Wat bruiner worden, hoe doen jullie dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cil

Re: Wat bruiner worden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:14

Idd, naar een zonnestudio gaan 1 keer per week om het rustig op te bouwen. Daarna kun je eventueel langer en/of vaker gaan..

Of bijv. je hebt van Dove en Nivea van die bodylotion waar je langzaam een kleurtje mee opbouwt, en daar wordt je huid niet droog van, en het ziet er natuurlijk uit. Beter als die bruin zonder zon producten vind ik zelf. Daar krijg je vaak vlekken ed mee.

En net als wat de anderen ook zeiden, mocht je toch graag willen zonnen en je verbrand makkelijk, gewoon goed smeren, goede factor gebruiken en regelmatig herhalen (heel belangrijk!). Zo krijg ook jij met je lichte huid zeker te weten een mooi kleurtje. Ach gut

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:17

Hier ook een witte wat niet bruin wordt!

Ik ben nu 20 en ik heb zo'n beetje elke zomer hiervoor vanaf mijn 16e een andere techniek geprobeerd. Ik heb dan ook licht rood haar, dus het zit er gewoon niet in voor mij. Ik heb 'niet smeren' gebprobeerd (kreeg er alleen zonnesteek van), niet aan te raden dus, want ik verbrande dus WEL. Ik heb een lage factoren geprobeerd, niks. Ik heb olie geprobeerd, niks. Ik heb hoge factoren geprobeerd, niks. Ik krijg HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL iets een een donkere teint, 'het is weer zomer' teint, maar bruin? Ik heb dan ook (opbouwend) uuuuuuuuren in de zon gelegen (en geslapen Haha! Haha! ) maar ik kreeg toch echt geen bruine kleurtje..

Onder de zonnebank heb ik niet geprobeerd maar ken genoeg mensen die daaronder ook gewoon verbranden, dat is echt geen 'surefire' manier om bruin te worden Daarbij is het echt slecht, ik weet niet of ik het waard vind.... Bloos

Het enige manier voor mij is dus de onnatuurlijk manier, of te wel, nep bruin. En gelukkig 'pakt' het wel bij mij. Dan krijg ik dus wel een mooi kleurtje Lachen

Er zijn ook van die pillen waar je zogenaamd 'van binnenuit' bruin wordt. Die heb ik nog nooit geprobeerd. Iemand?

Mijn regel nu is gewoon hoge factor opsmere zodat ik niet verbrand en ik vind het wel best Vork

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:41

Ha ha hier nog een witte!!! tenminste ik was altijd spierwit, ik kreeg altijd de vraag van mensen of ik ziek was: goh meid wat zie jij bleek ben je niet lekker??? Ik werd er spuugziek van, ben toen een tijdje van die foundation gaan gebruiken(niet donker maar zelfde tint als mijn huid) en dan met een beetje blusher, het resultaat was ietsje meer kleur in mijn gezicht maar wel nep, meestal zag het er na een paar uur werken ook niet meer uit, door zweten etc( werk in de horeca) leek het wel van mijn koppie af te druipen.

Ben vorig jaar begonnen met een wekelijks zonnestudio bezoek, ik ga 1x in de week 14 minuutjes, het resultaat is nu een blondje met een licht kleurtje in plaats van een blondje met een wit gezichtje. Ben nu over mijn hele lichaam egaal bruin, nu het zo mooi weer is ga ik niet meer naar de zonnestudio. Ik scrub mijn hele lichaam en smeer me vervolgens in met een goede beschermingsfactor het resultaat is dat ik nu voor het eerst in 24 jaar poepie bruin ben.

