altijd/erg vaak last van mn darmen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: altijd/erg vaak last van mn darmen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:15

nou dat lynolax is voor iedereen gezond hoor.

Gewoon laten onderzoeken.

Kennis van mij die krijgt dit van suiker...

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:00

wennie schreef:
romatjuh schreef:
Ik had het ook. Ben toen naar de dokter gegaan en moest foto's laten maken en het zat aardig verstopt (daardoor krijg je ook diaree). Ik moet nu elke dag 2 zakjes met vezeltroep drinken (weet zo even niet hoe het heet). Dus misschien toch beter om even langs de dokter te gaan.

Movicolon?
Dat gebruik ik al bijna 2 jaar ( 2 zakjes per dag) en dat helpt inmiddels al bijna niet meer...

Psylliumvezels heet het.. Heb eerst lactulose ofzo moeten nemen (maar dat is echt niet aan te bevelen, want dan moet je hard kunnen rennen Clown ) En volgens mij is er niets dat lang werkt, volgens mij word je overal immuun voor..

En die vezels zijn alleen via doktersrecept te verkrijgen.. Maar foto's maken valt opzich wel mee, je moet dan in alleen je onderbroek liggen.. Lijkt iig vervelender dan het is.. Maar zou wel even naar de dokter gaan.. Ik stelde het ook elke keer uit..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:56

Natuurlijk even langs de huisarts gaan maar het klinkt idd verdacht veel naar spastische darm (ook wel IBS: irritable bowel syndrome).

Als je een diagnose hebt, kan je daar best wat mee doen.
Zelf heb ik hele goeie ervaringen met klassieke homeopathie. Daardoor heb ik maar weinig last.

Daarnaast moet je naar je eigen lijf luisteren.
Ik weet dat ik problemen krijg als ik te hard werk of stress heb. Daarnaast is het goed om eens bij te houden wat je eet en wanneer je problemen krijgt; Ik krijg bijvoorbeeld juist problemen als ik te donker brood eet. Anderen hebben problemen met kruiden, rauwkost, alcohol, melkproducten enz.
Iedereen reageert anders; je moet dus zelf uitvinden waar je op reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:22

Ik dacht dat het aan melk lag, maar dat was het toch niet... Volgens mij ligt het aan kaas (wat ik heerlijk vind, maar goed). Kruiden zijn het niet (geen last gehad van taco's of chinees eten)... Alcohol drink ik bijna nooit. Het zou wel nog drop kunnen zijn (ben ik ook gek op Knipoog eet het niet veel maar wel soms een beetje)

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:02

Ik heb ook vaak erg last van m'n darmen.Ik drink nu activia.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:13

ik heb ook last van een spastische darm
de ene keer meer last dan de andere keer,
komt vooral met stress en onregelmatig,slecht eten bij mij.
en af en toe als ik alcohol drink
ik heb een keer capsule's gehad van de dokter maar toen die op waren begon het rustig weer maar wilde hij het niet meer voorschrijven omdat het chronisch zou zijn en het dus niet zoveel uit zou halen als ik contstant aan de medicijnen zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:30

ik ben inmiddels ook naar de dokter geweest, heb ook capsules meegekregen (duspatal retard), een medicijn tegen een spastische darm. Moet ook bloed laten prikken, om uit te sluiten dat het niet iets ergers is (Crohn of iets aanverwants). 't Zijn verschrikkelijke capsules (groot!), en dat voor iemand die al moeite heeft de pil in 1 x door te slikken Knipoog Over 2 weken moet ik terug naar de dokter om te kijken of de medicijnen aanslaan en voor de resultaten van de bloedtest. Dan gaan we bespreken wat er verder moet gebeuren...

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:02

Jee.. hiervan komt toch wel veel overheen met mijzelf zeg..
Ben er alleen nog nooit mee naar de huisarts geweest..
maar ik heb dus vaak als ik aan het eten ben en dat ik dan na 5 min. al denk van Ooohhoohh... naar de wc en dan.. .nja vul zelf maar in Clown
Heel vervelend want die kramp.. is echt niet uit te staan..wordt altijd helemaal misselijk enzo.. Nagelbijten / Gniffelen
en ik kan ook niet echt een duidelijke aanwijzing vinden aanwat ik eet.. Ik dacht eerst aan heel vet, maar als ik een pizza of patat eet kan het zo wel goed gaan.. en eet ik lekker bloemkool met saus en een gehaktbal gaat het mis.. heel raar Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:04

Ik heb ook last van een spastische darm. Ik ben er in het verleden vaak voor naar de HA geweest, maar die vind dat ik maar moet opletten wat ik eet. Ik heb in ieder geval nooit medicijnen gehad.
Ik weet nu wel een beetje wat ik wel en niet kan eten, dus het gaat steeds beter. Als ik een keer zondig, heb ik weer last, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:14

Ik heb erg gevoelige darmen en wat hierboven wordt gezegd over eten en dan meteen naar wc moeten kwam mij ook bekend voor, totdat ik Darmocare ging gebruiken.
Dat zijn zakjes poeder die je moet oplossen in lauw water (60 graden) en dit heeft bij mij super geholpen.
In die zakjes zitten bacteriën die je darmflora op peil houden.
Misschien een optie om dat ook te nemen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:16

Pasha schreef:
Jee.. hiervan komt toch wel veel overheen met mijzelf zeg..
Ben er alleen nog nooit mee naar de huisarts geweest..
maar ik heb dus vaak als ik aan het eten ben en dat ik dan na 5 min. al denk van Ooohhoohh... naar de wc en dan.. .nja vul zelf maar in Clown
Heel vervelend want die kramp.. is echt niet uit te staan..wordt altijd helemaal misselijk enzo.. Nagelbijten / Gniffelen
en ik kan ook niet echt een duidelijke aanwijzing vinden aanwat ik eet.. Ik dacht eerst aan heel vet, maar als ik een pizza of patat eet kan het zo wel goed gaan.. en eet ik lekker bloemkool met saus en een gehaktbal gaat het mis.. heel raar Clown

Dat heb ik nou ook pasha.

Koolzuur, ineens heel vet, ineens veel suiker zoals op een lege maag een snoepje, ineens heel koud of warm zijn risicofactoren.. maaarr dan neem ik dat eens... en dan heb ik bijv geen last. Heb ik het in 2 weken bijv 3 keer gedronken dan krijg ik ineens de 4e keer last....

Echt niets op vast te pinnen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:23

Ik heb er zelf ook last van alleen bij mij is het geen PDS, maar overgevoeligheid voor bepaalde producten: suiker en melk (dus ook chocola, yogurt, kaas ed). Dit zou je kunnen uittesten door langere tijd een product niet te eten en hier ook heel streng in te zijn. Succes ermee