Ohw lees nu pas hierboven. in biergist zit een vitamine B12 complex. Dit heb je dus nodig. Kijk maar bij de tuinen. De biergist staat ook bij de voedingssuplementen die met haren te maken hebben.
ik heb vaak haarmouse gebruikt, maar het geeft alleen voor een paar dagen (2/3) een gloed, tenminste bij mij en mijn vriendin, mijn vriendin is blond, ik rood. Maar we hebben meerdere merken, heb een hele la vol liggen, maar het pakt gewoon niet hoor!
Ik heb een aantal maanden geleden voor het eerst eens m'n haar bij de kapper laten verven.. coupe soleil (ik wou ehlemaal blond, maar mocht niet van hun). maar m'n haar was na afloop zo droog als stro en nu na een maand ofzo voelt het eindelijk pas weer aan als m'n normale haar. Dus ik ben t er niet mee eens dat de kapper altijd beter is dan thuis verven. want met thuisverven heb ik daar nooit last van gehad.
Sorry Red-Savage, maar ik vind het blonde haar je echt niet misstaan, hoor. Maar goed, ik heb zelf ook aardig lichtblond haar, maar ik ben er heel gelukkig mee.
Iemand zei in dit topic dat elke dag je haar wassen zo slecht is, maar ik doe dat al meer dan 23 jaar, hoor, vanaf mijn 14de en ik heb prima lang haar. Ik gebruik wel heel weinig shampoo en wel aardig wat cremespoeling en haarmaskers, maar mijn haar is heel zacht en gezond. Vroeger slikte ik ook veel vitamine B en biergisttabletten, maar tegenwoordig eet ik zo gezond dat ik die vitaminen gewoon uit mijn voeding haal. Als ik te weinig drink, merk ik dat wel direct aan mijn haar (wordt dan wat droger), dus ik drink veel water tussendoor (en da's ook goed voor mijn huidje ). Ik gebruik weinig stylingproducten, word je haar zo vet van, vind ik. Wel wat anti-pluis na het wassen, omdat ik veel kortere haartjes in mijn lange haar heb zitten. Komt doordat ik na mijn zwangerschap enorme haaruitval heb gehad. Ik kreeg gewoon van die inhammen, die mannen vaak krijgen als haarverlies hebben/kaal worden. Maar dat is gelukkig allemaal weer hard aan het groeien nu, dus je ziet het steeds minder en mijn haar is weer een stuk dikker.
Als ik jou was zou ik stoppen met verven, heel gezond eten, aan de vitaminen B en biergist gaan en regelmatig laten bijpunten. Maar ja, ik snap dat het stoppen met verven als je een bepaalde kleur wilt hebben, niet makkelijk is. Hoe je het ook wendt of keert, ik geloof niet dat altijd je haar verven echt goed is voor je haar. Ik heb mijn haar ook vaak geverfd, hoor, maar qua kwaliteit werd het er niet beter op. Het is toch een aanslag op het haar, al die chemische troep. Nou, hoe dan ook, sterkte!
Je zou eens je ijzerwaardes moeten laten checken door de dokter. Ik was ook dun behaard op mijn hoofd en sinds ik ijzertabletten krijg begint het te groeien!!! YEAAAAAAAAAH.
Sharmila, jij gebruikt dus geen shampoo en alleen cremespoeling?
Maar eerder gaf superpony aan dat RS beter geen cremespoeling kon gebruiken?
