Aften zo extreem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Re: Aften zo extreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:43

Ik heb er ook altijd last van gehad. De laatste tijd, heb ik er geen last meer van. Gelukkig, even afkloppen!!!!!!!! Terwijl ik, ook nog steeds genoeg stress en weinig weerstand heb, maar geen aften in mijn mond te bekennen. Wat ook helpt, maar is wel pijnlijk, is je mond spoelen, met zout water, of chips eten helpt ook, dat vinden er meer waarschijnlijk lekkerder, dat zout doet heel erg pijn in je mond, maar daarna, als je die fase, eenmaal door bent, blijven de aften wel in je mond zitten, want die gaan niet gelijk weg, alleen voel je de pijn, dan niet meer. Ik weet het, het is vreselijk aften, om mee te leven, daarvoor is er gelukkig ook van alles, in de omloop, om die dingen te bestrijden!!!! Heel erg veel sterkte, voor de mensen, die het ook hebben, ik leef erg met ze mee, want ik weet wat ze voelen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:51

Echinea Forte en Kamillethee drinken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:41

Ik heb niet alles doorgelezen, dus ik weet niet of ik nu iets zeg wat al gezegd is Bloos

Melk drinken! Ze ontstaan ook door te weinig opname van melkproducten. Haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:48

l-lysine! tabletten bij de betere drogist vandaan. helpt ook bij koortslip.
Werkt super!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:50

Dat is nieuw voor mij.
Is het iets van jou persoonlijk
of kunnen we dat ergens nalezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:50

Het haalt ze niet weg, maar bij de meeste mensen voorkomt het wel: Zendium!
Het is niet bewezen maar het werkt bij de meesten zeker wel. Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:54

Spoelen met bessensap van Flipje Tiel.
Poetsen met paradontax.

En probeer je weerstand op peil te houden en weinig te snoepen.
En als je wel snoept, probeer dan drop wat gemaakt is van arabisch gom te eten. Dus zonder E nummers e.d. te eten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:31

Roseane schreef:
Het haalt ze niet weg, maar bij de meeste mensen voorkomt het wel: Zendium!
Het is niet bewezen maar het werkt bij de meesten zeker wel. Lachen

Niet bij mij iig Clown als je er extreem veel last van hebt, helpt zendium ook niet om te voorkomen. Vitamine tekort is niet een directe oorzaak, omdat aften vaak weer terug komen door gebrek aan weerstand. Maar: stress, allergie, ziekte zorgen ook voor minder weerstand terwijl dat vaak niet komt door vitamini tekort. Bovendien: als je teveel vitamini c neemt: plas je het grootste deel gewoon weer uit. Yoghurt verkomt geen aften, maar werkt wel zuiverend.

In mijn geval: ik eet voldoende fruit, snoep niet, drink voornamelijk water, krijg genoeg vitaminen binnen, genoeg calcium en heb jarenlang met zendium gepoetst etc. maar die aften blijven terug komen. Het zijn net wratten en koortslippen: eenmaal in je systeem krijg je het er niet uit. Je kunt er niets aan doen om ze voorgoed te laten verdwijnen. Helaas, pindakaas...
(vitamine en calcium tekort zijn dus geen direct aanwijsbaar oorzaak van aften! Het is een virus van binnenuit, die je niet kunt tegenhouden, hoe goed je ook eet of drinkt!)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:37

mijn moeder gebruikt altijd Zendium (Sensitive), omdat ze (en ik ook btw) vaak last hebben van aften. Ze zegt dat het echt helpt.
Ik vind de smaak ervan echt heel vies, dus hou het bij m'n oude vertrouwde tandpasta

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:22

Mss dat het al genoemd is, maar heb geen tijd om alles door te lezen, maar bij de DA hebben ze ook Pyralvex. bijt wel even als je het erop gedaan hebt, maar daarna ben je ook een paar uur van die vervelende rotpijn af.

sterkte ermee!

