zwanger en zo misselijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: zwanger en zo misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:23

Het helpt vaak om een licht ontbijt te nemen voor je op staat. En vanile vla, gember en koolzuurhoudend water zou ook goed helpen. Meerdere malen op een dag iets lichts eten, en uit zoeken wat jij wel binnen houd.

Over het algemeen zijn het vooral de eerste vier maanden dat je misselijk bent. Verder geen ervaringen mee maar behandel net het onderwerp met mijn opleiding. Misschien dat het helpt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:23

mhh nog een welkom bij de club. Wat ik heb gemerkt wat helpt is melk en beschuit eten smorgens. Liefst die eten voordat je wat gaat doen.

Vanillie val net gegeten en dat is er nu uit dus dat hielp niet echt. Koken lukt ook niet echt bij de geur wordt ik al misselijk en dat is balen omdat mijn liefje avond dienst heeft en pas na 23 uur thuis is.

Ik hoop echtd at het bij mij ophoudt met 3/4 mnd ow ja en slapen kan ik wel de hele dag pfff echt niet fijn.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:31

je hebt voor hyperemisis gravidarum toch speciale zetpillen? wel opletten damens dat jullie genoeg vocht binnen houden..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 10:24

Ja die pillen heb ik al. Ik ben wel voor die zwangerschapsgranules, het helpt iets.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:40

De vriendin van mijn broer werkt in een natuurwinkel en daar hebben ze ook genoeg spullen tegen misselijkheid tijdens de zwangerschap..Het is erg vervelend..en ik hoop voor je dat je snel de oplossing vindt Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:28

ik was ook elke dag erg misselijk, maar gelukkig heb ik nooit hoeven braken. ik hield het altijd zoveel mogelijk in en dat lukte me gelukkig. ik werk in een supermarkt en werd dus zo misselijk van de lucht van die broodjes en snacks. ik werkte dus met een kol over mijn neus met vicks erin, hahaha. en dat met 30 graden in de zomer. mensen dachten dat ik gek was ofzo Knipoog
ik hoop voor je dat het heel gauw overgaat en dat je dan echt kunt genieten van je zwangerschap.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:56

Heel herkenbaar!!
lange vingers hebben bij mij wonderen gedaan..Gewoon op me nachtkastje, voordat ik ging opstaan...Ik had het ook met name zor ond een uur of 18.00...Vreselijk...Heb het vol gehouden door in bad te gaan en vervolgens meteen me bed in te duiken om te gaan slapen, want o o o wat was ik ook moe...

Geloof me meid er komt een dag dat het eigenlijk ineens spontaan ophoud...Vervolgens begint het zo rond week 23 week Boos!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:30

Ook ik heb het gehad, drie keer maar liefst. Bij alle drie mijn zwangerschappen was ik dood- en doodziek. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Heb verschillende middeltjes gekregen, maar helemaal niets hielp. Ellende was het. Gelukkig was het iedere keer na zo'n maand of 4 wel over en daarna voelde ik me super.

Maar ik weet hoe je je voelt. Sterkte!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:21

Pauline schreef:
Ja die pillen heb ik al. Ik ben wel voor die zwangerschapsgranules, het helpt iets.

ben je dr alweer n beetje bovenop??

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:29

Ja, lief dat je het vraagt Ja Ik ben nu 13 weken zwanger en het neemt af, ik ben nog wel misselijk maar niet meer zo ontzettende hoeveelhied braken.
In week 11 heb ik het heel zwaar gehad en hield ik echt niks meer binnen maar met een overdosis emesafeme (i.o. met arts) lukte het om mijn maag te overtuigen dat doorgeven meer de bedoeling was dan eruitgooien...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 07:07

jeetje!
ben blij voor je dat t wat beter gaat nu!
Straks kun je lekker gaan genieten!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 07:12

nog ff vol houden, en dan genieten van je kind! Ja succes!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:19

Pauline schreef:
Ja, lief dat je het vraagt Ja Ik ben nu 13 weken zwanger en het neemt af, ik ben nog wel misselijk maar niet meer zo ontzettende hoeveelhied braken.
In week 11 heb ik het heel zwaar gehad en hield ik echt niks meer binnen maar met een overdosis emesafeme (i.o. met arts) lukte het om mijn maag te overtuigen dat doorgeven meer de bedoeling was dan eruitgooien...

kom lekker bij ons klagen meid Ach gut

hier delen we onze leed met elkaar: viewtopic.php?f=34&t=777368

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:36

Heel vervelend, hoor, deze kwaal. En dan druk ik me nog licht uit. Ik hoop dat je er vanaf komt in je zwangerschap. Je kunt je ook helemaal top voelen (schijnt, want ik heb het niet meegemaakt in mijn zwangerschap Verdrietig ).

