Gaat niet lekker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Gaat niet lekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:39

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden heel erg hard van mijn paard gevallen.
Ik ben toen ook geopereerd en ik had daarna heel erg veel last van duizeligheid.
Ik ben in het ziekenhuis ok flauw gevallen omdat ik zo duizelig was.
De weken erna werd ik er ''s nacht ooks wakker van, het was soms zo erg dat ik het gevoel had dat ik alle kanten op slingerde in mijn bed en ik bang was dat ik eruit viel.
Ook als ik op stond uit mijn bed (en dan nog niet eens is snel maar gewoon normaal of zelfs langzaam) had ik het zelfs wel eens is dat het helemaal zwart werd voor mijn ogen en ik half neerklapte in mijn kamer en dat ik snel moest gaan zitten.
Ik heb er nu bijna geen last meer van, af en toe wel eens als ik me ga uitrekken o.i.d dan kan het wel eens en beetje zwart voor mijn ogen worden...
Gen flauw idee hoe ik eraan kwam en hoe ik er weer van ben afg ekomen...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:12

Ik heb last van paniekaanvallen, ik heb voor 'voorangsten' en ik vermijd heel veel situaties. Een paar maanden geleden durfde ik amper naar de supermarkt. Nu zijn het veel situaties waar ik me van tevoren erg over op kan fokken en als ik ze écht niet kan vermijden, dan ben ik zo zenuwachtig als de pest. Stuur maar een privéberichtje als je erover wilt praten.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:31

Ik heb ook last van 'voor angsten' ja dat is echt zoo vervelend, dan ga je je al helemaal druk maken over wat er wel niet kan gebeuren en wat de mensen wel niet van je vinden enz..!!
Een paar van jullie heb ik een privé bericht gestuurd Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:55

Ik was ook vaak duizelig, maar toen bleek dat ik een tarweallergie heb. En dat is iets wat je niet snel hebt, verder kom je daar ook niet zo snel achter want het is iets wat je dagelijks eet. Brood, spagettie, lasagne, crackers, vermicelli, sausjes, koeken, enzo

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:59

oeii dat is vervelend zeg..!! Bloos! kan je dan helemaal geen brood eten enz?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:13

Een glutenvrij dieet neem ik aan?
Maar deze beschreven duizeligheid komt alleen op in bepaalde situaties, het is dus niet constant. Doorgaans een psychisch probleem.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:23

Lizzle, ben je hiervoor in behandeling of niet?

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:25

Een vriendin van mij heeft dat ook en heeft daar professionele hulp voor gehad. Zou toch maar eens met je dokter praten en je niet af laten schepen.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:59

Het gaat met mij al weer wat beter..ik ben al een beetje over mijn angsten heen..eigenlijk op eigen kracht.. Bloos en natuurlijk de steun van anderen!! ik zeg niet dat het helemaal weg is maar het gaat al weer wat bergopwaarts.. Haha! daar ben ik echt heel blij om..! en trots.. Bloos

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:12

Super van je!!!Tis een akelig gevoel en moeilijk je erover heen te zetten,succes ermee@@

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:17

Dankje Bloos het is idd een akelig gevoel!! maarja..Nog meer mensen die er last van hebben/hadden??

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:42

Ik kan er bijna een boek over schrijven hahahahah dus als je ooit met vragen zit mijn pb staat open!!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:11

tanya89 schreef:
Lizzle, ben je hiervoor in behandeling of niet?

Nee, misschien zou ik dat wel moeten doen. Ik weet het niet. Op eigen kracht heb ik al heel veel situaties overwonnen, ik heb er veel over gelezen en vind zo m'n eigen maniertjes om ermee om te gaan. Alleen ik zou er graag helemaal vanaf willen, dus misschien meld ik me een keer aan. Ik zou alleen geen medicijnen voor willen gebruiken, denk ik.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:16

Bij maatkracht (ja sorry ik ben echt hoteldebotel van die organisatie) doen ze dat ook alleen pas als het echt niet anders kan..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 20:13

JA, mij lijkt maatkracht ook wel een goede site, als ik er zelf niet van af komen ga ik daar zeker verder op kijken!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:12

Lieve allemaal,ha weer iets herkenbaars!!Ik denk dat iedereen in zijn/haar leven dit echt wel eens mee zal maken...ik dus ook!!
Als de klachten te erg zijn is het zinvol om hulp te zoeken,maar wat ook helpt is Bach rescue remedy spray.Wat in je mond sprayen,en echt het helpt heel goed.Zelfs bij nerveuze paarden werkt het kalmerend zonder bijverschijnselen,omdat het natuurlijk is.Heel veel sterkte allemaal. Ach gut

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:21

Okee bedankt, dat is wel handig denk ik ja zo`n spraytje, dat kan je overal mee naar toe nemen!! waar heb jij het gekocht al ik vragen mag?