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:18

De aloclair is gekocht Haha! . Ik heb de spray genomen. En wat denk je ik zat meteen tegen het plafond Gestoord . Op zich bijt het niet maar dat straaltje wat er uit komt is echt hard auw. Nu maar blijven sprayen en kijken of het werkt. Het smaakt trouwens ook niet vies dus dat is alvast een meevaller.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:19

Ik had e3r ook altijd last van,
toen heeft de tandarts ze een soort van weggebrand,
nergens geen last meer van, ze komen ( tot nu toe Knipoog )
ook niet trug,,

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:31

smano schreef:
De aloclair is gekocht Haha! . Ik heb de spray genomen. En wat denk je ik zat meteen tegen het plafond Gestoord . Op zich bijt het niet maar dat straaltje wat er uit komt is echt hard auw. Nu maar blijven sprayen en kijken of het werkt. Het smaakt trouwens ook niet vies dus dat is alvast een meevaller.

ben benieuwd of het echt werkt, want vertegenwoordigers kun je soms ook niet geloven Clown

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:19

Ik had ze een periode lang heel veel op mijn amandelen.
Dokter kon er niks aan doen. Maar ik kon er niet van eten!

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:53

Is dat dan geen keelonsteking. Dat heb ik vroeger ook gehad van die grot witte stippen op je amandelen en koorts had ik er dan bij. Daar kreeg ik een antibioticakuur voor en was het met een paar dagen over.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:15

Nee. Was er voor na de dokter. Ik had aften op mijn mond maar ook op mijn amandelen.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 19:04

Nou ik heb het nu een dag geprobeerd maar kan niet zeggen dat ik er veel van merk.Het verdoofd zeker wel 5 minuten dus dat schiet niet echt op. Het word wel iets minder maar dat kan ook zijn doordat ik er nu al een week mee rond loop en het vanzelf aan het over gaan is. Het is nog al een hard straaltje wat eruit het flesje komt dus dat is vrij pijnlijk als je het er op spuit. Ik blijf nog maar even vol houden.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:06

Ik heb er niet extreem last van, alleen met mooi weer heb ik er vaak eentje. Als het echt erg pijn doet gebruik ik dentox? dat is wat baby's gebruiken als hun tandjes doorkomen. Verdooft voor mij goed genoeg, eten proef je nauwelijk meer maar ja, dat is nou niet heel erg! Dentox bevat trouwens lidocaine en dat werkt verdovend.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:10

Welshcobfan schreef:
Ik heb exact hetzelfde: ik heb er nu al 1 grote op het tandvlees boven mijn voortand (lekker als je een appel eet...). Mij is zendium aangeraden door de tandarts, maar ook dat werkte niet (ondanks dat ik daar 7 jaar mee heb gepoetst, maar geen minder aften). Niets heeft nog geholpen voor mij iig Boos! dus ik lees even gezellig mee (ik heb altijd aften als ik minder weerstand hebben... dus ik heb vrij regelmatig grote aften)

vreemd dat zendium niet werkt. Bij mij werkt het juist super goed! Ik had er vroeger ook erg last van maar ik poets al jaren met zendium en nu heb ik t nog heel af en toe. Maar als ik een paar dagen met andere tandpasta poets komen ze meteen!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:15

Ik gebruik ook altijd zendium.. En wat ik ook vind helpen is banaan eten.. Verder had ik er ook zo'n last van als jou.. maar sinds ik banaan eet en met zendium poets minder,

Wat je wel kunt doen als het echt extreem is is de afte door prikken.. is geen prettig gevoel. je krijgt er wel een verdoving in. en daarna zijn ze vrij snel weg.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 19:31

Ik eet elke dag een banaan en ik poets elke dag met zendium dus dat is het voor mij niet. Doorprikken dat durf ik echt niet daar doet het echt veel te pijn voor.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:35

Ik heb ze in mn tienerjaren ook zoo ontzettend veel gehad!!
Deed er weinig aan.. ja vitaminepillen slikken.. ze zeggen dat het een vitamine te kort is.

Ik heb er nu al jaren geen last meer van.. ineens was het over..

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:27

Je moet even google-en op l-lysine. word gebruikt bij koortslip (=herpesvirus) maar doet het ook bij aften. Is wel wat prijzig maar het werkt echt.

Laat eens je b12 controleren bij de huisarts, was bij mijn de oorzaak van mijn aftenverzameling.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:42

ik heb ineens ook aften... opzich niet zo erg, maar ze zitten op mn lip.. 1 boven en 2 beneden..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:45

ik heb niet alle reacties gelezen,
maar in elk geval die GUM
werkt voor geen ene meter

pyralvex werkt daarentegen wel super, maar dat verkopen ze bij ons niet meer???

vaak spoelen met antibacterieel mondwater, en idd parodontacts voor poetsen.
veel fruit eten, en eventueel vitaminesuplement erbij