Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LF_xx_D

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:29

Heb geen beugel, sterkte & Gefeliciteerd.. Knipoog

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:29

ik moet even 10 min naar de ortho ben weg nu Boos!

groetjes

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:26

Oh lekkere verhalen hiero!
Ik heb net 2 jaar een beugel, gewoon plaatjesbeugel, inclusief elastiekjes en de hele reutemeteut.
Bij mij zijn ze 1 keer zó hard uitgeschoten dat ik een supergrote bloeduitstorting inclusief blauwe plek had! En er moesten foto's gemaakt worden omdat ze bang waren dat er iets gebroken was ofzo...
Voorderest zijn ze bij mij wel redelijk aardig, en mn beugel mag er 27 juni éindelijk uit!

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:00

Ik heb dus ook een bracket-beugel, en moet over een ruim jaar ongeveer 2 ortho(dontische)-inplantaten, iemand idee hoe dit werkt?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:01

auw ik heb pijn van gister alles staat los Boos! heb hongerrrrr !!!!!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 02:44

Ik heb vanaf mijn twaalfde tot en met mijn 14-de een beugel gehad. Toen ik klaar was kreeg ik alleen onder een draadje.

Dit jaar zat ik vaak in de spiegel te kijken, en zag dat er iets mis was met mijn boventanden, maar kon maar niet ontdekken wat. Toen ik voor het eerst naar mijn nieuwe tandarts ging zei hij dat het verstandig was terug naar de ortho te gaan en dat een beugel wel handig zou zijn. Anders zouden mijn boventanden naast mijn bovenvoortanden achter mijn bovenvoortanden trekken en zouden de bovenvoortanden naar voren komen. Om het anders te zeggen, ik heb vrij lange tanden dus als ik er niks aan zou laten doen, zou het alleen maar erger worden en zou ik er over een paar jaar uitzien als de paashaas.

Mijn zusje heeft toendertijd wel boven een draadje gehad, mijn andere broertje niet omdat hij hem eraf zou bijten. Ook mijn andere broer heeft geen draadje boven gehad. Na ons is veel veranderd bij de ortho dat blijkt ook wel. Want nadat ik mijn verhaal aan anderen heb verteld blijken zij hetzelfde te hebben nu als ik. Verschuivende tanden en geen draadje boven terwijl ze in het verleden al een beugel hebben gehad.

Foutje, bedankt!!! Boos!

Dus nu heb ik sinds een maandje weer een beugel, nou ja dat wil zeggen een rails bestaande uit 6 plaatjes en een draadje op mijn boventanden.
De eerste controle was vandaag en het gaat ergb goed, dus hoef pas over 2 maanden weer terug te komen.Ik moest hem 6 maanden dragen, dus als het meezit mag hij er wel eerder uit.
Maar balen blijft het achteraf zeker.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 07:44

ALTIJD spalkjes (draadje achter je tanden) nemen, ik hoor van zoveeel mensen dat het anders teruggroeit en je er niks meer van kan zien...

Ik heb na 3 dagen nog last, vooral van mijn ondergebit (om overbeet ineens te verminderen, van maar 2 mm :S ) en er heeft weer eens zoveel druk op gestaan, dat er rechtsonder aan het uiteinde weer draad over is wat in mijn wang steekt Boos!
Donderdagavond begon dat weer, dat steekding, en vrijdag zijn ze dicht, en za+zo ook. daar zit je dan, met een wond in je wang van dat uitstekende draadje in mn wang, + de pijn nog gewoon van dat k*t kettingelastiek Boos!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:30

Ik had wel een beugel nodig, dus kreeg in groep 8 een buitenboordbeugel.
Deze heb ik een half jaar gehad, toen brak hij af, en ging mijn ortho voor slotjes.
Ik heb toen 3 jaar slotjes gehad, en toen die eruit gingen, kreeg ik boven een plaatje en onder een plastic bitje om mn tanden recht te laten staan.
Helaas waren ze vergeten om, voordat ik een beugel kreeg, tanden te trekken, dus toen het plaatje en het bitje niet meer nodig waren, gingen mijn ondertanden binnen de kortste keren schots en scheef staan...
Dus ik ben terug gegaan, omdat ik van 2 tanden echt hinder had, en kreeg (voor 3 maanden) slotjes onder...
Die 3 maanden werden 9 maanden, en nu zit er een draadje achter mijn ondertanden.
Niet dat dat draadje veel zin heeft gehad, want ze staan weer scheef hoor...

Dat is dus bij mij het leed dat beugel heet, nou ja, eerder het leed dat stomme tandarts heet... Knipoog
Als die tanden waren getrokken, had ik nu mooie rechte tanden onder Knipoog

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:02

Ik heb nu 8 maanden een slotjes beugel , die er over 3 dagen uitmag weer Haha!
Hielp wel, me tanden staan nu mooi recht.

