Gewoon tampon er in Doet helemaal geen pijn ofzo... Wel uit kijken dat je hem er niet té lang in hebt want dan kan je als nog doorlekken, dus wel even maandverbandje bij doen
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 21-04-07 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik rij ook met een tampon. Net voor het rijden een nieuwe erin en nergens last van. Rijden met maandverband vind ik verschrikkelijk (gebruik het sowieso nooit) want je zit niet 'lekker' en ik was bang dat ik ging doorlekken. Maar als je geen tampons durft of kan gebruiken zou ik net voor het rijden een nieuw maandverband indoen en desnoods tijdens je les even naar de wc gaan om het te vervangen.
Ik herken je probleem, ik wilde tot mijn 17de ook niet aan de tampons. Ik durfde het niet met mijn moeder te bespreken (die deed altijd de boodschappen, hihi.) ik ben nogal preuts opgevoed zeg maar. Ik heb altijd erg veel last van mijn menstruatie gehad en deze was ook altijd erg heftig. Ik reed dus met een extra dikke maandverband, en ongemakkelijk dat ik me voelde! Ik heb toen uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben overgestapt op tampons, jeetje ik wou dat ik dat eerder ontdekt had! Wat een verademing! Geen doorlekken meer, geen onzekerheid meer, geweldig! (en veel schoner vind ik zelf) Dus mijn advies: gewoon proberen! Als je goed de verpakking leest en je brengt hem goed in (zorg ervoor dat je er de tijd voor neemt en dat je niet te gespannen bent) voel je er niets van als ie eenmaal zit. Je merkt door ervaring vanzelf wanneer je moet 'verversen' enzo. Succes meid!