lichte huid, wat met dit weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miilou_

Re: lichte huid, wat met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:13

dan ga ik die eens proberen Ja nivea!
Ben benieuwd Lachen ik neem me echt iedere zomer voor nu eens bruiner te worden dan normaal Vork !

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:34

Ik heb ook een heel lichte huid, van nature donkerbruin/zwart haar en blauwe ogen...

Word nooit echt bruin zeker me benen niet, en wel knalrood.. zeer irritand door mn huidziekte (psoiriasis) kan ik ook bijna geen zonnebrand creme gebruiken want dat irriteert.. heb ook heel veel sproeten en mag eigenlijk niet meer teveel in de zon zitten door lichtherapieeen voor mn huidziekte, de kans op huidkanker is bij mij heel groot..

Gebruik nu factor 15 zonnebrand spay van garnier en die werkt wel goed..

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:49

@ sony: dat is dan dubbelzo vervelend Ja wij kunnen ons nog insmeren!
en als je dan gewoon lange mouwen aandoet die dun zijn?

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:56

Ik heb ook een lichte huid met lichtblond haar.
Ik smeer me sowieso altijd goed in, bij de paarden zet ik een pet op en probeer niet zo lang in de zon te lopen door af en toe de schaduw op te zoeken Knipoog
IK heb ook de bruiningscreme van Dove, en bij mij werkt het echt super! Wordt gewoon heel netjes bruin en je krijgt het er niet zomaar af.. blijft ongeveer 5 dagen zitten als je niet bijsmeert Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:00

Ik heb zelf ook een vrij lichte huid en zonne-allergie,maar ik kreeg een paar jaar geleden de tip van iemand om voor de zomer echt begint een zonnebank kuurtje te nemen zodat mijn huid al voorgebruind is en dat helpt dus echt (bij mij tenminste). Bloos
Maar zag P20 ook al voorbij komen en ook dat werkt super. Haha!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:12

Ik lees ook even mee en wacht op de gouden tip Tong uitsteken
Heb pas het bruiningsspul van Dove van iemand gekregen dus ga eens kijken of het werkt. Het moeilijke aan zulke dingen (heb al honderd doekjes en smeersels geprobeerd...) dat het nooit netjes egaal op je huid komt. Heel vaak krijg ik vlekken of zit het aan mn kleren.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:39

broertje schreef:
dat het nooit netjes egaal op je huid komt. Heel vaak krijg ik vlekken of zit het aan mn kleren.

dan moet je gewoon in je onderbroekkie of nakie blijven staan met insmeren
ja en goed uitwrijven, ik blijf wrijven tot het "droog" is. En neem echt maar een klein beetje tegelijk. Meestal een klottertje ter groote van euh tja een 2 euro munt Pling en goed uitsmeren
Handen wassen erna. Nou dan moet het gaan hoor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:50

Van een roodharige collega kreeg ik vorig jaar de tip Ultrasun zonnebrand te kopen. Ik verbrand ook erg snel maar met deze zonnebrand vrijwel niet. Je hebt verschillende factors en het mooie is dat je maar 1 keer per dag hoeft te smeren. Daarna een half uur in de schaduw in laten trekken en hup de zon in!!!

Ik heb het in januari op het strand van Thailand nog eens getest, factor 20, maar 1 keer smeren is genoeg. Ik ben niet verbrand maar wel verkleurt!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:11

Ik heb rood haar, een hele witte huid en sproetjes. En dat onder de Spaanse zon... De perfecte combi om te verbranden dus... Na vele merken geprobeerd te hebben heb ik nu super fijne cremes gevonden. Voor mijn lichaam Vichy factor 60 te koop bij de apotheek en voor mijn gezicht Estee Lauder factor 30. Ik smeer me 's ochtends in en als ik zou willen kan met deze cremes de hele dag in de volle zon lopen zonder te verbranden. (Natuurlijk wel opnieuw insmeren na zwemmen of transpireren.) En als ik toch verbrand ben (soms vergeet ik me in te smeren) gebruik ik Clinique after sun met aloe vera. Het zijn niet de goedkoopste cremes, maar ze werken perfect!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:34

