54

heb ze laten weg brande toen ik 20 was..moest ivm abseccen er omheen...Ben er echt 3 weken ziek van geweest..

sterkte

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 02:43

Bij mij zijn ze er vorig jaar uitgehaald, was toen 22.
En ja het doet pijn, maar heb er zoveel profijt van gehad! En nog steeds, eindelijk van die keelpijn af..
Ik heb niet overgegeven maar het eten en drinken was erg pijnlijk..plus dat ik verkouden was ten tijde van de operatie dus had snachts t gevoel dat ik stikte Boos!
Na ong 10 dagen pijn (en ongeduld, werd er gek van) ging het ineens veel beter, en was het over!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:04

Ik moet vanmiddag om 14:30 naar de KNO-arts.

Ben benieuwd!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:23

ik heb het ook laten doen, en het viel echt mee. sochtends het ziekenhuis in savonds eruit. veel waterijs eten. sterkte

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:56

Ben net bij de KNO arts geweest.

Eerst ging ik met zijn co-assistent mee. Die stelde een aantal vragen en ik moest de klachten uitleggen. Daarna keek hij in mijn keel neus en oren.
Dit ging hij overleggen met de KNO-arts en die heeft mij ook nog onderzocht. Volgens hem was het zo klaar als een klontje: ze moeten eruit als ik geen last meer wil.

Doet even pijn, maar toch.

Het word wel een dagopname overigens. 'sOchtends heen en 'savonds als alles goed is terug.

Woensdag een afspraak met de anestesist. Ik word in de loop van volgende week gebeld wanneer de operatie kan plaatsvinden.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:59

sterkte!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:08

Een vriendin van mij heeft het pas geleden laten doen, die mocht geloof ik een week niet het huis uit na de operatie.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:10

Er staat 1 tot 2 weken voor Ja

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:12

ikben 15, en heb het net 2 weken geleden laten doen.
ging wel goed, tja... ik heb nogal een zwak lichaam en ik viel dus flauw, en zit al 2 weken thuis maar...das niet echt te vergelijken met ''normale'' mensen zegmaar

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:16

Sinds ik pfeiffer heb gehad blijf ik last houden van flinke keelontstekingen, dus mijn amandelen moeten er eigenlijk ook uit.. Helaas hoor ik om me heen weinig positieve verhalen waardoor ik blijf twijfelen..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:17

Ik heb dus precies hetzelfde flippertje. Maar de KNOarts zei echt dat ik geen last meer had als ze eruit zijn.

Dus ik doe het toch maar.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:39

Ik hoop het voor je! Wie weet raak ik ooit zo ver dat ik ze er ook uit laat halen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:12

Bij mij is het 14 mei gebeurd. Dit is de eerste week dat ik me echt goed voel. Helaas gingen de wonden bij mij nog ontsteken!
Ik wil je niet bang maken, maar ik kwam ook voor een dagopname. Uiteindelijk heb ik toch een nachtje moeten overnachten in het ziekenhuis. Sterkte alvast!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:18

Collega(25) van me is ook 2 weken zoiezo thuis gebleven. De eerste week heeft ze niks gegeten (koude soep, als het maar koud en vloeibaar was) de 2e week ging het al een stuk beter alleen was ze gewoon te zwak om wat te doen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:45

Toen ik 13 was moest ik zo ook weg laten halen. Ik was al 3 weken ongeveer thuis, heb in die drie weken door keelpijn maar 1/2glazen water gehad en een paar slokjes brinta (heel erg verdunt met melk) Dat kon gewoon niet langer, en me keel/hals zwelde met de dag op, je zag geen nek hals verhouding meer het was helemaal recht. We zijn toen naar de doktor gegaan, we dachten dat ja amandellen waren opgezwollen. Ik kon ook niet meer praten trouwens alles deed me zo zeer, kon niet lopen zo slap was ik. Me moeder droeg me half het kamertje in van de doktor en die liep naar ons toe keek naar me nek/hals en zij rijd maar naar het ziekenhuis dit is neit goed. wij naar het ziekenhuis en bleek een obsec met een doornsee van 12cm in me keel te hebben daardoor was alles zo opgezwolle en kon ik niet praten. daar door moesten me amandellen eruit. Heb enorm veel pijn gehad ook aan me amandellen. Heb ook veel geluk gehad, volgens mijn 'chirug' als ik een dag later was geweest was de obces geknapt en was ik gestikt.
Mijn tip. altijd naar de doktor gaan als je iets nei vertrouwt.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:56

DIe 1/2 glazen water in 3 weken lijken mij wel erg weinig....Was je niet uitgedroogd?