kruis kapot gereden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

Re: kruis kapot gereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:49

Ik had hetzelfde probleem, maar ik rij op een manege en heb dus geen eigen zadel.
Ik heb zo'n gelpad voor op het zadel gekocht en voor mij was daarmee het probleem over. Werkt echt super. Haha!. Je mag daar alleen geen officiele wedstrijden mee rijden (schijnt) omdat je veel steviger zit op zo'n gelpad.

Inderdaad ook een goeie onderbroek (naadloos met pijpjes!) scheelt ook al een heleboel. Heel veel succes ermee!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:22

Jolliegirl schreef:
Bedoelde t niet banketstaaf hoor Haha!

Weet ik Clown
Maar ik bedoelde het ook niet kwaad, dat heb je met de pc de hebt nooit de klemtoon erbij Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:08

Setti schreef:
Ik had hetzelfde probleem, maar ik rij op een manege en heb dus geen eigen zadel.
Ik heb zo'n gelpad voor op het zadel gekocht en voor mij was daarmee het probleem over. Werkt echt super. Haha!. Je mag daar alleen geen officiele wedstrijden mee rijden (schijnt) omdat je veel steviger zit op zo'n gelpad.

Inderdaad ook een goeie onderbroek (naadloos met pijpjes!) scheelt ook al een heleboel. Heel veel succes ermee!

Hey, dat je er geen officiele wedstrijden mee mag rijden moet ik dan even achterheen!!
Weet iemand dit zeker? En geldt dat ook voor zo'n bondje?

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:11

susie1981 schreef:
Klinkt me bekend in de oren, ik had er al helemaal niet meer bij stil gestaan, maar sinds ik een ander zadel heb heb ik er geen last meer van.

ik heb er bij een vroeger zadel ook last van gehad maar dat was meteen weg toen ik een nieuw zadel had gekocht. Ik heb nooit de indruk gehad dat het oude zadel niet goed paste of te krap was ofzo.... maar toch was dat blijkbaar wel stiekum het geval. Het is echt zwaar irritant als dat iedere keer gebeurt......

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:19

Mijn moeder had het bij haar kont, hebben nu een gelpad gekocht t.w.v €140 euro, maar het helpt zeker!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:09

Rij met onderbroeken met Pijpjes (hema) en als ik me toch eens doorrij plak ik als het niet in echt in mijn kruis zit maar bijvoorbeeld in mijn liezen of op mijn billen een stukje compeed erop.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 23:14

Ik heb onderbroeken met pijpjes van Sloggi. Daardoor is het wel veel minder op de plaatsen waar bij een normale slip de randjes zaten, maar de plekken die ik nu heb zijn er niet mee opgelost...

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:16

Ik heb dit niet bij mijn kruis, maar wel mijn kont.

Heb nu vandaag weer open gereden, komt door het vele zweten.
Ga toch maar eens kijken naar speciale onderbroeken Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:23

Dit had ik vroeger ook ALTIJD. Alleen niet zó erg als jou (tot bloedens toe), maar wel altijd erg veel pijn.
Ik snapte maar niet hoe het kwam, waarom en waarom ik het altijd had. Heb toendertijd van alles geprobeerd: wel een string, geen string, onderbroek er voor gekocht, boxershort, maandverband in, inlegkruisje.. maar niks hielp.

Toen ben ik gestopt met paardrijden en sinds vorig jaar rijd ik weer en heb ik een bijrijdpaard. En vanaf toen heb ik er NOOIT meer last van gehad!! Die 12 jaar daarvoor reed ik op een manege en nu een prive paard en helemaal niks geen pijn. Lag dus wrs aan de zadels.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:14

Ik heb net van mn ouders alvast voor mn verjaardag een gelpad voor op zadel gekregen om het op te lossen...
Morgen testen of het echt lekker en beter zit...

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:14

heb je het alleen bij je eigen zadel dan of niet?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:59

Nee, bij meer dressuur zadels... Dat bevestigd voor mij een beetje dat het aan mijn eigen houding ligt.
Heb inmiddels een gelpad voor op het zadel. Zit echt zalig, dus ik rij het niet verder kapot en ben met instructie hard aan mn houding aan het werken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:55

toch een gode oplossing dan! Haha!

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:55

ik heb er helemaal geen ervaring mee maar misschien is je zadel te klein of te groot of hem je een apparte houding Tong uitsteken ik weet het niet Sorryy !:P