Ik had destijds alle truukjes en medicijnen geprobeerd die ik in dit topic zag staan, maar echt niets hielp.
Vanaf week 5 tot week 41 was ik alleen maar misselijk, misselijk en doodmoe. Ben opgenomen in het ziekenhuis tijdens de zwangerschap, omdat ik niet meer kon, uitdroogde en mijn kindje niet meer voelde bewegen. Op het einde van de zwangerschap zouden we al gaan inleiden, omdat ik de bevalling misschien niet meer zou trekken van uitputting. Gelukkig kwam ze de zondag ervoor alsnog op natuurlijke wijze, wat was ik blij!

Ik heb een hele gezonde, prachtige dochter op de wereld gezet, die nu alweer 2 jaar is. Ik ben wel genezen van het zwanger zijn, ik durf nog steeds niet nog een keer. Toen kon ik nog mijn bed in of de hele dag janken, op de bank hangen of boven de wc hangen Clown , maar nu heb ik een meisje rondlopen en dat ga ik haar niet aandoen, hoor.
Gelukkig hebben wij toch niet echt de zware behoefte om voor een tweede te gaan, we voelen ons wel compleet zo.
Al heb ik nog een paar jaar om daar definitief over te beslissen.....

Sterkte meid. Een zwangerschap kan lang duren zo. Maar geloof me, als je je kindje straks in je armen hebt, weet je waar je het voor gedaan hebt. Het is echt de meest intense ervaring je kan meemaken en het is het absoluut helemaal waard! Hou vol! Ach gut

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:34

Misselijkheid Boos! Boos! Vork Verdrietig Hou maar op! Ik ben nu 18 weekjes zwanger en vanaf dag 1 extreem misselijk. Van 's morgens vroeg tot s'avonds laat.

Helpen die korrels van VSM goed?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:32

ik hou dit topic extra goed in de gaten nu.
ik ben pas ong. 7 weken zwanger nu en nog niet misselijk. maar ik begin nu wel met meer luchtjes viezer te ruiken, dus afwachten maar.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:38

bij mij is de misselijk ook net voorbij
maar gele vla hielp super dat was het enige wat binnen bleef op een gegeven moment

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:41

Jmc schreef:
Misselijkheid Boos! Boos! Vork Verdrietig Hou maar op! Ik ben nu 18 weekjes zwanger en vanaf dag 1 extreem misselijk. Van 's morgens vroeg tot s'avonds laat.

Helpen die korrels van VSM goed?

Bij mij niet, maar bij mij hielp niets. Ook die vanillevla niet. Niets.
Maar dat schijnt meer uitzondering te zijn dan regel en ik had gewoon pech.
Bij jullie komt het misschien gewoon goed. Sterkte, ik weet nog precies hoe het voelt. Ach gut

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:49

Hier komt nog iemand klagen. Ik was al een hele week kotsmisselijk, van het weekend test gedaan en ja hoor zwanger! Daar was ik heel blij mee, maar als dit nog even doorgaat, vind ik het niet zo leuk meer. Mijn huisarts gaf me de tip de wekker om 2 uur s nachts te zetten en dan een appel te eten. Maar dat staat me echt tegen, dus ik eet nu s nachts een crackertje. Ik wordt alleen net zo misselijk wakker. Ik ben pas in week 6, dus het idee dat dit tot week 12 ( of zelfs nog veel langer ) duurt, staat me nu al tegen. Ik drink nu groene thee, dat helpt een beetje, maar echt lekker voel ik me nog lang niet Huilen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:09

kun je niet `s ochtends een crackertje eten in je bed
en dan nog ff blijven liggen?

gele vla hielp bij mij ook echt super

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:18

Dat heb ik vanochtend gedaan, maar ik merkte geen verschil. Ik ga vanmiddag even gele vla halen Knipoog

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:19

aaa das balen
bij mij hielp het wel een beetje als ik dat deed dan voelde ik me niet zo flauw als ik uit bed stapte

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:39

ik ben nu ook ong. 6 weken zwanger en vandaag voor het eerst een beetje misselijk. Hopelijk blijft het bij een beetje.
ik ben een moeilijke ochtend eter, dus misschien dat ik me daarom niet zo best voel vandaag. ik heb net een restje kale macaroni opgewarmd met wat feta erdoor en nu is het weg Clown

wel gaaf, erleyne, dat we ong. net zover zijn. Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:01

Ja, wel leuk zeg. Kunnen we elkaar een beetje steunen Knipoog

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:06

bij mij hielpen de korrels van vsm wel heel goed!

Ben morgen alweer 23 weken!!