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:25

Bandos schreef:
Lieve allemaal,ha weer iets herkenbaars!!Ik denk dat iedereen in zijn/haar leven dit echt wel eens mee zal maken...ik dus ook!!
Als de klachten te erg zijn is het zinvol om hulp te zoeken,maar wat ook helpt is Bach rescue remedy spray.Wat in je mond sprayen,en echt het helpt heel goed.Zelfs bij nerveuze paarden werkt het kalmerend zonder bijverschijnselen,omdat het natuurlijk is.Heel veel sterkte allemaal. Ach gut

Heey, mag ik vragen waar je die Bach rescue remedy spray koopt?? en wat doet het??
bedankt.. Knipoog

groetjes Vera

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 13:43

Ik heb de spray gevonden hoor!! nu kijken of het werkt..!! maar iig bedankt!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:58

Spray is bij de drogist te krijgen.
Iemand verder nog tips?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:11

ja, ik heb meer dan 15 jaar chronisch gehyperventileerd. Ik was de hele dag door vaak licht in mijn hoofd, snakken naar adem, boeren van teveel lucht happen, paniekerig, etc. etc.

Ik heb het hele arsenaal aan hulpverlening afgelopen en eerlijk gezegd heb ik van alles wel iets van opgestoken, waar ik iets aan had. Maar helemaal weg kreeg ik het niet. Bij mij komen veel problemen vanuit spierspanning in mijn nek, waardoor de aderen in mijn hals onder druk staan, minder bloed in mijn hoofd, licht in mijn hoofd, duizelig, paniek, lucht happen, vicieuze cirkel.

Ik ben vorig jaar bij een osteopaat geweest en die heeft de spanningen in mijn nek helemaal weggekregen (dat lukte een fysiotherapeut ook, maar het kwam snel weer terug) en nog belangrijker mijn lichaam weer in evenwicht gekregen en de overmatige spierspanning is weg.
En ik hyper nu al bijna een jaar niet meer. Zalig, gewoon weer overal heen, winkelen zonder paniek, naar de bioscoop, uit eten, door een tunnel, niet overal nooduitgangen zoeken, etc. etc.

Dus een osteopaat kan ik je van harte aanbevelen. En al die andere dingen helpen ook. Lees de website van de Hyperventilatie stichting en nog beter: word donateur. Je krijgt dan het blad thuis, waarin je veel verhalen van lotgenoten herkent. Kennis maakt macht.

Heel veel succes!!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 10:14

Hee Hee

Leuk dat jullie nog in dit topic reageren!
Zelf ben ik al wel bijna van die hyperventilatie af, bij mij is het waarschijnlijk gekomen omdat ik toen in een moeilijke tijd zat, ik ben 14 en dat is niet de makkelijkste leeftijd, en toen werd ons paard ook nog verkocht.. Verdrietig dus daar zat ik toen heel erg mee..Ik ben toen wel bina 1 maand van school thuis geblevnomdat ik gewoon niet durfde.. Bloos! ( als je in dit tipic leest heb ik eht dsaar al vertelt denk ik) ik heb nu neit zo veel tijd, ik ben nu op school, post wel een keer als ik thuis ben, dan kan ik m`n verhaal ff vertellen..Ohja ik heb trouwens die bach rescuse spray en die werkt echt goed!! Ik ben na dit alles een beetje een paniekzaaier geworden Clown dus als ikz enuwachtig ben spray ik gewoon een paar keer en dat is het ver over.. Clown ik vertel later meer...ik moet nu naarde les!!

groetjes..!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:03

hier zit er nog 1,
Ik heb nu pillentjes er voor... je emoties worden dan wat minder, dus dat ook...
Alleen het nadeel.. je word erg onverschillig enzo...
Maar daar heb ik het wel voor over,,
zal als ik thuis ben even kijken hoe het heet...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:10

Ja ik herken jouw vehaal heel goed.

Is al weer meer dan 10 jaar geleden dat ik ineens op mijn werk duizelig werd en naar
huis gebracht moest worden. De hele wereld draaide om me heen. De huisarts is langs geweest
en ik kreeg pilletjes tegen het overgeven en zo. Gelukkig ging het de volgende dag wel weer beter, maar ik heb heel lang op de pillen geleefd. Ben ook eerst rustig aan weer begonnen met een paar uurtjes werken en zo uitgebouwd, maar ik vond het niet prettig om alleen op stap te gaan en ben eigenlijk tot op de dag van vandaag nog steeds wel bang dat het eens weer terug komt. Het schijnt dat ik een aanval van evenwichtsstoornis heb gehad. Vandaag heb ik dus weer een mindere dag, dan ben ik de hele dag licht in mijn hoofd en voel me gewoon niet happy. Bij mij komt het vaak doordat ik heel erg moe ben of inderdaad toch stress. Als je er over wil praten kun je me altijd PB-en. Knipoog