Hele zwakke enkelbanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hele zwakke enkelbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:20

Ymke schreef:
Hoe oud ben je nu?

13 jaar, volgende week 14

Haagsemeid schreef:
Probeer dan toch eens een andere fysio is mijn advies. De een is de ander niet.
Mijn vriend is fysio en de helft die hij kent zijn zowat prutsers.
Inderdaad je enkels gaan trainen zodat ze meer kunnen hebben.

Een brace is inderdaad geen lange termijn oplossing daar worden ze alleen maar zwakker van

Ben al bij 4 verschillende geweest Knipoog .

nadina schreef:
Ik heb ook zwakke enkelbanden. Ik voel het nog nieteens als ik er weer eens doorheen ga. Maar gelukkig heb ik het niet zo erg als hierboven...
Ik heb vroeger steunzolen gehad maar van de podo&fysio moest het nu met goede lage schoenen kunnen. Dus leuke hakslippertjes zitten er voor mij helaas echt niet in...
Hebben jullie ook wel eens dat je in de beugels door je enkels gaat?

ja heb ik ook, kijkt iedereen me heel raar aan Vork

Marloess_ schreef:
Ik heb ook hele zwakke enkelbanden. Een tijdje geleden had ik mn enkelbanden voor de zoveelste keer verrekt.
Ik ben toen naar de fysio gegaan, en dat heeft bij mij heel goed geholpen. Ik moest mn enkels toen op kracht en evenwicht trainen.
Kracht; Ga op 1 been staan, op je tenen. Zet je handen op bijv. een wat hogere stoel/tafel oid. Niet leunen op je handen, is alleen voor het evenwicht.
Druk jezelf dan elke keer omhoog met een gestrekt been, en dus niet met je handen die op de stoel/tafel leunen! Je moet op je tenen blijven staan.
Dit moet je ongeveer 40 keer achter elkaar kunnen.
Evenwicht en kracht; Plak een plus-teken op de grond. Ga op 1 been staan, en spring van 'hokje' naar 'hokje'. Doe dit van voor naar achter, van links naar rechts en diagonaal.
Op een gegeven moment zal je echt verschil merken! Je moet het wel regelmatig doen. Bij mij heeft het heel goed geholpen, mn enkels zijn al veel sterker. Succes ermee!

ik zal eens wat gaan proberen, bedankt!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:13

Die oefeningen kan ik ook weleens proberen:)

Was vorige week erg met de hockey eerst de ene kant doorgeklapt (links) en daarna gelijk de andere kant (rechts) en dat met 1 enkel:S...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:02

Amrah schreef:
Die oefeningen kan ik ook weleens proberen:)

Was vorige week erg met de hockey eerst de ene kant doorgeklapt (links) en daarna gelijk de andere kant (rechts) en dat met 1 enkel:S...

Ja das vervelend he?