Wat helpt het beste? tegen dichtittende oren in het vliegtui

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Wat helpt het beste? tegen dichtittende oren in het vliegtui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:12

Misselijkheid is redelijk normaal hoor, evenwichtsorgaan is dan in de war. Heb ik in het begin dat ik ging vliegen ook last van gehad.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 21:12

_Michelle_ schreef:
Ik heb een keer gezien dat iemand in het het vliegtuig vroeg om bekertjes. Geloof dat daar natte watten in gaan en dat moet je dan op je oren zetten.

wanneer ik naar griekenland ging had ik iemand voor me wie ook zo iets had. was wel benieuwd. maar daar moest spul in ofzo en dat was niet goed meer volgens mj en toen had sterwadess nieuw spul dr in gedaan. geen flauw idee of het watten waren

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:15

Ik ga dit ook ff volgen.
Ga van de zomer naar Mexico, best een stukje vliegen dus..
En heb ook altijd wel last van mn oren..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:18

Ik heb ook altijd heel veel last van mijn oren... Eigenlijk al vanalles geprobeerd: oordopjes, klaren, kauwen, zelfs die bekertjes. Eigenlijk hielp 't geen van allen. Die bekertjes enigzins, ik had nog nooit eerder zoveel pijn gehad... Zaten watten met kokend water in, die stoom verlichtte wel iets. Bleef pijn doen en open ging het niet, maar ik ging niet meer door de grond Clown

Toen we naar Thailand zijn geweest is er een gaatje in het trommelvlies geprikt ivm vocht dat erachter zat. Toen kon ik wel klaren, helaas was dat maar van korte duur...

Ik heb er dermate veel last van dat ik echt tegen de vakantie op zie... Het is heel erg, maar ik ben in staat om thuis te blijven vanwege het vliegen Nagelbijten / Gniffelen

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:25

|Sylvia ik weet precies waar je het over hebt! ik heb dat ook dat ik zo tegen vakanties tegen op kijk alleen door t vliegen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:55

Ik heb 1.5 jaar geleden oordopjes gekocht. (was verplicht een week langer gebleven omdat ik het vliegtuig uitgezet werd met een oorontsteking, ja letterlijk)
En die werken echt super!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:12

saroanda schreef:
haha.. die worden vaak gebruikt voor kleine kinderen. Doekjes met heet water, zou het oor verzachten. broodje aap. Kinderen denken dat dat helpt, en dat word de pijn ineens minder, pijn is grotendeels psychisch.

Geen broodje aap hoor, het helpt echt Knipoog !
Alleen, om pijn te voorkomen begin je niet met bekertjes op je oren! (Dit doe je dus pas als je echt zit te verrekken van de pijn en het vliegtuig nog geen toestemming krijgt om te landen Clown .)
De tip om van te voren flink neusspray te gebruiken helpt erg goed, zelfs als je van mening bent dat je toch helemaal niet verkouden bent Vork . Ong. een uurtje voor de landing spray je nog een keer, dan redt je het wel tot op de grond.
*Sylvia, ik ken het probleem helaas Verdrietig ... Je kan bij je huisarts een ander soort neusspray vragen, dat helpt echt!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:23

hasten schreef:
Talisa schreef:
Neus dichtknijpen en dan proberen te blazen door je neus, dan 'knappen' je oren weer open Ja

Dat is echt heel slecht voor je hoor, je neus dichtknijpen en dan blazen..

wilde t net zeggen, dit is echt hartstikke slecht voor je. bij de drogist van die blauwe dingen halen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 17:14

me moeder heeft van die earplanes ofzo gekocht Haha! ga kijken of het helpt Vork hoop het wel

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:42

Waarom is dat slecht dan? Verward

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:40

1natascha schreef:
Hai ik heb er echt extreem veel last van, het gaat behalve dichtzitten ook erg pijn doen en als ik aan mn oren ga zitten word t nog erger, heb t alleen met opstijgen en dalen in het vliegtuig heel raar.

Ik heb: neusdruppels, glas water, oordopjes, gapen, kouwgom, oren dichthouden en weet ik veel wat en voor mij is er in ieder geval geen hoop want niks helpt, ik heb trouwens niet het idee dat het psychisch is ofzo daar doet t teveel pijn voor :S

Als je echt het idee hebt dat niks meer werkt; bij de apotheek medicijnen tegen hooikoorts (ceterisine, merknaam Zyrtec, gewoon vrij verkrijgbaar zonder recept) halen, 2 dagen van te voren 2x daags een pilletje.
De druk gaat niet van je oren, maar de pijn wel, omdat het de slijmvliezen wat soepeler maakt.
Ik doe het al jaren zo.
Neusdruppels krijg ik alleen maar een 'vies' gevoel van en het werkt niet.

