Narcose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:08

mijn moeder is ongeveer 2 jaar terug aan haar schouder geopereerd, die kreeg een narcose... ze zei dat de narcosemeneer tegen haar zei dat hij haar in slaap zou brengen, en dat hij haar wel weer zou zien als de operatie voorbij was... mams zei dat de naald in haar arm ging, en nog geen seconde later was het ineens 3 kwartier later... Haha! Ze had geen last van misselijkheid.

Paar maanden terug heeft mams een nieuwe knie gehad, onder plaatselijke verdoving... ook daarbij heeft ze totaal geen last van nare bijwerkingen gehad... Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:11

Kun je geen ruggenprik krijgen? Die heb ik gehad bij mijn keizersnee en dat was erg prettig. Zo gezet ook, ik heb er niks van gevoeld.

Ik ben zelf operatie-assistent, en een kapje doen we niet bij volwassenen Lachen
Het is altijd veiliger om een infuus te hebben, dus dat krijg je dan. Soms is het moeilijk om goed te prikken, het kan dat iemands vaten als het ware "wegrollen". Maar doorgaans zit dat infuus er zo in.
Het slaapmiddel kan een beetje branden in de hand.

Succes met je operatie! Als je echt bang bent, vraag dan eens voor een ruggeprik. Maa ook daarbij krijg je een infuus Knipoog

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 23:23

dank je wel allemaal!!! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:28

Ik heb het gehad toen ik 11/12 was ofzo.
Kreeg eerst zo'n ding aan mijn hand/pols.. en daardoor zou ik vanzelf in slaap komen.
Nou, en goed ook.
Mijn moeder helemaal in paniek toen ik 3 kwartier te laat pas wakker werd Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 02:00

Onder narcose gaan stelt op zich helemaal niet veel voor

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 07:02

_Tessaa schreef:
Kreeg eerst zo'n ding aan mijn hand/pols.. en daardoor zou ik vanzelf in slaap komen.
Nou, en goed ook.

Haha, wat zonde. Iedereen reageert anders. Ze kunnen nooit precies zeggen wanneer je wakker wordt. Ik word altijd heel snel weer wakker, heel raar. Alsof mijn lijf zegt, zo nu heb je lang genoeg getukt, ga maar weer eens wat doen Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:43

Aan het einde van de operatie krijg je medicijnen om de narcosemiddelen op te heffen. Dus daarom wordt je vrij snel wakker. Het operatieteam heeft nog meer te doen namelijk Knipoog
Alleen bij kinderen is dit lastiger, dus vandaar dat die nog weleens langer slapen dan dat nodig is.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:34

ow nee ik werd altijd heel snel wakker.. en dan denk ik: ow gelukkig ik heb het overleeft.. zeg hoi tegen m'n ma, en zeg hoe ik me voel. En ga weer verder pitten.. zo is het vaak gegaan Haha!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:35

Marloes_R schreef:
Aan het einde van de operatie krijg je medicijnen om de narcosemiddelen op te heffen. Dus daarom wordt je vrij snel wakker. Het operatieteam heeft nog meer te doen namelijk Knipoog
Alleen bij kinderen is dit lastiger, dus vandaar dat die nog weleens langer slapen dan dat nodig is.

haha ja, je moet ook nog wakker worden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:15

erleyne schreef:
_Tessaa schreef:
Nou, en goed ook.

Haha, wat zonde. Iedereen reageert anders. Ze kunnen nooit precies zeggen wanneer je wakker wordt. Ik word altijd heel snel weer wakker, heel raar. Alsof mijn lijf zegt, zo nu heb je lang genoeg getukt, ga maar weer eens wat doen Haha!

Ja, dat is wel zo, dat iedereen er anders op reageert. Maar het zou maar heel korte narcose zijn omdat de operatie echt maar heel kort duurde, dus relatief gezien was 3 kwartier heel lang. Knipoog

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:40

ik ben 2x onder narcose geweest.. ik moest een verhaal vertellen over wat ik droomde.. nou ik heb nog kunnen zeggen. Ik weet nooit wat ik............... en weg was ik heerlijk vond ik het gevoel zo ontspannen ik zakte zo weg Knipoog
1 keer ben ik er heel erg misselijk van geweest en moest ik bij iedere beweging die ik maakte weer naar het spuugbakje grijpen