Daarvoor een blokbeugel gehad, wat een kl*teding is dat zeg Scheve mond

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:39

heb vroeger een plaatjesbeugel gehad en heb nu 2 draadjes achter mijn tanden. ze hadden een kies getrokken en nu blijkt dat voor niks geweest te zijn. er onstaan aan de ene kant weer een opening en nu wouden ze een implantaat kies terug zetten. ik zei nee dank je. nu krijg ik weer een beugel voor 1 jaar. leuk een beugel al je 20 jaar ben

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:50

tja... mij staat nog een heleboel te wachten, maar ben het nu al zat...

ik wilde eigenlijk wel zelf een beugel, omdat ik heel erg overbeet heb, en dat vind ik echt heel stom... ik wist wel ongeveer dat het ellendig was, maar toch doorgezet...

nou ok, ik zou dus een slotjesbeugel moeten en 4 kiezen trekken. maar eerst kreeg ik aan 2 van mijn kiezen ringetjes met een beugeltje over m'n gehemelte omdat er nog 1 melkkies klem zat, en dus getrokken moest worden.

nou ok, dat gedaan. kom ik de volgende keer bij de ortho: ja, dat beugeltje heeft wel goed z'n werk gedaan, die 4 kiezen hoeven er niet uit als je een buitenboord neemt voor 3/4 maanden. ik nadenken, ik dacht: nou ja, hij hoeft toch niet naar school in, laat ik dat maar doen...

eerst al vreselijk pijn gehad bij die ringetjes (gingen we net op wintersport, dus kon de eerste paar dagen niks eten...) en toen kwam die buitenboord, ellendig ding!!! ten eerste doet ie heel veel pijn, en met slapen is het vervelend, en ten tweed past ie steeds niet meer... heb hem al een paar keer groter enzo moeten laten maken, en nu zijn mijn ouders 3 weken op vakantie, en ortho zit 15 km verder op, dus dat ga ik echt niet fietsen, en nu past ie dus weer niet Boos! ik laat hem gewoon lekker uit!!! over 10 dagen komen m'n ouders weer terug, dus dan kan ik naar de ortho, en dan doe ik hem wel weer in...

hierna moet ik dus nog de slotjesbeugel, en ben het nu al zat!!!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:51

Heb beugel gehad. Vriendin meot beugel tot 18de, dus ik ken het leed.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:52

Ik heb een nachtbeugel Haha! eerst zon vreselijk buitenboordding Boos! daarna blokjesbeugel.. maar half jaartje gehad:D en nu nog steeds dit rotding.. heb hem al heel lang niet ingehad.. moet maar is weer beginnen Haha!

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:12

Ik heb ook een beugel, heb het dit jaar gekregen en mag na zomervakantie eruit! Woehoe wat ben ik dan blij!! *LOL*

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 12:35

zoooooooooooooooooooooo jaloers :'(

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:49

Ik heb sinds een paar maanden voor de 2e keer in mijn leven een beugel (inmiddels 22). Gelukkig maar voor een paar maanden
Na de vorige, nog in de brugklas, stond alles keurig, maar ik heb zulke kleine tandjes, dat zo'n spalk niet bleef zitten, dus nu staat t weer scheef (verstandskiezen hebben ook niet geholpen trouwens)
Even een tipje, als ze je draad niet ver genoeg afgeknipt hebben of door het schuiven hij begint te prikken, vraag dan een lieve vader/ vriend/ broer met een draadtang, dan kun je m gewoon verder afknippen. Hij zit in een soort buisje vast, dus er blijft altijd genoeg over zodat hij blijft zitten.
Zo heb ik het altijd gedaan en nooit problemen gehad, je moet alleen je mond even flink uitrekken om erbij te komen.

