Gat in mn kies, hellup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Re: Gat in mn kies, hellup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:25

ik zou dus echt wel met verdoving doen, vragen of ze het er langzaam in willen spuiten, want dan doet het veeeel minder pijn...
en anders doet het boren denk ik toch wel zeer, je voelt het behoorlijk in elk geval lijkt me met zo'n gat in je kies

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:29

bij mij duurde de verdoving ook een aantal uren hoor! Heb het gisteren nog ogen ervaren, twee gaten gevuld en volgende maand weer! Ja ja ik heb een slecht gebit, ben ook al 3 kiezen kwijt, maar verstandskiezen zitten er nog. En toch poets ik trouw elke dag 2 keer 2 minuten, maar helaas................!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:46

et veel poetsen is ook niet goed, in tegendeel slecht...heeft ook met eten te maken...en na en voor het poetsen niet eten vor 2 uur....tast het glazuur aan...na het poetsen moet het glazuur herstellen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:20

ladylay schreef:
et veel poetsen is ook niet goed, in tegendeel slecht...heeft ook met eten te maken...en na en voor het poetsen niet eten vor 2 uur....tast het glazuur aan...na het poetsen moet het glazuur herstellen

Dat is een fabeltje.
Het is beter om niet binnen 1 uur na het eten/drinken van iets zuurs (of overgeven) je tanden te poetsen. Het glazuur wordt namelijk door het zuur aangetast wat in eten/drinken zit. Cola is bijvoorbeeld hartstikke zuur.

Maar wel slecht dat je niet bij je tandarts terecht kan! In onze praktijk kan je, nadat op controle een gaatje is ontdekt, meestal binnen een week al terecht voor vullen. En in het geval van een spoedgeval kan je de zelfde dag nog terecht.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:29

ik poets me tanden zelfs 3 x op een dag!
heb nu 6 gaatjes en een melktand die eruit moet mrja ben zelf ook 2jaar niet na de tandarts geweest door angst! daarom doe k het nu ook met verdoving mr die spuit vind ik ook erg eng mr minder eng dan zonder verdoving boren! mr ik weet niet hoe het voelt nog nooit gedaan! dus nu doen ze maar 1 kies om te kijken hoe dat gaat.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:31

moet om half 4 ben zo zenuwachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:59

Ik heb mijn kies 2 maanden geleden laten vullen (moest ook afspraak maken na de standaard controle, kon 2 weken later weer daar terecht), maar als ik nu iets eet waar suiker in zit doet het pijijijijijijijn!! En voor het vullen was het wel al gevoelig, maar ik heb t gevoel dat het nu pas écht bij de zenuwen terecht komt. Vooral chocola is echt pijnlijk gewoon! De tranen springen me in de ogen en ik moet het minstens 5 keer na spoelen met water.

Zou er wat misgegaan zijn met het vullen??? Ik durf ook niet te bellen voor een nieuwe afspraak want wie weet dat ze opnieuw moeten boren, bleeeegh!! Boos!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:05

nu ik dat lees wil ik helemaaal niet meeer..
naja k ga nu maar na de tandarts wens me succes doeg..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:26

Succes Lachen Valt allemaal vast heel erg mee!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:36

naja ben terug! meteen een wortelkanaal behandeling gehad een uur lang op die stoel gelegen het enigste wat vervelend was is de verdoving is raar gevoel, en die verdoving was niet sterk genoeg moest k er nog 1 in me kies! mr voor de rest het valt inderdaad wel mee alleen de verdoving is er nou nog steeds Tong uitsteken

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 02:25

wendyelst schreef:
hoelang blijft de verdoving zitten weten jullie dat? of ze misschien kortere verdoving hebben voor alleen maar 2 gaatjes vullen? want k ben bang voor boren en alles dus bij mij doen ze liever met verdoving.. mr duurd die verdoving net zo lang als bij de normale verdoving die je ook krijgt bij een tand trekken ofz?

Je hebt verdovingen van een 15/30 min die gebruiken ze meestal met het boren van gaatjes, en het vullen..
Bij zenuwbehandelingen en etc worden er verdovingen gebruikt die langer duren..

Ericc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:31

Ik ben ook net naar tandarts geweest.
Moest een tand trekken Whoosh!
Zit nu nog met die verdoving en allemaal bloed in mijn mond Misselijk
Ben er voorlopig weer vanaf gelukkig Vork

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 22:35

Dat bloed is vies he! Mijn kies ( of mijn gaat waar mijn kies zat Haha! ) heeft de hele middag ook gebloed!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 22:36

Mloes schreef:
Dat bloed is vies he! Mijn kies ( of t gat waar mijn kies zat Haha! ) heeft de hele middag ook gebloed!