Nou, ik ben dus ook echt lichtblond met een hele witte huid en ook nog eens zonne-allergie (althans, icm water, anders niet).
Ik doe aan zonnebank Haha! Heb geen zin om me in te smeren met allerlei tanners en zo is het nog echt bruin ook Knipoog
Wel verstandig opbouwen, anders verbrand je daar ook onder, maar een goede zonne-studio kan wel advies geven.
Ik heb iig al een lekker kleurtje en kon vandaag gewoon in de zon met maar 1x insmeren!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:49

Ik ben ook heel licht, en mn benen, ik werd verblind dat ik even buiten zat met korte broek *LOL*

De rest van de dag buiten geweest, en heeel slim... niet ingesmeert Scheve mond
Heb nu weer zonnenallergie, heb daar wel homeopatische pilletjes voor, die werkte wel vorig jaar.

Moet ook maar gaan smeren *LOL*

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:00

ben nu aan het smeren met Dove, ben er al redelijk bruin door, alleen moet je wel oppassen met vlekken!

Als ik in de zon gaat smeer ik me meestal in met factor 12 en dat gaat best goed. Alleen vandaag vond ik het iets te warm om te zonnen, ja als je bij het zwembad of ander water ligt en er af en toen in gaat is het goed te doen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:32

Ik verbrand ook heel snel, heb zomers altijd een fles zonnebrandcreme factor 30 bij de hand...en dan verbrand ik vaak nog Rolleyes

Ik gebruik ook Dove, vooral voor mijn benen..ik vind het erg goed werken Ja
Je moet gewoon een heel dun laagje doen en goed uitsmeren idd. De eerste keer zie je het dan nog niet eens zo goed maar na een aantal keer wel Ja

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:09

helaas heb ik ook een huidtype wat snel verbrand, behalve als ik mezelf goed insmeer.... Ik smeer altijd met Lancaster, dit is één van de weinige zonnebrandcremes waar ik dus echt niet mee verbrand.

Het is niet de meest goedkope oplossing maarja aan de andere kant, je krijgt maar één keer je lichaam en dat is voor mij al reden genoeg om erg zuinig op mijn huid te zijn!

Ook gebruik ik de Legbronser van Lancome. Super fijn spul, bruint je benen in een paar dagen naar een lichte mooie bruine kleur en vlekt niet. Heb vorig jaar Garnier gebruikt, dacht dan ben ik wat goedkoper uit maar uiteindelijk liep ik met ene lange broek over straat in de snikhitte want ik had letterlijk een bruingevlekte huid Boos!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 00:04

Hier ook iemand die snel verbrand, maar na het verbranden er wél een lekker bruin kleurtje aan overhoudt. Deze 2 dagen in de zon gezeten en ben niet verbrand [ Niet gek, de zon is niet sterk. ], daarentegen wel een licht gekleurde huid gekregen. Rock-on, dudes!

Smeren met die bruiningscrèmes doe ik niet. Vorig jaar gedaan, die vlekken enorm. Je moet je 2 dagen niet douchen, wil je resultaat zien, áls je je dan wel douched krijg je vlekken en strepen. Niet ideaal dus.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:12

_Charlotte schreef:
De rest van de dag buiten geweest, en heeel slim... niet ingesmeert Scheve mond
Heb nu weer zonnenallergie, heb daar wel homeopatische pilletjes voor, die werkte wel vorig jaar.

Gebruik je ook die Utrizonpilletjes?

