Bloedtest negatief, toch Pfeiffer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirre

Re: Bloedtest negatief, toch Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:57

zo'n dure test doen ze trouwens niet zomaar hoor! Het was dat er bij mij al 2 keer getest was op pfeiffer en die negatief waren en ik lag dus doodziek in het ziekenhuis. De rest van de testen en onderzoeken waren ook negatief, daarna hebben ze dus zo'n dure test gedaan.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:07

flubjuh schreef:
diesel_ schreef:
veel koorts hoort niet bij pfeiffer, alleen in het begin.

Bovendien zijn er zoveel redenen te zoeken achter vermoeidheid en keelonstekingen. Vroeger was pfeiffer amper bekend, maar tegenwoordig denken alle pubers dat ze pfeiffer hebben als ze moe zijn en keelonstekingen hebben. Je kunt zelfs testen halen bij de hema Keelonstekingen zijn ook veel voorkomend bij jongeren en daar hoort vermoeidheid bij, maar dat is nog steeds geen pfeiffer!

Luister naar je lichaam en doe wat het van je vraagt, dat is toch waar het uiteindelijk om gaat? Of je nu Pfeiffer hebt of niet? Ik heb het 2maal aantoonbaar gehad, dus ik weet hoe het is en als je het persee zeker wilt weten laat je zo'n dure test doen...

Je kan het maar 1x krijgen hoor

Je kan wel meerdere keren actieve pfieffer in je lijf hebben Knipoog

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:10

Je kan er niet vaker dan 1x ziek van worden. Aangezien je anti stoffen hebt gemaakt.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:01

wil je mijn medisch dossier echt voor je neus zien ofzo?

Waarom ik de moeite voor je doe weet ik niet, maar ik zal voor je googlen. Waarom het toch zo moeilijk is dingen van anderen aan te nemen snap ik niet!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:05

Klopt het dat als je de ziekte van Pfeiffer eenmaal gehad hebt, dat je 't dan niet nog een keer kan krijgen?
Hierover verschillen de meningen nogal. Als je dit aan een arts vraagt, zal hij of zij waarschijnlijk (bezoek ziekenhuis en duurdere test zegt toch wat anders) zeggen dat je Pfeiffer inderdaad maar één keer kan krijgen. Maar sommige mensen hebben er andere ervaringen mee en bij hen is twee keer in hun bloed het virus aangetoond. (voila, ik ben niet de enige!) Maar ga er over het algemeen (zoek op in de vandale, het komt eropneer dat daar uitzonderingen bij zijn) maar vanuit dat als je één keer Pfeiffer hebt gehad, dat je het dan nooit meer krijgt.
Als je denkt dat je voor een tweede keer Pfeiffer hebt, zou het ook kunnen zijn dat je een 'broertje' of 'zusje' van de ziekte hebt gekregen. Dat was bij mij ook het geval. Ik had Pfeiffer en na een paar maanden was ik nog steeds erg moe. Toen ben ik getest op cytomegalie en dat had ik inderdaad ook.

Wat is cytomegalie eigenlijk en waarom wordt dat op deze site genoemd?
De ziekte van Pfeiffer bleef bij mij maar duren, dacht ik. Ik ben toen nog een keer naar mijn huisarts geweest en heb opnieuw bloed laten prikken. Het bleek dat ik cytomegalie had. Mijn huisarts vertelde mij dat het verwant is aan Pfeiffer en vaak dezelfde symptomen heeft. Vandaar dat ik een klein beetje informatie over cytomegalie op deze site heb opgenomen. Het is ook een best wel onbekende ziekte en er staat weinig over op internet.
Cytomegalie of CMV (cytomegalovirus) behoort tot de herpesvirussen. Een herpesvirus verstopt zich ergens in het lichaam en veroorzaakt bij verminderde weerstand opnieuw ziekte (dan wordt het virus gereactiveerd). Ook een koortslip is een voorbeeld van een herpesvirus. Na infectie zijn er wel een aantal maanden antistoffen (IgM-antistoffen) in het lichaam aanwezig. Kort na de IgM-antistoffen verschijnen er andere antistoffen (IgG-antistoffen), die levenslang aantoonbaar zijn. Maar de gevormde antistoffen beschermen niet tegen reactievatie van het cytomegalovirus.
De incubatietijd (de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt) is drie tot twaalf weken. Soms komen de ziekteverschijnselen dus overeen met de ziekte van Pfeiffer: koorts, lymfkliervergroting, malaise, lymfocytose en leverfunctiestoornissen. Vrijwel iedereen komt in zijn leven in contact met het virus.
Het virus wordt alleen via nauw contact overgebracht en buiten het lichaam is het virus al snel onwerkzaam.
Meer informatie over dit virus kun je vinden op infectieziekten.info (dit is een pdf-bestand). Als je geen pdf-bestanden kunt openen (hier heb je Acrobat Reader voor nodig), is er ook een html-versie.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:07

Citaat:
Diesel_: Als je bezorgd bent, waarom geen test doen? Ik zei ookal, het kan zoveel zijn, en het hoeft niks ernstigs te zijn.
Als je er beter van wordt om een test te doen, waarom niet?

precies, dat vond ik dus ook. Als je het persee wilt weten moet je zo'n test doen. Er zijn mensen die het niet zoveel interesseren wat hun lichaam zegt, maar het is heel belangrijk. En het is nogal moeilijk om rust te nemen als je niet zeker weet dat je het hebt. Voor zo'n dure test moet je wat moeite doen, maar als jij in het ziekenhuis kan aantonen wat je klachten zijn moeten ze het wel doen hoor! Kwestie van volhouden in nederland, helaas.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:11

diesel_ schreef:
Als je het persee wilt weten moet je zo'n test doen. Er zijn mensen die het niet zoveel interesseren wat hun lichaam zegt, maar het is heel belangrijk. En het is nogal moeilijk om rust te nemen als je niet zeker weet dat je het hebt. Voor zo'n dure test moet je wat moeite doen, maar als jij in het ziekenhuis kan aantonen wat je klachten zijn moeten ze het wel doen hoor! Kwestie van volhouden in nederland, helaas.

Heb ik geluk dat ik niet in NL woon dan Knipoog

Ik wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen, want net zoals jij al zegt: Het is moeilijk om rust te nemen als je niet zeker weet of je het hebt.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:13

hahah zeker! woon je in belgie? Ik denk het zomaar. Daar nemen ze pfeiffer in ieder geval een stuk serieus, naar de verhalen die ik al heb gehoord teminste. Hoop dat je de test krijgt!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:15

Je kan ook gewoon even onder mijn username/avatar kijken, en dan zie je dat ik in Spanje woon Knipoog

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:47

i see! mijn pc is een beetje traag en ik had daarjuist een half wit beeld maar ik kon wel typen gelukkig Haha!

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:06

Mijn vriendin heeft het ook. Heel vermoeid. Ze wwisten bijna zeker dat het pfeiffer was maar de bloedtest was ook negatief uigekomen.

Iemand die ik ken heeft het zelfs 2 jaar gehad. Ze wisten niet wat het was, opeens was het er. En opeens was het over.
Ik heb wel ooit gehoord van het chronisch vermoeidheidssyndroom.