Als je niet naar een zonnestudio wilt zou ik gewoon voor het zonnen goed scrubben en insmeren met een hoge factor, als je na de 1e paar keren nog niets ziet is dat geen probleem want er gebeurd namelijk echt wel iets, bij een lichte en dunne huid moet je lichaam eerst pigment opbouwen voordat je bruin word, dus denk niet dat je voor niets in de zon hebt gelegen.
Met een dunne huid kun je ook beter voor 1uur en na 3 uur s'middags gaan zonnen, omdat de zon dan op zijn krachtigst is, is de kans op verbranding het grootst, aan verbranding heb je niets omdat dit na een aantal dagen weer verdwijnt en je geen pigment opbouwd.
Wees geduldig om bruin te worden en vooral voorzichtig, koop desnoods zo'n zonnebrandcreme met een licht tintje of glinstering zo lijkt het toch nog iets, in ieder geval heel veel succes met bruin worden...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:49

Juist wel in smeren!
Dan verbrand je niet en bouw je langzaam een kleurtje op.
Na het verbranden ga je vervellen en dan is het kleurtje weer weg inderdaad want je rkijgt een "nieuwe" huid.
Dove kan wel degelijk gaan vlekken!
Zowel op je huid als je kleren....
En goed scrubben inderaad.
Wat gebruiken jullie trouwens voor het scrubben?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:57

Cil schreef:
Idd, naar een zonnestudio gaan 1 keer per week om het rustig op te bouwen. Daarna kun je eventueel langer en/of vaker gaan..

Met 1 keer in de week bouw je niks op. Wil je een kleurtje krijgen moet je minimaal al 2 keer in de week gaan. Ben je heel wit onder de lichtste bank en niet te lang.
Goed insmeren ook onder de zonnebank (niet met factor) maar met een goed product met een bronzer er in voor onder de zonnebank. Een huid in goede conditie bruint al beter als een slecht verzorgde uit. Een droge huid bruint ook minder goed.
Deze zonnebank producten zorgen ervoor dat je dus een goede huidverzorging hebt en een goede kleur krijgt.

Smeren met een factor in de buitenzon betekend niet dat je niet bruin word al denken veel mensen van wel het gaat alleen iets langzamer, dus wel goed smeren!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:21

Helemaal eens met Breitling!!Dus smeren zowel onder de zonnebank als in het gewone zonnetje.Al deze stralen zijn idd niet echt gezond,zeker als je bedenkt dat er een enorm gat in de ozon laag zit.En een zonnebank is ook niet echt gezond,dus moet je kiezen.Ik smeer dus bij beiden,en in de gewone zon helemaal om mooi en verantwoord bruin te worden.Ach een blank kleurtje is toch ook niet lelijk,al begrijp ik dat velen onder ons lekker bruin willen zijn.Veel succes met het bruinen. Cool Pling

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:30

vroeger was ik wel witter maar nu wordt ik erg snel bruin en verbrand eigenlijk nooit, ik gebruik nu een zonnebrand olie, en word er lekker bruin van Haha!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:31

moet je alleen niet gebruken als je snel verbrand ( dan wordt je een kreeft en dat doet pijn Tong uitsteken )

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:41

In de zon gaan liggen Haha!

Ik hoef er helemaal niks voor te doen. Beetje zonnebrand erop en liggen maar!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:41

Skitter schreef:
Er zijn ook van die pillen waar je zogenaamd 'van binnenuit' bruin wordt. Die heb ik nog nooit geprobeerd. Iemand?
Ik gebruik die pillen standaard aan het begin van de zomer en voor we op vakantie gaan. Ben het gaan gebruiken omdat ik nog wel eens last had van zonneallergie maar inmiddels gebruik ik ze ook omdat m'n benen dan eindelijk een beetje kleur krijgen.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:03

ik ben ook wit Verdrietig ,word ook niet echt snel bruin ,ja alleen in m'n gezicht .

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:56

Katja schreef:
Skitter schreef:
Ik gebruik die pillen standaard aan het begin van de zomer en voor we op vakantie gaan. Ben het gaan gebruiken omdat ik nog wel eens last had van zonneallergie maar inmiddels gebruik ik ze ook omdat m'n benen dan eindelijk een beetje kleur krijgen.

Maar werken die pillen ook daadwerkelijk?
Wordt je er 'vanzelf' bruin van, of moet je ook in de zon liggen? Of is het een combinatie van beide?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:00

Blijf in godsnaam uit de zon. Bruin worden betekent huidveroudering, je huid gaat in de bescherming tegen de zon door bruin te worden. Liever wit met een strak huidje als je straks 50 bent dan eruit zien als 65..... In een goeie gezichtscreme zit niet voor niks een zonnebrand!

