Ik heb afgelopen zondag de eerste les van het start to run programma gelopen (afgezien van paardrijden aardig ongetraind) en heb ook last van de spieren op mijn scheenbenen, alleen dan meer ter hoogte van het dikste punt van de kuit. Ik dacht eigenlijk dat het er gewoon bij hoorde omdat ik nu eenmaal niets gewend ben, maar nu ik dit lees moet ik er toch wel wat extra aandacht aan besteden.
Ik merkte gisterenavond na het paardrijden wel dat ik meer last van mijn scheenspieren had dus wellicht dat het rijden zonder beugels van zaterdag ook nog meespeelt.
Ik heb overigens na het programma de drie minuten uitwandelen wat gerekt (was nog niet thuis
) en ook braaf mijn spieren gestretcht (was me al aan het afvragen waarom ze dat niet ergens in het programma hadden opgenomen aangezien dat toch ook best wel belangrijk is om blessures te voorkomen). Schoenen zijn ook echt hardloop schoenen hoewel ik moet bekennen dat ik er geen echte expert bij heb gehad (bij de perry gehaald). Heb ze wel gekocht aan het eind van een middag shoppen en had op dat moment wel wat last van mijn voeten door het vele lopen waardoor ik duidelijk verschil merkte in de steun tussen verschillende schoenen.