Ow en heel vreemd, maar als ik dan ook nog een flesje water drink heb ik bijna helemaal geen last.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:18

Ik heb serieus nog nooit last gehad van mijn oren in een vliegtuig Haha! Echt nog nooit.
Een vriendin van mij had daar wel altijd last van, en die kocht in het vliegtuig is een keer van die special (vrij dure) oordoppen en die hielpen bij haar echt perfect!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:31

Het is al genoemd, maar ik ga het ook nog even 'promoten' aangezien het bij mij het enige is dat werkt... Net als Silvia zag ik op tegen het vliegen om de ondragelijke pijn... Ik heb zo'n last bij het landen dat mijn trommelvliezen al een keer gescheurd zijn tijdens de landing en dat was echt de meest vreselijke pijn die ik ooit gevoeld heb... de volgende vlucht was weer een drama en de x daarna heb ik op advies van mijn HA neusspray (mijn favoriet is otrivin menthol) mee genomen en earplanes gekocht... (en een half uur voor de landing ingezet werd een ibuprofennetje 'gegeten' Nagelbijten / Gniffelen )... En geloof me, ik ga never nooit meer vliegen zonder neusspray en earplanes! Het was voor mij DE oplossing en het enige dat ik er nog bij 'doe' is goed gapen en 'slikken'... maar die helse pijn... geen last meer van gelukkig Haha!.

Off topic; laat je ook even weten hoe Malta was... Ik ga in september, dus alle tips zijn welkom Knipoog .

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:40

kauwgom eten, gapen en oordopjes.
Het gapen helpt bij mij altijd erg goed.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:43

*ziet een heel vliegtuig vol mensen flink gapen* Clown

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:44

ben terug van malta Haha!
en die oordopjes werkte goed Haha!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:11

Gelukkig, fijn voor je!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:29

Fijn dat ze goed helpte!
Ik zweer bij de neusspray. Gewoon kruidvat huismerk en ik heb geen pijn. Afgelopen zomer een paar keer gevlogen en telkens wel last van dat ze nog dichtzaten en slechter horen, maar geen pijn, dus dat maakt het nog verdraagzaam Knipoog En dan ineens na tig keer gapen springt het ineens open en dat lucht zo op!
Je oren 'klaren' is echt slecht, heeft te maken met een druk die je opbouwt.
Net als dat je moet niezen en dat 'inhoudt' , die druk die je opbouwt is slecht.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:45

marleen_usar schreef:
De pijn is bij mij nooit te harden en heb dat een keer vlak voor een vlucht gezegt tegen een stewardes.Dat is gevaarlijk zij ze want dan kan de buis van eustagius die in je oor zit knappen.Ik kreeg toen snuif spul van haar en dat werkte erg goed, was echt opgelucht.

En snuif spul Cool Waar moet ik dan aan denken? Ik heb er ook altijd zo'n last van.. Goede tips allemaal! Afgelopen jaar kwam ik terug van Kreta en ik moest zowat huilen van de druk!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:48

Ik had toevallig bij het opstijgen vandaag terug vanaf
Spanje een lolly, en dat is ook super goed voor je oren!
Je slikt dan af en toe, en daar gaan ze van open..

Wel krijg ik in het vliegtuig altijd een zere neus
op de een of andere manier.. raar gevoel met ademen..
Met neusspray ging dat vandaag wel al beter!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:06

Talisa schreef:
Neus dichtknijpen en dan proberen te blazen door je neus, dan 'knappen' je oren weer open Ja

niet te hard blazen, maar al heel vroeg beginnen en steeds zachtjes blazen. Heet idd klaren en werkt perfect.

Ik lees hier heel veel dat klaren slecht zou zijn, dat is volkomen onzin. Met duiken leer je dit ook meteen aan, omdat je daar met nog veel meer druk op je oren te maken krijgt, door het water. Als je al meteen begint met zachtjes te klaren (en dus niet enorm gaan persen en zo, dat is wel gevaarlijk) en er wat handigheid in hebt, heb je er nooit meer last van. Gewoon nu al beginnen met oefenen, dan heb je er handigheid in. Je houdt je neus, ademt kort uit door je neus en dan hoor je "pop" in je oren.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:17

Dat 'ploppen' van je oren doet bij mij echt enorme pijn. Ik heb het na 1 keer ook nooit meer gedaan. Maar dat is blijkbaar niet bij iedereen zo!

Ik doe altijd op kauwgom of een zuurtje in mijn mond. Het kauwen/slikken help bij mij heel goed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:19

op tijd beginnen, en niet te veel kracht zetten. Echt een kwestie van wennen. Alle duikers kunnen het Pling

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:55

En alle (ex) stewardessen Lachen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:57

Ik heb gehoord kauwgom kauwen, ik heb zelf nog nooit gevlogen en heb dus eigenlijk geen idee!