Kortom, gewoon bruin zonder zon gebruiken en je huid beschermen tegen de zon!!!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:00

hmm.. interressant dit volg ik even!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:01

Suus schreef:
Blijf in godsnaam uit de zon. Bruin worden betekent huidveroudering, je huid gaat in de bescherming tegen de zon door bruin te worden. Liever wit met een strak huidje als je straks 50 bent dan eruit zien als 65..... In een goeie gezichtscreme zit niet voor niks een zonnebrand!

tsja je krijgt ook huidkanker als je te lang in de zon zit Clown dus ja.. er zijn zoveel risico's overal wel bij dus ja..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:10

Suus schreef:

Huidveroudering krijg je als je huid uitdroogt en je het niet goed verzorgt.
Als je de juiste producten gebruikt en je je huid goedverzorgt is het helemaal niet slecht voor je huid. In sommige gevallen is zon juist heel goed voor de huid.

Zonnebanken worden ook niet alleen gebruikt ook bruin te worden maar ook veel voor medische klachten waaronder mensen met huidproblemen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:31

Langzaam opbouwen. Probeer veel in de zon te komen, maar smeer je goed in. Van te voren goed scrubben. En tot die tijd kan je inderdaad bruin zonder zon van nivea of dove gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:50

Maar bruin zonder zon doet het niet, suus

ja de zon ook niet Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:09

kristie schreef:
Katja schreef:

Maar werken die pillen ook daadwerkelijk?
Wordt je er 'vanzelf' bruin van, of moet je ook in de zon liggen? Of is het een combinatie van beide?
Je wordt niet bruin van de pillen zelf maar ik wordt wel veel makkelijker bruin in de zon en ook veel bruiner.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:22

Suus schreef:

Te veel zon is niet goed voor je, maar af en toe in het zonnetje is alleen maar goed voor je, op een verantwoorde manier bruin worden is ook niet zo schadelijk het is schadelijker als je elke keer verbrand.
Zelfs mijn dieren(honden,katten en paarden) genieten van de zon, en een heleboel mensen voelen zich ook een stuk beter als het zonnetje schijnt, de zon werkt ook rust gevend, zo blijkt ook dat mensen in de winter agressiever zijn als in de zomer, ik merk zelf ook dat in vrolijker ben als het zonnetje zich laat zien.

Ik heb van mijn fysio het advies gekregen om onder de zonnebank te gaan of een tijdje in de zon te liggen, ik zet onbewust de spieren in mijn rug vast, door de warmte ontspan ik en voel ik me een stuk beter.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:59

Zon is goed voor je, me mate,
In de zon maakt je lichaam vitamine D aan, wat we niet uit ons voedsel kunnen halen,
daarnaast is uit onderzoek gebleken dat mensen die elke dag een half uurtje met hun gezicht in de zon zijn veel gelukkiger (lees minder vaak depressief) zijn
Zonnebank is mij inderdaad ook door de fysio aangeraden, maar niet voor de zon, maar voor mijn spieren en gewrichten.
Gewoon goed insmeren en niet laten verbranden!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:02

Sneeuwwitje meldt zich! Haha!

Ik had er ook altijd last van, 's winters was het zo erg dat ik sneeuwwitje werd genoemd. Ik ga nu iedere 2 weken 10 minuten zonnebanken en probeer zomers zoveel mogelijk buiten te zijn en smeer me in met biodermal zonnebrandcreme, daar verbrand ik niet door en wordt er wel bruin van.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:03

Olie opsmeren en dan de zon in. Ik wordt daar echt bruin van maar er zijn ook mensen die er onwijs van verbranden

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:04

bij de zonnestudio een flesje australiangold halen, na het douche opsmeren en gewoon proberen om zoveel mogelijk verantwoord te zonnen of iig in de zon te zijn.
Door die creme wordt je kleur versterk en je wordt sneller bruin

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:05

als je gaat zonnen vergeet echt geen goede en hoge bescherming dus niet eentje van tien, denk aan je huid Lachen