A;s je zonneallergie hebt moet je gaan zoeken naar een zonnebrand die zowel tegen UV-A al UV-B beschermt. Niet alle middelen doen dat maar veel mensen zijn juist allergies voor de UV-B straling, van UV-A verbrand je (of was het andersom?)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:38

Muzefee schreef:
[...']
Smeren met die bruiningscrèmes doe ik niet. Vorig jaar gedaan, die vlekken enorm. Je moet je 2 dagen niet douchen, wil je resultaat zien, áls je je dan wel douched krijg je vlekken en strepen. Niet ideaal dus.

2 dagenniet douchen Bloos! dat wist ik niet, dat is toch vies met dit wamre weer..

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:29

Eerst voordat je gaat goed zonnen een paar keer onder de zonnenbank gaan als je die ter beschikking heb. Dan krijg je al wat meer pigment word je al wat donkerder en kan je beter in de zon gaan zitten. Ik heb er ook last van kan helaas om een reden niet onder de zonnebank ik zorg gewoon dat ik me altijd goed insmeer met zonnebrand goede factor.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:32

ik ben ook roodharig en heb een heel lichte huid.
IK gebruik een soort olie met een heel hoge factor. Deze helpt heel goed, 1x sochtends smeren en daarna ben je de hele dag beschermt. Je word alleen niet zo snel bruin das we jammer maar beter dan verbrand en pijn lijden. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:33

Ik heb ook een hele lichte huid + rossig haar, en behalve dat ik echt al-tijd verbrand heb ik ook nog eens een heel gevoelige huid waardoor mijn huid 90% van de smeersels niet wil hebben. Heel handig...

Maar "met dit weer" en "op dit moment" heb ik een goede oplossing: ziek zijn! Ik heb dus nog eventjes om na te gaan denken hoe ik het allemaal op ga lossen. Vorig jaar in ieder geval véél smeren en als ik buiten moest werken (lees: voornamelijk fotograferen op concours, geen of erg weinig schaduw dus) een hoed op...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:42

Wandelend lijk met zich No Cheer Zomer is ook voor mij een probleem, heb altijd een hele hoge factor
zonnebrandcreme en dan moet ik vaak alsnog om het half uur smeren. Heb nu van nivea bodylotion die een licht tintje aanbrengt, komt bij mij natuurlijk over. Hij heet Nivea body;Summer Beauty. Alleen moet je wel opletten dat je het echt goed verdeeld. Dat heb ik perongeluk niet gedaan en bn nu bruin met soms donkere vegen Nagelbijten / Gniffelen
Met zwemmen blijf ik zoveel mogelijk onder water, dan heb ik nergens last van, maar zodra ik uit het water ga moet ik snel weer smeren.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:45

Gewoon goed nsmeren, het is niet anders.. Een zonnebankkuurtje kan wel helpen om je een beetje voor te bruinen. Bij mij duurt het ook lang voordat ik eenmaal kleur aanneem (maar zodra dat gebeurt heb ik geen klagen)..

Hou er wel rekening mee dat een ´optisch´ kleurtje (zonnebank of zelfbruiner) geen extra bescherming is tegen het verbranden. Zonnestralen bevatten andere UV stralen en voordat je het weet verbrand je alsnog. Het heeft alleen effect voor je kleur, waarin het gebruik van een zonnebankkuurtje met mate een veel mooiere kleur afgeeft dan de pogingen met zelfbruiner..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:52

ik heb factor 30, voor kids, is enige wat beetje werkt
En anders t shirtje aanhoudne, ook met zwemmen, deed ik vroeger altijd, toen ik 6 weken zomervakantie aan het water lag.
Ik heb dove bruiningscreme, gewonen en voor t gezicht, als je goe duitstrijkt en van te voren scrubt is het geweldig spul

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:56

wat ook helpt is om een paar keer een zonnebankje te nemen, dan went je huid alvast een beetje aan de straling en je krijgt al een kleurtje. ik doe dit meestal rond januari een aantal keer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:58

heb ik ook geprobeerd, maar word ik niet bruiner van.... Ook kan ik niet goe dtegen de warmte en moet echt de ventilator op volle toeren zetten
word leuk op mn werk vandaag, airco is kapot!!!