Wordt je haar er wel echt schoon van? (vind het altijd zo'n kleregedoe om uit te spoelen..) Ik gebruik zelf care and repair, ruikt lekker en ziet er leuk uit Heb de shampoo, cremespoeling en dagelijkse verzorging, dan hoef ik ook geen mousse meer te gebruiken, spray nu alleen nog haarlak
Sorry, maar nogmaals haaruitval komt alleen en uitsluitend vanuit binnen! Om dat te voorkomen kan je bij de apotheek gewone vitamine b krijgen. Daarnaast goed eten, buiten komen en bewegen. Alle andere problemen die ts noemt kan een andere oorzaak hebben waardoor het haar ook slecht is. Bij mij was dat bijv medicijnen. Verf maakt je haar droog, maar is verder niet slecht. Haar leeft namelijk niet meer als het uit je hoofd is. Dat is echt de grootste onzin! Laat je dus niks wijsmaken door allerlei merken. Wel gaat er bij mensen soms iets mis en breekt het haar af en valt het dus uit vanaf je hoofd. Niet uit je hoofd. dan zou dus na een ongelukje alles terugkomen! Wassen kan ook geen kwaad, doe het al mijn hele leven elke dag. Maar het kan je haar uitdrogen. Koop gewoon neutrale shampoo, zonder allerlei toevoegingen. Ik raad in dun haar teveel cremespeling af omdat het slap wordt. Dus als het droog is een beetje cremespoeling in de punten en goed uitspoelen. Doe het niet bij je hoofdhuid, want dan wordt het nog slapper. Bedoelde je kleurmousse? In principe kan je haar alleen uitdrogen. Maar ik heb gemerkt dat de pakjes van de drogist een beetje misleiden. Ik had ooit iemand met een zgn uitwasbare kleurspoeling, maar het haar was er lichter van geworden, dus dat kan al helemaal niet en het wast soms ook niet uit, zoals ze zeggen. Het probleem is als kapper dat mensen thuis dingen gebruiken waarvan we niet kunnen weten wat er werkelijk in zit en dan krijg je weleens dat iets niet het gewenste resultaat geeft. Mensen zijn ook niet altijd eerlijk over wat ze hebben gebruikt. Ik raad een staart op dezelfde plek af, omdat je haar daar afbreekt. dat zie je heel erg bij het knippen. Echt een rand in het midden van het haar met hele dode punten. Daarnaast geeft het bij sommige mensen hoofdpijn. Gebruik geen vette haarproducten. Was je haar en blaas het even niet te heet droog. Hang hierbij onderste boven en dan lijkt het al veel meer.
Haaruitval komt idd meestal van binnenuit dus ik zou echt eens bloed laten prikken bij de dokter ivm vitaminen en mineralen tekorten in je lichaam. Verder gewoon goed en gezond eten en veel water drinken.
Je haar verven kan ik gewoon in alle gevallen afraden, behalve met henna (wat dus niet pakt op je geverfde haar kennelijk) of indigo. Mousse bevat bijna altijd alcohol wat je haar uitdroogt en kleurmousse is net zo slecht als gewone verf voor je haar. Föhnen en dan vooral warm is ook slecht voor je haar en die warmte kan je talg aanmaak stimuleren waardoor je haar vetter wordt en het slap gaat hangen. Je haar heel wild droogwrijven na het wassen beschadigt je haren ook. Je kunt het beter een beetje droogdeppen en dan in de handdoek en later aan de lucht laten drogen, dat zorgt ook nog eens voor volume. Verder ben ik het helemaal met Sharmila eens.. (hoe zou dat toch komen lang leve http://www.longhair.be) I was mijn haar meestal wel 1 keer per week met shampoo, maar verder altijd met conditioner.. In shampoo zitten gewoon hele aggressieve stoffen, tenzij je een natuurlijke neemt.
Dus laat toch je blond uitgroeien, het staat je echt niet verkeerd!!! Succes! En je kunt altijd pb-en
Wauw, bedankt voor al jullie geweldige adviezen! Ik vind het trouwens ook heel fijn om advies te krijgen van een kapper (ik ga nooit naar de kapper wegens geldgebrek) en van mensen met ervaring Ik heb een tijd geleden bloed laten prikken. En het enige wat er uit kwam was dat mijn ijzergehalte wel iets hoger kon. Mijn haar föhnen doe ik nooit (ik laat het altijd aan de lucht drogen En ik draag het ook haast nooit in een staart. Ik ga voortaan maar met een vlecht slapen (alle beetjes helpen Verder was ik mijn haar 2 keer in de week, én ik gebruik cremespoeling (mijn haar wordt erg snel vet) Ik gebruik Andrelon Langer Fris. En Fructis Oil Repair. Ik kom wel veel buiten (verzorgpaarden) Maar ik mag wel wat gezonder gaan eten Echt waanzinnig bedankt voor al dat advies !