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:39

ik kan je de hand schudden... loop al vanaf dat ik 6 was bij de ortho ben nu bijna 18.
ik heb eerst een plaatjes beugel gehad boven, daarna hebben ze 6 kiezen boven eruit getrokken. daarna kreeg ik brackets alleen boven. daarna hebben ze onder twee kiezen getrokken waarvan er eentje daarna niet meer is doorgekomen. toen kreeg ik onder ook brackets. toen kreeg ik er een boog bij boven die liep langs me gehemelte. toen het eindelijk mooi stond ( mijn onderkaak stond voor me bovenkaak) mocht alles eruit jaar later was er een tand weer fout gaan staan daar heb ik toen een jaar een brackets boven gehad en onder een losse beugel, toen stond alles weer mooi recht. en mocht die er ook weer uit. een jaar later ging ik weer op controle en toen kwam het erop neer dat die niet veel meer voor me kon doen, doordat mijn kiezen niet op elkaar aansluiten eet ik met mijn voortanden die daardoor sneller slijten. mijn ortho heeft me toen doorgestuurd naar het ziekenhuis kaakchirurg. daar heb ik nu kaakchirurg, ortho en eindpersoon onder een. ik heb een operatie moeten ondergaan niet fijn, er zijn bij twee kiezen tandvlees weggehaald zodat ze die omhoog kunnen gaan trekken met me beugel en me verstandkiezen hebben ze eruit gehaald + een ketting in een kies en die zit vast aan me wang. ik dacht echt dat ik niet meer van de pijn af zou komen niet normaal kheb echt drie weken lang pijn gehad. maar goed nu heb ik weer brackets zowel boven als onder maar ik heb ze van achter tot aan me snijtanden. ik moest maandag weer naar de ortho toen hebben ze weer nieuwe dingen geplaats waar je niet blij van word. ijzerdraad dat tegen me tong aanzit waardoor slikken moeilijk is omdat het snijd. en aan de voorkant hebben ze het niet goed afgeknipt dus daar heb ik de hele tijd wax op zitten anders ligt dat weer open. achterin hebben ze het ook niet goed afgeknipt dus alles ligt daar open en is dik. ik word er niet goed van. ik weet het dat mijn gebit er mooi van word maar ik vind wel dat hun het goed moeten afwerken, en niet omdat ik de laatste persoon ben om 5 uur dat ze het maar even gaan afrachelen hun willen dat ik om 5 uur kom.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:50

ik heb een jaar een beugel gehad. Was idd een feest om weer naar de ortho te mogen, maar ik was altijd heel aardig voor mezelf, maakte altijd een afspraak op de dag dat ik moest gymmen, of op de dag dat ik tot laat naar school moest, zodat ik lekker de hele middag vrij had om bij m'n ponys te zitten Haha! .

Buitenboordbeugel kreeg ik ook, nooit ingehad, vond het maar een onding. Uiteindelijk bleek dat ook niet nodig, die man bleef me elke x maar de hemel in prijzen dat ik dat ding zo goed droeg, en ik hield mooi m'n mond erover Bloos

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:32

ik ga morgen maar weer terug, zit weer een lekkere stekende draad in mijn wang, lekker zweertje erbij Haha! karin is weer helemaal gelukkig

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:38

Beugels.. praat me er niet over.
Ik heb 3 beugels gehad. Eerst zo'n ding om m'n kaak naar voren te krijgen. Toen was ik 9. Het hielp wel maar ik kon het ding bijna nooit in omdat ik verschrikkelijk veel blaren in m'n mond kreeg. Nu is het allemaal teruggezakt. Dus het heeft geen succes gehad. Toen kreeg ik een slotjesbeugel. Ook heel veel blaren. Op een gegeven moment ook een veer op m'n beugel die besloot in m'n mond vast te groeien. Dat veroorzaakte een ontsteking, pus en erg veel pijn. En nu nog een litteken in m'n mond ook. Na die beugel stonden m'n tanden netjes. Hoesjes eromheen 's nachts en overdag. Weer die ellendige blaren. Ik kon ze niet meer dragen en m'n tanden stonden weer scheef. Overnieuw slotjsesbeugel het stond weer netjes. Nu heb ik er een draadje achterlangs. Ze zijn weer iets scheef gezakt. Maar ok. Ik ben eindelijk van die ellendige rotbeugels af.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:42

Ik krijg hem overmorgen...

Is het echt zo dat je er slecht mee kan zoenen ? (met name voor de ander ?? Huilen van het lachen )

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:43

Daar heb ik noooit wat over gehoord (uit eigen ervaringen dus), dus volgens mij valt het alles mee! En die verhalen van vastzitten als je met iemand anders met een slotjesbeugel zoent.... Ook onzin hoor Haha!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:01

Ik heb een jaar of 4 geleden een beugel gehad, stond allemaal mooi recht. En nu staan mijn ondertanden scheef, en boven begint het ook al. Heb nu de keus om wel of niet een beugel te nemen. Maar ik weet het nog niet.. Heb er niet zo'n goede ervaring mee, mijn ortho deed niet erg voorzichtig. En nu heb ik een tongpiercing, en ben ook best bang dat die er dan uit moet. Al zijn mooie tanden wel belangrijker! Vork

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 21:05

Vue schreef:
Ik krijg hem overmorgen...

Is het echt zo dat je er slecht mee kan zoenen ? (met name voor de ander ?? Huilen van het lachen )

Vriendlief heeft al 1,5 jaar geen last mee gehad *LOL*

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:23

Maar ik krijg de eerste drie maanden iets met een blokje in het midden om opp te rekken, dat zit toch in de weg ? *LOL*