Ik heb net zo weinig haar als jij.. En dat zonder het ooit geverft te hebben oid.. Is het wel dikker geweest dan dit of altijd al zo dun? (niet alle reacties gelezen.. )
Oké, een losse vlecht dus @Quidou: Voordat ik het verfde was het wel wat dikker. Niet veel, maar ach. Maar sinds een tijd voel ik me lichamelijk slechter (ik heb de conditie van een vent van 80, terwijl ik toch wel heel veel doe. Voorbeeldje: Na het oplopen van een trap sta ik al heel erg te hijgen. En ik heb gewoon erg weinig energie)
Haha ja, mijn haar is ook net zo dun in een staartje als dat van jou helaas.. Heb het altijd los, nooit geferfd en slik vitaminenpillen. Volgens mij kun je niet veel aan dun haar doen, maar wel aan haaruitval.
Op die site die iemand hier gaf, hebben ze het telkens over een conditioner. Die heb ik ook, maar dat is dan spray. (waar m'n haar alleen maar slechter van word) Dus wat bedoelen ze op die site dan met conditioners?
Dat is een groot probleem. Mijn haar heeft een opdonder gehad van mijn ziekte, medicijnen en narcose's!!! Maar geloof mijn adviezen maar mijn moeder is al 48 jaar kapster en elke dag gewerkt. Ik begon met 19 in de zaak, maar werkte er al in vakanties, dus wij hebben echt veel gezien en gehoord. Vooral de fabels!! En wat ik dus zei, als je haar snel vet is weinig cremespoeling en alleen in de punten, niet op je huid. Daarnaast niet in dure merkjes en belofte's trappen. Neutrale shampoo doet wat ie moet doen! Kleuren met beleid. En geen vette rommel gebruiken nogmaals. Niet heet fohnen, maar een beetje onderste boven droog blazen lauw geeft volume voor stappen bijv. En gewassen haar ziet er minder vet uit. Vragen mag je altijd stellen en ga aan die vitamine b, totdat je misschien weet waardoor je conditie zo slecht is. Belangrijke stoffen gaan namelijk eerst naar je lijf en als laatst is je haar aan de beurt. Succes
Overigens, je hoeft van mij niet naar een dure kapper. En duur is niet altijd beter trouwens, want de prijs zit ook in andere dingen waar je ook voor betaald, maar goed. Maar als jij elke keer verschillende rommel koopt vanwege reclame's en horen zeggen, ben je uiteindelijk ook veel geld kwijt en het is gewoon niet nodig. Een neutrale shampoo, is goed. Je kan ook voor geverfd haar of voor volume. een simpele lekkere cremespoeling. En evt een volume product.
Ik zou het een tijd niet meer verfen, kleuren oid, maar je haar laten doorgroeien en goede shampoos gebruiken. En afwachten of het er dan beter op wordt! En dat blonde kan je best hebben hoor.
je hoeft het niet te geloven en ik weet niet wat je nu gebruikt, maar kleuren is alleen schadelijk voor haar uit je hoofd en kan uitdrogen en evt afbreken bij verkeerd gebruik. Je kan alleen de uitgroei insmeren, dat doe ik zelf ook, dan heeft het al geverfde haar niet te lijden. Dat doe je met scheidingen trekken. Maar ik ken je product niet, dus daar kan ik verder weinig over zeggen
Ik gebruik Live van Schwarzkopf. Gewoon chemische rommel dus. Ik vind het echt rot dat Henna niet op geverft haar werkt (op mijn blonde uitgroei werd het groen/geel trouwens)
Ik zou echt stoppen met verven! En als je dan persee toch wilt verven dan zou ik naar de kapperszaak gaan, professionele verf halen en dan alleen je uitgroei verven. Het is echt verschrikkelijk slecht om bij iedere verfbeurt je haar helemaal te verven!!
En over je blonde haar zou ik me geen zorgen maken. Door de jaren heen zal t een heel stuk donkerder worden!! Zo te zien aan je uitgroei is t al een stuk donkerder dan echt lichtblond...
Ja, maar ik wil zo graag een lekkere felle kleur. En voor de kapper is echt geen geld. Mmmm. Is uitspoelbare verf minder slecht voor je haar dan permanente? (ik wil namelijk voor mijn vakantie in Noorwegen per sé een kleurtje in mijn haar)
Mag ik vragen wat je precies met een neautrale shampoo bedoelt? (ik ben niet zo slim in dat soort dingen ) Ik gebruik nu Andrelon.
Ik heb ooit 1x andrelon geleend van iemand om even te kunnen douchen en bij het afdrogen hele plukken uit m`n haar. Was echt heel opvallend, want ik heb juist een dikke bos en helemaal geen probleem met haaruitval...